.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 19.sty.2025 00:13:13

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: silnik- przerobka z wtrysku na gaznik
PostNapisane: 11.lut.2005 12:28:03 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.wrz.2004 08:28:30
Posty: 5
Lokalizacja: Torun
czesc wam.

sluchajcie mam silnik od golfa GTI 1.8 115KM na pelnym wtrysku ale nie mam do niego ukladu wtryskowego a ten od audiczki mojej poczciwej z 88 r B3 - 1.8 S nie pasuje.
Czy jest mozliwosc przerobienia silnika (z wtryskiem) na silnik z gaznikiem? i czy to sa duze koszty (oczywiscie mowimy tu o kupnie czesci ze szrotow)?

ps. wczesniej pisalem posty o moich problemach z duzym spadkiem mocy w mojej audiczce - jest zagazowana, nie wiem co sie dzieje. Strasznie wolna sie zrobila.
Ponadto dusi sie przy ruszaniu - jak obroty przekrocza 3000 to juz ok???

tylko na venzynce oczywiscie - na gazie jest ok?
nie wiecie co jest bo juz zrezygnowalem!

wlalem do benzyny taki uzdatniacz do czyszczenia ukladu wtryskowego ale bez zmian, moze rozdzielacz poszedl? to juz pogrzeb dla tego silnika chyba??? zreszta chyba taniej wyjdzie przerobic ten silnik na gaznik niz przerabac moj wtrysk mechaniczny do tego silnika (zreszta zepsuty rozdzielacz albo h... wiej. juz mam tego dosc)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.lut.2005 14:39:16 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.paź.2004 10:03:48
Posty: 3300
Lokalizacja: Poznań i okolice
Myślę o tym samym, tyko że w silniku 2,0 5 cyl. Na razie jest niby OK, ale czemu nie spróbować - do gazu gaźnik jest lepszy. Koszt przerobienia nie jest wielki:
- kolektor - na szrocie ok. 50-80 zł,
- gaźnik - używka - 50-150 zł
- obudowa filtra powietrza - używka - 30-50zł
- wkład filtra powietrza - 25 zł (nowy oczywiście).

Teraz pytanie jak to połączyć żeby grało z kompem od zapłonu, z kompem od gazu i elektryczną pompą paliwa. Z komuterami nie będzie większych kłopotów w przypadku ke-jetronica, ale zastanawiam się jak rozwiązać problem wysokiego ciśnienia paliwa - nie może być wysokie bo będzie przelewać zawór pływaka w gaźniku. Ale na pewno jest jakiś sposób bo znajomi już to robili. Ja się do tematu zabieram po 16 lut. bo na razie nie mam czasu. Acha - do kompletu tłumik zamiast kata, na gaźniku kat. długo nie pożyje. Jak przerobię to opiszę i dodam foto.

_________________
“Life in every breath, that is Bushido".
"Jedyny prawdziwy odpoczynek, to wieczny odpoczynek".
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... qjmh3ScqMU


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.lut.2005 02:01:56 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.maja.2004 12:12:29
Posty: 4399
Lokalizacja: Wrocław
Masakra :/

_________________
Obrazek

Audi, a owszem, posiadam.

... Rympel 666 ...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.lut.2005 00:22:55 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.lip.2004 13:09:19
Posty: 180
Lokalizacja: Warszawa
jesli to silnik od mk2 to zapewne pf/pb .. na digifancie. na gaznik to przerabiac to nonsens.
jesli juz chcesz cos psuc to mozesz przy odrobinie checi zrobic mono z niego zblizajac go do RP. tak czy inaczej ukladu wtryskowego nie masz. jednak znalezienie digifanta to nie jest ogromny problem, w kilku setkach lacznie z kompem sie zmiescisz.

_________________
hand made C3->V8 89' 2.0 td+IC -> 2.0 RT (k-j)
still in progress


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.lut.2005 00:27:45 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.sie.2003 18:31:38
Posty: 2236
Lokalizacja: Norwegia
Auto: Audi Coupe Quattro V8T ; VW Golf 1 4x4 T
Alez projekty...cos jak przeróbka turbo MC na MC wolnossące, ktorą kiedyś opisywałem...jeja... Ale nie mogę za bardzo marudzić...ja wywalilem klimatyzację i wstawilem standard nawiew ;-)

_________________
Jestem Audiholikiem i jest mi z tym dobrze...i... jakoś nie chcę się z tego leczyć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.lut.2005 11:38:36 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.wrz.2004 08:28:30
Posty: 5
Lokalizacja: Torun
dzieki za posta WORDECK
z niecierpliwoscia czekam na zdjecia z przerobki twojej audicy oraz opis tego jak to zrobic.

naprawde wyglada ze koszty bylyby niewielkie a skonczylyby sie rowniez inne upierdliwe sytuacje z gazem i czteropunktowym wtryskiem.

nie planuje sie scigac z kolegami na ulicach tylko normalnie i oszczednie uzytkowac moja piekna poczciwa audiczke ktora ma 17 lat (wyglada na 2) i pojezdzi jeszcze 10 lat....


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.lut.2005 14:04:53 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.lip.2004 13:09:19
Posty: 180
Lokalizacja: Warszawa
ten silnik w standarcie pracuje bez namniejszych problemow z gazem , jesli tylko ominiemy jednostke sterujaca i obroty z cewki zczytywac bedzie instalacja gazowa.
zastanow sie jeszcze raz czy oby napewno ma to sens , bo z tych 115km zostanie Tobie naprawde niewiiele, jesli wogole to bedzie dzialac.

_________________
hand made C3->V8 89' 2.0 td+IC -> 2.0 RT (k-j)
still in progress


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.lut.2005 14:28:57 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.paź.2004 10:03:48
Posty: 3300
Lokalizacja: Poznań i okolice
SIMSOFT napisał(a):
zastanow sie jeszcze raz czy oby napewno ma to sens , bo z tych 115km zostanie Tobie naprawde niewiiele, jesli wogole to bedzie dzialac.


Niekoniecznie.... To jeszcze nie jest ten pułap wysilenia silnika, żeby gaźnik istotnie zmniejszył moc... Najmocniejsza gaźnikowa wersja silnika 1,8 montowana w Audicy w tamtych latach miała 112 km i jeździło się tym bardzo przyjemnie w B3.... A rezerwy są... W gaźniku są dwa przeloty o średnicy podobnej jak w 126p - po rozwierceniu zwężki na II przelocie o 4 mm (czyli po 2 mm na ściance zwężki) i założeniu większej dyszy paliwa II przelotu autko nabiera nowego życia. Zresztą kolega napisał, że nie zamierza się ścigać. Wszystko zależy od regulacji, a przypuszczam że na LPG silniczek będzie mocniejszy z gaźnikiem niż z wtryskiem.

_________________
“Life in every breath, that is Bushido".
"Jedyny prawdziwy odpoczynek, to wieczny odpoczynek".
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... qjmh3ScqMU


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.lut.2005 14:58:53 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.lip.2004 13:09:19
Posty: 180
Lokalizacja: Warszawa
ok , poczekamy zobaczymy. ja jestem zdecydowanym przeciwnikiem bo mialem taki silnik w golfie i bardzo dobrze go wspominam i ciezko sie czyta ze ktos chce go okaleczac.

_________________
hand made C3->V8 89' 2.0 td+IC -> 2.0 RT (k-j)
still in progress


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.lut.2005 15:46:14 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.maja.2004 12:12:29
Posty: 4399
Lokalizacja: Wrocław
Ja mam taki silnik jak wordeck i podobne odczucia :>

_________________
Obrazek

Audi, a owszem, posiadam.

... Rympel 666 ...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.lut.2005 07:43:50 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.paź.2004 10:03:48
Posty: 3300
Lokalizacja: Poznań i okolice
Wykonany etap pierwszy - wczoraj wstawiłem tłumik zamiast katalizatora. Jest ciszej i jakby troszkę elastycznieszy przy niższych obrotach. Tłumik nr kat. 10.08 pasował bez przeróbek - przykręcić i jechać.... Koszt 53 zł za aluminiowany, nowy (w sklepie) - blaszysko 2 mm grubości...
Trwają przygotowania do montażu gaźnika - na początek kupiłem kolektor ssący od silnika 1,9 (5cyl). W sobote polerowanie kanałów i poszukiwanie gaźnika (wariant alternatywny - gaźnik WEBER od 125p). Wtorek montaż, w środę lub czwartek wstawię zdjęcia i opiszę (masakra? :diabel: )

_________________
“Life in every breath, that is Bushido".
"Jedyny prawdziwy odpoczynek, to wieczny odpoczynek".
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... qjmh3ScqMU


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 11 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: