statek napisał(a):
coraz bardziej sie przekonuje ze lepiej bedzie kupic 1.8T i wstawic do niej gaz
Do tego prowadzą wojny na tym forum.
Kolego statek:
- 1,9 TDI (od 1Z do AVG) - mało awaryjny i bezproblemowy w obsłudze silnik. Kultura pracy niska, spalanie również. Idealny dla sercowców i nerwusów - spokój grabarza. Silniki na PD nieco droższe w obsłudze,ale równie udane.
2,5 TDI R5 (1T/AAT/AEL) - to samo co 1,9 TDI
2,5 TDI V6 - mocne, dynamiczne , obdarzone wysokim (do 370 Nm) momentem onbrotowym, oraz wysoka moca (do 180 KM). Wysoka kultura pracy, spalanie wyższe niz w 1,9 czy 2,5 TDI R5, ale niestety sa to silniki specjalnej troski. Ryzykiem obarczone są: wałki rozrządu (zwłaszcza auta serwisowane w trybie long-life), turbiny, pompy wtryskowe (nawet zapowietrzenie może je uszkodzić). Raczej dla mechaników, którzy wiedzą jak sprawdzić lub dla ludzi, którzy sa przygotowani na potencjalnie wysokie koszty serwisu.
Koledze statek proponuje poszukac watków o awariach silników 1,9 TDI oraz 2,5 TDI V6 na tym forum. Statystyka jest przygniatająca.
Sam jako użytkownik 2 jednostek z 1,9 TDI pod maską, mogę wyrażać sie o nich w samych superlatywah. Na poważne koszty serwisu w przypadku tych silników nie trzeba liczyć. Zmieniać regularnie olej , lac paliwo i jeździć.
Dred i Piotruś - idźcie na GG, bo ten dział zaczyna przypominac centrum spamerki i pogaduch.
