.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 22.lut.2025 22:39:49

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: AUDI A6 2.7 QUATTRO
PostNapisane: 03.sie.2007 21:25:33 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.sie.2007 21:22:01
Posty: 4
Witam,
czy ktos podpowie mi cos na temat takiego samochodu jak w temacie. rocznik 2004. ?
Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.sie.2007 21:38:32 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
a co chciałbyś wiedzieć?
[pytam poważnie]

dane techniczne: http://www.audi.de/etc/medialib/cms4imp ... 3.File.pdf

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.sie.2007 00:05:39 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.sie.2007 21:22:01
Posty: 4
Hmm ... znalazlem taki model i powaznie zastanawiam sie czy go kupic i chcialbym dowiedziec sie jak najwiecej za i przeciw

Pozdrawiam
Pit


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.sie.2007 02:25:00 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.lut.2007 00:46:01
Posty: 1347
Lokalizacja: Chełmno-Coventry
Auto: Audi Q7 4L 3.0 TDI
ZA:
dwie turbiny.
wieksze mozliwosci niz np. 1.8 T, 2l, 2.4, 2.8, 3l (podkrecanie)
przeciw:
2 turbiny.
Audi 2.7 BT ma 230-250 koni, 4.2 ma 300 koni ale wiekszy silnik mniej wysilony, mniej narazony ale za to wieksze spalanie (nieznacznie).
Wszystko zalezy czego oczekujesz po aucie. moze wcale tobie nie trzeba 2.7 BT, moze starczy 2.5 TDI.

_________________
Pozdrawiam :diabel:
Obrazek

Bylo
AUDI A6 C5 2.4 98r AGA LPG
Mercedes CL 500 W215
Mercedes E320 CDI S211
Jest
Audi Q7 4L 3.0 TDI 12r


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.sie.2007 08:07:24 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
z tego, co ja zauważyłem, to poprawna modyfikacja programu jest w 2.7BT bardzo trudna.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.sie.2007 09:21:54 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.sie.2007 21:22:01
Posty: 4
Czy ktos na forum ma taki model i moglby podzielic sie informacjami jak taki samochodzic sprawuje sie w codziennej eksploatacji. Podoba mi sie wlasnie taki model 2.7 bit , zreszto samochodzik ktory znalazlem swietnie wyglada , jest sprowadzony z Niemiec ale ksiazka wypelniona wiec moze nie ma przygod za soba Co nalezaloby sprawdzic przed zakupem ?

Pozdrawiam
Pit


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.sie.2007 09:47:50 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
1. zapisać dokładnie nr VIN i udać się do ASO celem ustalenia dokładnego przebiegu [ostatni serwis] i porównać z tym, co wpisane jest w książce;
2. zrobić pełną diagnostykę silnika - nie tylko ograniczoną do odczytu błędów. na pewno nie zrobi Ci tego ASO. należy poszukać warsztatu doświadczonego w 2.7BT;
3. pokazać samochód dobremu lakiernikowi celem określenia, czy auto było malowane;
4. ocena układu jezdnego i zawieszenia to chyba oczywistość...


...a po szczęśliwym zakupie:
1. wymiana kompletnego rozrządu;
2. wymiana wszystkich płynów eksploatacyjnych;
3. wymiana wszelkich możliwych filtrów [polecam Knecht; broń Boże Filtron];
4. wymiana oleju w skrzyni biegów [stat/dyn] jeżeli jest to tiptronic;
5. kontrola układu klimatyzacji [wymiana czynnika/oleju];
6. zakup ogumienia, jeżeli jest taka potrzeba.

w Łodzi/Wawie wyjdzie to ok. 4000 [bez ogumienia] w normalnych warunkach.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Ostatnio edytowano 04.sie.2007 09:52:10 przez meszrum, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.sie.2007 09:50:34 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.sie.2006 03:56:12
Posty: 79
Lokalizacja: Wieluń
ja mam tyle że nie ten rocznik, autko jak narazie sprawuje się dobrze, wciska w fotel i przy spokojnej jeździe względnie niewiele pali 10-12l . cos jeszcze ;)
PS. no i to co meszrum napisał :) miłego uzytkowania jak kupisz :)
A i jeszcze jedno dbaj o turbiny czyli po gazowaniu koniecznie poczekaj przed wyłączeniem silnika (są dwie więc wymiana trochę droga :) )

_________________
Audi A6 (C5 4B) 2,7 BiTurbo AJK Avant S-Line 21-12-99 Tylko Audi, Tylko Avant, Tylko Automat
...W moich żyłach ETYLINA, zamiast serca TURBINA... AUDI RS6
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.sie.2007 11:59:48 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.lut.2007 00:46:01
Posty: 1347
Lokalizacja: Chełmno-Coventry
Auto: Audi Q7 4L 3.0 TDI
meszrum napisał(a):
z tego, co ja zauważyłem, to poprawna modyfikacja programu jest w 2.7BT bardzo trudna.

ale chyba mozliwa co. Trudniejsze jest to niz wsadzenie turbo do 2.8 i strojenie go? nie wydaje mi sie

_________________
Pozdrawiam :diabel:
Obrazek

Bylo
AUDI A6 C5 2.4 98r AGA LPG
Mercedes CL 500 W215
Mercedes E320 CDI S211
Jest
Audi Q7 4L 3.0 TDI 12r


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.sie.2007 12:09:24 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
MiKev napisał(a):
meszrum napisał(a):
z tego, co ja zauważyłem, to poprawna modyfikacja programu jest w 2.7BT bardzo trudna.

ale chyba mozliwa co.


Oczywiście, że możliwe. Na temat trudności nie mnie się wypowiadać ale u niemieckich prof-itunerów panuje opinia, że 2.7BiT jest silnikiem z największym potencjałem tuningowym VAG (być może coś się zmieniło po wprowadzeniu FSi). Przyrosty ponad 100KM i "dodatkowe" (około) 250Nm-ów (praktycznie o 100% więcej niż seria) to "norma" ... i wcale nie koniec możliwości... :P ;) . "Reszta" zależy od tzw. kasy ... :): .

;) :peace:

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.sie.2007 12:18:45 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.lut.2007 00:46:01
Posty: 1347
Lokalizacja: Chełmno-Coventry
Auto: Audi Q7 4L 3.0 TDI
Piotruś napisał(a):
MiKev napisał(a):
meszrum napisał(a):
z tego, co ja zauważyłem, to poprawna modyfikacja programu jest w 2.7BT bardzo trudna.

ale chyba mozliwa co.


Oczywiście, że możliwe. Na temat trudności nie mnie się wypowiadać ale u niemieckich prof-itunerów panuje opinia, że 2.7BiT jest silnikiem z największym potencjałem tuningowym VAG (być może coś się zmieniło po wprowadzeniu FSi). Przyrosty ponad 100KM i "dodatkowe" (około) 200Nm-ów (praktycznie o 100% więcej niż seria) to "norma" ... i wcale nie koniec możliwości... :P ;) . "Reszta" zależy od tzw. kasy ... :): .

;) :peace:

z tego tez powodu napisalem ze wieksze mozliwosci niz np. 1.8 T, 2l, 2.4, 2.8, 3l (podkrecanie), a meszrum wyjezdza ze modyfikacja jest trutna. Nikt nie powiedzial ze bedzie latwa tylko ze mozliwa.

_________________
Pozdrawiam :diabel:
Obrazek

Bylo
AUDI A6 C5 2.4 98r AGA LPG
Mercedes CL 500 W215
Mercedes E320 CDI S211
Jest
Audi Q7 4L 3.0 TDI 12r


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.sie.2007 12:27:12 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
MiKev napisał(a):
Piotruś napisał(a):
MiKev napisał(a):
meszrum napisał(a):
z tego, co ja zauważyłem, to poprawna modyfikacja programu jest w 2.7BT bardzo trudna.

ale chyba mozliwa co.


Oczywiście, że możliwe. Na temat trudności nie mnie się wypowiadać ale u niemieckich prof-itunerów panuje opinia, że 2.7BiT jest silnikiem z największym potencjałem tuningowym VAG (być może coś się zmieniło po wprowadzeniu FSi). Przyrosty ponad 100KM i "dodatkowe" (około) 200Nm-ów (praktycznie o 100% więcej niż seria) to "norma" ... i wcale nie koniec możliwości... :P ;) . "Reszta" zależy od tzw. kasy ... :): .

;) :peace:

z tego tez powodu napisalem ze wieksze mozliwosci niz np. 1.8 T, 2l, 2.4, 2.8, 3l (podkrecanie), a meszrum wyjezdza ze modyfikacja jest trutna. Nikt nie powiedzial ze bedzie latwa tylko ze mozliwa.


meszrum wyjeżdza...
wybacz, nie będę więcej tak agresywny. mam nadzieję, że już się uspokoiłeś...

duża część pl modyfikacji 2.7BT kończy się notlaufami. mało kto wyjeżdza z PL do D tylko po to zrobić modyfikację za 3krotność tego, co może wydać w PL. to nie nasza natura.
powtórzę - to jeden z trudniejszych silników.
z resztą... ile jest źle zmodyfikowanych AFN'ów, czy AWX'ów... a co dopiero...

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.sie.2007 16:32:49 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.lut.2007 00:46:01
Posty: 1347
Lokalizacja: Chełmno-Coventry
Auto: Audi Q7 4L 3.0 TDI
meszrum napisał(a):
meszrum wyjeżdza...
wybacz, nie będę więcej tak agresywny. mam nadzieję, że już się uspokoiłeś...

duża część pl modyfikacji 2.7BT kończy się notlaufami. mało kto wyjeżdza z PL do D tylko po to zrobić modyfikację za 3krotność tego, co może wydać w PL. to nie nasza natura.
powtórzę - to jeden z trudniejszych silników.
z resztą... ile jest źle zmodyfikowanych AFN'ów, czy AWX'ów... a co dopiero...

ja sie nie denerwuje, uzywajac slowa wyjezdza tez nie mialem na mysli podkreslac twojej agresji (najmocniej przepraszam jezeli urazilem).
w sumie nawet nie wiemy czemu akurat ten silnik (moze jest to pierwsze A6 ktore ogladal), sam nie jestem za tym silnikiem wolal bym osobiscie 4.2 jezeli trzeba mocy albo 2.8 jezeli az tak jej nie potrzeba.
natomiast jezeli mysli o rozkreceniu i ma PLN to mysle ze jest to silnik juz czesciowo przygotowany do tego.
w kazdym innym trzeba przeciez doliczyc koszty Turbo oraz inne idace w parze z uturbianiem. W takim wypadku koszty beda podobne, natomiast ani tu ani tu nie mozna byc pewnym efektu koncowego.

_________________
Pozdrawiam :diabel:
Obrazek

Bylo
AUDI A6 C5 2.4 98r AGA LPG
Mercedes CL 500 W215
Mercedes E320 CDI S211
Jest
Audi Q7 4L 3.0 TDI 12r


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 13 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 38 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: