.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 03.lut.2025 05:45:43

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 25 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 09.sie.2007 18:13:57 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.mar.2007 18:05:44
Posty: 157
Lokalizacja: Trzebnica
grzanie świec ułatwia zapłon mieszanki. dlatego przy niższym ciśnieniu i podgrzanych świecach silnik równo pracuje.

_________________
Audi B4 1.9 TD - było
Audi B4 2.6 - jest


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.sie.2007 20:56:52 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Jelly napisał(a):
Z diagnozy, ktora przedstawil Grzegorz-DTR wynikaloby ze sa do zrobienia pierscienie, ale czy niedostateczne sprezanie bedzie objawialo sie tylko tym dmuchaniem i problemem z odpaleniem zilmego silnika bez swiec??Co zmienia fakt zagrzania swiec ze problem znika :?: Myslalem ze sprezanie jest podstawowym warunkiem klekotania (poza ropa)

1. Zbyt wiele niejasności i nadal nie wiemy czy ten pomiar jest wiarygodny
2. Jesli pomogłaby wymiana samych pierścieni to mógłbyś nazywać siebie szcześciarzem
3. Podgrzewanie świec pomoże , ale tylko w okresie letnim, zimą możesz nie uruchomić silnika
4. Do prawidłowego rozruchu silnika diesla potrzebujemy
- prawidłowego ciśnienia sprężania (26-31 BAR`ów - im wiecej tym lepiej)
- sprawnego układu wtryskowego (pompa wtryskowa musi wytwarzać dostateczne cisnienie aby rozpylić mieszankę, a dysze wtryskiwaczy muszą zapewnić prawidłowe rozpylenie mieszanki do cylindrów)
- sprawnego AQ, rozrusznika

Świece żarowe to dodatek, który ma ułatwić silnikowi rozruch - nie traktujcie ich jako warunek konieczny do uruchomienia silnika. Sprawny diesel musi odpalić przy -30 st C bez pomocy świec żarowych - zajmie mu to więce czasu , ale MUSI odpalić.
Sprawdziłem tą teorię w 3 moich dieslach przy temp ok -28 st C. Najgorzej odpalał wysłuzony 1,6 D JP (kręciłem go dobre 40 sekund , ale odpalił przy akompaniamencie klekotu i wrażenia niczym z trzęsienia ziemi), 1,9 D 1Y zagadał po 10 sekundach, podobnie 1Z. AFN`a nie miałem okazji sprawdzić - zima nie dopisała ;)

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.sie.2007 22:30:58 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.cze.2006 22:36:59
Posty: 135
Czyli pozostaje mi najpierw pomiar cisnienia a potem diagnoza. A moze nie warto bawic sie w pomiary, skoro silnik przedmuchy i tak ma, wiec robic i tak trzeba, wiec moze od razu go rozbierac? Wiecie tez jaki to rząd wielkości - remont, czy Waszym zdaniem warto remontowac czy szukac innego :?: Przy kalkulacji kosztow musze niestety brac pod uwage koszty robocizny (nie małe) bo sam nic nie jestem w stanie zrobic :zly:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.sie.2007 07:34:15 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Remont zawsze wyjdzie sporo drożej, ale przy założeniu że Pan mechanik oceni , że warto silnik naprawiać i daje gwarancję za efekt - lepiej remontować swoje.
Zamiana silnika będzie szybsza, tańsza i prostsza - pod warunkiem , że trafisz na dobry i sprawny egzemplarz. Tutaj akurat prawdopodobieństwo trafienia dobrej sztuki jest dość niskie.

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.sie.2007 23:22:05 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.cze.2006 22:36:59
Posty: 135
W najblizszym czasie wybiore sie na ponowny pomiar cisnienia, bo nie daje mi to spokoju.
Ale poewiedzccie mi 1 rzecz - czy w momencie kiedy przestawiony jest rozrząd - ostatnio jak bylem u machanika w sumie przez przypadek wyszlo ze jest przestawiony walek krzywkowy, czy to moze wplywac na sprezanie :?: (pomiar byl wykonywany przypuszczalnie przy przestwaionym rozrzadzie) i czy aby przez zle ustawiony rozrząd silnik nie popadl w lekka ruine :?: nie wiem jak dlugo jezdzilem z przestawionym rozrzadem :(: a ze byl przestawiony wyszlo po ruszeniu, auto nabralo mocy i lepiej sie zbiera. Fakt dmuchanie przez korek i bagnet, oraz trudnosci w odpalaniu pozostal :zly:


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 25 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 43 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: