.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 27.lis.2024 21:29:23

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 16 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Diagnostyka silnka benzynowego Vagiem...
PostNapisane: 08.sie.2007 18:06:14 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.wrz.2005 19:05:43
Posty: 2521
Lokalizacja: Poznań/ Nowy Tomyśl
A więc przeryłem forum i wszystko co znalazłem jest na temat Dieseli.
Czy jest możliwość równie "doskonałej" diagnostyki silnika benzynowego (próby dynamiczne i statyczne), poza odczytywaniem błędów??
Jeśli tak, to może ktoś znalazłby chwilkę przy kawie i opisał co i jak robić (podobnie jak w dieselach, bo to skarbnica wiedzy)...
Będę wdzięczny za pomoc...

_________________
podpis nie działa


Ostatnio edytowano 08.sie.2007 19:49:24 przez Heveliusz, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.sie.2007 19:26:00 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
poczekaj, aż kupię S6.
wtedy zaczniemy diagnozować paliwożłopy.
;)

nie zrobię teraz otto, gdyż nie mam na to czasu...
...i tylko kilka razy w miesiącu pedałuję 3.2FSI mojego padre.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.sie.2007 19:48:40 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.wrz.2005 19:05:43
Posty: 2521
Lokalizacja: Poznań/ Nowy Tomyśl
:diabel:
Czekam z niecierpliwością...

Jednak czy możesz mi powiedzieć co mam sprawdzić na szybko w silniku 2.6 V6 ABC (jakieś podstawy, a nie zaawansowane rzeczy)??
Nie znam się na zaawansowanych funkcjach, ale wydaje się, że silnik jest na wykończeniu... Nie chciałbym niczego popsuć. Umiem tylko odczytać błędy, a z nich nie zawsze wszystko jasno wynika...
Generalnie jestem laikiem Vagowym, a chciałbym zdiagnozować go na poziomie podstawówki, a nie przedszkola :zly:

_________________
podpis nie działa


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.sie.2007 20:38:11 
Klubowicz

Dołączył(a): 17.sie.2004 08:34:00
Posty: 7309
Lokalizacja: mazowieckie
Tutaj sprawdza się glównie błędy - ciśnienie w cylindrach i rozrząd... Napisz jakei objawy to może więcej Ci powiem...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.sie.2007 20:40:08 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.lis.2004 23:06:05
Posty: 5522
Lokalizacja: Kęty
Auto: Audi A8 D2 4.2E
sterowniki silników benzynowych mają nieporównywalnie więcej funkcji odczytu parametrów i stanów pracy czujników i osprzętu jak ropniaki dlatego nikt nie kmini zbytnio tych tematów (i dobrze :D) ;)

w ABC sprawdź prace sond lambda czy nie lecą za ubogo przy 3000obr i jak wogóle pracują w stosunku do adaptacji, sprawdź na wykresach wyprzedzenie zapłonu przy przyspieszaniu na 3 biegu do tego sygnały ze stukowców czy nie dzwonią, temperature cieczy, przed tym wszystkim oczywiście zczytaj błędy.

_________________
Audi A8 ABZ - black widow

http://img513.imageshack.us/img513/2742/dscn1455.jpg

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.sie.2007 20:40:27 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.sie.2003 19:59:09
Posty: 9212
Lokalizacja: Warszawa           Auta: S8
cisnienie w garach na vagu?

_________________
V8: Obrazek A8: Obrazek S8: Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.sie.2007 20:43:27 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.lis.2004 23:06:05
Posty: 5522
Lokalizacja: Kęty
Auto: Audi A8 D2 4.2E
po drugie to sie uszczelnia dolot i wymienia cz. temeratury jeśli uszkodzony po tym auto odrzywa zawsze, rozrząd to rzecz oczywista.

_________________
Audi A8 ABZ - black widow

http://img513.imageshack.us/img513/2742/dscn1455.jpg

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.sie.2007 06:45:17 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 22:57:31
Posty: 8869
Lokalizacja: Otwock
Auto: Renata
dla przykladu Vagowanie silnikow 1.8/1.8T opisane jest na forum Masters'a ... poszukaj...

_________________
1.9 DCI :D by edc-tuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.sie.2007 09:09:38 
Klubowicz

Dołączył(a): 17.sie.2004 08:34:00
Posty: 7309
Lokalizacja: mazowieckie
maciu napisał(a):
cisnienie w garach na vagu?


Ciśnienie i rozrząd manualnie maciu...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.sie.2007 10:11:41 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.wrz.2005 19:05:43
Posty: 2521
Lokalizacja: Poznań/ Nowy Tomyśl
Dzięki chłopaki...
Generalnie już jest dolot uszczelniony i cz. temp wymieniony, sonda Lambda, uszczelnienia itp, a silnik i tak kiepsko chodzi :zly: "szpece" powiedzieli, że jest w stanie agonii, ale zanim zdecydujemy się na przekładkę, to chciałem to potwierdzić...

Do tego jest problem, bo moj interface łączy się ze wszystkim poza silnikiem (rs232)...
Logi na skrzyni i innych można smiało robić, ale silnik się nie odzywa... :(

Do tego, nie pokazuje żadnych błędow skrzyni (automat), a jest z nią problem...
Otoż na niższych biegach (12) jest ok. Natomiast przy spokojnym, "żołwim" przyspieszaniu, gdy dochodzimy do zmiany z 3 na 4 auto zaczyna gubić bieg i szarpie koszmarnie. Coś wali w podłogę i w zasadzie nie da się jechać. Skrzynia nie wchodzi w tryb awaryjny, ale biegi gubi... Przy dynamicznej jeździe zawsze i na każdym biegu jest ok.
Objaw jest taki, jakby się gubiła i nie wiedziała co ma wrzucić...
Co z tym zrobić??

_________________
podpis nie działa


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.sie.2007 11:04:23 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.sie.2003 19:59:09
Posty: 9212
Lokalizacja: Warszawa           Auta: S8
GrzesB napisał(a):
maciu napisał(a):
cisnienie w garach na vagu?


Ciśnienie i rozrząd manualnie maciu...


pytanie i temat jest o diagnostyce vagiem ;)

_________________
V8: Obrazek A8: Obrazek S8: Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.sie.2007 11:24:18 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 12018
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
Heveliusz napisał(a):
Dzięki chłopaki...
Generalnie już jest dolot uszczelniony i cz. temp wymieniony, sonda Lambda, uszczelnienia itp, a silnik i tak kiepsko chodzi :zly: "szpece" powiedzieli, że jest w stanie agonii, ale zanim zdecydujemy się na przekładkę, to chciałem to potwierdzić...

Do tego jest problem, bo moj interface łączy się ze wszystkim poza silnikiem (rs232)...
Logi na skrzyni i innych można smiało robić, ale silnik się nie odzywa... :(

Do tego, nie pokazuje żadnych błędow skrzyni (automat), a jest z nią problem...
Otoż na niższych biegach (12) jest ok. Natomiast przy spokojnym, "żołwim" przyspieszaniu, gdy dochodzimy do zmiany z 3 na 4 auto zaczyna gubić bieg i szarpie koszmarnie. Coś wali w podłogę i w zasadzie nie da się jechać. Skrzynia nie wchodzi w tryb awaryjny, ale biegi gubi... Przy dynamicznej jeździe zawsze i na każdym biegu jest ok.
Objaw jest taki, jakby się gubiła i nie wiedziała co ma wrzucić...
Co z tym zrobić??


Hev, podjedź do mnie , mam dwa interfejsy, może uda się u mnie zbadać vagiem.

a co do skrzyni - wybierak biegów kontaktowy - bardzo częsta usterka w
automatach. Tylko wymiana.
Obrazek

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Ostatnio edytowano 09.sie.2007 12:22:20 przez Leo, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.sie.2007 11:28:14 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.maja.2004 12:12:29
Posty: 4400
Lokalizacja: Wrocław
Heveliusz napisał(a):
Dzięki chłopaki...
Generalnie już jest dolot uszczelniony i cz. temp wymieniony, sonda Lambda, uszczelnienia itp, a silnik i tak kiepsko chodzi :zly: "szpece" powiedzieli, że jest w stanie agonii, ale zanim zdecydujemy się na przekładkę, to chciałem to potwierdzić...

Do tego jest problem, bo moj interface łączy się ze wszystkim poza silnikiem (rs232)...
Logi na skrzyni i innych można smiało robić, ale silnik się nie odzywa... :(

Do tego, nie pokazuje żadnych błędow skrzyni (automat), a jest z nią problem...
Otoż na niższych biegach (12) jest ok. Natomiast przy spokojnym, "żołwim" przyspieszaniu, gdy dochodzimy do zmiany z 3 na 4 auto zaczyna gubić bieg i szarpie koszmarnie. Coś wali w podłogę i w zasadzie nie da się jechać. Skrzynia nie wchodzi w tryb awaryjny, ale biegi gubi... Przy dynamicznej jeździe zawsze i na każdym biegu jest ok.
Objaw jest taki, jakby się gubiła i nie wiedziała co ma wrzucić...
Co z tym zrobić??


Uuu, aż tak się sypie C4 brata ?

_________________
Obrazek

Audi, a owszem, posiadam.

... Rympel 666 ...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.sie.2007 13:30:33 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.wrz.2005 19:05:43
Posty: 2521
Lokalizacja: Poznań/ Nowy Tomyśl
Cytuj:
Hev, podjedź do mnie , mam dwa interfejsy, może uda się u mnie zbadać vagiem.

a co do skrzyni - wybierak biegów kontaktowy - bardzo częsta usterka w
automatach. Tylko wymiana.


Serdeczne dzięki... Jak braciszek przyjedzie to się odezwę i z miłą chęcią podjadę... :peace:
Ps. Orientujesz się może ile to kosztuje, bo moja Etka nie ma cen niestety (mam kolegę, ktory lata do servisu po części, więc jakby co to przywiezie nowkę zza miedzy ;), ale może nie ma wielkiej rożnicy u nas)...

Cytuj:
Uuu, aż tak się sypie C4 brata ?

No niestety coś z nim nie bangla :zly: Sprawdzony był wzdłuż i wszerz, ale widać był genialnie zapicowany... :(:
Probujemy dojść z nim do ładu...
Ostatecznie zmienimy kompletny silnik ze skrzynią i miejmy nadzieję, że problemy się skończą...
Ale jestem dobrej myśli :peace:

_________________
podpis nie działa


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.sie.2007 13:36:06 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 12018
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
Oj oj, zapomniałem, że to chodzi o audi 100!!! podaj tylko czy to quattro czy nie.

dla A100q cena to 195 euro netto.

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.sie.2007 14:01:22 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.wrz.2005 19:05:43
Posty: 2521
Lokalizacja: Poznań/ Nowy Tomyśl
Dokładnie chodzi o 100/C4 '94 2.6 V6 ABC bez Q...

_________________
podpis nie działa


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 16 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 29 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: