.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 03.lut.2025 05:56:44

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 17 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [a6 2,5 tdi AKE]cos z tiptronikiem?
PostNapisane: 06.sie.2007 11:10:05 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.lut.2007 17:25:07
Posty: 186
Lokalizacja: szczecin
Witam,
kilka razy przydarzylo mi sie cos niepokojacego przy przyspieszaniu: odczucie jakby slizgajace sie sprzeglo w manualu czy moze to byc cos z tiptronikiem? ma 195000 przebiegu i podejrzewam ze nigdy nie byl wymieniany olej.

_________________
A6 C6 3,0 TDI Quattro 260 KM/ 540 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.sie.2007 11:15:53 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
dlaczego nie wymieniłeś oleju od razu po zakupie?
[albo ja zupełnie czegoś nie rozumiem, albo...]

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.sie.2007 11:53:26 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.lut.2007 17:25:07
Posty: 186
Lokalizacja: szczecin
oto jest pytanie............. nic sie nie dzialo, nie mialem czasu....... teraz moze byc juz niedobrze? wymiana pomoze? czy cos w skrzyni moglo sie zepsuc?

_________________
A6 C6 3,0 TDI Quattro 260 KM/ 540 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.sie.2007 12:06:15 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
Danielos9,
nie pytaj, co mogło się stać, tylko gnaj do warsztatu celem wymiany oleju choćby dziś.
przecież to podstawa w tip'ie.

[forum Cię zlinczuje ;) ]

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.sie.2007 13:54:13 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.lip.2007 10:39:47
Posty: 161
Lokalizacja: Wawa
meszrum napisał(a):
Danielos9,
nie pytaj, co mogło się stać, tylko gnaj do warsztatu celem wymiany oleju choćby dziś.
przecież to podstawa w tip'ie.

[forum Cię zlinczuje ;) ]


myslisz, ze to moze byc kwestia oleju w TIP. U mnie objaw jest bardzo podobny i w sumie to myslalem, ze TIP po prostu tak, ma ze troche leniwie redukuje


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [a6 2,5 tdi AKE]cos z tiptronikiem?
PostNapisane: 06.sie.2007 14:28:05 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
Danielos9 napisał(a):
Witam,
kilka razy przydarzylo mi sie cos niepokojacego przy przyspieszaniu: odczucie jakby slizgajace sie sprzeglo w manualu czy moze to byc cos z tiptronikiem?


A można trochę więcej szczegółów ? "Zjawisko" następuje od samego startu czy kiedy zechcesz mocniej przyspieszyć jadąc już na 3-cim lub 4-tym biegu ?? Występuje chwilowo i samo wraca do normy czy musisz "odjąć gazu" żeby skrzynia spowrotem "załapała" normalny tryb pracy ??

Silnik po jakimś tuning/tjuninku - czy seria ??

Zmiana biegów (w górę i w dół) odbywa się płynnie czy z mocnym szarpaniem ??

Danielos9 napisał(a):
ma 195000 przebiegu i podejrzewam ze nigdy nie byl wymieniany olej.


Odpuszczę komentarz w tej sprawie (oczywisty komentarz ... :): ) ale wymiana oleju nie jest "lekarstwem na całe zło", a Twój problem wcale nie musi "siedzieć" w skrzyni biegów. Kiedy ostatnio odczytywałeś pamięć usterek 01 i 02 (i co tam było napisane?) ??

;) :peace:

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.sie.2007 18:06:47 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.lut.2007 17:25:07
Posty: 186
Lokalizacja: szczecin
rusza normalnie ale jak chce nagle przyspieszyc to najpierw wyje a potem dopiero jedzie- wlasnie tak jakby slizgalo sie sprzeglo(chociaz nie wiem czy w automacie jest to tak samo odczuwalne), dzieje sie tak sporadycznie od trzech dni - wczesniej nic takiego nie zauwazylem.
silnik seryjny, biegi zmienia plynnie. a co do odczytu usterek to jeszcze nie dorobilem sie wlasnego vag'a :| , ale byl podlaczany jakis miesiac temu i bledow nie bylo

_________________
A6 C6 3,0 TDI Quattro 260 KM/ 540 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.sie.2007 18:13:01 
Klubowicz

Dołączył(a): 17.sie.2004 08:34:00
Posty: 7309
Lokalizacja: mazowieckie
Ja u siebie zmieniałem olej przy przebiegu 139000 - zleciał olej o konsystencji oleistej - bez żadnej mazi czy opiłków... Zmieniłem oczywiście filtr - operacja dość szybka - trwała ok. 45 minut... Skrzynia pracowała bardzo ładnie... ale teraz mam wrażenie, że jeszcze lepiej zmienia biegi...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.sie.2007 20:56:28 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.lut.2006 19:40:13
Posty: 392
Lokalizacja: Szczecin
GrzesB napisał(a):
Ja u siebie zmieniałem olej przy przebiegu 139000 - zleciał olej o konsystencji oleistej - bez żadnej mazi czy opiłków... Zmieniłem oczywiście filtr - operacja dość szybka - trwała ok. 45 minut... Skrzynia pracowała bardzo ładnie... ale teraz mam wrażenie, że jeszcze lepiej zmienia biegi...

Opiłków w oleju nie widziałes ale chyba sam przyznasz że na magnesach było sporo. W 45 minut zmienić olej w tipie, to musiał to robić "Speedy Gonzales" :D

Pozdrawiam

_________________
A6 3.0 ASB Avant


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.sie.2007 08:21:59 
Klubowicz

Dołączył(a): 17.sie.2004 08:34:00
Posty: 7309
Lokalizacja: mazowieckie
wasylo napisał(a):
GrzesB napisał(a):
Ja u siebie zmieniałem olej przy przebiegu 139000 - zleciał olej o konsystencji oleistej - bez żadnej mazi czy opiłków... Zmieniłem oczywiście filtr - operacja dość szybka - trwała ok. 45 minut... Skrzynia pracowała bardzo ładnie... ale teraz mam wrażenie, że jeszcze lepiej zmienia biegi...

Opiłków w oleju nie widziałes ale chyba sam przyznasz że na magnesach było sporo. W 45 minut zmienić olej w tipie, to musiał to robić "Speedy Gonzales" :D

Pozdrawiam


Byłem przy tym... sam machałem biegami :P Na magnesach też było czyściutko stąd pomysł, że był olej już zmieniany...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.sie.2007 09:18:16 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
Danielos - konieczność wymiany oleju pozostaje poza wszelką dyskusją (i może pomóc) ale ja na Twoim miejscu - jeszcze przed wymianą (!) - zwróciłbym się do jakiegoś super-szpeca żeby odczytał bloki wartości mierzonych (dynamiczne 02 są najważniejsze). Nie ma sensu Cię straszyć ani tym bardziej nie da się zdiagnozować samochodu przez internet. Gdyby zaistniała konieczność poważniejszej naprawy, to szkoda "brudzić" nowy olej - lepiej wlać go "na koniec". Wyszło jak wyszło - miałem nadzieję na inną odpowiedź ale po tym co przeczytałem - konieczność "zlogowania" skrzyni - moim zdaniem jest nieodwołalna ... :(: .

PS: 01 również należy sprawdzić - przeciąganie tip-a na biegach hydraulicznych może wynikać ze słabych parametrów silnika ... .

:galy: :peace:

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.sie.2007 12:33:04 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.lut.2007 17:25:07
Posty: 186
Lokalizacja: szczecin
Piotrus, napisz mi dokladniej jakie bloki zlogowac bo nie potrafilem wytlumaczyc koledze "wasylo" co dokladnie trzeba.
dzieki :peace:

_________________
A6 C6 3,0 TDI Quattro 260 KM/ 540 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.sie.2007 13:15:44 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.lut.2006 19:40:13
Posty: 392
Lokalizacja: Szczecin
Danielos musisz podjechać do kogoś, kto diagnozuje ASB bo nawet jeśli zlogujemy, to ktoś musi to zinterpretować. Ja nie mam doświadczenia w ASB i w tym temacie nie pomogę. Dodam tylko, że to co ja zauważyłem to zjawisko 3-go biegu który jest w dwóch fazach. Błędów żadnych nie było i zjawiska "ślizgania" się dziś tez nie zauważyliśmy. Skoro występuje to sporadycznie to może "przycina" się któryś zawór w płycie sterującej? Co o tym sądzisz Piotruś?

Pozdrawiam

_________________
A6 3.0 ASB Avant


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.sie.2007 13:37:36 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
A cóż ja mogę jeszcze dodać - Mistrzu Wasylo ... :galy: :?: :?:

Chyba tylko tyle, że "podwójna faza" 3-go biegu może potwierdzać Twoje uwagi odnośnie "przycinania się" Druckregelventilen na płycie sterującej ASB ... :): ;) .

Skoro tip działa raz lepiej a raz gorzej - to już tylko decyzja Daniela, czy zaryzykuje wymianę oleju bez wizyty u szpeca od ASB. Jeżeli macie w Waszej okolicy fachmana naprawdę godnego zaufania - jest wskazane żeby zinterpretował wartości bloków 02. Jeśli nie macie tam nikogo takiego ...... ja bym chyba zaryzykował wymianę oleju i zobaczył czy będzie poprawa (moim zdaniem szanse są duże, bo zapchany filtr odbiera ciśnienie).

PS: Po kilku mailach na PW i lekturze AKP (nikomu nie ubliżając !!), najbliżej Szczecina widzę tylko jednego fachowca godnego zaufania .... Pana Sopę z www.sserwis.pl .... .
(nie zrozumcie mnie źle ale naprawdę wiem co mówię ... ).

PS: Jeżeli zdecydujecie się na wymianę samodzielną, to choćby nie wiem co i kto Wam mówił - należy wykonać ją dwukrotnie - w odstępie 2 - 3 tyś.km (wiem, że boli ... :/ ).

:galy: :P :peace:

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.sie.2007 15:54:21 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.lut.2007 17:25:07
Posty: 186
Lokalizacja: szczecin
no wlasnie najbardziej zalamuje mnie brak dobrego fachowca :(
wlasnie dzwonilem do servisu audi i powiedzieli mi ze w tiptronicu oleju sie nie wymienia :galy: ale kiedys zapytalem ile kosztuje odma to nie wiedzieli co to........szkoda slow.
i gdzie tu oddac ten samochod??

Piotrus jak to jest najblizej Szczecina :( to ja sie wieszam

_________________
A6 C6 3,0 TDI Quattro 260 KM/ 540 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.sie.2007 16:08:32 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
Danielos9 napisał(a):
Piotrus jak to jest najblizej Szczecina :( to ja sie wieszam


Dwa dni urlopu plus koszty dojazdu i co najważniejsze - usługa wykonana na najwyższym poziomie bez naciągania na części nie wymagające wymiany - na dodatek z gwarancją (pisemną!) - może okazać się w finalnym bilansie tańsza niż błądzenie po omacku jakiegoś druciarza ... .

W akcie desperacji mam taki pomysł - wymieńcie z Wasylem :): olej (z resztą kramu) i trochę pojeździj. Jeśli pomoże - wymień kolejny raz tak jak pisałem powyżej (zawsze możesz jeszcze zadzwonić z jakimś pytaniem ale Wasyl da radę lepiej niż ja :D ).

Jeżeli nie będzie poprawy - wtedy będę miał okazję wyrównać moje długi u Ciebie ... :galy: ;) (oczywiście ponowną wymianę oleju zrobi już Pan Sopa).

PS: Zlokalizuj jeszcze Carl-a. On miał jakiegoś szpeca od tipów ale nie wiem czy (wystarczająco) dobrego.

;) :peace:

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.sie.2007 00:16:09 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
W razie czego służę adresem i telefonem w Koszalinie.
Co prawda nie przerobiłem tego na własnej skórze, ale osoby, które mi go polecały podczas moich wariacji tipa uważam za bardzo wiarygodne.

Daniel, nie miałeś żadnych innych błędów podczas logowania na Kołbaskowie, ale nie wspominałeś wtedy o tym, że olej w tipie masz nie wymieniony.
Carl by Cię wtedy własnoręcznie udusił :diabel:

Myślę, że od tego trzeba zacząć :galy: :/

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 17 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 46 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: