.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 03.lut.2025 06:11:36

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [B4 1.9 TDI 1Z] Wtrysk sterujący
PostNapisane: 14.sie.2007 18:23:57 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.gru.2006 19:29:51
Posty: 19
Lokalizacja: Łódź/Śląsk
Witam!

Dziś po odpaleniu silnika nie zgasła kontrolka check. Auto straciło większość mocy. Podczas jazdy na jakiś czas kontrolka zgasła – wróciła moc po czym ponownie się zapaliła.

VAG wywalił:
00542 - Needle lift Sensor (G80)
05-00 - Input Open

Skasować się nie daje.

Sprawdziłem kabelek na długości do grodzi poprzez wtyczke – wygląda ok.
Pytanie do Was: Dokąd idzie ten kabelek i gdzie dalej szukać przerwy?
No chyba, ze tak wygląda typowe padniecie czujnika G80 i szukać dziury w kablu nie ma sensu?

Wczesniej z działającym czujnikiem G80 auto jeździło normalnie, ale po dłuższej jeździe i pożadnym rozgrzaniu, silnikiem delikatnie bujało a dawki korekcyjne z grupy 013 były raczej z kosmosu i za każdym razem inne wartości na tych samych wtryskach rozjazd konkretny w granicach 1-5 mg/R zawsze na minusie. Po czyszczeniu nastawnika ustało falowanie ale róznice w dawkach pozostały jakie były i delikatne drganie po rozgrzaniu także.

Teraz gdy korekcja na poszczególne cylindry nie działa gdyz nie mają się do czego odnieść silnik pracuje równo i bez drgań.

Co radzicie?

_________________
B4 1Z 94' Avant Automat


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.sie.2007 19:44:50 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.paź.2005 12:36:56
Posty: 1696
Lokalizacja: Zielona Góra 32 w zwi... hehe
Wymien wtrysk ale mozna go regenerowac i to nie sa wielkie koszta.Bedziesz jezdzic z takim niesprawnym to i duzo pali i nie ma faktycznie pelnej mocy. Nie szukaj przerwy na kabelku bo na 99% sterujacy sie skonczyl. On jest podlaczony do pompy tylko ze wtyczka jest w innym miejscu.

_________________
(103KW)chip133 KW 375Nm AEL Tdi avant 6 gear
Q7 4.2 Tdi


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.sie.2007 12:29:18 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.gru.2006 19:29:51
Posty: 19
Lokalizacja: Łódź/Śląsk
A gdzie to cudo zregenerować?
Usterki w postaci nieprawidłowego rozpylania czy ciśnienia otwarcia to problemu z naprawą nie będzie ale usterka elektryczna to nie spotkałem żeby ktos to regenerował.
Póki co w warsztacie zajmującym się dieslami usłyszałem cene 1500zł za nowy :galy: za sztuke nie za komplet.

_________________
B4 1Z 94' Avant Automat


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.sie.2007 16:04:06 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.gru.2006 19:29:51
Posty: 19
Lokalizacja: Łódź/Śląsk
Zmierzyłem na zimnym silniku rezystancje na tym wtrysku, wynosiła 97 ohm. Majdrowałem kabelkiem we wszystkie strony – nic się nie zmieniało. Podłączyłem, skasowałem błąd i w droge. Po rozgrzaniu silnika kontrolka znów się zapaliła. Zmierzyłem ponownie i lipa żadnej oporności. Poruszałem kabelkiem – bez skutku. Czyli ewidentnie kończy się G80. :/

Z odłączonym wtryskiem auto odpala normalnie pracuje równo tyle tylko ze do setki rozpędza się minute. Można z tym troche pojeździć szukając jedenoczsnie wtrysku czy raczej nie bardzo i na kołki? :):

_________________
B4 1Z 94' Avant Automat


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.sie.2007 06:33:56 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 22:57:31
Posty: 8869
Lokalizacja: Otwock
Auto: Renata
marudny napisał(a):
Zmierzyłem na zimnym silniku rezystancje na tym wtrysku, wynosiła 97 ohm. Majdrowałem kabelkiem we wszystkie strony – nic się nie zmieniało. Podłączyłem, skasowałem błąd i w droge. Po rozgrzaniu silnika kontrolka znów się zapaliła. Zmierzyłem ponownie i lipa żadnej oporności. Poruszałem kabelkiem – bez skutku. Czyli ewidentnie kończy się G80. :/

Z odłączonym wtryskiem auto odpala normalnie pracuje równo tyle tylko ze do setki rozpędza się minute. Można z tym troche pojeździć szukając jedenoczsnie wtrysku czy raczej nie bardzo i na kołki? :):


podłacz,jezdzij i szukaj wtrysku a najlepiej kompletu wtryskow od AFN-a... ;)

_________________
1.9 DCI :D by edc-tuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.sie.2007 21:37:59 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.lip.2003 09:38:34
Posty: 2106
Lokalizacja: Warszawa
Mam taki wtrysk, a nawet komplet od 110ki używanych jak chcesz...

_________________
diesel - silnik z duchem :-)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.sie.2007 21:41:06 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.lis.2004 23:06:05
Posty: 5522
Lokalizacja: Kęty
Auto: Audi A8 D2 4.2E
stuknij w niego pare razy kluczem i sprawdź może sie cudownie obudzi (na jakiś czas) :diabel:

_________________
Audi A8 ABZ - black widow

http://img513.imageshack.us/img513/2742/dscn1455.jpg

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.sie.2007 23:08:20 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.gru.2006 19:29:51
Posty: 19
Lokalizacja: Łódź/Śląsk
Stukanie nic nie daje. Jak ostygnie to zaczyna działać. Byle do zimy :):

_________________
B4 1Z 94' Avant Automat


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.sie.2007 17:56:43 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.gru.2006 19:29:51
Posty: 19
Lokalizacja: Łódź/Śląsk
Naprawione.
Wtryski wymienione na AFN-owskie od Rogala - dzięki :D
Róznica pomiedzy oryginalnymi póki jeszcze były ok jest znaczna(automat smoli kapcia) :diabel:


Dzięki wszystkim za pomoc!
Pozdrawiam!

_________________
B4 1Z 94' Avant Automat


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 30 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: