.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 22.lut.2025 22:59:11

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Jaki silnik pomóżcie 2.4 , 1.8T ,
PostNapisane: 06.sie.2007 13:39:51 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.lip.2007 18:15:25
Posty: 83
Lokalizacja: Gosport - Częstochowa
Wiem - napiszecie poszukaj na forum zanim napiszesz. Szukałem czytałem. Niemniej jednak potrzebuje info który z tych silników jest lepszy do zagazowania. Interesuje mnie również ile takie silniki palą. Jeśli macie doświadczenie proszę napiszcie. :D

_________________
Audi =mc2
Jest A6 C6 2.4
Było A6/C5 1.8T
Było B3 80 1.8 NE


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.sie.2007 13:42:59 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.sie.2003 00:34:44
Posty: 8535
Lokalizacja: Random
Te silniki sie dość dobrze gazują (oczywiście instalacje tylko sekwencyjne)
Jeśli już wybierasz 6 cyl to polecam 2.8 (30v), koszt utrzymania taki sam jak 2.4, mocy więcej, a spalanie praktycznie identyczne ;)

_________________
Pozdro Mirek :peace:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.sie.2007 14:24:33 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.lip.2007 18:15:25
Posty: 83
Lokalizacja: Gosport - Częstochowa
Simpson napisał(a):
Te silniki sie dość dobrze gazują (oczywiście instalacje tylko sekwencyjne)
Jeśli już wybierasz 6 cyl to polecam 2.8 (30v), koszt utrzymania taki sam jak 2.4, mocy więcej, a spalanie praktycznie identyczne ;)


Tak słyszałem że te 2.4 to tak średnio wyważone osiągi do spalania. Jednakże auto będe kupował w Anglii a tu jednak przewaga 2.4 lub 1.8t. Oczywiście można 1.9TDI czy 2.5TDI ale to już troszkę za drogo dla mnie myśląc o A6/C5 z 2000roku.
Jeśli masz jakieś strony lub posty dotyczące czysto liczb tzn wykresy charakterystyk tych silników oraz spalania będę wdzięczny.

_________________
Audi =mc2
Jest A6 C6 2.4
Było A6/C5 1.8T
Było B3 80 1.8 NE


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.sie.2007 15:31:19 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.lis.2005 22:54:12
Posty: 944
1.8t pali mi do 10l w miescie ,okolo 7 na trasie ,jezdze spokojnie i mam male autko... do a6 wydaje mi sie ,ze moze stracic na elastycznosci ,chyba ,ze tak jest wersja 180km.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.sie.2007 15:58:21 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.paź.2004 22:46:01
Posty: 1899
Lokalizacja: Wrocław
Do A6 C5 zdecydowanie lepszym IMO wyborem będzie V6, niezależnie czy 2.4 czy 2.8. Doładowane 1.8 jeszcze w miarę dobrze sobie radzi z A4, ale do A6 to już za mało. Poza tym wielka limo i silnik jak od kosiareczki (nawet pomimo, że z turbo) to niezbyt ciekawe połączenie. ;)

_________________
Pozdrawiam,
Sebastian
A4 1.8T
A2 1.4


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.sie.2007 16:49:03 
Użytkownik

Dołączył(a): 27.maja.2007 07:18:33
Posty: 48
1.8t 150 koni mozesz za psie pieniadze przerobic na 180 i dopasowac krzywa momentu pod siebie mniej wiecej, podejrzewam, ze taki silnik bedzie sprawial wrazenie zwawszego nawet niz 2.8, do tego tansze ubezpieczenie, mniejsze troche spalanie


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.sie.2007 19:49:42 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.lut.2007 00:46:01
Posty: 1347
Lokalizacja: Chełmno-Coventry
Auto: Audi Q7 4L 3.0 TDI
w zakupie tansze napewno bedzie 2.4 i mysle ze pewniejsze.
1.8t=150HP a 2.4=165-170HP wiec mysle ze wybor prosty. kolega mial dwie A6 1.8T i za kazdym razem narzekal, natomiast ja i dwoch kolegow z pracy mamy 2.4 i jeszcze nie bylo wiekszych problemow (wymienialem uszczelke na prawej glowicy a kolega na lewej). silnik 2.4 jest mniej wysilony oraz ma mniej osprzetu niz 1.8T, ktory moze sie popsuc (Turbo, N75, kierownice turbiny)
Jezeli natomiast chcesz kupic auto zeby podnosic moc to napewno taniej bedzie zrobic to w 1.8T, ale ja juz wolal bym kupic gotowe 2.8 i masz te 190HP
Wszystkie 1.8T sa w 14 grupie ubezpieczeniowej a 2.4 w 15 wiec tragedii nie ma.

_________________
Pozdrawiam :diabel:
Obrazek

Bylo
AUDI A6 C5 2.4 98r AGA LPG
Mercedes CL 500 W215
Mercedes E320 CDI S211
Jest
Audi Q7 4L 3.0 TDI 12r


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.sie.2007 20:03:05 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.lip.2007 18:15:25
Posty: 83
Lokalizacja: Gosport - Częstochowa
MiKev napisał(a):
w zakupie tansze napewno bedzie 2.4 i mysle ze pewniejsze.
1.8t=150HP a 2.4=165-170HP wiec mysle ze wybor prosty. kolega mial dwie A6 1.8T i za kazdym razem narzekal, natomiast ja i dwoch kolegow z pracy mamy 2.4 i jeszcze nie bylo wiekszych problemow (wymienialem uszczelke na prawej glowicy a kolega na lewej). silnik 2.4 jest mniej wysilony oraz ma mniej osprzetu niz 1.8T, ktory moze sie popsuc (Turbo, N75, kierownice turbiny)
Jezeli natomiast chcesz kupic auto zeby podnosic moc to napewno taniej bedzie zrobic to w 1.8T, ale ja juz wolal bym kupic gotowe 2.8 i masz te 190HP
Wszystkie 1.8T sa w 14 grupie ubezpieczeniowej a 2.4 w 15 wiec tragedii nie ma.

Widze ze kolega z Anglii to miło.
Jak już poruszyłeś temat grup ubezpieczeniowych to prosze opisz mi w jaki sposob przeniesc zniżki z Polski i ile mniej wiecej kosztuje ubezpieczenie takiego auta.Dla mnie bedzie to pierwszy samochod w angli wiec nie chciałbym czegos spierniczyc. Aaaaaa co dokładnie znaczą te grupy ubezpieczeniowe. Jak możesz to te informacje prześlij mi prosze na maila.- Bo troche odbiegłem od tematu.
Napisz proszę jeszcze co sadzisz o zagazowaniu takiego 2.4 i ile to Twoje pali.
Z góry dzieki za wszystkie informacje

_________________
Audi =mc2
Jest A6 C6 2.4
Było A6/C5 1.8T
Było B3 80 1.8 NE


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.sie.2007 20:21:40 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.lut.2007 00:46:01
Posty: 1347
Lokalizacja: Chełmno-Coventry
Auto: Audi Q7 4L 3.0 TDI
W anglii jest nas paru wejdz tu http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopic.php?t=32665&start=1480
a sie zdziwiesz.
jak masz znizki w polsce to musisz dac je do tlumaczenia i dajesz firmie ubezpieczeniowej podczas ubezpieczenia auta. Ja place przy 60% znizki i 26latek 470F+39F za Assistance w Anglii. Grupa ubezpieczeniowa im wyzsza tym drozsze ubezpieczenie. Masz tu stronke gdzie mozna sobie sprawdzac IG-grupa ubezpieczeniowa http://www.parkers.co.uk/
Spalanie w miescie nie powiem bo nie wiem, nie sprawdzam. W trasie podczas podrozy do polski przy sredniej 160k/h 2osoby dorosle 2 dzieci i pelen bagaznik ponizej 10l. mierzone pomiedzy tankowaniami Belgia-Niemcy.
Co do gazu nie bede sie wypowiadal bo wyznaje zasade ze jak chcesz tanio to albo Citroen AX w Dieslu albo rower. Jezeli chcesz tanio to na twoim miejscu pomyslal bym jednak nad 1.9TDI.

_________________
Pozdrawiam :diabel:
Obrazek

Bylo
AUDI A6 C5 2.4 98r AGA LPG
Mercedes CL 500 W215
Mercedes E320 CDI S211
Jest
Audi Q7 4L 3.0 TDI 12r


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.sie.2007 20:51:08 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.lip.2007 18:15:25
Posty: 83
Lokalizacja: Gosport - Częstochowa
MiKev napisał(a):
W anglii jest nas paru wejdz tu http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopic.php?t=32665&start=1480
a sie zdziwiesz.
jak masz znizki w polsce to musisz dac je do tlumaczenia i dajesz firmie ubezpieczeniowej podczas ubezpieczenia auta. Ja place przy 60% znizki i 26latek 470F+39F za Assistance w Anglii. Grupa ubezpieczeniowa im wyzsza tym drozsze ubezpieczenie. Masz tu stronke gdzie mozna sobie sprawdzac IG-grupa ubezpieczeniowa http://www.parkers.co.uk/
Spalanie w miescie nie powiem bo nie wiem, nie sprawdzam. W trasie podczas podrozy do polski przy sredniej 160k/h 2osoby dorosle 2 dzieci i pelen bagaznik ponizej 10l. mierzone pomiedzy tankowaniami Belgia-Niemcy.
Co do gazu nie bede sie wypowiadal bo wyznaje zasade ze jak chcesz tanio to albo Citroen AX w Dieslu albo rower. Jezeli chcesz tanio to na twoim miejscu pomyslal bym jednak nad 1.9TDI.

Co do gazu to taka wolna uwaga. Jak bedzie palił rozsadznie to i po co bagaznik zasmiecac ;)
Tak czy siak dziekuje za info Prosze tylko napisz czy to ubezpieczenie placi sie jakos miesiecznie czy inaczej.
Mam nadzieje ze jak juz sie uzbroje w moje wymazone C5 to zrobimy jakis zlocik w UK :D

_________________
Audi =mc2
Jest A6 C6 2.4
Było A6/C5 1.8T
Było B3 80 1.8 NE


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.sie.2007 10:09:41 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.lut.2007 00:46:01
Posty: 1347
Lokalizacja: Chełmno-Coventry
Auto: Audi Q7 4L 3.0 TDI
spoty sie tu odbywaja wystarczy sledzic temat.
Ubezpieczenie mozesz sobie wybrac miesiecznie, ale wstrzymaj sie narazie bo moj kolega znalazl bardzo tania firme ubezpieczeniowa w internecie i jak juz bede mial stronke to wrzuce na AKP in GB

_________________
Pozdrawiam :diabel:
Obrazek

Bylo
AUDI A6 C5 2.4 98r AGA LPG
Mercedes CL 500 W215
Mercedes E320 CDI S211
Jest
Audi Q7 4L 3.0 TDI 12r


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.sie.2007 17:50:57 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.lip.2007 18:15:25
Posty: 83
Lokalizacja: Gosport - Częstochowa
MiKev napisał(a):
spoty sie tu odbywaja wystarczy sledzic temat.
Ubezpieczenie mozesz sobie wybrac miesiecznie, ale wstrzymaj sie narazie bo moj kolega znalazl bardzo tania firme ubezpieczeniowa w internecie i jak juz bede mial stronke to wrzuce na AKP in GB


Będę śledził strony ;)
Jeszcze raz dziękuję za wszystkie informacje.

_________________
Audi =mc2
Jest A6 C6 2.4
Było A6/C5 1.8T
Było B3 80 1.8 NE


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.sie.2007 00:16:28 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.lis.2005 22:54:12
Posty: 944
przeciesz w a6 c5 zreszta jak w a3 po 99> wystepowaly wersje 1.8T 180 km .


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.sie.2007 06:58:20 
Klubowicz

Dołączył(a): 11.sie.2003 12:54:35
Posty: 1026
Lokalizacja: Poznań
Dabe techniczne, w tym na temat spalania:
http://cichy.100tka.net/akp/dane.php

a co do gazu, niedawno się też nad takim wyborem zastanawiałem i:
gaz sekwencja do 1,8T to koszt około 2800 (butla w koło itp)
koszt gazu do 2,4 - 2,8 to około 4400 PLN

podobno jedne i drugie silniki dobrze się gazują.

_________________
AUDI 100 C4 AAD, 2,0 + GAZ - //XII.2001 - VIII.2010
AUDI A6 C4 - 2,6 V6 //IX.2007 - II.2015
AUDI A6 C6 3,0 tdi ASB - IX.2014 - VIII.2019


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.sie.2007 08:55:28 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.lut.2007 00:46:01
Posty: 1347
Lokalizacja: Chełmno-Coventry
Auto: Audi Q7 4L 3.0 TDI
bubu05 napisał(a):
przeciesz w a6 c5 zreszta jak w a3 po 99> wystepowaly wersje 1.8T 180 km .
to chyba nie w anglii
Engine & Trim CC/Cyl BHP MPH 0-60 MPG IG
1.8 T 5d 1781 / 4 147 133 9.6 32 14
1.8 T 5d Multitronic 1781 / 4 1 47 132 9.5 32 14
1.8 T SE 5d 1781 / 4 147 133 9.6 32 14
1.8 T SE 5d Multitronic 1781 / 4 147 132 9.5 32 14
1.8 T Sport 5d 1781 / 4 147 133 9.6 32 14
1.8 T Sport 5d Multitronic 1781 / 4 147 132 9.5 32 14
1.8 T SE Sport 5d 1781 / 4 150 133 9.6 32 14
1.8 T SE Sport 5d Auto 1781 / 4 150 132 9.5 32 14
1.8 T quattro 5d 1781 / 4 150 132 9.7 29 14
1.8 T quattro SE 5d 1781 / 4 150 133 9.5 29 14
1.8 T quattro Sport 5d 1781 / 4 150 132 9.7 29 14
1.8 T quattro SE Sport 5d 1781 / 4 150 133 9.5 29 14

_________________
Pozdrawiam :diabel:
Obrazek

Bylo
AUDI A6 C5 2.4 98r AGA LPG
Mercedes CL 500 W215
Mercedes E320 CDI S211
Jest
Audi Q7 4L 3.0 TDI 12r


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.sie.2007 10:55:05 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.lis.2005 22:54:12
Posty: 944
sorki za wprowadzenie w blad ,rzeczywiscie .. w a6 tych silnikow nie ma co nie zmienia faktu ,ze w a3 sa :)
2.5 tdi 150 i 180 km :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.sie.2007 16:43:31 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.lip.2007 18:15:25
Posty: 83
Lokalizacja: Gosport - Częstochowa
Jak już tak gadamy luźno napiszcie ile realnie pali 2.4. Oczywiście nie mówie o jakimś mega ostrym jeżdżeniu. Interesuje mnie spalanie przy Normalnej jeździe. Dodam że widziałem stronkę o osiągach i spalaniu, ale jak mnie doświadczenie nauczyło takie tabelki różnią się od rzeczywistości.

_________________
Audi =mc2
Jest A6 C6 2.4
Było A6/C5 1.8T
Było B3 80 1.8 NE


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.sie.2007 18:06:54 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.lip.2007 18:15:25
Posty: 83
Lokalizacja: Gosport - Częstochowa
asteclik napisał(a):
MiKev napisał(a):
W anglii jest nas paru wejdz tu http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopic.php?t=32665&start=1480
a sie zdziwiesz.
jak masz znizki w polsce to musisz dac je do tlumaczenia i dajesz firmie ubezpieczeniowej podczas ubezpieczenia auta. Ja place przy 60% znizki i 26latek 470F+39F za Assistance w Anglii. Grupa ubezpieczeniowa im wyzsza tym drozsze ubezpieczenie. ...


Powiedz mi jeszcze czy to tłumaczeniem to może być przez zwykłego tłumacza czy musi być przysięgły??

_________________
Audi =mc2
Jest A6 C6 2.4
Było A6/C5 1.8T
Było B3 80 1.8 NE


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.sie.2007 19:23:54 
Klubowicz

Dołączył(a): 11.sie.2003 12:54:35
Posty: 1026
Lokalizacja: Poznań
znajomy ma ten silnik ale w nowej A6 czyli C6 - w mieście około 14-15, w trasie na autostradzie przy 160 około 8-9

_________________
AUDI 100 C4 AAD, 2,0 + GAZ - //XII.2001 - VIII.2010
AUDI A6 C4 - 2,6 V6 //IX.2007 - II.2015
AUDI A6 C6 3,0 tdi ASB - IX.2014 - VIII.2019


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.sie.2007 09:56:53 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.lip.2007 18:15:25
Posty: 83
Lokalizacja: Gosport - Częstochowa
adisiwy napisał(a):
znajomy ma ten silnik ale w nowej A6 czyli C6 - w mieście około 14-15, w trasie na autostradzie przy 160 około 8-9

No to powiem ze nie tak mało jak na trasę jeszcze do przyjęcia (oczywiście przy takiej predkości) to w miescie trochę wciąga

_________________
Audi =mc2
Jest A6 C6 2.4
Było A6/C5 1.8T
Było B3 80 1.8 NE


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 56 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: