Jelly napisał(a):
Z diagnozy, ktora przedstawil Grzegorz-DTR wynikaloby ze sa do zrobienia pierscienie, ale czy niedostateczne sprezanie bedzie objawialo sie tylko tym dmuchaniem i problemem z odpaleniem zilmego silnika bez swiec??Co zmienia fakt zagrzania swiec ze problem znika
Myslalem ze sprezanie jest podstawowym warunkiem klekotania (poza ropa)
1. Zbyt wiele niejasności i nadal nie wiemy czy ten pomiar jest wiarygodny
2. Jesli pomogłaby wymiana samych pierścieni to mógłbyś nazywać siebie szcześciarzem
3. Podgrzewanie świec pomoże , ale tylko w okresie letnim, zimą możesz nie uruchomić silnika
4. Do prawidłowego rozruchu silnika diesla potrzebujemy
- prawidłowego ciśnienia sprężania (26-31 BAR`ów - im wiecej tym lepiej)
- sprawnego układu wtryskowego (pompa wtryskowa musi wytwarzać dostateczne cisnienie aby rozpylić mieszankę, a dysze wtryskiwaczy muszą zapewnić prawidłowe rozpylenie mieszanki do cylindrów)
- sprawnego AQ, rozrusznika
Świece żarowe to dodatek, który ma ułatwić silnikowi rozruch - nie traktujcie ich jako warunek konieczny do uruchomienia silnika. Sprawny diesel musi odpalić przy -30 st C bez pomocy świec żarowych - zajmie mu to więce czasu , ale MUSI odpalić.
Sprawdziłem tą teorię w 3 moich dieslach przy temp ok -28 st C. Najgorzej odpalał wysłuzony 1,6 D JP (kręciłem go dobre 40 sekund , ale odpalił przy akompaniamencie klekotu i wrażenia niczym z trzęsienia ziemi), 1,9 D 1Y zagadał po 10 sekundach, podobnie 1Z. AFN`a nie miałem okazji sprawdzić - zima nie dopisała