.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 31.sty.2025 04:25:03

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 20 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [100 C4 2.3]Temperatura oleju-jaka ?
PostNapisane: 20.paź.2003 15:09:59 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.lip.2003 01:03:07
Posty: 91
Lokalizacja: Piekary Śląskie
Jaką macie temperaturę oleju przy prędkościach rzędu 120-160 km/h ? Ogólnie przy dość mocno obciążonym silniku.Jak zrobiłem chłodzenie silnika (wymiana termostatu,płynu) to temperatura oleju zaczęła sobie rosnąć do więcej niż 70 stopni.Teraz naprzykład lacąc do Gliwic trasą z prędkoscią 120-130 temp mi dochodzi pod 130 stopni.Mam już się martwić czy jeszcze nie ? Czy może tak ma być ? Wiem, że olej jest gęstszy i ma większą temp wrzenia.W końcu wskaźnik jest do 170 stopni ustawiony.Wskaźnik robi mi jeszcze taki jeden fajny numer.Czym bardziej cisnę pedał gazu to wskaźnik temp też coraz większe przekłamania robi.Przy prędkości 160-170 potrafie mieć wskazówkę tego wskaźnika na pod 170 stopni.Jak puknę w niego to spada do 130.Trochę to działa na nerwy :twisted: Ciśnienie oleju mam w porządku (tak myśle) wolne obroty,gorący-2 bary,wolne obroty,zimny niecałe 5.

_________________
- AUDI 100 C4 2.3E -

Obrazek
Klikać ;)

Pozdruffka....Robert


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.paź.2003 15:15:55 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 12008
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
Temperatura dość niepokojąca, jakie ciśnienie oleju jest na gorącym silniku po takiej jeździe?

u mnie przy pałowaniu nie dochodzi do 130 nigdy

edit: no to masz walnięty wskaźnik-nie doczytałem.

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.paź.2003 15:19:42 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.lip.2003 01:03:07
Posty: 91
Lokalizacja: Piekary Śląskie
Podchodzi pod 130...hmmm to moze np 115 nie wiem bo aż tylu cyferek tam nie ma ;) Ciśnienie na wolnych po takiej jeździe-2 bary.

_________________
- AUDI 100 C4 2.3E -

Obrazek
Klikać ;)

Pozdruffka....Robert


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.paź.2003 15:38:44 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.lip.2003 22:50:28
Posty: 2994
Lokalizacja: SY
Auto: B2 8T
przy normalnej jeździe 80 st, przy garowaniu 130
Pytałem pana Leszka - tak ma być

_________________
A6 C4 2,5 TDi aut (2002 - 2006)
A80 B3 2,0E aut (2002 - 2003)
S4 C4 2,2 T Avant aut (2003 - 2005)
A80 B3 2,3E aut (2004 - 2006)
ACQ B3 2,3 20v (2005 - 2006)
A6Q 4B 2,8 30v tip (2006 - 2010)
A4Q B5 2,8 30v avant tip (2006 - 2010)
A4000 CS Q B2 2,2 (2006->2007)
A Coupe GT 2,2 (1/3)(2006-2011)
A 200 Q 2,2T (2006-2008)
A 80 Q 2,2 (2007-2008)
ACQ B2 2,2 (1/3) (2008-2011)
ACQ B2 1,8T (2008->)
A6Q C6 3.0 TDi (2010-2019)
T5q 2,5 TDi (2015->2017)
RS5 8T (2019->)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.paź.2003 15:48:16 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.lip.2003 01:03:07
Posty: 91
Lokalizacja: Piekary Śląskie
Czyli w sumie w porządku.Jak silnik sie nie zagrzewał tak jak powinien to miałem 70 stopni (nawet w środku lata).Jak to zrobiłem to zgłupiałem jak zobaczyłem tę temperature :) Jeszcze to sobie potestuje...chociaż autko już widziało (ze mną na pokładzie) 200 licznikowe ..więc jakby coś było nie tak to bym wyleciał na orbite ;) Ale wolę zapytać..tak na zapas :)

_________________
- AUDI 100 C4 2.3E -

Obrazek
Klikać ;)

Pozdruffka....Robert


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.paź.2003 17:08:26 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.sie.2003 15:20:59
Posty: 2049
Lokalizacja: The Great Lakes
Wiem, że to inny silnik, ale u mnie przy normalnej jeździe jest około 87 st. C. A jak go mocno piłuję, to około 100 st. C.

Pozdr.

_________________
Było: B5 1.8Tq
Jest: E39 530i, 8R Q5 3.0T, Charger SRT392


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.paź.2003 20:28:21 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.sie.2003 02:24:56
Posty: 504
Lokalizacja: Fr
Panowie wy piszecie o temp. oleju czy plynu chlodzacego.
Ja zawsze mialem plyn w temp powyzej 80 °C , a olej w centralnym polu wskaznika czyli ponad 130 °C.
Mialem samochodzik od nowosci zrobilem 230000 km i zawsze tak wskazywal,
chyba ,ze mi sie to snilo - ale przez 7 lat !! :P

_________________
Obrazek
Audi 90 PS pozniej C4 AAR nastepny A4 ADR kombi,aktualnie A6 1.8T AWT Avant
http://www.audipassion.com/accueil.php


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.paź.2003 21:51:25 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.sie.2003 15:20:59
Posty: 2049
Lokalizacja: The Great Lakes
oles napisał(a):
Panowie wy piszecie o temp. oleju czy plynu chlodzacego.


Ja pisałem o temp. oleju. Natomiast temp. płynu chłodzącego oscyluje u mnie między 87 a 93 st. C.

Pozdr.

_________________
Było: B5 1.8Tq
Jest: E39 530i, 8R Q5 3.0T, Charger SRT392


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.paź.2003 02:08:47 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.sie.2003 03:43:08
Posty: 94
Lokalizacja: Warszawa
Z tego co słyszalem to nie zdrowo jest jak temp. oleju przekracza 120 stopni! :roll:

W moim przypadku to w lato np. przy pałowaniu po miescie nie przekracza 115 stopni! Raz mialem chyba tylko 120! :?

Po autostradzie za to wskaukuje nawet po nad 120! Ale jest to jazda z predkoscia 220-240km/h!
Przy takiej jezdzie przekracza 120 stopni o jakie 2-3 stopni!

130 przy tak jeszcze nie duzych predokosciach nie wydaje mi sie czyms dobrym... :roll:

Pozdro...

_________________
Obrazek
Back to the roots... :]


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.paź.2003 10:28:01 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12.sie.2003 21:57:05
Posty: 1928
Lokalizacja: Zgorzelec/Gorlitz Auto:Audi A4 2.0tdi 170ps quattro i BMW E61 530d
Normalnie jak latam to mam 70 C,ale np
jak się w Bydzi scigałem z Hansem to
miałem powyżej 100 C i było gorąco :wink:
Nigdy jeszcze nie miałem wiecej niż 120 C :)

_________________
"Codziennie rano, zaraz po przebudzeniu, sprawdzam, czy nie ma mnie na
liscie najbogatszych ludzi swiata .......
Jezeli nie, to wstaje i ide do roboty ..."
Sprzedam częsci do audi A4 B6 avant,lumuzyna i cabrio 2.5tdi V6 163ps info priv lub gg


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.paź.2003 11:28:50 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.sie.2003 12:16:47
Posty: 4194
Lokalizacja: Łomża
Nigdy nie miałem powyżej 130st.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.paź.2003 13:39:58 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.lip.2003 22:50:28
Posty: 2994
Lokalizacja: SY
Auto: B2 8T
oles napisał(a):
Panowie wy piszecie o temp. oleju czy plynu chlodzacego.
Ja zawsze mialem plyn w temp powyzej 80 °C , a olej w centralnym polu wskaznika czyli ponad 130 °C.
Mialem samochodzik od nowosci zrobilem 230000 km i zawsze tak wskazywal,
chyba ,ze mi sie to snilo - ale przez 7 lat !! :P


robin76 napisał(a):
Jaką macie temperaturę oleju przy prędkościach rzędu 120-160 km/h ?


Temat jest o temperaturze oleju

_________________
A6 C4 2,5 TDi aut (2002 - 2006)
A80 B3 2,0E aut (2002 - 2003)
S4 C4 2,2 T Avant aut (2003 - 2005)
A80 B3 2,3E aut (2004 - 2006)
ACQ B3 2,3 20v (2005 - 2006)
A6Q 4B 2,8 30v tip (2006 - 2010)
A4Q B5 2,8 30v avant tip (2006 - 2010)
A4000 CS Q B2 2,2 (2006->2007)
A Coupe GT 2,2 (1/3)(2006-2011)
A 200 Q 2,2T (2006-2008)
A 80 Q 2,2 (2007-2008)
ACQ B2 2,2 (1/3) (2008-2011)
ACQ B2 1,8T (2008->)
A6Q C6 3.0 TDi (2010-2019)
T5q 2,5 TDi (2015->2017)
RS5 8T (2019->)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.paź.2003 13:41:51 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.lip.2003 22:50:28
Posty: 2994
Lokalizacja: SY
Auto: B2 8T
To było pierwsze moje śmiganie po Korasiu - leciałem powiedzmy - 160-200 - ale przez wioski - non stop redukcje i takie tam klimaty fajne. Zaniepokojony tym faktem wykonałem telefon, który mnie uspokoił 8)

_________________
A6 C4 2,5 TDi aut (2002 - 2006)
A80 B3 2,0E aut (2002 - 2003)
S4 C4 2,2 T Avant aut (2003 - 2005)
A80 B3 2,3E aut (2004 - 2006)
ACQ B3 2,3 20v (2005 - 2006)
A6Q 4B 2,8 30v tip (2006 - 2010)
A4Q B5 2,8 30v avant tip (2006 - 2010)
A4000 CS Q B2 2,2 (2006->2007)
A Coupe GT 2,2 (1/3)(2006-2011)
A 200 Q 2,2T (2006-2008)
A 80 Q 2,2 (2007-2008)
ACQ B2 2,2 (1/3) (2008-2011)
ACQ B2 1,8T (2008->)
A6Q C6 3.0 TDi (2010-2019)
T5q 2,5 TDi (2015->2017)
RS5 8T (2019->)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.paź.2003 13:59:49 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.sie.2003 02:24:56
Posty: 504
Lokalizacja: Fr
Ja nigdy na autostradzie przy ponad 160 km/h nie schodzilem ponizej 130 °C.

_________________
Obrazek
Audi 90 PS pozniej C4 AAR nastepny A4 ADR kombi,aktualnie A6 1.8T AWT Avant
http://www.audipassion.com/accueil.php


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.paź.2003 17:40:57 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.lip.2003 01:03:07
Posty: 91
Lokalizacja: Piekary Śląskie
Widocznie te typy tak mają :) AAR.A do kolegów z lepszymi (mocniejszymi) bryczkami to może wy macie chłodnice oleju ? Sorki za być może głupie pytanie, ale się nie znam za dobrze i nie wiem nawet czy są stosowane.

A tak przy okazji: ciśnienie oleju zależy także od jego ilości.Ktoś pisał, że widział audi na giełdzie, które miało 1 bar na gorącym silniku.Więc wcale to nie świadczy o awarii bądź zajechanym silniku (chociaż może i trzeba to sprawdzić) tylko może akurat koleś miał mało.

_________________
- AUDI 100 C4 2.3E -

Obrazek
Klikać ;)

Pozdruffka....Robert


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.paź.2003 20:19:48 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.wrz.2003 20:47:31
Posty: 202
Lokalizacja: lublin-monachium
8) byłem kiedyś szczęśliwym posiadaczem 100etki c4 2,3 aar quatrro
i wskazania temperturki były takie same takze no panik
teraz mam dizelka i jest tak samo jak u attamanka
pozdrawka 8)

_________________
jedyną wadą audi jest .... poprzedni własciciel
A6 4F avant 4,2 quattro..............
A6 4B avant 2,5 tdi quattro 2006- 2010
A6 C4 quattro 2,5 TDI 2004- 2007
A6 C4 2,5 TDI 140KM 2002- 2004
Audi 100 C4 2,3 quattro 1999- 2002


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.paź.2003 20:23:31 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.lip.2003 22:50:28
Posty: 2994
Lokalizacja: SY
Auto: B2 8T
Z tym, że ja pisałem o 2,2T.
W dizelku jeszcze nie podłaczyłem...

_________________
A6 C4 2,5 TDi aut (2002 - 2006)
A80 B3 2,0E aut (2002 - 2003)
S4 C4 2,2 T Avant aut (2003 - 2005)
A80 B3 2,3E aut (2004 - 2006)
ACQ B3 2,3 20v (2005 - 2006)
A6Q 4B 2,8 30v tip (2006 - 2010)
A4Q B5 2,8 30v avant tip (2006 - 2010)
A4000 CS Q B2 2,2 (2006->2007)
A Coupe GT 2,2 (1/3)(2006-2011)
A 200 Q 2,2T (2006-2008)
A 80 Q 2,2 (2007-2008)
ACQ B2 2,2 (1/3) (2008-2011)
ACQ B2 1,8T (2008->)
A6Q C6 3.0 TDi (2010-2019)
T5q 2,5 TDi (2015->2017)
RS5 8T (2019->)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.paź.2003 20:35:02 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.wrz.2003 20:47:31
Posty: 202
Lokalizacja: lublin-monachium
:evil: no to zaniedbujesz twojego kochanego dizelka :?:
przy butowaniu tak powyżej 170 km temperaturka dochodzi gdzieś do 120 stopni , sprawdzę jeszcze na klimatroniku
nara :lol:

_________________
jedyną wadą audi jest .... poprzedni własciciel
A6 4F avant 4,2 quattro..............
A6 4B avant 2,5 tdi quattro 2006- 2010
A6 C4 quattro 2,5 TDI 2004- 2007
A6 C4 2,5 TDI 140KM 2002- 2004
Audi 100 C4 2,3 quattro 1999- 2002


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.paź.2003 20:45:29 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.lip.2003 22:50:28
Posty: 2994
Lokalizacja: SY
Auto: B2 8T
blejk napisał(a):
:evil: no to zaniedbujesz twojego kochanego dizelka :?:
przy butowaniu tak powyżej 170 km temperaturka dochodzi gdzieś do 120 stopni , sprawdzę jeszcze na klimatroniku
nara :lol:


nic nie zaniedbuje - ma nowe ogrzewanie, fotele są po przegąkowaniu u tapicera, świeży ma termostat, uszczelki siakieś też są nowe....

_________________
A6 C4 2,5 TDi aut (2002 - 2006)
A80 B3 2,0E aut (2002 - 2003)
S4 C4 2,2 T Avant aut (2003 - 2005)
A80 B3 2,3E aut (2004 - 2006)
ACQ B3 2,3 20v (2005 - 2006)
A6Q 4B 2,8 30v tip (2006 - 2010)
A4Q B5 2,8 30v avant tip (2006 - 2010)
A4000 CS Q B2 2,2 (2006->2007)
A Coupe GT 2,2 (1/3)(2006-2011)
A 200 Q 2,2T (2006-2008)
A 80 Q 2,2 (2007-2008)
ACQ B2 2,2 (1/3) (2008-2011)
ACQ B2 1,8T (2008->)
A6Q C6 3.0 TDi (2010-2019)
T5q 2,5 TDi (2015->2017)
RS5 8T (2019->)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.paź.2003 22:41:16 
Italiano

Dołączył(a): 26.sie.2003 23:52:03
Posty: 833
Lokalizacja: Warszawa
Jest wporzo.U mnie przy prędkościach rzędu 160-170 temp. oleju jest w okolicach 130 st a przy normalnej jeździe około 90-100 st.Ciśnienie oleju na wolnych przy rozgrzanym 1 bar.Zresztą już kiedyś pisałem na ten temat bo też nie wiedziałem czy tak ma być ale tak ma być.Te typy tak poprostu mają.
Pozdr.

_________________
Środowe kolacje warszaffskie... posiadacze i sympatycy Audi, a szczególnie Lejkers ze swoją Alfą :D mile widziani ;)

-> SPEED LIMITS ARE FOR... HOW DO YOU THINK, GUESS...
<-

-> Śmigło ze szperą :D

Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 20 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 52 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: