Atal,
nie, niestety używałem go. nie wiem więc, czy BS będzie działać. raczej nie.
nie przymierzam się do zakupu HEX'a. C6 mi się zupełnie nie podoba, więc zacząłem polować na S6 [C5].
Radek,
Cytuj:
What is CAN and why is it important?
CAN stands for Controller Area Network. CAN is a new means of communicating with the car for diagnostics used by the latest generations of VW, Audi, SEAT, and Skoda vehicles. Unlike the older ISO9141 system which used a single K-line for diagnostic communications, the new CAN-Bus system uses a twisted pair of wires with differential signaling. CAN is considerably faster than ISO-9141 (500 kpbs vs. 10.4 kbps). Both new hardware and new software are required in order to communicate with cars using CAN for diagnostics.
What Cars Use CAN for Diagnostics?
All Golf-5 platform cars (A5 platform) including:
2003+ VW Touran (1T chassis)
2004+ VW Golf (1K chassis)
2004+ VW Caddy (2K chassis)
2004+ Audi A3 (8P chassis)
2004+ Seat Altea (5P chassis)
2004+ Skoda Octavia (1Z chassis)
2005+ Seat Toledo (5P chassis)
2005+ Golf Plus (5M chassis)
2005+ Seat Leon (1P chassis)
2005.5+ Jetta (1K chassis)
2006+ Eos (1F chassis)
2003+ Audi A8 and A8L (D3 platform, 4E chassis)
2005+ Audi A6 (C6 platform, 4F chassis)
2005+ Audi A4 ("B7" platform) (some control modules)
2005.5+ VW Passat (B6 Platform, 3C chassis)
2006+ Audi Q7 (4L chassis)
2007+ Audi TT (8J chassis)
2007+ VW Touareg (7L6 chassis) ("facelift", built after Nov. 30 2006)
2007+ Audi R8 (42 chassis)
Does VAG-COM work with cars that require direct CAN access for diagnostics?
Yes! We have integrated CAN compatibility since the Release 404.0 version of VAG-COM, but obviously, an interface capable of communicating via CAN is required. The professional HEX+CAN series as well as our our new Micro-CAN interfaces have are capable of communicating via CAN.
Do the CAN-Bus Interfaces also work with older vehicles that use the k-line?
Yes! The professional HEX+CAN series interfaces are fully backwards compatible with older vehicles that use either single or dual K-lines as well, so they work with all VW/Audi/SEAT/Skoda from 1996-2006.
However, our low-cost Micro-CAN interfaces are not backwards compatible with older cars.
Piotr,
żebyś zadał mi największy ból z możliwych, to powtórzę to, co napisałem. są granice narzutów. HEX jest tańszy nawet w D.
jeżeli kupujesz za 250 a sprzedajesz za 700, to... wybacz.
zauważ także, że mówimy wyłącznie o w pełni konsumenckim użytkowaniu KKL/HEX'a. 99% forumowiczów to tylko użytkownicy.
co do samych błędów,
swego czasu na stronie dystrybutora był skrin z żenującym błędem ortograficznym i rzeczowym. z racji, iż usunięto rzeczony skrin, to znalazłem tylko jeden błąd:
http://www.vag-com.pl/vc/odczyt.gif - w języku polskim powinno być "ze sterownika".
mniejsza o to, to drobiazg - nie patrzę na opisy - lecz fakt pobierania trzykrotności za amatorskie spolszczenie jest żenującym przejawem braku profesjonalnego podejścia do klienta [i szacunku].
co do mojej natury złodzieja własności intelektualnej,
nawet w topiku z diagnostyką napisałem, że brzydzę się piractwa. nigdy nikogo do niego nie namawiałem.
PL system prawny dopuszcza wejście w posiadanie oprogramowania poprzez pobranie go ze strony producenta. użycie aplikacji odblokowujących funkcje dodatkowe programu jest prawnie indyferentne [czyli obojętne]. nawet, jeżeli wszyscy na forum używają aktywowany 311.2, to nie łamią żadnego przepisu [chyba, że kupią to na rynku].
co do druciarstwa diagnosty i jego laptopa,
spędziłem wiele godzin w autach różnych osób [w zimę, lato, deszcz, śnieg etc] z laptopem na kolanach nie biorąc za to nawet złotówki.
na co dzień, przebrany w togę prowadzę 10tki spraw bez pobierania wynagrodzenia, gdyż mam potrzebę realizowania się poprzez pomoc potrzebującym.
nie jestem mechanikiem, członkiem ASO, zakładu tuningowego - lecz odnoszę wrażenie, że kilku osobom pomogłem. i nie obchodzi mnie, czy na kolanach trzymam VAS'a czy pełen desktop z monitorem '17. liczy się efekt.
co do działania KKL'ów dostępnych za 9 dych,
mam taki i nigdy nie twierdziłem, że posiadam lepszy. Viaken oferuje w chwili obecnej oryginalne wtyczki pasujące do każdego modelu VAG [np.: B5]. nigdy nie zerwał mi połączenia, koduje i adaptuje sterowniki. działa wzorcowo.
to prawda, połączenie się z 08 wymaga zmiany latency - HEX-USB też wymaga, co potwierdza producent i sam Sebastian Stange.
VAS z ASO nie łączy się za to z 35... [bo wymaga to... zmiany latency]