.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 04.lut.2025 12:34:26

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 46 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 23.cze.2007 23:10:30 
Klubowicz

Dołączył(a): 08.sie.2003 05:47:23
Posty: 2385
Lokalizacja: Krakow
Dokladnie jmm, tez polecam ten olej. Przetestowane, nie najtaniej, ale przynajmniej pewnie. Produkowany tylko w DE.
Dodatek dwusiarczu molibdenu jest naprawde OK. W calym silniku jest sliska blona na elementach tracych utrzymujaca sie 7 dni bez odpalania silnika. Nie powoduje tez wyciekow i rozszczelnien.
Cena to okolo 20 - 25 PLN/1 litr przy 10w40.

Uzywamy tego olejusu od dluzszczego czasu - rowniez w turbodoladowanych benzynach, niestety ostatnio ta marka robi sie popularniejsza w PL...co niestety nie wrozy dobrze :(

Naprawde nie warto oszczedzac na oleju, nawet jesli ktos jezdzi do 3000 rpm to jego silnik i tak sie styra. Ale taka juz mentalnosc polakow....Tesco to nie jest miejsce, gdzie sie kupuje oleje ludzie...... :galy:

_________________
-==PUMC==-
90 B2 quattro 2.2t 20V


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.cze.2007 09:43:00 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.lip.2005 10:09:55
Posty: 3209
Lokalizacja: Puck
Z reszta eksploatujac auto na LPG, olej nie bedzie tak szybko czernial jak na benzynie.
Przejechalem 14 tys. km na oleju i jeszcze jest zolty.
Koncowka wydechu przy eksploatacji na LPG tez nie jest czarna tylko rdzawa :sylwester:

_________________
Najlepsze auto ?
To takie, za które płaci Twój szef.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.cze.2007 09:50:26 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.wrz.2003 20:02:10
Posty: 6695
Lokalizacja: Włocławek
Auto: A6Q C5/CQ B2/A3 8L
ZiPi napisał(a):
Koncowka wydechu przy eksploatacji na LPG tez nie jest czarna tylko rdzawa :sylwester:


I to jest powód do radości, że szybciej Ci wydech skoroduję :?: :galy: :):

_________________
Strona o Audi Coupe B2/B3/B4...
'99 Audi A6 Avant quattro 2.8 V6 Tiptronic (APR), 2011-? Obrazek
'85 Audi Coupe quattro 2.2 10V (KV), 2010-9999 Obrazek
'98 Audi A3 1.8 20V Ambiente (AGN), 2013-? Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.cze.2007 09:53:01 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.sie.2005 12:33:54
Posty: 2803
Lokalizacja: Wrocław
Auto: Cabrio V6
ZiPi napisał(a):
Monster napisał(a):
Czemu? Ja leję z beczki.... Ale własnej trzymanej w piwnicy ;)
Na patelnie czy do silnika ;)

Do silnika :diabel:
zuru napisał(a):
Tesco to nie jest miejsce, gdzie sie kupuje oleje ludzie...... :galy:

Ostatnio kupiłem filtr oleju w Tesco :diabel: Jakoś wpadł mi w ręce a potem do wózka pełnego jogurtów, bułek, sera, piwa, sosów, wafelków, makaronu i jaj. Tak, Tesco to nie jest miejsce na zakup oleju. Jak kupować olej tam gdzie możesz kupić również żarcie, ubrania, telewizor, toster, film DVD i prezerwatywy? :peace:

_________________
C4 od 2005...

Audi 100 C4 AAR 1991 sedan zyclam pearl (2005 - 2012)
Audi A6 C4 AEL quattro 1996 Avant aluminium silver (2007 - 2015)
Audi Cabrio 8G ABC 1997 kabriolet brilliant black (2014 - ...) [.: TERAZ MY :.]


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.cze.2007 10:30:50 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.lut.2004 08:38:37
Posty: 3695
Lokalizacja: Bydgoszcz
a ja używam texaco havoline syntetyk i półsyntetyk. Nawet do moich turbodoładowanych Lublinków :D

_________________
Pozdrawiam
Buba
_________________
Bestia 2,2 T 20 V Q pod kołderką w garażu


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.cze.2007 11:18:14 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20.maja.2005 19:26:12
Posty: 1185
Lokalizacja: Sosnowiec
ja używam Valvoline MaxLife 10W40 (półsyntetyk) i jak na razie OK.

_________________
AUDI A6 C4 Avant 2,5 TDi quattro - BYŁO :(
AUDI 80 B4 2,3 NG benzyna - BYŁO


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.cze.2007 14:19:18 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.lip.2005 10:09:55
Posty: 3209
Lokalizacja: Puck
jmm napisał(a):
ZiPi napisał(a):
Koncowka wydechu przy eksploatacji na LPG tez nie jest czarna tylko rdzawa :sylwester:


I to jest powód do radości, że szybciej Ci wydech skoroduję :?: :galy: :):
Mam to w d... :diabel:


Byk napisal :
Cytuj:
ja używam Valvoline MaxLife 10W40 (półsyntetyk) i jak na razie OK.
A skad kupujesz i za ile ? W rajchu za ten olej placilem ( baniaczek 4 L ) 31,49 €

_________________
Najlepsze auto ?
To takie, za które płaci Twój szef.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.cze.2007 15:47:00 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20.maja.2005 19:26:12
Posty: 1185
Lokalizacja: Sosnowiec
Zawsze kupowałem ten olej w Focie (zazwyczaj) lub Intercarsie za ~ 120 pln za 4L (dokładnie nie pamiętam).

_________________
AUDI A6 C4 Avant 2,5 TDi quattro - BYŁO :(
AUDI 80 B4 2,3 NG benzyna - BYŁO


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.cze.2007 08:46:45 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 08.gru.2004 10:18:16
Posty: 225
Lokalizacja: Zielona Górka
cieszy mnie że wątek się fajnie rozkręcił :)

ale może ktoś jeszcze napisze kilka słów o tym Platinium, czy mój "paluszkowy" test oleju jest miarodajny, czy faktycznie do niuni lepiej wlać olej bardziej oleisty a nie taka wodę jak mam obecnie?

Czy ma ktoś jeszcze doświadczenia z olejami z serii platinium?

_________________
ach żal mi mojego B3 Quattro 2.0 Sport Edition teraz B3 1.8S zagazowany golas


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.cze.2007 10:41:40 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.paź.2004 10:03:48
Posty: 3300
Lokalizacja: Poznań i okolice
zuru napisał(a):
Tesco to nie jest miejsce, gdzie sie kupuje oleje ludzie...... :galy:


Nie wszystkie silniki są wyczynowe albo doładowane... Szczególnie do starszych konstrukcji, już trochę wyeksploatowanych nie ma sensu lać bardzo drogiego oleju - wystarczy właśnie taki SG, jeśli jest pewne że to rzeczywiście jest SG, a nie SD....
Tesco albo Makro to miejsce do kupowania oleju jak każde inne. Ważniejsze od tego GDZIE kupujesz, jest to CO kupujesz. To nie dom mody....

Pozdrawiam

_________________
“Life in every breath, that is Bushido".
"Jedyny prawdziwy odpoczynek, to wieczny odpoczynek".
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... qjmh3ScqMU


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.cze.2007 11:12:12 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20.maja.2005 19:26:12
Posty: 1185
Lokalizacja: Sosnowiec
wordeck napisał(a):
Szczególnie do starszych konstrukcji, już trochę wyeksploatowanych nie ma sensu lać bardzo drogiego oleju - wystarczy właśnie taki SG ....


Ale nie przesadzajmy z tymi kosztami oleju. Jaka jest różnica pomiędzy dobrym, a przeciętnym olejem ? Przecież olej jest to promil wydatków na choćby paliwo ! Więc nie widzę sensu kupowania dziadostwa z Tesco...

_________________
AUDI A6 C4 Avant 2,5 TDi quattro - BYŁO :(
AUDI 80 B4 2,3 NG benzyna - BYŁO


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.sie.2007 19:39:22 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.sie.2007 12:06:12
Posty: 130
Lokalizacja: Płock
U nas w Polsce nie ma już oryginalnego oleju poza Lotosem i orlenem:) , ale można być spokojnym o nasze silniki bo jak mawiał mój profesor na wydziale mechaniki silnik spalinowy czterosuwowy po przebeiegu 200.000 km uznaje się za wyekspluatowany. A że silniki robią po 400.000 km to już oddzielna historia. W duże mierze na silnik mają wpływ warunki pracy , czynniki atmosferyczne, obciążenie, rozruch, itd. Nie koniecznie w cale olej. W nim to liczą się tylko dwa parametry: jego smarność i lepkość w mniejszym stopniu odprowadzanie ciepła jak to oczywiscie widać w reklamach że zapobiega wręcz wygotowaniu się silnika. Albo " polecam Leszek Kuzaj" - i co ten człowiek wie o olejach jak jego zadaniem jest dojechać w jak najkrótszym czasie do mety. To sztab mechaników pracuje i dobiera częsci i płyny do samochodu sportowego. I co? Leszek ma być dla mnie autorytetem w dziedzinie zmniejszania tarcia elementów metalowych wspópracujących ze sobą?? Przecież ten człowiek nie ma pojęcia o zagadnieniu. Po prostu medialnie został wykorzystany za co wziął kasę i tak naprawdę ma w dupie co się dzieje z silnikiem szarego człowieka. Tak na marginesie to po chinach już jeżdzą mercedesy podrobione, mają tylko inny znaczek. Niech więc każdy zastanowi się poważnie przed siegnięciem na półkę po castrola, mobila i pomyśli ilu ludzi w tym momencie się cieszy i zaciera ręce , że właśnie znalazł się kolejny idiota.
Poza tym polskie oleje nieznacznie różnią się od zagranicznych- Badania wykonane na ORLENIE w PŁOCKU OBR- Ośrodek Badań Rozwojowych- maiałem dostep do wyników tych badań, ba sam nawet kilkakrotnie udostępniałem próbek oleju ze swojego silnika , ponieważ olej bada się przed, w trakciei po, przy zróżnicowaniu przebiegów. Ogólnie wyszło że LOTOS jest lepszy od ORLENU :) ale jak ktoś woli zasponsorować komuś innemu fajne wakacje to mu gratuluję i szczerzę winszuję.

_________________
było dużo śmieci z Wolfsburga,
było audi coupe 2.3 20VQ
Jest S4/C4 2.2T k24 7200 wariant RS2
Jest żony VW polo G40.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.sie.2007 10:27:11 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.sie.2005 10:55:28
Posty: 691
Lokalizacja: Gliwice
wordeck napisał(a):
Zmień to świństwo i to szybko... Z tzw. polskich produktów jeszcze w miarę dobry jest Lotos Synetetic 5W/40 i 0W/40. Reszta to zabijanie silnika.
Do B3 1,8, jeśli nie jest brudny w środku i nie bierze oleju, możesz go śmiało wlać. A jak się obawiasz syntetyka, to wlej Castrol for tradytional engines 15W/40 SG/CE (45 zł za 5 litrów w Tesco) - uszczelnia silnik i nie robi mu krzywdy.

Pozdrawiam


Wordeck, jak nie masz nic mądrego do powiedzenia, to błagam - nie pisz nic, ok?
Po pierwsze - nie mam nic do powiedzenia o omawianym oleju Orlenu, ale chciałbym wiedzieć, na jakiej podstawie oceniasz go tak nisko?
Z jakich powodów oceniasz "w miarę dobrze" lotos syntetic, twierdząc że pozostałe to szmelc? Akurat oleje lotosu znam, używam i polecam.

I na koniec - wzmiankowany Castrol... NIGDY nie wlewajcie tego syfu w swoje silniki! Jeśli ktokolwiek widział silnik eksploatowany na tym oleju - będzie wiedział co mówię. Gorzej niż na selektolu, totalny syf, na ściankach bloku poodkładany czarny szlam stopniowo przchodzący w niedający się wydrapać nagar... Uszczelnia silnik, no ja Cię proszę... Ten olej to zabójstwo dla każdego silnika, stanowczo odradzam! dziwię się, że taka szanująca się firma jak Castrol odważyła się firmować swoim logo taki chłam...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.sie.2007 10:52:22 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.sie.2005 10:55:28
Posty: 691
Lokalizacja: Gliwice
pajak100 napisał(a):
W duże mierze na silnik mają wpływ warunki pracy , czynniki atmosferyczne, obciążenie, rozruch, itd. Nie koniecznie w cale olej.
Jezu... Przeczytaj, co piszesz. Ja cierpliwy jestem, ale nie mogę tego bełkotu...
pajak100 napisał(a):
Niech więc każdy zastanowi się poważnie przed siegnięciem na półkę po castrola, mobila i pomyśli ilu ludzi w tym momencie się cieszy i zaciera ręce , że właśnie znalazł się kolejny idiota.[...]ale jak ktoś woli zasponsorować komuś innemu fajne wakacje to mu gratuluję i szczerzę winszuję.

Wniosek: NIe wlewajmy oleju w silnik w ogóle, bo pasiemy stado oszustów
Boże, i tacy ludzie studia politechniczne kończą... Zaprawdę powiadam Wam, koniec świata bliskim jest... :diabel:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.sie.2007 14:52:50 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.mar.2004 22:33:12
Posty: 1207
takie rozważania można prowadzić też nad wodą mineralną -która lepsza ważne żeby był na czas wymieniany, właściwy do danego silnika i miał odpowiedni stan i ciśnienie .oraz był kupiony w miarę pewnym miejscu .dbając o to bedziemy się cieszyli długą i bezawaryjną pracą silnika. pomijająć oczywiście przypadki mechanicznych uszkodzeń nie zawinionych parametrami oleju a to czy to jest lotos czy castrol ma minimalne znaczenie które można fizycznie zmierzyć po przebiegu 300-500 tyś km

_________________
A6 c5 2.8 quattro limo


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.sie.2007 06:53:56 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.paź.2004 10:03:48
Posty: 3300
Lokalizacja: Poznań i okolice
SebastianS napisał(a):
Wordeck, jak nie masz nic mądrego do powiedzenia, to błagam - nie pisz nic, ok?


Dzięki normalnie :peace: To może ja już pójdę?
A wracając do tematu - jeździłem na wszystkich olejach o których pisze - jak na którymś nie jeździłem, to się nie wypowiadam. Samochodów też było "ileśtam". Z olejami Orlenu mam złe doświadczenia i tyle. Pozdrawiam i już siedzę cicho... Bo znowu mnie ochrzanisz.... :spac:

_________________
“Life in every breath, that is Bushido".
"Jedyny prawdziwy odpoczynek, to wieczny odpoczynek".
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... qjmh3ScqMU


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.sie.2007 08:39:37 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.sie.2005 10:55:28
Posty: 691
Lokalizacja: Gliwice
wordeck napisał(a):
SebastianS napisał(a):
Wordeck, jak nie masz nic mądrego do powiedzenia, to błagam - nie pisz nic, ok?


Dzięki normalnie :peace: To może ja już pójdę?
A wracając do tematu - jeździłem na wszystkich olejach o których pisze - jak na którymś nie jeździłem, to się nie wypowiadam. Samochodów też było "ileśtam". Z olejami Orlenu mam złe doświadczenia i tyle. Pozdrawiam i już siedzę cicho... Bo znowu mnie ochrzanisz.... :spac:
No, bez obrazy, ale rozbierałem z racji profesji sporo silników, w tym kilka których właściciele jeździli na wzmiankowanym castrolu. Zgroza :galy: . Natomiast lotos mineralny, którego a contrario zakwalifikowałeś do zabijających silnik, jest moim zdaniem jedną z najsensowniejszych opcji dla niezaawansowanych technologicznie silników, zwłaszcza o większym przebiegu - między innymi naszych ukochanych pięciocylindrówek audi (wolnossących!). Silniki na tym oleju eksploatowane są wzorowo czyste, żadnych szlamów, żadnych problemów z ciśnieniem, rozruchem w zimie, niecichnącymi hydraulikami, przedwczesnym zużyciem podzespołów - po prostu dobry olej. I tani.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.sie.2007 06:47:00 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.paź.2004 10:03:48
Posty: 3300
Lokalizacja: Poznań i okolice
OKI, każdy może mieć swoje zdanie. Na pewno masz racje co do czystości silnika na Lotosie mineralnym. Tylko, że jak go wlejesz do silnika wyeksploatowanego, to przestaje być zaleta - wypłucze wszystko bardziej niż niejeden syntetyk. Miałem kiedyś samochód z silnikiem VW 1,6. Brał średnio litr oleju na 10 tys. km. Nie stukał, nie pukał, nie kopcił. Wlałem Lotosa 15W/40... I było OK, przez pierwsze 100 km. Na drugi dzień rano pierwsze nieprzyjemne zaskoczenie - szklanki klepią... Wolne obroty wzrosły o jakieś 200 rpm, wiec pomyślałem - mniejsze opory w silniku, jest OK. I jeździłem dalej. Po 100 km zaglądam pod maskę i sprawdzam oleum - ubyło... Dolałem i śmigam dalej... Znowu ubyło... Po kolejnych 50 tys. km (nie wiem, czemu uparłem sie ze będę lał ten olej) silnik nadawał się na szrot - zaczął stukać na panewkach (łączny przebieg poniżej 250 tys. km). Kolega załatwił w ten sam sposób Clio 1,2... Wniosek (oczywiście to moje zdanie i nie musi być to prawda) - Lotos mineralny (zielony) można zalać do Poloneza i 126p. Ale nie do Audi.

Pozdrawiam

_________________
“Life in every breath, that is Bushido".
"Jedyny prawdziwy odpoczynek, to wieczny odpoczynek".
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... qjmh3ScqMU


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.sie.2007 10:16:45 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.lis.2005 22:54:12
Posty: 944
Lejcie taki olej jak audi zaleca i po problemie, ja zalalem a3 mobil 1 0w40 (czyli nastepca 5w55) i jest ok ,coprawda mam maly przebieg ,ale... jak cos jest przez fabryke to niech tak bedzie ,w a80 lalem tez mobil 1 i bylo spoko przez 7 tys ani grama pozniej milimetr do 10k .


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.sie.2007 20:14:32 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.sie.2005 10:55:28
Posty: 691
Lokalizacja: Gliwice
wordeck napisał(a):
OKI, każdy może mieć swoje zdanie. Na pewno masz racje co do czystości silnika na Lotosie mineralnym. Tylko, że jak go wlejesz do silnika wyeksploatowanego, to przestaje być zaleta - wypłucze wszystko bardziej niż niejeden syntetyk. Miałem kiedyś samochód z silnikiem VW 1,6. Brał średnio litr oleju na 10 tys. km. Nie stukał, nie pukał, nie kopcił. Wlałem Lotosa 15W/40... I było OK, przez pierwsze 100 km. Na drugi dzień rano pierwsze nieprzyjemne zaskoczenie - szklanki klepią... Wolne obroty wzrosły o jakieś 200 rpm, wiec pomyślałem - mniejsze opory w silniku, jest OK. I jeździłem dalej. Po 100 km zaglądam pod maskę i sprawdzam oleum - ubyło... Dolałem i śmigam dalej... Znowu ubyło... Po kolejnych 50 tys. km (nie wiem, czemu uparłem sie ze będę lał ten olej) silnik nadawał się na szrot - zaczął stukać na panewkach (łączny przebieg poniżej 250 tys. km). Kolega załatwił w ten sam sposób Clio 1,2... Wniosek (oczywiście to moje zdanie i nie musi być to prawda) - Lotos mineralny (zielony) można zalać do Poloneza i 126p. Ale nie do Audi.

Pozdrawiam

Moje audi B2 90 Q: Kupione z przebiegiem 228.000 km w gebelsowie. Raczej nie cofane, ktoby to robil w takim starym aucie. Zreszta jeszze fabryczne amory mial :)
Ale do rzeczy: nie wiem na jakim oleju jezdzil, ale od kiedy go mam - jezdzi na zielonym lotosie - pali ok 0,8-1.0 l na 1000 km, w zależnosci od stopnia wkurwienia prawej stopy:) Obecny przebieg: 258.000 km. NIc sie nie zmienilo.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 46 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 18 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: