.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 12.mar.2025 16:26:42

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A4 B5 1.8T] Szarpie i duzo pali - Operacja "oddrutowan
PostNapisane: 07.lip.2007 23:28:21 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.mar.2006 17:35:57
Posty: 512
Lokalizacja: Kielce i Skarzysko
Autko na kompie pokładowym wyswietla spalanie w granicach 6,5 do 6,8 l.

Realnie spalało koło 10 litrów benzyny spokojnej jazdy mieszanej.

Natomiast dzisiaj zezrało mi 5 litrów benzyny na 38 km i tez spokojnej jazdy :/

Autko lubi przerwac przy przyspieszaniu , zarówno na niskich jak i na wysokich obrotach.

I co z tym wyswietlaniem sredniego spalania ? :/

Panowie pomocy!

_________________
Audi A4 B6 Quattro 2,7 T z RS4 + B3 1,8 Gaznik Mamci i astra kombi do tyrania :P


Ostatnio edytowano 31.lip.2007 23:09:58 przez Nosb, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.lip.2007 02:14:59 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.sie.2003 15:20:59
Posty: 2049
Lokalizacja: The Great Lakes
A jak wyliczyłeś, że przez 38km spaliło 5 litrów? Na tak krótkim odcinku twoje kalkulacje mogą być bardzo niedokładne. Przepal cały bak i wtedy policz.

Jaki masz przebieg? Kiedy ostatni raz świece wymieniałes? Winą przerywania może być też padająca cewka wysokiego napięcia.

_________________
Było: B5 1.8Tq
Jest: E39 530i, 8R Q5 3.0T, Charger SRT392


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.lip.2007 16:31:20 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.mar.2006 17:35:57
Posty: 512
Lokalizacja: Kielce i Skarzysko
Bo zabrakło benzyny i dolałem z banki 5 litrów ;) A myslałem ze starczy spokojnie to na 50 km.

Przebieg licznikowy 166tys. Realny podobny bo autko nie powycierane w srodku.

Swiece i kable nie mam pojecia.

A co z sonda lambda albo przepływką ?

Jak to posprawdzac ? komp tylko ?


I co z tym okłamującym kompem spalania ?

_________________
Audi A4 B6 Quattro 2,7 T z RS4 + B3 1,8 Gaznik Mamci i astra kombi do tyrania :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.lip.2007 20:37:25 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.sie.2003 16:25:30
Posty: 999
Lokalizacja: Jelenia Góra
ja bym stawiał na nieszczelny dolot albo zaworek upustowy turbo. Najlepiej zacząć od VAG-a. Jak nic nie pokaże to przegląd dolotu - DOKŁADNY!

_________________
kiedyś były: Audi 200 quattro 1B i 3B; zglebione B4 2,8 quattro; S4 2,2 T;
teraz jest błękitna Laguna i ... zostanie na dłużej, lecz jednak ... stara miłość nie rdzewieje :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.lip.2007 09:52:05 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.mar.2006 17:35:57
Posty: 512
Lokalizacja: Kielce i Skarzysko
Czarek_S mozesz to byc cos w tym temacie. Musze na dniach to przejrzec. Wygląda na to ze jest tutaj niefabryczny (jakis wiekszy) intercooler i te rurki jakos tak srednio profesjonalne są od i do niego ;)

To przerywanie pojawia sie od czasu do czasu , nie jest ciagłe. Raz jak zapnie sie turbo ciagnie równo do konca jak oszalały silnik a raz zaczyna przerywac itp...

Postaram sie pozyczyc vaga od kumpla na dniach i zobacze co sie objawi ;) O ile czas mi pozwoli :/

_________________
Audi A4 B6 Quattro 2,7 T z RS4 + B3 1,8 Gaznik Mamci i astra kombi do tyrania :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.lip.2007 21:06:54 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.sty.2006 22:15:16
Posty: 3775
Lokalizacja: okolice Strzyżowa
Odkręć korek i powąchaj, czy w oleju nie czuć benzyny.

_________________
S4 3.0T CGXC S-tronic '13 srebrne 08.2021
A4 1.8T BEX '04 w srebrnym avancie [było 11.2015 - 11.2020]
A4 1.8T AEB '95 czerwień isis-metalic [było09.2008 - 09.2021]
80 '93 ABK + LPG [było: 04.2006 - 12.2008]
aha jest też ecoboost 1.0T.
Jest też TQT


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.lip.2007 17:55:44 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.mar.2006 17:35:57
Posty: 512
Lokalizacja: Kielce i Skarzysko
VWtool wywalił błedy :

Lambda (zwarcie do +)

Przekroczenie obrotów silnika :diabel:

Oraz jakis dwa inne (czujnik stukowy - sporadycznie)

i brak reakcji obwodu o2 ?

Dokładnie :

5-- ------- Oxygen Sensor Heater in Front of TWC
Short to B+
16518 (P0134) O2 Sensor Circuit No Activity Detected (Bank 1 - Sensor 1)
SPORADYCZNY
543-- ------- Max engine speed exceeded
_ SPORADYCZNY
16716 (P0332) Knock Sensor 2 Circuit Low Input (Bank 2)
SPORADYCZNY


Panowie sonda ma numer :

0 258 005 160/161 .

Ktos moze polecic jakis tani dobry zamiennik ?

Kurde bo to spalanie PB mnie przeraza :/ 13 najmniej spokojnej mieszanej jazdy . Pozatym autko zachowuje sie jakby zalewało je (na ciepłym - na zimnym idzie jak złe) ... Mysle ze nowa sonda załatwi sprawe :):)

PS : czy przez sonde komp spalania pokazuje zanizoną wartosc zuzycia paliwa ?

PS1: podmieniłem na dzien sonde : wsadziłem od forda równiez Boscha o oznaczeniu LP18 (czyli jak u mnie) . Wykasowałem błedy ale po ponownym uruchomieniu silnika znów wywaliło błąd numer jeden a nastepne na razie cisza...

PS2 : Szogun0 czuc troche benzyne w oleju.
Help :!!:

_________________
Audi A4 B6 Quattro 2,7 T z RS4 + B3 1,8 Gaznik Mamci i astra kombi do tyrania :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.lip.2007 21:59:03 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.sty.2006 22:15:16
Posty: 3775
Lokalizacja: okolice Strzyżowa
Dopiero teraz.
Zmień olej. Zalewa ci silnik i dlatego dużo pali. Zmień sondę na nową i powinno być OK.

_________________
S4 3.0T CGXC S-tronic '13 srebrne 08.2021
A4 1.8T BEX '04 w srebrnym avancie [było 11.2015 - 11.2020]
A4 1.8T AEB '95 czerwień isis-metalic [było09.2008 - 09.2021]
80 '93 ABK + LPG [było: 04.2006 - 12.2008]
aha jest też ecoboost 1.0T.
Jest też TQT


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.lip.2007 18:31:09 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.mar.2006 17:35:57
Posty: 512
Lokalizacja: Kielce i Skarzysko
Podgrzewanie sondy lambda - zwarcie do plusa ? Co to znaczy ? Ogólnie stawiam raczej na przewody od ecu do sondy niz na samą sonde...

Short to B + : moze ktos ogólnikowo wytłumaczyc co to znaczy ? Rozumiem ze zwarcie do plusa ... Tylko czego wtedy szukac? PRzerwy w obwodzie czy zbyt małego oporu ? :oops:

I gdzie szukac tego czujnika spalania stukowego ?

_________________
Audi A4 B6 Quattro 2,7 T z RS4 + B3 1,8 Gaznik Mamci i astra kombi do tyrania :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.lip.2007 23:23:35 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.mar.2006 17:35:57
Posty: 512
Lokalizacja: Kielce i Skarzysko
Jej... Bałem sie tam dobrze zaglądac i troche miałem racje :/ Dzisiaj pogrzebałem w niej troche.... Sporo tam podrutowania :/ Jakies kable pociete , wpinki smieszne , :(

Bedzie potrzebny ktos do pomocy z dobrym niepodrutowanym silnikiem , aparatem i checiami ...

W poniedziałek zapodam foto rzeczy które mnie martwią u mnie i miałbym prosbe zeby ktos zapodał foto u siebie i mniej wiecej opisał czym sie rózni u mnie i u niego. Chce poprawic w niuni wszytsko zeby było jak nalezy a nie jakies kombinacje :<

_________________
Audi A4 B6 Quattro 2,7 T z RS4 + B3 1,8 Gaznik Mamci i astra kombi do tyrania :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.lip.2007 23:05:43 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.mar.2006 17:35:57
Posty: 512
Lokalizacja: Kielce i Skarzysko
No to jazda :

Mam zrypany (pociety , pozaslepiany itp) obwód od odpowietrzania zbiornika czy tam tego filtra weglowego :> To podejrze u kolegi z forum na spocie raczej wiec na razie nie bede tutaj zawracał tyłka :)
Bo to chyba to :

Obrazek


:?: :?:



Dalej .. Co to :

Obrazek

:galy:

Jest to wpiete w wiazke kompa :> Wychodzi wtyczka zaraz z wiazki w komorze silnika(zaraz przy zbiorniczku wyrównawczym cieczy) i wpiete w nią to jest :> Widze ze to jakis kwarc ale czemu ma on słuzyc ? Po co jest tam wpiety ? to chyba nie fabryczne ? :/


To nie jest chyba fabryczny intercooler :

Obrazek

:?: :?:



To seryjne turbo :

Obrazek

:?: :?:

Wiem ze kiepskie foto ale moze ktos juz wychwyci ? Jesli nie to zrobie lepsze... Pytam bo mam ogromną turbodziure :> do jakis 3.200 obr/min jedzie jak zwykłe 1,8 a potem wgniata w fotel konkretnie ... Turbo w nich powino ciagnąc chyba od 2.500 obr/min ?

I ostatnia bardzo laicka sprawa :

W 1,8 T siedzi normalna głowica od ADR ?


Panowie wiem ze moze zawracam tyłek ale nikt nie wiedział wszystkiego od razu a wole to sam wszystko poskładac jak nalezy niz oddac niunie mechanikom którzy pewnie nie zrobią jak nalezy po tygodniu i skasują jak szaleni :(

Pozdrawiam i licze na pomoc. Moze powoli wyprowadzimy ją na ludzi razem :peace:

Bo poprzedni tatuś troche namieszał jej w główce ;)

Jutro podepne ją na kompa zobacze dokładnie błedy i podmienie sonde bo znajomy ma mi dostarczyc...

_________________
Audi A4 B6 Quattro 2,7 T z RS4 + B3 1,8 Gaznik Mamci i astra kombi do tyrania :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.sie.2007 11:30:08 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.mar.2006 17:35:57
Posty: 512
Lokalizacja: Kielce i Skarzysko
No co jest ? Nikt nic nie wie ? :| :galy: :/

Cały czas kuleje (po wymianie sondy) ...

błąd :

635 Podgrzewana Sonda Lambda przed Katalizat
zwarcie do plusa

I to mam od samego poczatku !! (napiecie jakie wchodzi ne grzałki sondy to 6,5 v ... Nie powinno byc 12 v ??)

drugi bład który sie objawił to :

18010 Napięcie zasilania 30 za niskie
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY

Wczesniej tez były takie :

16716 (P0332) Knock Sensor 2 Circuit Low Input (Bank 2)
SPORADYCZNY


No nikt nic nie wie :?:

_________________
Audi A4 B6 Quattro 2,7 T z RS4 + B3 1,8 Gaznik Mamci i astra kombi do tyrania :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.sie.2007 01:42:29 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.mar.2006 17:35:57
Posty: 512
Lokalizacja: Kielce i Skarzysko
Obrazek

Pomoze ktos cholera czy nie ??!!??

Kable od sondy wszystkie jak powinny : dochodzą do kompa i masowy grzałki do masy ...

Nie mam siły juz :/ Sondy ze trzy były wkładane i na kazdej to samo :/

Myslałem ewentualnie potraktowac dla odswiezenia lutów całe ecu lutownica na gorące powietrze (mam taką i naprawiam nią telefony).mysle ,ze nie zaszkodzi a te luty jakies takie niepewne w srodku ecu ...

Nie wierze tez ze nikt nie wie chociazby czy to seryjny intercooler czy jakis zmieniony itp ...

Doładowanie prz wcisnietym gazie do oporu to ponad 1 bar :>

Czy wy nie chcecie mi po prostu pomóc ? :zly:

_________________
Audi A4 B6 Quattro 2,7 T z RS4 + B3 1,8 Gaznik Mamci i astra kombi do tyrania :P


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 13 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 21 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: