.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 12.mar.2025 17:13:32

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 38 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A6 C5 2,5 TDI 2000] Walka !
PostNapisane: 24.lip.2007 22:20:19 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.paź.2006 06:34:40
Posty: 521
Lokalizacja: Poznań
Witam
Walki ciag dalszy, okazalo sie ze jednak nie przeplywka jest powodem braku mocy w moim A6. Panowie z Bosha wymienili przplywke.. i nic. Dzisiaj zawiozlem do formy zajmujacej sie turbinkami. Na dzien dobry uslyszalem co trzba zmienic i ....powalilo mnie. Bedzie...(zaznaczam moze przeinaczyc, gdzyz te nazwy jeszcze mi nic nie mowia) odpowietrzanie, typowany jest jakis silownik i ...turbinka.
Pierwsza czynnoscia ktora Panowie sprawdza bedzie, wymontowanie turbinki i spawdzenie zmiennych (jedyne slowo ktore mi cos mowi) geometrycznych (polozenie lopatek w turbinie ??) Powiedzcie czy mnie nie nabieraja, za silownik, odpowietrzenie i ustawienie zmiennych to ok 1200. Turbinka ( w komplecie z silownikiem) 1800 + robota.
Nie sztuka jest powymieniac wszystko.
Co sadzicie, i co typujecie ???
Objawy ?? Auto caly czas w trybie awaryjnym i nie jest to przeplywka...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.lip.2007 22:35:06 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
Marcin, nie zakładaj nowych tematów z tym samym problemem, bo nie sposób zapamiętac wszystko u wszystkich.
Powinieneś kontynuować poprzedni swój wątek...

http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopi ... sc&start=0

Co do cen...
Uważam, że źle trafiłeś. :/
Regeneracja całej turbiny Garretta z wyczyszczeniem kierownic i całego jej wnętrza oraz sprawdzeniem gruszki to koszt ok. 750 do 800 PLN, koszt całkiem nowego N75 to jakieś 390 PLN - razem max. 1200 PLN.

Ty masz "rewelacyjną" propozycję za 1800 + robota.

Nie uważasz, że chcą Cię naciągnąć ? :/ :(

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.lip.2007 22:39:33 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
a moim zdaniem, ep [alkohol], masz popsuty N75 [370PLN], a warsztat szuka pieniędzy.

jeżeli pada Garrett, to przeładowuje, a nie nie-doładowuje.
nawet w ELSA'ie napisano, że jeżeli nie osiąga ciśnienia, to winę ponosi wszystko, ale nie turbina...

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.lip.2007 22:46:21 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
Czyli wymienią N75, a za ustawienie "zmiennych geometrycznych" :diabel: zapłacisz dodatkowe 1400 PLN :/
Zmienne geometryczne pewnie będa ustawiać na regulacji sztangi, co niezbyt dobrze wróży przyszłości Twojego turbulum...

Taki tam czarny scenariusz... ;)

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.lip.2007 22:52:44 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
...albo i nic nie ustawią...

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.lip.2007 22:55:55 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.paź.2006 06:34:40
Posty: 521
Lokalizacja: Poznań
carlnova napisał(a):
Ty masz "rewelacyjną" propozycję za 1800 + robota.

No wlasnie, tylko ze onie nie regeneruja a wkladaja nowa.
A o co chodzi z odpowietrzeniem ?? Podobno to koniecznosc ??
Koszt 250 zł.

Objasnijcie mi te slowa
Regeneracja całej turbiny Garretta z wyczyszczeniem kierownic -- ??
(co to kierownice ???)
sprawdzeniem gruszki ???
(co to gruszka ???)
masz popsuty N75 ??????

Podobno jedne co pewnie to fakt ze mam zepsuty silownik ??
I kwestia w jakiej pozycji zostały łopatki.
Pan mi wytlumaczyl ze mogly .. sie zakleszczyc i kwestia czy da sie je , odblokowac ??

Podobno werjsja najgorsza to taka, ze jakas czesc z silnika ??
(Twierdzi ze sa takowe przypadki)
mogla uszkodzic lopatki, i wtedy wymiana turbinki, ale czy trzeba wymieniac cala ??? NIe mozna zregenerowac ??

Powiedzcie, na co mam zwrocic uwage, jak mi beda tlumaczyli co jest do zrobienia.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.lip.2007 23:10:42 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
możesz dostać odpowiedź na forum odnośnie tego, co się stało w Twoim aucie. jedynym warunkiem jest dostarczenie nam pełnych logów wg instrukcji. możesz zaoszczędzić na tym 1800 PLN.

póki nie zobaczę logów, póty nie odpowiem na Twoje pytania, gdyż zrobię z siebie osobę groteskową [o ile już nią nie jestem], a Ciebie wprowadzę w błąd.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.lip.2007 23:14:33 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.paź.2006 06:34:40
Posty: 521
Lokalizacja: Poznań
No i tu jest problem, gdzy auto juz jest w warsztacie a z rana wyciagaja turbinke.
Jedyne jakie mi sie udalo zrobic to statyczne, ktore z tego co mowicie nic nie wnosza do sprawy.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.lip.2007 23:22:28 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 12008
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
przede wszystkim jak sprawdzili, że coś jest padnięte bez logów z komputera? Trafili na Ciebie, nie znasz się na swoim aucie za bardzo, no i próbują coś robić, niekoniecznie dobre dla Twojej kieszeni.... szkoda. Powinni zacząć od logów dynamicznych, wogóle nie rozumiem, dlaczego wymienili Ci przepływkę bez sprawdzenia czy dobrze podaje masę powietrza ?
Gdyby Ci turbina padła - dymił by na biało, w innym przypadku jeśli nie rzyga olejem gdziekolwiek - jest sprawna a kierownice zapieczone w turbinie powodowałyby przeładowanie (dobrze mówię?) . profilaktyką na zapieczone kierownice jest danie w palnik co jakiś czas na max, tak przez 20 km, żeby je rozruszać. Komputer jakieś błędy pokazał? bo nie pamiętam...

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.lip.2007 23:23:15 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
Jedyne co możesz zatem zrobić:

1. Każ im się wstrzymać z wyciąganiem turbiny. :kosci: :kosci: :kosci:
2. Kup w ciemno N75 i niech Ci go założą do auta.
3. Nigdy więcej nie rób w ten sposób, bo wypatroszą Ci portfel bez litości.

Leo napisał(a):
a kierownice zapieczone w turbinie powodowałyby przeładowanie (dobrze mówię?) .


Bardzo dobrze... ;)

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.lip.2007 23:27:33 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 12008
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
niech zalożą n75 dobrze, a nie odwrotnie, bo też nie będzie ładował.

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.lip.2007 23:35:55 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.paź.2006 06:34:40
Posty: 521
Lokalizacja: Poznań
Ok jutro tam zadzwonie z rana


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.lip.2007 23:44:28 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.paź.2006 06:34:40
Posty: 521
Lokalizacja: Poznań
Leo a moze znasz ta firme ??
http://www.turbosprezarki.pl/
Wlasnie u nich stoi auto


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.lip.2007 00:32:13 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 12008
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
oczywiście, że znam. nie mają najlepszej opinii przynajmniej w poznańskim światku tuningowców.

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.lip.2007 07:01:59 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.paź.2006 06:34:40
Posty: 521
Lokalizacja: Poznań
Jaka jest roznica pomiedzy przaladowaniem a nie-doladowaniem ??
Jak to sie objawia a takcie jazdy ??


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.lip.2007 07:04:02 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.paź.2006 06:34:40
Posty: 521
Lokalizacja: Poznań
Leo napisał(a):
oczywiście, że znam. nie mają najlepszej opinii przynajmniej w poznańskim światku tuningowców.


No to świetnie :(
Rewelacyjnie trafilem


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.lip.2007 08:38:39 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.gru.2003 01:33:16
Posty: 1704
marcinpoznan74 napisał(a):
Leo napisał(a):
oczywiście, że znam. nie mają najlepszej opinii przynajmniej w poznańskim światku tuningowców.


No to świetnie :(
Rewelacyjnie trafilem

zajzyj w ten link do klubu BMW
http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic. ... sc&start=0
koles o ksywie Tomek_TEES podaje tam adres warsztatu w PO który niby daje rade z takimi przypadkami.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.lip.2007 08:58:09 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.paź.2006 06:34:40
Posty: 521
Lokalizacja: Poznań
Tak , znam tego elektronika robil mi volvo, ale on zajmuje sie typowa elektronika, a nie mechanika.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.lip.2007 09:23:35 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 12008
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
przeładowanie turbiny to stan w którym turbina nie potrafi utrzymać zadanego ciśnienia doładowania i na przykład zamiast 1 bara doładowania ładuje na przykład 1.2 bara i nie można tego elektroniką w żaden sposób skorygować.
Niedoładowanie za to to stan odwrotny - zamiast ładować 1.0 bar ładuje 0.5 bara (tryb awaryjny) lub znacząco mniej np. 0.8 bara i komputer nie może tego skorygować.
przeładowanie powoduje w trakcie jazdy odcinanie zapłonu lub wejście w tryb awaryjny. Niedoładowanie powoduje słabe osiągi.

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.lip.2007 09:38:40 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.paź.2006 06:34:40
Posty: 521
Lokalizacja: Poznań
Ok, wiem juz coraz wiecej.
Ja mam caly czas w trybie awaryjnym i slabe osiagi


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 38 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 46 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: