.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 12.mar.2025 16:34:17

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 12 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [1.9TDI]Roznice TDI 110 a 130 ?
PostNapisane: 29.lip.2007 22:07:25 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.lis.2004 12:41:33
Posty: 1139
Lokalizacja: Warszawka
Mam pytanko- jakie sa roznice w tych silnikach ? czy roznia sie tylko sprezarka i osprzetem czy tez konstrukcja slnika jest inna ?chodzi o to ze latwo kupic a3 110KM (no powiedzmy ze latwo) ale interesuja mnie moce w dieselu ok 170-180KM a wiem ze ze 130tki zrobie to z fronyowego ICka i programu...Cghcialbym wiedziec jak to sie ma do 110 ? co jest innego i co trzeba wymieniac...

_________________
było:
Coupe 6A 2.0 16V
Subaru Impreza GT // WRX STI // Evo 8 // Evo 10
Jest:
M4 Competition
AMG GT S


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.lip.2007 23:03:30 
Klubowicz

Dołączył(a): 23.lip.2003 18:25:03
Posty: 11651
Lokalizacja: Wrocław
110 to wtryski
130 to pompowtryski czyli era do przodu ;)

_________________

było:
Q7 4M 3,0 TFSI
SQ5 Plus
A7 C7 3,0 biTDI
A6 C7 3,0 biTDI
S4 B8 3,0 TFSI
V8 D11 4,2
A4 B6 1,8T q
S8 D2 4,2
S6 C4 4,2
A6 C4 2,5 TDI q
S6 C4 2,2T
A6 C4 2,5 TDI q
A80 B4 1,9 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.lip.2007 08:03:09 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.lis.2004 12:41:33
Posty: 1139
Lokalizacja: Warszawka
wobec tego ktory jest bardziej podatny na zmiany ? lepiej jechac z moca z bazy 110 czy pakowac sie w 130 ?gdzie jest mocniejszy dol ?

_________________
było:
Coupe 6A 2.0 16V
Subaru Impreza GT // WRX STI // Evo 8 // Evo 10
Jest:
M4 Competition
AMG GT S


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.lip.2007 08:09:19 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
AWX/AFV (130 KM) jest bardziej rozwojowy - ma większy (bezpieczny) potencjał tuningowy.

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.lip.2007 11:01:00 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 22:57:31
Posty: 8869
Lokalizacja: Otwock
Auto: Renata
Bilu napisał(a):
110 to wtryski
130 to pompowtryski czyli era do przodu ;)


dodam tylko ze cały układ korbowo-tłokowy jest mocniejszy ... co jest wazne przy przyszłym podnoszeniu mocy .... :diabel:

Baskecior napisał(a):
AWX/AFV (130 KM) jest bardziej rozwojowy - ma większy (bezpieczny) potencjał tuningowy.


akurat w A3 chyba nie było AWX/AVF tylko ich poprzecznie ulozone odpowiedniki ... (ASZ itp) ;) [to tak zeby przyszły wlasciiel A3 wiedzial] - zgodnie z tematem ... ;) .. ale pewny nie jestem ....

_________________
1.9 DCI :D by edc-tuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.sie.2007 19:10:27 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.paź.2006 18:39:24
Posty: 154
do 110 mozna lać opał a do 130 nie polecam

_________________
Audi A4 B5 1.9TDI 90KM AHU
Audi A4 B7 1.8T 163KM Multitronic


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.sie.2007 22:33:34 
Klubowicz

Dołączył(a): 07.sie.2003 16:20:52
Posty: 4190
Lokalizacja: Wroclaw
rbs2360 napisał(a):
do 110 mozna lać opał a do 130 nie polecam


ale tu chyba nie o to chodzi.

_________________
było Audi 80 B4 2.0 16v ACE
było Audi A3 1.9 TDi
było Audi A6 C4 AEL Avant quattro
Audi A6c4 Ael Avant Quattro ECO Power by' To JA !
Audi 100 C4 red
Audi A3 1.9 8L
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.sie.2007 23:23:11 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.lis.2005 22:54:12
Posty: 944
zal by bylo troszku :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.sie.2007 20:17:50 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.sty.2006 11:02:10
Posty: 93
Lokalizacja: Leszno - Wielkopolska
miałem okazję w diagtroniku podpiąć do 110 kompa na coś około 170. wrażenia niewiarygodne, no i tylko tyle usłyszałem, że silnik wytzryma z pół roku. ze 130 niby łatwiej, ale ten silnik jest i tak już bardzo obciążony, więc taki skok może znacznie skrócić jego żywotność. mam akurat znajmogo w vw od reklamacji i te silniki 1,9 130 KM masowo padają, na tak "mały" silnik ta moc jest za duża. tyle wiem od niego i zresztą potwierdzają to lokalni naprawiacze. jeżli myślisz o takiej mocy to 2,5 lepiej to zniesie.

_________________
b4, tdi, avant, czerwony jak ...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.sie.2007 23:18:07 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
sid napisał(a):
miałem okazję w diagtroniku podpiąć do 110 kompa na coś około 170. wrażenia niewiarygodne, no i tylko tyle usłyszałem, że silnik wytzryma z pół roku. ze 130 niby łatwiej, ale ten silnik jest i tak już bardzo obciążony, więc taki skok może znacznie skrócić jego żywotność. mam akurat znajmogo w vw od reklamacji i te silniki 1,9 130 KM masowo padają, na tak "mały" silnik ta moc jest za duża. tyle wiem od niego i zresztą potwierdzają to lokalni naprawiacze. jeżli myślisz o takiej mocy to 2,5 lepiej to zniesie.

:galy:
Skąd te wiesci , ze AWX`y masowo padają ? Co w nich konkretnie pada ?

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.sie.2007 23:21:18 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.gru.2003 18:23:22
Posty: 5629
Lokalizacja: Olesnica
Auto: T&C 3.8
Baskecior napisał(a):
sid napisał(a):
miałem okazję w diagtroniku podpiąć do 110 kompa na coś około 170. wrażenia niewiarygodne, no i tylko tyle usłyszałem, że silnik wytzryma z pół roku. ze 130 niby łatwiej, ale ten silnik jest i tak już bardzo obciążony, więc taki skok może znacznie skrócić jego żywotność. mam akurat znajmogo w vw od reklamacji i te silniki 1,9 130 KM masowo padają, na tak "mały" silnik ta moc jest za duża. tyle wiem od niego i zresztą potwierdzają to lokalni naprawiacze. jeżli myślisz o takiej mocy to 2,5 lepiej to zniesie.

:galy:
Skąd te wiesci , ze AWX`y masowo padają ? Co w nich konkretnie pada ?


Często spotykam się z walniętymi panewkami.Ale to chyba nie jest wina silnika tylko właściciela ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.sie.2007 01:14:29 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
ADAM 12 napisał(a):
Baskecior napisał(a):
sid napisał(a):
miałem okazję w diagtroniku podpiąć do 110 kompa na coś około 170. wrażenia niewiarygodne, no i tylko tyle usłyszałem, że silnik wytzryma z pół roku. ze 130 niby łatwiej, ale ten silnik jest i tak już bardzo obciążony, więc taki skok może znacznie skrócić jego żywotność. mam akurat znajmogo w vw od reklamacji i te silniki 1,9 130 KM masowo padają, na tak "mały" silnik ta moc jest za duża. tyle wiem od niego i zresztą potwierdzają to lokalni naprawiacze. jeżli myślisz o takiej mocy to 2,5 lepiej to zniesie.

:galy:
Skąd te wiesci , ze AWX`y masowo padają ? Co w nich konkretnie pada ?


Często spotykam się z walniętymi panewkami.Ale to chyba nie jest wina silnika tylko właściciela ;)

Trochę mnie uspokoiłeś, bo bałem się juz że masowo zacierają się tłoki w cylindrach, lub padają wałki lub gna sie korby ;)
Ot , że zacytuję twoje słowa z sąsiadniego watku ... "heretycy" :peace:

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 12 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 37 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: