.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 12.lut.2025 09:42:52

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Audi A6 2.5 TDI - dac chip czy nie dac?
PostNapisane: 21.cze.2007 19:06:27 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.cze.2007 19:01:41
Posty: 6
Witam.
Stałem się szcześliwym posiadaczem Audi A6 2.5 TDI rocznik 2003 i teraz mam dylemat, chciałem założyć chip (oczywiście w pożądnej stacji wykonującej takie przeróbki), jednak czy warto? Czy nie zniszczy to silnika? Czy założyć od razu, czy pojeździć trochę i dopiero jak zacznie brakować (z upływem czasu:)) koni włożyć chip?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi A6 2.5 TDI - dac chip czy nie dac?
PostNapisane: 21.cze.2007 19:15:59 
Klubowicz

Dołączył(a): 17.sie.2004 08:34:00
Posty: 7309
Lokalizacja: mazowieckie
Ram napisał(a):
Witam.
Stałem się szcześliwym posiadaczem Audi A6 2.5 TDI rocznik 2003 i teraz mam dylemat, chciałem założyć chip (oczywiście w pożądnej stacji wykonującej takie przeróbki), jednak czy warto? Czy nie zniszczy to silnika? Czy założyć od razu, czy pojeździć trochę i dopiero jak zacznie brakować (z upływem czasu:)) koni włożyć chip?


Najpierw napisz jakie masz oznaczenie kodowe silnika. Masz automat? quattro?

Standard dla TDI 150PS to 180PS, a dla fabrycznych 180PS jakieś 205. Sprawdź najpierw czy auto trzyma serię - jak Ci zacznie brakować pod pedałem to dopiero zrobisz program... tylko nie daj się napuścić na jakiś box albo coś takiego...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.cze.2007 06:32:34 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.cze.2007 19:01:41
Posty: 6
Skrzynia manualna, nie quattro. To jest wersja 120 kW czyli jakoś 163 koni. Wpierw chcę pojeździć i sprawdzić czy auto jest w 100% sprawne. No też tak myślałem, żeby wpierw pojeździć a później gdy zacznie brakować to wrzucę pożądny chip w dobrej firmie. Tylko czy to nie zajedzie silnika, bądź nie spowoduje jakiś problemów? Dla mnie oprócz mocy też bardzo ważną cechą jest bezawaryjność.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.cze.2007 07:24:58 
Klubowicz

Dołączył(a): 17.sie.2004 08:34:00
Posty: 7309
Lokalizacja: mazowieckie
Ram napisał(a):
Skrzynia manualna, nie quattro. To jest wersja 120 kW czyli jakoś 163 koni. Wpierw chcę pojeździć i sprawdzić czy auto jest w 100% sprawne. No też tak myślałem, żeby wpierw pojeździć a później gdy zacznie brakować to wrzucę pożądny chip w dobrej firmie. Tylko czy to nie zajedzie silnika, bądź nie spowoduje jakiś problemów? Dla mnie oprócz mocy też bardzo ważną cechą jest bezawaryjność.


Nie słyszałem opinii na temat chipowania 163PS jednostki. Niemniej wydaje mi się to troszkę błędnym podjeściem - to jest diesel z napędem na przód - moment położony nisko... a więc w deszczu i zimie będziesz non-stop kołami kręcił w miejscu...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.cze.2007 09:16:36 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.lip.2003 09:38:34
Posty: 2106
Lokalizacja: Warszawa
Ram napisał(a):
Skrzynia manualna, nie quattro. To jest wersja 120 kW czyli jakoś 163 koni. Wpierw chcę pojeździć i sprawdzić czy auto jest w 100% sprawne. No też tak myślałem, żeby wpierw pojeździć a później gdy zacznie brakować to wrzucę pożądny chip w dobrej firmie. Tylko czy to nie zajedzie silnika, bądź nie spowoduje jakiś problemów? Dla mnie oprócz mocy też bardzo ważną cechą jest bezawaryjność.


Jeżeli cenisz sobie bezwawryjność to nie był to najlepszy wybór jednostki napędowej. Naprawde trzeba mieć dużo szczęścia żeby kupić zadbany egzemplarz w którym nie spotkają nas jego bolączki. Generalnie w tym modelu silnika podczas tuningu może nas spotkać kolejna "pzyjemność" w postaci ogranicznika w pompie wtryskowej, w takim przypadku da się zrobić do koło 180PS i 350-360Nm...

Pozdrawiam

_________________
diesel - silnik z duchem :-)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.cze.2007 22:03:49 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.cze.2007 19:01:41
Posty: 6
W moim przyadku auto było dobrane na podstawie tego, że pochodzi od znajomego użytkownika, który o nie dbał, więc jest w stanie bardzo dobrym, dlatego też go kupiłem. Co do chipa - czyli ogólnie rozumiem, że jesteście na nie?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.cze.2007 16:57:55 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.lip.2003 09:38:34
Posty: 2106
Lokalizacja: Warszawa
Jeżeli jest sprawny to czemu nie ?. W mojej opinii z rozsądnym softem silnik ulega zużyciu jak na seryjnym programie.

Pozdrawiam

_________________
diesel - silnik z duchem :-)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.lip.2007 21:09:46 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.mar.2007 10:01:15
Posty: 6217
Lokalizacja: Mogilno
Auto: 100/C4 2.0 16V ACE, D2 FL 3.7Q 40V AQG
w 2.5 TDI padają nagminnie pompy wtryskowe, jak dasz chip duże prawdopodobieństw że Ciebie też nie ominie jej wymiana, a koszt? hmmm............... kumplowi padła w A8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.lip.2007 07:40:44 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.lip.2003 09:38:34
Posty: 2106
Lokalizacja: Warszawa
Chip nie ma nic wspólnego z częstymi awariami pomp wtryskowych. Nie wprowadzaj ludzi w błąd...

Pozdrawiam

_________________
diesel - silnik z duchem :-)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.lip.2007 19:23:18 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lip.2005 13:03:55
Posty: 31
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Mam starszy model A6 2,5TDI 140KM i po wrzuceniu chipa auto zachowuje się o niebo lepiej (v-max,przyspieszenie,nawet spalanie na plus) - długo się wahałem ale teraz nie żałuje


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: