.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 12.mar.2025 16:41:53

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 38 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 25.lip.2007 09:57:09 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
marcinpoznan74 napisał(a):
Ok, wiem juz coraz wiecej.
Ja mam caly czas w trybie awaryjnym i slabe osiagi


oficjalna literatura naprawcza ELSA oraz erWin wskazują w takich wypadkach na problem z układem podciśnienia - należy sprawdzić zawory: LDR, AGR oraz cały układ podciśnienia wraz ze zbiornikiem podciśnienia. nie można zapomnieć o katalizatorze.
wina zazwyczaj nie leży po stronie turbiny, gdyż uszkodzona turbina przeładowuje.

gdybyś zrobił logi wg instrukcji, to otrzymałbyś odpowiedź, która w 95% określiłaby prawdpodobną przyczynę usterki. co więcej - nieodpłatnie i bezinteresownie [a zatem nie nie mamy skłonności do konfubalacji komercyjnej].

z tego, co widać, to warsztat w obliczu Twej niewiedzy chce na Tobie zarobić. wiele lat temu również padłem ofiarą czegoś takiego - od tamtego czasu sam wskazuję warsztatom co mają naprawiać i jak [i za to mnie kochają :): ]...

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Ostatnio edytowano 25.lip.2007 10:22:37 przez meszrum, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.lip.2007 10:12:09 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.paź.2006 06:34:40
Posty: 521
Lokalizacja: Poznań
Jak na prawnika... rewelacja.
I calkiem rozumiem miny tych mechanikow u ktorych sie pojawiasz


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.lip.2007 10:28:19 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
wyobraź sobie, że kilka lat temu, w moim AFB popularna odma utraciła swą drożność. z dnia na dzień samochód zaczął spalać olej [w wielkim skrócie], co skutkowało błękitnym dymem.
jeden z niewielu warsztatów w Łodzi, który wie, co to jest TDI usunął usterkę wskazując przyczynę jako konieczność regeneracji turbiny. turbiny nawet nie dotknął, wymienił jedynie filtr odmy. rachunek wynosił 2400 PLN. kilka tygodni później, w dość śmiesznych okolicznościach, dowiedziałem się o tym fakcie.

mechanika silników naprawdę jest rzeczą prostą, nie wymaga uprawnień fizyka jądrowego. wystarczy poczytać ze zrozumieniem i otworzyć się na osoby, które na Tobie nie zarabiają.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.lip.2007 10:39:08 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.paź.2006 06:34:40
Posty: 521
Lokalizacja: Poznań
Wszystko jestem w stanie zrozumiec, ale czy nie miales tak , ze szkody naobione poprzez nabieranie doswiadczenia przekroczyly koszt naprawy w serwisie ??
Tego sie boje.
Druga sprawa nawet nie mam gdzie sie za to zabrac, gdzy pod blokiem po 19 rozbierac auto , to chyba nie jest przyjemne.
No nic czekam na wyrok z warsztatu


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.lip.2007 10:59:23 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
nabieranie doświadczenia było bezbolesne, gdyż poza przepływomierzem i kilkoma czujnikami [od reflektorów] i anteną od navi nic się nie popsuło...
99% usterek 2.5TDI można ustalić w drodze diagnostyki OBD.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.lip.2007 11:12:46 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.paź.2006 06:34:40
Posty: 521
Lokalizacja: Poznań
Bardzo cenna informacja.
Sytuacja jest dla mnie o tyle klopotliwa ze pakuje w auto ktore jest wystawiona na sprzedaz.
NIgdy nie oddawalem auta z defektem, ale przy tym to juz rekord...
No nic przyszly wlasciciel bedzie mial wymienione podwozie i zrobiona turbinke a ja z kilkoma tysiacami w plecy :(
LIVE


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.lip.2007 19:10:59 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
Tutaj ta sama sytuacja...

Jak grochem o ścianę... :/ :(

Najlepiej sprzedać - pozbyć się problemu, a nowy właściciel zawita do nas błyskawicznie z topikiem typu HELP...

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.lip.2007 20:24:44 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.paź.2006 06:34:40
Posty: 521
Lokalizacja: Poznań
No wiesz co, zalamales mnie.
NIgdy nie zrobilem czegos takiego i nie zrobie, by wladowac kogos na mine.
Jak widzisz staram sie zalatwic sprawe nie polsrodkami.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.lip.2007 21:15:29 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
skoro go naprawisz, to zostaw go dla siebie.
nigdy nie wiadomo, w jakim stanie kupisz następny samochód [oby koszty się nie podwoiły].

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.lip.2007 21:20:53 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.paź.2006 06:34:40
Posty: 521
Lokalizacja: Poznań
No to jest jedna z koncepcji ktora analizuje, ale mam maly zastrzyk gotowki i jest to okazaja by wymienic na nowszy .. rocznikowo i co mnie najbardziej rajcuje
quattro.
Zdaje sobie sprawe z tego ze nie latwo bedzie znalesc cos idealnego i predzej czy pozniej znowu trafie do warsztatu z nowym.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.lip.2007 21:26:47 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
pamiętaj tylko o jednej ważnej rzeczy: nowsze nie oznacza lepsze.
w 1998 kupiłem nowe AFB, w 2002 nowe AYM. pierwsza seria C5 jest o niebo lepsza [lepiej wykonana, soldniejsza i bardziej komfortowa] aniżeli modele po FL.
dziś, gdy wybieram się w dłuższą trasę, to biorę AFB - jest po prostu lepsze.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.lip.2007 21:47:45 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.paź.2006 06:34:40
Posty: 521
Lokalizacja: Poznań
Czyli Twoje zdanie jest takie by nie sprzedawac ??
MOwimy o zamianie A6 2000 na A6 2003


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.lip.2007 22:11:31 
Klubowicz

Dołączył(a): 17.sie.2004 08:34:00
Posty: 7309
Lokalizacja: mazowieckie
marcinpoznan74 napisał(a):
Czyli Twoje zdanie jest takie by nie sprzedawac ??
MOwimy o zamianie A6 2000 na A6 2003


Obawiam się, że zamiana może Ci wyść bokiem - za dobrą furę z 2003r. zapłacisz ok 70 tys. + przegląd po kupnie 5k i masz 75 - a jak jeszcze wyjdą wałki albo jakieś inne cuda na kiju to i 90 może Cię kosztować... Zastanów się czy warto ;-) - swoje auto już nasz...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.lip.2007 22:21:34 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.paź.2006 06:34:40
Posty: 521
Lokalizacja: Poznań
Nie ma to jak slowo pocieszenia :)
Dzieki za dobra rade, mysle ze macie racje.
Roznice zainwestuje :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.lip.2007 23:09:13 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
A6 z 2003 ale z jakim silnikiem? gdybyś podał oznaczenie literowe, to napisałbym więcej.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.lip.2007 23:20:37 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.paź.2006 06:34:40
Posty: 521
Lokalizacja: Poznań
NArazie to teoria, gdzyz coraz badziej sie sklaniam do wersji by nie sprzedawac.
A z 2003 to z silniekiem tez 2.5


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.lip.2007 12:07:35 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
Meszrum pytał o oznaczenie literowe silnika w kontekście tego, że nowsze wcale nie znaczy lepsze... ;)
Jako przykład post Piotrusia o wałeczkach w nowych silnikach z serii B:

http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopi ... ht=bau+bdh

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.lip.2007 20:09:48 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.paź.2006 06:34:40
Posty: 521
Lokalizacja: Poznań
AUTKO ODEBRANE!!
Informacyjnie : wymieniono mi silownik ktory jak mi siw wydaje jest jakos powiazany z kierownica. Ustawiono zmienna geometrii i odpowietrzono.
Przeczyszczono turbinke i smiga jak glupie.....
Za wszystko zapłaciłem 1100 zł.
To chyba była jedna z wersji typowanych przez Was.
JUtro logowanie i nauka czytania... logów :)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 38 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 38 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: