.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 10.lut.2025 19:26:34

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 38 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 23.lip.2007 10:04:07 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
GrzesB napisał(a):
SebMis napisał(a):
GrzesB napisał(a):
A ja tylko dodam, że w sterowniku klimy i ABS/ESP też jest Nm ;) ale nie wiem czy wartości pokrywają się z tymi na ASB.

jest jest, ale to zvagować, bo jeśli się rusza to sterownik ABS zrywa połączenie z vaginą :/


Logowałem kiedyś sterownik ABS-u - zalogował mi czujniki kół do 40km/h i urwał - myślałem, że u mnie coś nie halo a jednak tak ma być :)


No właśnie...
Nie mam manuala z ESP, żeby zlogować Nm-y z ABS-u, więc mógłby ktoś spróbować, czy nie zrywa tego połączenia i czy jest możliwy ten odczyt.

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.lip.2007 14:28:47 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.lip.2006 22:52:52
Posty: 333
Lokalizacja: Wa-wa oraz dz-ów
ja próbowałem u Motora i jak stoisz to działa a jak ruszasz to kiszka, połączenie przerywa, chyba że jest jakiś "hint" :|

_________________
SebMis
schwarz Allroad 2.7 BiT
A4 (B5) Avant AKN SilverArrow


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.lip.2007 15:45:00 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
Może jednak nie można zlogować Nm-ów w manualu.

Niech ktoś wyprowadzi nas z błędu... ;)

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.lip.2007 19:29:19 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.lut.2006 18:32:04
Posty: 321
Lokalizacja: małopolska
To może tak:

Ja mam wprawdzie automat ale próbowałem zalogować moment w grupie z ABS.
U mnie da się to zrobić, aczkolwiek raz na jakiś czas zerwie połączenie (nie wiem od czego to zależy, ogólnie da się spokojnie wystartować i chwilę pojeździć...)

A wiem co zrobię:
spróbuję zalogować passata (manual z ESP) i zobaczymy co z tego wyniknie ;)
ale z racji wyjazdu to dopiero za kilka dni.

_________________
A8 AKE
W wolnym czasie: www.konradwojcik.xt.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.lip.2007 09:15:56 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.lip.2006 22:52:52
Posty: 333
Lokalizacja: Wa-wa oraz dz-ów
a może trzeba "wyłączyć ESP" klawiszem i wtedy zadziała :?:

_________________
SebMis
schwarz Allroad 2.7 BiT
A4 (B5) Avant AKN SilverArrow


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.lip.2007 19:07:22 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
Konrado84 napisał(a):
A wiem co zrobię:
spróbuję zalogować passata (manual z ESP) i zobaczymy co z tego wyniknie ;)
ale z racji wyjazdu to dopiero za kilka dni.


Czekamy zatem z zainteresowaniem na wyniki ;)

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.lip.2007 23:08:47 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.lip.2007 01:24:34
Posty: 21
Lokalizacja: Warszawa
Dziś z SebMisem sprawdzalismy B5 AVG manual ...rozłącza po chwili.. :( doszedł do 3000obr. ...Kombinujemy dalej jak tu zrobić by sie nie rozłączał....
wynik prób:
'003
RPM Torque

/min Nm
1152 33,9
1120 33,9
1120 43,1
1120 43,1
1120 43,1
1120 43,1
1120 43,1
1120 43,1
1152 40
1152 43,1
1152 43,1
1152 43,1
1184 40
1184 40
1184 40
1184 40
1184 40
1184 40
1184 40
1216 37
1184 40
1216 37
1216 37
1184 40
1216 37
1184 40
1184 37
1184 40
1312 95,5
1440 126,3
1600 110,9
1760 89,3
1792 55,4
1856 30,8
1824 24,6
1792 6,2
1728 12,3
1664 6,2
1568 0
1472 0
1376 0
1280 0
1216 12,3
1152 18,5
1120 33,9
1152 58,5
1184 64,7
1280 80,1
1344 80,1
1472 86,2
1440 30,8
1472 15,4
1440 24,6
1408 24,6
1408 30,8
1376 30,8
1344 30,8
1344 30,8
1344 37
1344 46,2
1312 49,3
1312 49,3
1344 52,4
1344 52,4
1344 52,4
1344 49,3
1344 49,3
1344 49,3
1376 46,2
1376 49,3
1376 49,3
1408 46,2
1536 107,8
1696 160,2
1984 178,6
2304 209,4
2688 240,2
3136 252,6


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.paź.2007 19:01:08 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.lut.2006 18:32:04
Posty: 321
Lokalizacja: małopolska
Przypomniało mi się, że miałem coś sprawdzić :D

U mnie w passacie jednak też przerywa po chwili...
Jest na to jednak pół-sposób mega druciarski co prawda, ale dający jakiś pogląd na sprawę: AWT ma max moment przy 1750 obr/min, a do tych obrotów łatwo dociągnąć :D
Ruszyłem z dwójki i udało mi się dojść +/- do 2000 obr.min, wtedy też moment wynosił 212 Nm.

Logów nawet nie zamieszczam bo wstyd coś takiego wklejać ;)

Natomiast jak bujnąłem auto na 1 biegu to wartości doszły do ok 260 Nm jak u kolegi wyżej, ale zakładam, że to błędny pomiar (tak samo mam startując AKE z 1 biegu - tam wartości lecą nawet do 500 Nm! A to bzdura raczej...) Na III biegu moment wychodzi zbliżony do wartości fabrycznych.
Nie wiem od czego ta "pomyłka" zależy, dzieje się tak tylko przy starcie.
Zakładam więc, że bardziej realny był u mnie w passacie ten pomiar na II niż z gwałtownego startu na I...

A swoją drogą, passat traci połączenia zaraz po starcie, A8 natomiast, w tej samej grupie nie traci tak szybko i da się jechać jakieś 1-2 min do prędkości rzędu 60-80 km/h :!!:

_________________
A8 AKE
W wolnym czasie: www.konradwojcik.xt.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.paź.2007 00:57:08 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
dalej [uparcie :d ] twierdzę, że Nm ze sterownika ASB nie mają nic wspólnego z Nm na kołach... to jest moment skrzyni, a nie silnika po uwzględnieniu wszelkich okoliczności przyrody.

;)

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.paź.2007 11:22:23 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
meszrum napisał(a):
dalej [uparcie :d ] twierdzę, że Nm ze sterownika ASB nie mają nic wspólnego z Nm na kołach... to jest moment skrzyni, a nie silnika po uwzględnieniu wszelkich okoliczności przyrody.

;)


Bardzo ciekawe... Zazdrośniku :)
A dopiero co pisałeś, że moc to wynik wzoru matematycznego...
Dlaczego w takim razie, obliczenia się zgadzają z wynikiem Nm-ów mierzonych na skrzyni zwłaszcza w zdrowych seryjnych autach ?
Jeżeli oczywiście przyjąć w manualu Nm-y wskazane na wykresie (z hamowni) i pomnożyć je przez ilość rpm i dzieląc przez 7022 ?
Przecież wielu to już przerabiało, mordo Ty moja... :)
Lobbujesz za właścicielami hamowni ?

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.paź.2007 11:35:50 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
:P


rzecz bierze się stąd, że jakiś czas temu [można rzec, że zupełnie niedawno], rodzinne AKE_tip zostało zVagowane w okolicach wigwamu wodza.
jakież to zdziwienie pojawiło się na mych powiekach, gdy w 02/002/1 wyszło 354Nm [przy wzorcowych parametrach reszty]. auto trafiło na hamownię i...
...ta oświadczyła, że jest ponad 370Nm.

cóż, zazdrość, jak widać, nie pozwala mi ogarnąć życia i otaczającego mnie świata.

;)

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.paź.2007 12:54:51 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.lip.2007 01:24:34
Posty: 21
Lokalizacja: Warszawa
A jaka Twoja teza w przypadku manualnej skrzyni biegów?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.paź.2007 22:27:42 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
carlnova napisał(a):
meszrum napisał(a):
dalej [uparcie :d ] twierdzę, że Nm ze sterownika ASB nie mają nic wspólnego z Nm na kołach... to jest moment skrzyni, a nie silnika po uwzględnieniu wszelkich okoliczności przyrody.

;)


Bardzo ciekawe... Zazdrośniku :)
A dopiero co pisałeś, że moc to wynik wzoru matematycznego...
Dlaczego w takim razie, obliczenia się zgadzają z wynikiem Nm-ów mierzonych na skrzyni zwłaszcza w zdrowych seryjnych autach ?
Jeżeli oczywiście przyjąć w manualu Nm-y wskazane na wykresie (z hamowni) i pomnożyć je przez ilość rpm i dzieląc przez 7022 ?
Przecież wielu to już przerabiało, mordo Ty moja... :)
Lobbujesz za właścicielami hamowni ?



Przestaniecie w końcu czy nie :): :?: :?:
Wklejam wszystko co można odczytać ze sterownika ASB ale szczególnej uwadze polecam grupy od 08 do 10 ... .
:diabel: :diabel:

Mam nadzieję, że się nie pozabijacie.... ;) :): :peace:


Odczyty bloków wartości mierzonych dla skrzyni biegów z hydrauliką typu E17:

001
1 Liczba obrotów silnika → Odnośnik
2 Liczba obrotów wejściowych skrzyni biegów
3 Liczba obrotów wyjściowych skrzyni biegów
4 Włączony bieg w skrzyni biegów

002
1 Aktualny program przełączania → Odnośnik
2 Wartość z przepustnicy lub położenie pedału przyspieszenia
3 Liczba obrotów wyjściowych skrzyni biegów
4 Włączony bieg w skrzyni biegów

003
1 Przełącznik świateł hamowania -F- → Odnośnik
2 Blokada P/N
3 Prędkość
4 Zasilanie napięciowe

004
1 Temperatura płynu ATF → Odnośnik
2 Położenie dźwigni przełączania zakresów
3 Położenie przełącznika wielofunkcyjnego -F125-
4 Samochody z magistralą CAN: informacje diagnozy OBD
samochody bez magistrali CAN: polecenie zadziałania silnika / zmniejszenia kąta wyprzedzenia zapłonu

005
1 Zawór elektromagnetyczny 1 -N88- → Odnośnik
2 Zawór elektromagnetyczny 2 -N89-
3 Zawór elektromagnetyczny 3 -N90-
4 Włączony bieg w skrzyni biegów

006
1 Wymagana wartość prądu zaworu elektromagnetycznego 4 -N91- → Odnośnik
2 Wymagana wartość prądu zaworu elektromagnetycznego 5 -N92-
3 Wymagana wartość prądu zaworu elektromagnetycznego 6 -N93-
4 Włączony bieg w skrzyni biegów

007
1 Temperatura płynu ATF → Odnośnik
2 Wymagana wartość prądu zaworu elektromagnetycznego 7 -N94-
3 Sprzęgło przekładnika momentu obrotowego
4 Liczba obrotów poślizgu przekładnika momentu obrotowego

008
1 Przełącznik Kick-down -F8- → Odnośnik
2 Wartość z przepustnicy lub położenie pedału przyspieszenia
3 Samochody z magistralą CAN:moment obrotowy silnika
samochody bez magistrali CAN: współczynnik trwania impulsu przepustnicy
4 Hamowanie / napędzanie silnikiem

009
1 Rzeczywisty moment obrotowy silnika → Odnośnik
Samochody z magistralą CAN
2 Maksymalny moment
3 Liczba obrotów silnika
4 Wartość z przepustnicy

009
1 Rzeczywisty moment obrotowy silnika → Odnośnik
Samochody bez magistrali CAN
2 Liczba obrotów silnika
3 Wartość z przepustnicy
4 sygnał zużycia paliwa

010
1 Zwiększenie momentu obrotowego w przekładniku → Odnośnik
2 Liczba obrotów silnika
3 Włączony bieg w skrzyni biegów
4 Regulacja poślizgu napędu (ASR)

011
1 Położenie dźwigni przełączania zakresów → Odnośnik
2 Przełącznik trybu Tiptronic -F189- (rozpoznanie)
3 Przełącznik trybu Tiptronic -F189- (przycisk przełączania w górę / przycisk redukcji)
4 Kick-down klimatyzacji


.
Bloki dla skrzyń ze sterowaniem E18/2 :

001
1 Liczba obrotów silnika → Odnośnik
2 Liczba obrotów wejściowych skrzyni biegów
3 Liczba obrotów wyjściowych skrzyni biegów
4 Włączony bieg w skrzyni biegów

002
1 Aktualny program przełączania → Odnośnik
2 Wartość z przepustnicy lub położenie pedału przyspieszenia
3 Liczba obrotów wyjściowych skrzyni biegów
4 Włączony bieg w skrzyni biegów

003
1 Przełącznik świateł hamowania -F- → Odnośnik
2 Blokada P/N
3 Prędkość
4 Zasilanie napięciowe

004
1 Temperatura płynu ATF → Odnośnik
2 Położenie dźwigni przełączania zakresów
3 Położenie przełącznika wielofunkcyjnego -F125-
4 Informacje diagnozy On-Board

005
1 Zawór elektromagnetyczny 1 -N88- → Odnośnik
2 Zawór elektromagnetyczny 2 -N89-
3 Zawór elektromagnetyczny 3 -N90-
4 Włączony bieg w skrzyni biegów

006
1 Wymagana wartość prądu zaworu elektromagnetycznego 4 -N91-/zaworu regulacji ciśnienia 1 -N215- → Odnośnik
2 Wymagana wartość prądu zaworu elektromagnetycznego 5 -N92-/zaworu regulacji ciśnienia 2 -N216-
3 Wymagana wartość prądu zaworu elektromagnetycznego 6 -N93-/zaworu regulacji ciśnienia 3 -N217-
4 Nie wykorzystane

007
1 Temperatura płynu ATF → Odnośnik
2 Wymagana wartość prądu zaworu elektromagnetycznego 7 -N94-/zaworu regulacji ciśnienia 4 -N218-
3 Sprzęgło przekładnika momentu obrotowego
4 Liczba obrotów poślizgu przekładnika momentu obrotowego

008
1 Przełącznik Kick-down -F8- → Odnośnik
2 Wartość z przepustnicy lub położenie pedału przyspieszenia
3 Hamowanie / napędzanie silnikiem
4 Nie wykorzystane


009
1 Rzeczywisty moment obrotowy silnika → Odnośnik
2 Liczba obrotów silnika
3 Wartość z przepustnicy lub położenie pedału przyspieszenia
4 Moment wejściowy skrzyni biegów


010
1 Zwiększenie momentu obrotowego w przekładniku → Odnośnik
2 Liczba obrotów silnika
3 Włączony bieg w skrzyni biegów
4 Przyspieszenie rzeczywiste samochodu

011
1 Położenie dźwigni przełączania zakresów → Odnośnik
2 Przełącznik trybu Tiptronic -F189- (rozpoznanie)
3 Przełącznik trybu Tiptronic -F189- (przycisk przełączania w górę / przycisk redukcji)
4 Nie wykorzystane

012
1 Rodzaj jazdy, obciążenie → Odnośnik
2 Liczba znamionowa dynamiki
3 Indeks oporów jazdy
4 Ocena kierowcy

013
1 Magistrala CAN, moment znormalizowany → Odnośnik
2 Magistrala danych CAN, liczba znamionowa silnika
3 Magistrala CAN, liczba znamionowa skrzyni biegów
4 Magistrala CAN, liczba znamionowa wersji oprogramowania

125
1 Magistrala CAN komputera sterującego silnika → Odnośnik
2 Magistrala CAN komputer sterujący systemu ABS z EDS -J104-
3 Magistrala CAN czujnika kąta skrętu kierownicy -G85-
4 Nie wykorzystane

:diabel: :peace:

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Ostatnio edytowano 13.paź.2007 10:30:36 przez Piotruś, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.paź.2007 22:34:19 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
nie gadam z Wami...
wyszło na to, że nie miałem racji... :P

...ale przecież skrzynia nie zmierzy straty PS na kołach, Nm etc...
:d
jeżeli tak, to zlogujcie taczkę na zimowych i letnich.
ciekawe, czy coś się zmieni.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.paź.2007 22:49:06 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
Wodzu :!: :!:
A Ty się łudzisz, że instrukcja podaje moc na kołach ... ;) :?: :?:
:P :peace:

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.paź.2007 22:56:38 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
Piotruś napisał(a):
Wodzu :!: :!:
A Ty się łudzisz, że instrukcja podaje moc na kołach ... ;) :?: :?:
:P :peace:


nie, próbuję zachować twarz.

:517:

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.paź.2007 23:33:37 
Klubowicz

Dołączył(a): 17.sie.2004 08:34:00
Posty: 7309
Lokalizacja: mazowieckie
Mesz - umnie też się pokazywało na skrzyni ok. 350Nm... linia wykresu momentu pokrywała się z fabryczną więc nie wnikałem... później Rogalotti się dotknął, popsuł program :peace: i teraz mam 368Nm ale w innym zakresie obrotów - co prawda mam limiter i więcej nie udało się zrobić... ale dobre i to... a na hamownię nie pojadę z wiadomych względów...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.paź.2007 08:49:57 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
Piotruś, mój wybawco... :)
Bardzo dziękuję za rozpiskę grup w tiptronicu.
Mam nadzieję, że zapoczątkuje to wrzucanie tutaj logów również z tipa...
Gdyby tak jeszcze znać prawidłowe wartości mierzone w poszczególnych grupach...
Rozmarzyłem się trochę... :)

Meszrumie -> oczekuję oficjalnych przeprosin na łamach tego forum oraz w mediach - ogólnopolskich gazetach i ulubionym TVN - telewizji wykształciuchów w programie "Teraz My".
Oczywiście masz wyrazić daleko idącą skruchę i pokorę... :) :D :peace:

Czekam zatem... :)

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 38 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 35 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: