.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 03.lut.2025 06:02:55

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 16 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A6 2.5TDI] silnik dymi ?
PostNapisane: 27.lip.2007 10:40:59 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.sie.2003 14:00:17
Posty: 322
Lokalizacja: Kraków
planuje kupic to auto:

http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C3090062

na wolnych obrotach silnik dymi dosc intensywnie z korka oleju ... czy to normalne?

dodatkowo jest delikatnie "spocony" po bokach, czy przy deklarowanych 160tys. to normalne (ma książkę serwisową i wszystko wygląda na pewne)

proze o opinie

ps. czy to faktyucznie dobry motor? podobno w mieście pali do 10litrów, jest to prawdą? na diesla to troszkę sporo...

_________________
BMW 3 E46 330d - ten silnik to poezja !
było:
Audi A6 quattro 2.5 TDI.., silnik specjalnej troski
Audi A4 1.8 Turbo 200 PS.., b.mile wspominam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.lip.2007 11:07:08 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
a jak wyszła pełna diagnostyka OBD?
co z dynamiką gazów spalinowych?
co z ciśnieniami?

1998 rok i 167 000 km...
:): *

czy przebieg był weryfikowany w ASO?

w pełni sprawny samochód z takim wyposażeniem i przebiegiem normalnie kosztuje w D ok. 11 000€, w PL musiałbyś zapłacić ok. 50 000 - 55 000 PLN.

odpowiadając na Twoje pytania:
- nie, nie powinien dymić, powinna unosić się delikatna mgiełka olejowa;
- w mieście AFB spali od 9.5 do 11.5 w zależności od stylu jazdy.


*książkę serwisową można zakupić nawet przez allegro, jak również narzędzie do korekcji stanu licznika [http://viaken.pl/sklep.php?lang=pl&kat=2].

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.lip.2007 13:52:26 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.lut.2007 21:08:51
Posty: 92
Lokalizacja: Białystok
Marzenie z ciętej głowy taki egzemplarz w takiej cenie; bez ukrytych usterek-prawdopodobnie kosztownych, ale cuda sie zdarzają wiec z loguj, pozaglądaj, po nasłuchuj i dołącz do klubu AFB ,życzę szczęścia......

_________________
A4 B5 2.6 - był
A6 C5 2.5 -był
A8 D2 2.8 - był
A6 C6 3.0 - jest


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.lip.2007 14:37:39 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.lip.2006 22:52:52
Posty: 333
Lokalizacja: Wa-wa oraz dz-ów
Cytuj:
PEŁNA DOKUMENTACJA + DWA KLUCZYKI

a gdzie pozostałe dwa :/ :!!:

_________________
SebMis
schwarz Allroad 2.7 BiT
A4 (B5) Avant AKN SilverArrow


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.lip.2007 16:42:27 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.sie.2003 14:00:17
Posty: 322
Lokalizacja: Kraków
moze to nie dymienie tylko aka mgielka, ale jest jej sporo...

w ASO beda mogli potwierdzic oryginalnosc dokumentacji ?

na VAGu wyjda ewentualne problemy i usterki zwiazane z silnikiem ?

_________________
BMW 3 E46 330d - ten silnik to poezja !
było:
Audi A6 quattro 2.5 TDI.., silnik specjalnej troski
Audi A4 1.8 Turbo 200 PS.., b.mile wspominam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.lip.2007 17:07:46 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
tak, ASO sprawdzi Ci prawdziwość przebiegu.
diagnostyka wskaże na stan silnika.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.lip.2007 06:54:04 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.sie.2003 14:00:17
Posty: 322
Lokalizacja: Kraków
Jeszcze jedno pytanie :-)

czy w takim autku jak A6 z 2.5TDI na wolnych obrotach powinny byc odczowalne drgania na lewarku zmiany biegow ?

bardzo delikatne, ale w moim poprzednim 1.8T takiego nie bylo ...

_________________
BMW 3 E46 330d - ten silnik to poezja !
było:
Audi A6 quattro 2.5 TDI.., silnik specjalnej troski
Audi A4 1.8 Turbo 200 PS.., b.mile wspominam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.lip.2007 12:20:47 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
Nie powinno być żadnego drgania, tym bardziej na lewarku... :/
U mnie na odpalonym V6 stoi sobie spokojnie browar i nie przesunie się nawet o milimetr, jak carl grzebie przy aucie... :diabel:

Z opisów, które nam wrzucileś to auto wygląda na jakiś wyeksploatowany egzemplarz, na tyle, na ile można to ocenić via internet...

...żeby nie było, że nie przestrzegaliśmy... ;)

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.lip.2007 15:20:59 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.lut.2006 18:32:04
Posty: 321
Lokalizacja: małopolska
Ma nawet "HROM" zestaw "GŁOŚNOMUWIĄCY" i "DEWASTO" :D

A może ktoś go już zdewastował...

_________________
A8 AKE
W wolnym czasie: www.konradwojcik.xt.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.sie.2007 10:16:14 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.sie.2003 14:00:17
Posty: 322
Lokalizacja: Kraków
Bardzo proszę o wypowiedź fachowca lub osoby posiadające takie silniczki,

oglądnąłem już kilka A6 z TDi 2.5

większość nie miała książki serwisowej tylko "podobno prawdziwy" przebieg ok. 200.000km.
u większości po odkręceniu korka wlewu paliwa unosił się dość gęsty biały "dym" (jak by woda się gotowała)

natomiast wczoraj widziałem audiczkę z 1999r. która miała przejechane 207.000 km. potwierdzone książką serwisową i w niej przypadku po odkręceniu korka nie było nic ! nawet troszkę nie dymił, nawet nie było czuć jakiegoś ciśnienia przy otwieraniu korka !

kiedy jest OK ? ma troszkę dymić, ma tam być ciśnienie ...?

ps. ten ostatni egzemplarz nie kupiłem bo był bardzo brzydki ;-)

_________________
BMW 3 E46 330d - ten silnik to poezja !
było:
Audi A6 quattro 2.5 TDI.., silnik specjalnej troski
Audi A4 1.8 Turbo 200 PS.., b.mile wspominam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.sie.2007 10:42:36 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.lut.2006 18:32:04
Posty: 321
Lokalizacja: małopolska
Na temat tych silników znajdziesz na forum tyle, że będziesz mógł doktorat pisać...
Wystarczy tylko poszukać...

Natomiast przy zakupie tak jak radzą Koledzy - podpiąć VAGa i zrobić porządną diagnostykę. Nie znam żadnego magika, który potrafiłby ocenić stan takiego silnika "na oko i ucho"...

Nigdy ale to nigdy nie ufaj w zapewnienia sprzedających odnośnie prawdziwości przebiegu, o ile sam tego nie sprawdzisz (jeśli auto było serwisowane, można sprawdzić autentyczność przebiegu, najlepiej napisz do kolegi Dred, podasz VIN i myślę, że załatwi Ci to bez problemu ;) )

Prawdopodobieństwo znalezienia blisko 10 letniego egzemplarza z tym silnikiem i przebiegiem (REALNYM) poniżej 200-300 tys. w tak niskich kwotach jest niestety znikome... Tym bardziej u polskich handlarzy, z których większość to oszuści :!!:
(Pomijam uczciwe jednostki).

_________________
A8 AKE
W wolnym czasie: www.konradwojcik.xt.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.sie.2007 10:45:58 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
po pierwsze,
nie powinno być białego dymu, lecz szara mgiełka olejowa [delikatna] i słyszalne bulgotanie;

po drugie,
w PL nie kupisz sprawnego 2.5TDI z okresu 97-00 od handlarza.
zapomnij o tym. w D dobre AFB/AKN z 98 kosztuje nawet 10 000 - 11 000 €. z kolei w PL - 30 000 PLN.
wnioski wyciągnij sam.

po trzecie,
zastanów się nad zatrudnieniem znawcy 2.5TDI przed zakupem. inaczej będziesz mógł doliczyć 12 000 PLN do ceny zakupu [doprowadzenie 2.5TDI do stanu używalności].

po czwarte,
2.5TDI kup najlepiej w D.



:517:

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.sie.2007 11:33:00 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.sie.2003 14:00:17
Posty: 322
Lokalizacja: Kraków
wcześniej miałem A4 1.8T, dość udany egzemplarz ale za niego zapłaciłem 5tys. zł więcej niż były ceny w ogłoszeniach :-)

teraz planuję kupić auto jeszcze w lepszym stanie technicznym, musi gdzieś takie być ;-)

widziałem już dużo A6tek, auta szukam od 2 miesięcy, byłem w Danii, Holandii i nic ciekawego nie znalazłem :-(
zjeździłem Polskę i to co widziałem to nawet za pół ceny bał bym się wziąć...

myślę że do Niemiec też nie ma po co jechać bo wszystko przebrane przez handlarzy, więc myślę że może lepiej w Polsce trafić na sprowadzoną perełkę i dać zarobić handlarzowi troszkę ....

czy jest może ktoś na forum kto oferuje usługi w temacie wyboru autka, diagnostyki na miejscu u sprzedawcy,,,, a może nawet sprowadzenia wymarzonej A6tki...?

_________________
BMW 3 E46 330d - ten silnik to poezja !
było:
Audi A6 quattro 2.5 TDI.., silnik specjalnej troski
Audi A4 1.8 Turbo 200 PS.., b.mile wspominam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.sie.2007 11:39:54 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.sie.2003 14:00:17
Posty: 322
Lokalizacja: Kraków
ps. mam na "tapecie" takie dwa autka :

http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C3220166

http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C3181840

co o tym myślicie? mam iść w kolejne koszty i jechać je zobaczyć czy raczej odpuścić ? :-)

_________________
BMW 3 E46 330d - ten silnik to poezja !
było:
Audi A6 quattro 2.5 TDI.., silnik specjalnej troski
Audi A4 1.8 Turbo 200 PS.., b.mile wspominam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.sie.2007 15:22:29 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
1. w 1998 nie było AKE [180ps]. oszustwo.

2. 2001 AKE za 29 000? :): raczej za 59 000.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.sie.2007 22:18:37 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.cze.2005 20:34:05
Posty: 254
Lokalizacja: Trójmiasto
Maciek1024 napisał(a):
ps. mam na "tapecie" takie dwa autka (...)


Obydwa to wielka ściema a w przypadku drugiego ew. przeszczep. Daruj sobie czas i koszty na ogladanie tych egzemplaży. Szukajac samochodu rozpoczynaj od weryfikacji listy od najdroższych egzemplaży. Inaczej staniesz się łosiem, wysłuchującym bajecznych historii nadawanych przez handlarzy.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 16 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 65 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: