.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 03.lut.2025 12:03:49

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A6 C4] Stukanie z prawej strony?
PostNapisane: 10.sie.2007 18:32:25 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.lip.2007 15:28:57
Posty: 328
Audi A6 C4 2.5tdi AEL Stukanie z prawej strony? i czy tuliejki w wachaczu sa wymienne czy trzeba wymienic caly wachacz?z góry dzeki za odp


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.sie.2007 11:04:30 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.gru.2003 18:23:22
Posty: 5629
Lokalizacja: Olesnica
Auto: T&C 3.8
Odwiedź stację diagnostyczną w celu stwierdzenia uszkodzenia sworznia wahacza.
Niech przyjżą się układowi kierowniczemu i zawieszeniu amortyzatora.
Do sprawdzenia również tuleje wóżka silnika.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.sie.2007 11:50:44 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.lip.2007 15:28:57
Posty: 328
dzeki za odp . Amortyzatory mam nowe i końcowki a takze gumy na drążku stabilizatora.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.sie.2007 11:55:38 
Klubowicz

Dołączył(a): 17.sie.2004 08:34:00
Posty: 7309
Lokalizacja: mazowieckie
To, że masz nowy amortyzator o niczym jeszcze nie świdczy ;-) Zostaje jeszcze górne mocowanie amora i maglownica.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.sie.2007 15:21:29 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.gru.2003 18:23:22
Posty: 5629
Lokalizacja: Olesnica
Auto: T&C 3.8
dareka6 napisał(a):
dzeki za odp . Amortyzatory mam nowe i końcowki a takze gumy na drążku stabilizatora.


Nowy amortyzator nie oznacza np że dobrze dokrecony ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.sie.2007 21:04:53 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.cze.2006 22:18:20
Posty: 856
Lokalizacja: Poznań
ADAM 12 napisał(a):
Odwiedź stację diagnostyczną w celu stwierdzenia uszkodzenia sworznia wahacza.


Czy jeśli da się sworzniem ruszać za pomocą jednego palca to znaczy, że jest uszkodzony? Mój w miarę swobodnie się ruszał ale żadnych luzów poprzecznych czy podłużnych nie było a mimo tego diagnosta zakwalifikował go do wymiany. Nie rozumiem dlaczego.

_________________
Obrazek
__A6 C4 2.5 TDi AEL__


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.sie.2007 14:09:59 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.gru.2003 18:23:22
Posty: 5629
Lokalizacja: Olesnica
Auto: T&C 3.8
kosma_sz napisał(a):
ADAM 12 napisał(a):
Odwiedź stację diagnostyczną w celu stwierdzenia uszkodzenia sworznia wahacza.


Czy jeśli da się sworzniem ruszać za pomocą jednego palca to znaczy, że jest uszkodzony? Mój w miarę swobodnie się ruszał ale żadnych luzów poprzecznych czy podłużnych nie było a mimo tego diagnosta zakwalifikował go do wymiany. Nie rozumiem dlaczego.


Oznacza to początek jego końca.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.sie.2007 18:43:01 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.cze.2005 21:45:23
Posty: 358
Lokalizacja: Olsztyn
Panowie, mam podobny problem, tylko w A100 C4 Avant Q. Stuki słyszalne z prawej i z lewej strony, mocniejsze z lewej, występują przy:
1. Ostrzejszym ruszaniu,
2. Ostrzejszym hamowaniu,
3. Na dziurach,
4. Przy wjeżdzaniu na krawężnik,
5. Przy skręcaniu przy wolnej jeździe.

Wymienione zostały:
- łożyska górnego gniazda amortyzatora - były wybite,
- tuleje stabilizatora,
- tuleje mocowania wachacza,
- drążki reakcyjne tył - nie związane ze stukami z przodu.

To co widać, że jest sprawne:
- amortyzatory - 71% i 72% sprawności,
- tuleje przednie stabilizatora.

Stuki są metaliczne.
Panowie, co jeszcze może być, skończyły mi się koncepcje, a muszę przygotować auto do dłuższej trasy i do zlotu w Bydgoszczy.

Proszę o pomoc.

Pozdro

_________________
Pozdrawiam

www.autobramy.org


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.sie.2007 18:58:28 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.gru.2003 18:23:22
Posty: 5629
Lokalizacja: Olesnica
Auto: T&C 3.8
Sworznie na wahaczu lub tuleje wózka....


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.sie.2007 19:12:54 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.cze.2005 21:45:23
Posty: 358
Lokalizacja: Olsztyn
Sworznie wachacza wydają się być w porządku. A o których tulejach wózka mówisz, przednich czy tylnych, podobno lecą często tylne tuleje ławy. Podejrzewam jeszcze przednie gumy stabilizatora.

Pozdro

_________________
Pozdrawiam

www.autobramy.org


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.sie.2007 19:16:22 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.cze.2005 21:45:23
Posty: 358
Lokalizacja: Olsztyn
I jeszcze jedno, czy wkład amortyzatora może mieć luz w obudowie mc persona??? I czy po włożeniu wkładu jest jeszcze jakaś tulejka między wkładem a nakrętką obudowy???

Pozdro

_________________
Pozdrawiam

www.autobramy.org


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.sie.2007 19:44:41 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.gru.2003 18:23:22
Posty: 5629
Lokalizacja: Olesnica
Auto: T&C 3.8
elektrostar napisał(a):
I jeszcze jedno, czy wkład amortyzatora może mieć luz w obudowie mc persona??? I czy po włożeniu wkładu jest jeszcze jakaś tulejka między wkładem a nakrętką obudowy???

Pozdro


Może być niedokręcona nakrętka na kolumnie.Tulejki nie ma prawa być w tym miejscu.

Tuleje ławy (wózka) trzeba sprawdzić tylne i przednie.
Stabilizator równieżmoże się przemieszczać


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.sie.2007 14:32:56 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.cze.2006 22:18:20
Posty: 856
Lokalizacja: Poznań
Sprawdź jeszcze śruby mocujące sworzeń do kolumny. Ja miałem znaczny luz i śruby zaczęły puszczać, dosłownie śmierć w oczach.

_________________
Obrazek
__A6 C4 2.5 TDi AEL__


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.sie.2007 23:38:33 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.mar.2007 21:00:30
Posty: 609
Lokalizacja: Wrocław
ja miałem stuki i wymieniłem:

- wachacze,
- łoża amortyzatorów ( góra)

mechanicy kwalifikowali maglownice do wymiany ale kolega z warsztatu postawił na amortyzatory (zresztą wszytskow zawieszeniu było juz nowe.

Po wymianie amorów stuki ustały... na badaniu sprawność ok 60% bo były szczelne ale luz byl.

Wyjmij amora, wkręć w imadło ( nie ściskaj za mocno) wysuń chromowaną część na maxa i chwyć za koniec, szarp ile sił w rękach, jeśli wyczujesz luz to amor do wymiany.

U mnie wyczuwałem mały luz ale waliło niemiłosiernie.

Pamiętać trzeba że w aucie panują dużo większe siły niż te co sprawdzamy ręcznie na imadle...

Odnośnie końcówek drążka, powinny ciężko chodzić, na pewno nie dasz rady jednym palcem ruszyć , jeśli dasz, wymień na nowe ( ja dałem za Febi ok 60zł)

_________________
A6 C4 2,5TDI Automat AVANT + chip ABT !
Było:
A6 C4 2,5TDI Manual AVANT + chip ANGLIK- do sprzedania części!
F 126S 900ccm 45KM - sprzedany


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.sie.2007 11:11:11 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.cze.2005 21:45:23
Posty: 358
Lokalizacja: Olsztyn
Okazało się, że po wymianie tuleji mocujących wahacza za słabo dokręciłem śruby wahacza i się trochę poluzowały i tam powstały stuki. Byłem w międzyczasie w ASO Audi Palmowski i tam powiedzieli mi, że mam do wymiany wewnętrzny przegub, ale okazało się, że niestety przegub jest w bardzo dobrym stanie, zostały dokręcone tylko śruby i stuki ustały, potem ustawienie geometrii i wszystko w porządku.

Pozdro

_________________
Pozdrawiam

www.autobramy.org


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.sie.2007 19:59:19 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24.gru.2005 23:06:53
Posty: 568
Lokalizacja: Olsztyn
elektrostar, a gdzie ty ten samochod naprawiasz?:) pojedz do dobrego mechanika i czlowiek Ci powiem co i jak. na towarowej w bazie PKS`u masz czlowieka ktory wiec co w VW i OOOO sie dzieje. tam ci prawde powiedza n/t twojego cacka

_________________
B4 1992 1z bylo
C4 1994 aat bylo
C4 1996 ael bylo
B5fl x2 bylo
A3 2004 BKD bylo
A4 2006 ASB quattro
A6 c4 quattro XYS ael 30.12.1997
A6 C6 CDYA
A6 C7 CDUD @ 320/700
S4 B5 AGB @ 320/460


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.sie.2007 12:17:25 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.sty.2006 16:34:31
Posty: 1015
Lokalizacja: GLIWICE Furak1:CC 900 Furak2:CIVIC 07 Furak3:BMW M3 Cabrio Moto:GSX-R 750K3
W moim teżkiedyś stukało przy podjezdzie albo gdy pokonywałem belke na drodze. Okazało sie że maglownica była słabo przykręcona

_________________
Obrazek
Obrazek

ZAPRASZAM http://www.nawydmie.com.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.wrz.2007 21:26:29 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.gru.2003 19:22:12
Posty: 663
Lokalizacja: Olsztyn
dandifr napisał(a):
elektrostar, a gdzie ty ten samochod naprawiasz?:) pojedz do dobrego mechanika i czlowiek Ci powiem co i jak. na towarowej w bazie PKS`u masz czlowieka ktory wiec co w VW i OOOO sie dzieje. tam ci prawde powiedza n/t twojego cacka

Do Palma to faktycznie strach wjeżdżać.
Ale Piotr też nie na wszystko znajdzie sposób
Pozdrawiam
DAP

_________________
Batymetria jezior


A6 C4 2.5TDI 115KM


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: [A4 1,6 ADP] tamburynek przy skręcaniu
PostNapisane: 18.wrz.2007 06:58:58 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.wrz.2004 06:40:57
Posty: 101
Witam

kontynuując temat stuków

Od kilku dni był słyszalny delikatny stukot przy delikatnym skręcie zarówno w prawo jak i lewo. Początkowo objawiało się to na zakętach przy niewielkich wzniesieniach. Pedał hamulca nie pulsuje. Co ciekawe nie jest to objaw charakterystyczny dla uszkodzonego przegubu. Na maksymalnie skręconych kołach nic nie stuka. Dźwięk jest trudny do określenia - takie delikatne prykanie (tamburynek).
Byłem na diagnostyce, gość wskazał jako przyczynę moich dolegliwości górny prawy wahacz. Jak najstarsi górale zalecają wymieniłem wczoraj oba. I co ...... i nic. Dalej mam efekt "tamburynka" z prawej strony. Właśnie taki nietypowy dźwięk, zblizony jak pisałem do dźwięku wydawanego przez uszkodzone przeguby
Panowie, co to może być? Czy zgodnie z zaleceniami diagnosty mam jeździć aż się efekt nasili? Na marginesie bardzo tego nie lubię.
-----------------------------------------------------------------------------

problem usunięty, przyczyna powyższego: prawy przegub zewnetrzny

_________________
Audi B3 1.8S , 1987r. Silnik JN KE-Jetronic
Audi A4 1,6 1995r. ADP


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.gru.2007 15:41:26 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.maja.2006 19:10:20
Posty: 30
Lokalizacja: Olsztyn
W moim aucie stuki z przodu występują jedynie gdy auto jedzie ze stalą prędkością (moment gdy puszcze gaz) i w momencie gdy zaczynam przyspieszac badz hamowac ,nawet jesli ledwo sie tocze a jade na granicy przyspieszania i hamowania, ich czestotliwosc roznie wraz z predkoscią ale stuka tylko w powyzszym przypadku, w warsztacie stwiedzono ze do wymiany sa koncowki drążkow oraz prawdopodobnie lozysko z prawy przod.Lozyska w calym aucie wymienialem jakis rok temu, wachacze 4 miesiace temu. Ktos ma jakis pomysl co to moze byc?

_________________
100 c4 v6 2.8


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 67 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: