.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 03.lut.2025 14:53:39

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A6 C4] moment dokręcania łożyska
PostNapisane: 26.lip.2007 11:36:33 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.wrz.2003 13:44:07
Posty: 60
Lokalizacja: Warszawa-okolice
witam po długiej przerwie,
mój wcześniejszy post najprawdopodobniej został skasowany (mój błąd przy nazywaniu nowego tematu), ale nie o to chodzi.
Mam problem z właściwym dokręceniem łożyska w przednim lewym kole. Poszukuję informacji na temat z jakim momentem należy dokręcić to łożysko, lub inne sprawdzone sposoby postępowania przy takiej operacji.
dziękuję z odpowiedzi
pozdrawiam
mariusz


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.lip.2007 12:01:13 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.lut.2004 08:38:37
Posty: 3695
Lokalizacja: Bydgoszcz
ja robie to tak :
dokrecam sróbę aż do wyczucia oporu
lekko go przełamuje (podkreślam lekko jakiś obrót może półtora)
zakładając zabezpieczenia zawsze odkręcam żeby trafić w dziurkę a nie dokręcam.
Pamiętaj że łożysko nie może być przykręcone "na pałe" bo szlag je po prostu trafi

_________________
Pozdrawiam
Buba
_________________
Bestia 2,2 T 20 V Q pod kołderką w garażu


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.lip.2007 16:26:28 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.sie.2003 19:59:09
Posty: 9212
Lokalizacja: Warszawa           Auta: S8
200Nm + 1/4 obrotu

_________________
V8: Obrazek A8: Obrazek S8: Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.lip.2007 20:43:30 
Wulkanizator

Dołączył(a): 31.paź.2005 15:35:35
Posty: 1950
Lokalizacja: Orzesze
halo, panowie, albo mi się coś pokręciło, albo tu chodzi o przednie łożysko - dwurzędowe, zamkniete a nie dwa łożyska stożkowe które występują z tyłu. Z przodu nawet zabezpieczeń nie ma przecież, skręca się to baaardzo mocno...

_________________
dawniej:
A100 C2 2,0 D 2000-2001 RIP
A100 C3 2,3 B+G 2001-2004
A80 B3 1,8 JN B+G 2004-2005
w AKP:
S4 AVANT 2,2T + LPG 2005-2008 (sprzedana :( )
A90q B3 2,3 NG/ABH 2008-2013
A6 C5 2,8 B+G avant q tip 2008 -


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.lip.2007 21:14:11 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.lut.2005 10:13:11
Posty: 798
Lokalizacja: Białystok
arthurr napisał(a):
halo, panowie, albo mi się coś pokręciło, albo tu chodzi o przednie łożysko - dwurzędowe, zamkniete a nie dwa łożyska stożkowe które występują z tyłu. Z przodu nawet zabezpieczeń nie ma przecież, skręca się to baaardzo mocno...


ale mozesz je zcisnac pomiedzy nakretka,ktora zapiera sie w piaste , a obudowa przegubu, to tak w teorii :):

ja skrecałem na dwa sposoby najpierw dynamometrem 250 Nm w skodzie tak zalecał producent, potem sztywnym kluczem z rurka w skodzie jak i u siebie róznic nie ma zadnych :peace: dokrecać tak jak inne nakretki z czuciem i gra gitra :diabel:

_________________
A80 B2 1.6 było
A90 B3 2.2 KV 132 KM i 182 Nm
A6 C5 2.7T AJK Quattro 360KM 550 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.lip.2007 21:51:28 
Użytkownik

Dołączył(a): 09.wrz.2004 21:38:23
Posty: 179
Lokalizacja: Katowice
to moze tu zapytam mam samolot w prawym tylnym kole czy z 94 roku nie quattro bedzie pasowac łozysko bo mam od brata po dzwonie audice C4 ,czy lepiej kupic nowe i jakie i jaka moze byc cena za dobre?

_________________
AUDI C4 V6 2,8L QUATTRO LPG Diego
-----------------------------------------


Stare Auto Młoda Kobieta Non Stop Robota ;-)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.lip.2007 22:43:31 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.sie.2003 19:59:09
Posty: 9212
Lokalizacja: Warszawa           Auta: S8
tylko nowe

_________________
V8: Obrazek A8: Obrazek S8: Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.sie.2007 07:39:34 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.wrz.2003 13:44:07
Posty: 60
Lokalizacja: Warszawa-okolice
Dzięki za porady. Maciu skąd masz wiedzę, że 200 Nm + 1/4 obrotu? Z jakiejś procedury serwisowej? Muszę mieć pewność, bo nie chcę ponownie zwalić łożyska.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.sie.2007 12:39:47 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.sie.2003 19:59:09
Posty: 9212
Lokalizacja: Warszawa           Auta: S8
tak z serwisówki

_________________
V8: Obrazek A8: Obrazek S8: Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.sie.2007 06:07:24 
Użytkownik

Dołączył(a): 09.wrz.2004 21:38:23
Posty: 179
Lokalizacja: Katowice
obeszło sie bez wymiany łożyska uuuffff :P koło na srubach niedokrecone szok :!: wulkanizator został pouczony ;)

_________________
AUDI C4 V6 2,8L QUATTRO LPG Diego
-----------------------------------------


Stare Auto Młoda Kobieta Non Stop Robota ;-)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.lut.2008 22:38:49 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.sie.2005 11:20:10
Posty: 59
Lokalizacja: Małopolska
Panowie ,proszę o jakieś info jak samemu wymienić łozysko w tylnej piaście na samochodzie w A6 C4 quatrro za pomocą ręcznej prasy, i jakie narzędzia są potrzebne bo niestety nie znalazłem na forum opisu.

pozdr.....


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.mar.2008 21:29:45 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.sty.2006 16:34:18
Posty: 162
Lokalizacja: Andrychów
Panowie jeśli chodzi o wymianę łożyska koła tylnego w samochodzie bez quattro to poniżej jest metoda dokręcenia łożysk stożkowych...

Obrazek

Opis z książki od Audi A4 [odnosi się do większości samochodów Audi VW w wersji bez quattro]

_________________
(___\-==OOOO==-/___)
Jest: A6 C5 Avancik 2.5 TDI AKE Quattro Webasto Solar TV tylko kuchenki mikrofalowej na pokładzie brak ;]
Było: Audi 100 C4 kolor: LY9Z ("Panther") rok: 1992r motor: 2,8 V6 AAH BLOS LPG, strumienice, MALON DZ100, 17" 7.5J ET35 225/45


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.mar.2008 18:15:02 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12.wrz.2005 20:59:51
Posty: 863
Lokalizacja: Białystok
Cytuj:
200Nm + 1/4 obrotu

raczej bym powiedział 120 Nm i 180 stopni, też z serwisówki, więc widzimy że są różne sposoby - ogólnie ma być mocno ale nie na Amen
Cytuj:
Panowie jeśli chodzi o wymianę łożyska koła tylnego w samochodzie bez quattro to poniżej jest metoda dokręcenia łożysk stożkowych...


absolutnie nie sprawdza się w przypadku starych podzespołów(podkładka + nakrętka ) najlepszy sposób : po montażu dociągnąć "mocno" (aby skasować ewentualne luzy montażowe - bez obracania, łożysku NIC się nie stanie) potem metodą dokręcić i poluzować, raczej na słuch, wyczucie - ma nie blokować.

_________________
A6 C5 1997 ???


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 13 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 47 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: