.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 03.lut.2025 05:45:01

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 40 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A6 C4] Tragiczne wibracje autem przy 120km/h
PostNapisane: 06.sie.2007 08:18:47 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 02:56:05
Posty: 1270
Lokalizacja: Wrocław
Witam

Mam bardzo dziwny objaw. Nie moge zlokalizowac co to moze byc. Jadac do predkosci 120km/h nic sie nie dzieje, po jej przekroczeniu w okolicach 130-140 km/h nagle lewa stona, a nawet caly w przod auta wpada w dramatyczne wibracje, jakbym przejezdzal po gigantycznej tarce. Cale auto, deska rozdzielcza, kierownica lataja. Jedyna deska ratunku to nagle przyhamowanie ponizej predkosci 120km/h.
Podejrzewalem, ze felgi sa krzywe, sprawdzilem zawieszenie i nie widze przyczyny. Czy ktos sie spotkal z podobna sprawa?

Pozdr

_________________
DS, AAH, JS, AVF, PJ, ANJ, AXG, PM"Q", ACK, ANJ, CAHA


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.sie.2007 08:30:37 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.sie.2003 18:31:38
Posty: 2236
Lokalizacja: Norwegia
Auto: Audi Coupe Quattro V8T ; VW Golf 1 4x4 T
Mam tak samo w jednym cygarze. Winne są. Są bardzo krzywe. Po 120 nie można odczytać prędkości bo tak telepie autem.

_________________
Jestem Audiholikiem i jest mi z tym dobrze...i... jakoś nie chcę się z tego leczyć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.sie.2007 08:54:39 
Wulkanizator

Dołączył(a): 31.paź.2005 15:35:35
Posty: 1950
Lokalizacja: Orzesze
to nie koła. Miałem dokładnie taki sam objaw w moim aucie. U mnie wibracje pojawiały się także powyżej 120/h jak lekko nawet skręciłem (zmiana pasa, ładodny łuk na drodze). Winny był sworzeń wahacza. Po wymianie wahaczy po 10 tys problem sie powtórzył - okazało się (przy wymianie amorków i górnych łożysk) że jeden wahacz był felerny i już w tym czasie się zużył.

_________________
dawniej:
A100 C2 2,0 D 2000-2001 RIP
A100 C3 2,3 B+G 2001-2004
A80 B3 1,8 JN B+G 2004-2005
w AKP:
S4 AVANT 2,2T + LPG 2005-2008 (sprzedana :( )
A90q B3 2,3 NG/ABH 2008-2013
A6 C5 2,8 B+G avant q tip 2008 -


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.sie.2007 08:58:04 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 02:56:05
Posty: 1270
Lokalizacja: Wrocław
Wystarczy, ze przy tej predkosci lewe kolo wpadnie w lekkie zaglebienie, nierownosc i wpada w wibracje auto. Felgi sa sprawdzone i sa na 100% proste.

_________________
DS, AAH, JS, AVF, PJ, ANJ, AXG, PM"Q", ACK, ANJ, CAHA


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.sie.2007 08:58:38 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.sie.2003 18:31:38
Posty: 2236
Lokalizacja: Norwegia
Auto: Audi Coupe Quattro V8T ; VW Golf 1 4x4 T
U mnie wrzucenie zimówek na innych felgach pomaga. Nawet zamiana miejscami tych krzywych zmienia telepanie. Ale jak najbardziej może też być to sworzeń.

_________________
Jestem Audiholikiem i jest mi z tym dobrze...i... jakoś nie chcę się z tego leczyć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.sie.2007 09:14:30 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 02:56:05
Posty: 1270
Lokalizacja: Wrocław
kefir200 napisał(a):
U mnie wrzucenie zimówek na innych felgach pomaga. Nawet zamiana miejscami tych krzywych zmienia telepanie. Ale jak najbardziej może też być to sworzeń.


moze 18nastki przenosza wieksze sily niz 15 z wysokim profilem i wtedy powastaje drgania. Ale to jest strasznie wkurzajace.

_________________
DS, AAH, JS, AVF, PJ, ANJ, AXG, PM"Q", ACK, ANJ, CAHA


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.sie.2007 09:53:05 
Wulkanizator

Dołączył(a): 31.paź.2005 15:35:35
Posty: 1950
Lokalizacja: Orzesze
sprawdź te wahacze. I nie na szarpakach, bo auto jest na tyle ciężkie że na szarpakach może nie wyjść. Po prostu zrzuć koło, wykręć śrubę zabezpieczającą sworzeń i wyjmij go ze zwrotnicy - wtedy zobaczysz czy ma luz. Roboty nie ma za wiele, a wg mnie przyczynę znajdziesz...

_________________
dawniej:
A100 C2 2,0 D 2000-2001 RIP
A100 C3 2,3 B+G 2001-2004
A80 B3 1,8 JN B+G 2004-2005
w AKP:
S4 AVANT 2,2T + LPG 2005-2008 (sprzedana :( )
A90q B3 2,3 NG/ABH 2008-2013
A6 C5 2,8 B+G avant q tip 2008 -


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.sie.2007 15:53:27 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.sty.2006 16:34:31
Posty: 1015
Lokalizacja: GLIWICE Furak1:CC 900 Furak2:CIVIC 07 Furak3:BMW M3 Cabrio Moto:GSX-R 750K3
Miałem dokładnie to samo!! Też wymieniałem wahacze. Możesz też doważyć dynamicznie koła, w moim przypadku zlikwidowało to 99% drgań.

_________________
Obrazek
Obrazek

ZAPRASZAM http://www.nawydmie.com.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.sie.2007 21:29:04 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.gru.2006 21:19:42
Posty: 41
Lokalizacja: Gorzów
witam.. u mnie cos takiego pojawilo sie rowniez w okolicach 130km/h.. u mnie pomogla wymiana srub na szpilki.. wczesniej mialem zwykle sruby do alusow i po przekroczeniu 130 caly przod zaczal tak jakby drgac.. pozdrawiam

_________________
AUDI C4 A6 2.8 AAH + gaz


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.sie.2007 22:23:40 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.cze.2004 12:09:23
Posty: 4651
Lokalizacja: EPWR
Auto: A4 B6, A4 B5 Avant, Cabriolet
Wez porzadnie dokrec sruby we wszystkich kolach lub wymien je na te do alufelg jak radzi funnaki. Ja mialem taki objaw w B4 ze drgalo podczas jazdy z predkoscia 120 km/h a sie okazalo ze 2 sruby mialem niedokrecone na tylniej osi. Eksperci ze stacji diagnostycznej radzili mi ze to chyba opony mam do wymiany skoro sa drgania przy wiekszej predkosci :peace: To co przedtem bylo ok i dopiero teraz tak sie stalo ?

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.sie.2007 22:59:16 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 02:56:05
Posty: 1270
Lokalizacja: Wrocław
KORU napisał(a):
Wez porzadnie dokrec sruby we wszystkich kolach lub wymien je na te do alufelg jak radzi funnaki. Ja mialem taki objaw w B4 ze drgalo podczas jazdy z predkoscia 120 km/h a sie okazalo ze 2 sruby mialem niedokrecone na tylniej osi. Eksperci ze stacji diagnostycznej radzili mi ze to chyba opony mam do wymiany skoro sa drgania przy wiekszej predkosci :peace: To co przedtem bylo ok i dopiero teraz tak sie stalo ?


srub nie mam, mam nakretki. Wszytsko jest sprawdzone, felgi proste, opony ok, dokrecone...Jakos miesiac temu bylo wszytsko w porzadku...

_________________
DS, AAH, JS, AVF, PJ, ANJ, AXG, PM"Q", ACK, ANJ, CAHA


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.sie.2007 00:29:28 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 02:56:05
Posty: 1270
Lokalizacja: Wrocław
Odgrzewam kotleta.

Felgi prosciutkie, zawieszenie sprawdzone, bylem na przegladzie, minimalny luz na tulejach stablizatora w wahaczu, sprawnosc amortyzatorow po 60%. Brak luzow na tulejach pozostalych w wahaczu oraz sworzniach.

Oto sprawdzialem gdy wystepuja drgania.

Po rownej drodze, jadac prosto np po autostradzie mozna przekroczyc predosc 140 km/h, jednakze gdy bedzie luk na autostradzie w prawo i skrece kolami to auto wprada w te dramatyczne wibracje, czuje to z lewego przodu. Auto traci kontrole, pozostaje jedynie gwaltowne przyhamowanie do predkosci 120km/h.

Po zwyklej wyboistej drodze lokalnej to jadac prosto predkoscia 140km/h wystarczy, ze lewy przod wpadnie w minimalne zaglebienie to znow sie zaczyna.

Nie mam pojecia co nalezy juz zrobic, czego sie przyczepic :( po co mi 174KM jak nie moge jechac wiecej niz 130km/h, a glownie jezdze dalekie trasy autostradami...

_________________
DS, AAH, JS, AVF, PJ, ANJ, AXG, PM"Q", ACK, ANJ, CAHA


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.sie.2007 09:40:27 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.lis.2005 22:54:12
Posty: 944
nie bede sie smial bo to nie na miejscu ,moze tarcze ? ja tak mialem w b3 ,trzbapalo kierownica i wszystkim jak nie wiem odkrec kolo i sprawdz.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.sie.2007 09:51:55 
Wulkanizator

Dołączył(a): 31.paź.2005 15:35:35
Posty: 1950
Lokalizacja: Orzesze
Góral napisał(a):
Odgrzewam kotleta.

Felgi prosciutkie, zawieszenie sprawdzone, bylem na przegladzie, minimalny luz na tulejach stablizatora w wahaczu, sprawnosc amortyzatorow po 60%. Brak luzow na tulejach pozostalych w wahaczu oraz sworzniach.

Oto sprawdzialem gdy wystepuja drgania.

Po rownej drodze, jadac prosto np po autostradzie mozna przekroczyc predosc 140 km/h, jednakze gdy bedzie luk na autostradzie w prawo i skrece kolami to auto wprada w te dramatyczne wibracje, czuje to z lewego przodu. Auto traci kontrole, pozostaje jedynie gwaltowne przyhamowanie do predkosci 120km/h.


Po zwyklej wyboistej drodze lokalnej to jadac prosto predkoscia 140km/h wystarczy, ze lewy przod wpadnie w minimalne zaglebienie to znow sie zaczyna.

Nie mam pojecia co nalezy juz zrobic, czego sie przyczepic :( po co mi 174KM jak nie moge jechac wiecej niz 130km/h, a glownie jezdze dalekie trasy autostradami...


miałem dokładnie takie same objawy (nawet prędkości się zgadzają) przy luźnym sworzniu wahacza... Wykręcałeś go i macałeś łapami czy sprawdzałeś na szarpakach?
dziwne....

_________________
dawniej:
A100 C2 2,0 D 2000-2001 RIP
A100 C3 2,3 B+G 2001-2004
A80 B3 1,8 JN B+G 2004-2005
w AKP:
S4 AVANT 2,2T + LPG 2005-2008 (sprzedana :( )
A90q B3 2,3 NG/ABH 2008-2013
A6 C5 2,8 B+G avant q tip 2008 -


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.sie.2007 11:07:00 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 02:56:05
Posty: 1270
Lokalizacja: Wrocław
arthurr napisał(a):
Góral napisał(a):
Odgrzewam kotleta.

Felgi prosciutkie, zawieszenie sprawdzone, bylem na przegladzie, minimalny luz na tulejach stablizatora w wahaczu, sprawnosc amortyzatorow po 60%. Brak luzow na tulejach pozostalych w wahaczu oraz sworzniach.

Oto sprawdzialem gdy wystepuja drgania.

Po rownej drodze, jadac prosto np po autostradzie mozna przekroczyc predosc 140 km/h, jednakze gdy bedzie luk na autostradzie w prawo i skrece kolami to auto wprada w te dramatyczne wibracje, czuje to z lewego przodu. Auto traci kontrole, pozostaje jedynie gwaltowne przyhamowanie do predkosci 120km/h.


Po zwyklej wyboistej drodze lokalnej to jadac prosto predkoscia 140km/h wystarczy, ze lewy przod wpadnie w minimalne zaglebienie to znow sie zaczyna.

Nie mam pojecia co nalezy juz zrobic, czego sie przyczepic :( po co mi 174KM jak nie moge jechac wiecej niz 130km/h, a glownie jezdze dalekie trasy autostradami...


miałem dokładnie takie same objawy (nawet prędkości się zgadzają) przy luźnym sworzniu wahacza... Wykręcałeś go i macałeś łapami czy sprawdzałeś na szarpakach?
dziwne....


dokladnie porozbieralem na czesci, wymacalem dokladnie, luzow brak... :( a czy u Ciebie bylo wrazenie, jakby amortyzator nie trzymal?
Niestety na szarpakach nic nie wyniklo, brak luzow, jedynie minimalne na tylejach stablizatora...
A po drugie nie chce wymieniac elementow metoda prob i bledow. :(

_________________
DS, AAH, JS, AVF, PJ, ANJ, AXG, PM"Q", ACK, ANJ, CAHA


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.sie.2007 11:52:20 
Wulkanizator

Dołączył(a): 31.paź.2005 15:35:35
Posty: 1950
Lokalizacja: Orzesze
pewnie, też bym nie chciał. Przy wymianie amorków wymieniłem też górne łożyska i jedno z nich było w złym stanie, ale od niego to raczej takie wibracje nie mają prawa się zrobić.... Nie mam pojęcia co to może być u ciebie... Tak jak pisałem wyżej, mnie takie coś spotkało 2 razy, za 1 wymieniłem cały dół (wahacze miały luzy na sworzniach), za 2 okazało się przez przypadek że to znów wahacz bo wymieniałem amorki/ łożyska górne i jak zdjąłem nogę to wyszło że jeden wahacz już ma luz (felerny jakiś był)

gałki też oglądałeś?

_________________
dawniej:
A100 C2 2,0 D 2000-2001 RIP
A100 C3 2,3 B+G 2001-2004
A80 B3 1,8 JN B+G 2004-2005
w AKP:
S4 AVANT 2,2T + LPG 2005-2008 (sprzedana :( )
A90q B3 2,3 NG/ABH 2008-2013
A6 C5 2,8 B+G avant q tip 2008 -


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.sie.2007 12:35:39 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.sty.2006 16:34:31
Posty: 1015
Lokalizacja: GLIWICE Furak1:CC 900 Furak2:CIVIC 07 Furak3:BMW M3 Cabrio Moto:GSX-R 750K3
Doważkoła na samochodzie i skończą się problemy

_________________
Obrazek
Obrazek

ZAPRASZAM http://www.nawydmie.com.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.sie.2007 21:29:15 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24.lip.2007 18:13:45
Posty: 83
Lokalizacja: Ełk
Auto: A6 C4 Avant
Kurcze, epidemia jakaś ? :| Mam tak samo, ale najpierw zmienię i wyważę opony....

_________________
SaLMoN


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.sie.2007 23:02:29 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.sie.2006 13:46:26
Posty: 283
Lokalizacja: Toruń
mi tu przychodzi na myśl pekniety oplot w oponie, przy wiekrzej prędkości siła odćrodkowa powoduje wówczas powstanie garba na bieżniku i mogą takie wibracje mieć miejsce... zamień opony z tyłu na przud i spraw czy objaw jest nadfal i czy dalej z przodu

_________________
Audi A6 Avant 2,5TDi AKN '00 Tip
Obrazek
to było fajne auto, ale teraz:
Audi A6 3,0TDi Quattro '04 :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.sie.2007 00:04:28 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 02:56:05
Posty: 1270
Lokalizacja: Wrocław
jarekle napisał(a):
mi tu przychodzi na myśl pekniety oplot w oponie, przy wiekrzej prędkości siła odćrodkowa powoduje wówczas powstanie garba na bieżniku i mogą takie wibracje mieć miejsce... zamień opony z tyłu na przud i spraw czy objaw jest nadfal i czy dalej z przodu


sprawdzalem to, zalozylem nawet 2gi komplet 18nastek i to samo...

_________________
DS, AAH, JS, AVF, PJ, ANJ, AXG, PM"Q", ACK, ANJ, CAHA


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 40 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 34 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: