.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 23.lut.2025 23:04:52

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 27 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: A6 1,9TDI
PostNapisane: 15.sie.2007 22:02:50 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.sie.2007 20:35:51
Posty: 2
Witam. Przeglądałem forum ale mam mentlik. Chcę kupić a6 w dieslu ekonomiczne i bezawaryjne. Wiadomo 1,9 vs. 2.5. Znajomy mechanik poradził mi 1,9 TDI 130KM - wg. niego te silniki są najlepsze, czy zgodzicie się z nim biorąc ekonomie i bezawaryjność? Czy te 130konne TDIki były montowane w latach 1998-00? Zamierzam pojechać po auto do reichu, czy warto zainwestować w kabel i interfejs VAG? Co dzięki niemu można stwierdzić? Na co zwrócić uwagę przy zakupie diesla? Proszę, nie odsyłajcie mnie do 'szukaj' bo przejrzałem wiele temetów ale w każdym z nich ktoś chciał silnik chipować i wyciskać z niego niewiadomo co a mi zależy na bezawaryjnej i oszczędej serii.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A6 1,9TDI
PostNapisane: 15.sie.2007 22:25:04 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.maja.2004 12:12:29
Posty: 4399
Lokalizacja: Wrocław
adi_audiklub napisał(a):
w każdym z nich ktoś chciał silnik chipować i wyciskać z niego niewiadomo co a mi zależy na bezawaryjnej i oszczędej serii.


Jedno nie wyklucza drugiego, więc nie widzę problemu.

_________________
Obrazek

Audi, a owszem, posiadam.

... Rympel 666 ...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.sie.2007 23:03:41 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.lis.2005 22:54:12
Posty: 944
a mi sie topic-i pomylily :)
1.9tdi sa wporzasiu ,jednak wydaje mi sie jak na tak duzy samochod lepiej by bylo miec v6 ... bo inaczej sytuacja z fiatem CC 700 sie robi ... jest czym jechac ,jednak majac teraz samochod z 150km silnikiem ,a nie 90 ... wiem ,ze jest to wygodniejsze. I nie bralem samochodu po to by wariowacy tylko po to by malo palil ,nie byl dizlem i mial bezpieczenstwo chociaszby przy wyprzedzaniu :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.sie.2007 09:59:30 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.sie.2005 10:59:34
Posty: 2370
Lokalizacja: Pomorskie
bubu05 napisał(a):
a mi sie topic-i pomylily :)
1.9tdi sa wporzasiu ,jednak wydaje mi sie jak na tak duzy samochod lepiej by bylo miec v6 ... bo inaczej sytuacja z fiatem CC 700 sie robi ... jest czym jechac ,jednak majac teraz samochod z 150km silnikiem ,a nie 90 ... wiem ,ze jest to wygodniejsze. I nie bralem samochodu po to by wariowacy tylko po to by malo palil ,nie byl dizlem i mial bezpieczenstwo chociaszby przy wyprzedzaniu :)


Panowie, ciagle to powtarzam i napisze jeszcze raz- 1,9TDI 130KM JEST WYSTARCZAJACY W A6 :!:

Nie raz objedzie zwyklego 2,5 TDI 150KM.

A tak wogole to 130KM fajnie sie chipuje i wychodza z tego potworki :diabel:

W latach 97-99 dostaniesz wersje 110KM, w 2000 juz 115KM, dopiero od konca 2001 poczatek 2002 sa wersje 130 KM ;)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.sie.2007 10:19:36 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.lis.2005 22:54:12
Posty: 944
Atal-star napisał(a):
bubu05 napisał(a):
a mi sie topic-i pomylily :)
1.9tdi sa wporzasiu ,jednak wydaje mi sie jak na tak duzy samochod lepiej by bylo miec v6 ... bo inaczej sytuacja z fiatem CC 700 sie robi ... jest czym jechac ,jednak majac teraz samochod z 150km silnikiem ,a nie 90 ... wiem ,ze jest to wygodniejsze. I nie bralem samochodu po to by wariowacy tylko po to by malo palil ,nie byl dizlem i mial bezpieczenstwo chociaszby przy wyprzedzaniu :)


Panowie, ciagle to powtarzam i napisze jeszcze raz- 1,9TDI 130KM JEST WYSTARCZAJACY W A6 :!:

Nie raz objedzie zwyklego 2,5 TDI 150KM.

A tak wogole to 130KM fajnie sie chipuje i wychodza z tego potworki :diabel:

W latach 97-99 dostaniesz wersje 110KM, w 2000 juz 115KM, dopiero od konca 2001 poczatek 2002 sa wersje 130 KM ;)

Zgodzę się tylko jak taki masz :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.sie.2007 10:39:49 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.maja.2005 18:38:44
Posty: 3228
Lokalizacja: Pomorze
Auto: C7
Napisze tak.Jakbym miał wybierać teraz A6-tke to tylko z motorem 1.9TDI 130KM i najlepiej AVF :): lub ewentualnie 2.8 w góre :): .Reszta to kible.A już na pewno AFB 150KM czyli 2.5V6 TDI :peace:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.sie.2007 10:47:41 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.sie.2005 10:59:34
Posty: 2370
Lokalizacja: Pomorskie
bubu05 napisał(a):
Atal-star napisał(a):
bubu05 napisał(a):
a mi sie topic-i pomylily :)
1.9tdi sa wporzasiu ,jednak wydaje mi sie jak na tak duzy samochod lepiej by bylo miec v6 ... bo inaczej sytuacja z fiatem CC 700 sie robi ... jest czym jechac ,jednak majac teraz samochod z 150km silnikiem ,a nie 90 ... wiem ,ze jest to wygodniejsze. I nie bralem samochodu po to by wariowacy tylko po to by malo palil ,nie byl dizlem i mial bezpieczenstwo chociaszby przy wyprzedzaniu :)


Panowie, ciagle to powtarzam i napisze jeszcze raz- 1,9TDI 130KM JEST WYSTARCZAJACY W A6 :!:

Nie raz objedzie zwyklego 2,5 TDI 150KM.

A tak wogole to 130KM fajnie sie chipuje i wychodza z tego potworki :diabel:

W latach 97-99 dostaniesz wersje 110KM, w 2000 juz 115KM, dopiero od konca 2001 poczatek 2002 sa wersje 130 KM ;)

Zgodzę się tylko jak taki masz :)


Moj ojciec ma takie A6, dosc czesto tym jezdzilem :):

rafala6 napisał(a):
Napisze tak.Jakbym miał wybierać teraz A6-tke to tylko z motorem 1.9TDI 130KM i najlepiej AVF :): lub ewentualnie 2.8 w góre :): .Reszta to kible.A już na pewno AFB 150KM czyli 2.5V6 TDI :peace:


Dokladnie jak kolega pisze, tylko AVF :)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.sie.2007 11:00:17 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.maja.2005 18:38:44
Posty: 3228
Lokalizacja: Pomorze
Auto: C7
Ludzie przejedzcie się 1.9-130KM,a zmienicie zdanie o tym motorku.Ja też kiedyś mówiłem ,że 1.9 nie nadaje się do A6.Ale się myliłem.I następne jakie bym kupił to tylko 1.9 TDI AVF-130KM 310NM.Na polskie drogi wystarczający.Napisze tak :): bardziej dynamiczny niż 2.5V6 TDI AFB 150KM :diabel: i mniej stresujący w obsłudze,niektórzy wiedzą o co mi chodzi :peace:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.sie.2007 11:04:23 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
AVF jesli ma zadupcać - tylko w A4 i w quattro. W A6 bedzie po prostu jeździł, tak jak AFN z nieco starszych wersji C5.
310 Nm w ośce - szkoda kasy na opony.

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.sie.2007 11:18:58 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.sie.2007 20:35:51
Posty: 2
Atal-star napisał(a):
W latach 97-99 dostaniesz wersje 110KM, w 2000 juz 115KM, dopiero od konca 2001 poczatek 2002 sa wersje 130 KM ;)

To tak jak z passatami. W takim razie co powiecie o http://www.allegro.pl/item225773822_audi_a_6_1_9_tdi_130_km_igla_krakow.html tym audi? z oznaczenia na pokrywie silnika wynikałoby że to TDIk 90KM? Dzięki za odpowiedzi.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.sie.2007 11:32:05 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.sie.2005 10:59:34
Posty: 2370
Lokalizacja: Pomorskie
adi_audiklub napisał(a):
Atal-star napisał(a):
W latach 97-99 dostaniesz wersje 110KM, w 2000 juz 115KM, dopiero od konca 2001 poczatek 2002 sa wersje 130 KM ;)

To tak jak z passatami. W takim razie co powiecie o http://www.allegro.pl/item225773822_audi_a_6_1_9_tdi_130_km_igla_krakow.html tym audi? z oznaczenia na pokrywie silnika wynikałoby że to TDIk 90KM? Dzięki za odpowiedzi.


W modelu 4B (C5) najslabsza wersja 1,9TDI bylo 110KM ;)

Widocznie koles delkatnie zmienil program :)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.sie.2007 12:28:28 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
adi_audiklub napisał(a):
Atal-star napisał(a):
W latach 97-99 dostaniesz wersje 110KM, w 2000 juz 115KM, dopiero od konca 2001 poczatek 2002 sa wersje 130 KM ;)

To tak jak z passatami. W takim razie co powiecie o http://www.allegro.pl/item225773822_audi_a_6_1_9_tdi_130_km_igla_krakow.html tym audi? z oznaczenia na pokrywie silnika wynikałoby że to TDIk 90KM? Dzięki za odpowiedzi.

Nie sugeruj się napisami na pokrywie silnika, a bazuj na naklejce z wnęki koła zapasowego.
PS: to jest AFN.

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.sie.2007 13:05:43 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.wrz.2005 13:29:49
Posty: 59
Lokalizacja: Szczecin
Baskecior napisał(a):
310 Nm w ośce - szkoda kasy na opony.

Chyba nie wiesz jak dziala skrzynia biegow.

_________________
Audi A6 Avant 1.9 TDI (AFN) 98'


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.sie.2007 13:09:22 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Waldemar_W napisał(a):
Baskecior napisał(a):
310 Nm w ośce - szkoda kasy na opony.

Chyba nie wiesz jak dziala skrzynia biegow.

Rozumiem, że uciekasz ze skrzyzowania z 2-go biegu ?

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.sie.2007 13:15:50 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.wrz.2005 13:29:49
Posty: 59
Lokalizacja: Szczecin
Policz sobie ile jest Nm w 1.8 n/a na pierwszym biegu i ile jest Nm w 1.9 na pierwszym biegu. Zdziwisz sie.

_________________
Audi A6 Avant 1.9 TDI (AFN) 98'


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.sie.2007 15:33:52 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.lis.2005 22:54:12
Posty: 944
moj wazy 1150 ma 150 km i 210 nm a jezdzi sie normalnie ,zero piskow itp. trzeba umiec jezdzic ! inaczej sprawa wygladala z a80 90km ,tam ruszylem podloga i sie zbieral ,w a3 zacznie zrywac wlaczy sie blokada kół i tak do 2,3 biegu ,wiec jakibys nie miał to da sie jezdzic nawet TT 225 w osce :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.sie.2007 15:49:50 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Waldemar_W napisał(a):
Policz sobie ile jest Nm w 1.8 n/a na pierwszym biegu i ile jest Nm w 1.9 na pierwszym biegu. Zdziwisz sie.

Nie wiem co chcecie udowodnić, ale tłumaczę Wam, że chodzi o nadmiar Nm przy szybkim starcie. O ile latem można jeszcze nad tym zapanowac o tyle zimą nie jest juz tak słodko.
Nie piszę tylko o TDI , analogicznie rzecz się ma np w 2,8 V6 benz.
Imo - nadmiar Nm jest niewykorzystany, szczególnie że mamy do czynienia z przednim napędem.
Coby się nie rozpisywać - wystarczy stanąć AVF`em w ośce i AVF`em w quattro. Porównywałem oba takie B6 latem i zimą - połaczenie oski z ASR`em to już kompletna porażka.

Waldemar: nie clicytuję się , który silnik ma więcej Nm , źle zrozumiałes moją intencję.

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.sie.2007 23:44:53 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.lip.2007 22:15:56
Posty: 60
Lokalizacja: Płock
Moment obrotowy można lepiej wykorzystać na 5 i 6 biegu.zależy kto do czego auto używa, jazda po trasie czy szpanerskie starty spod świateł. Jak dla mnie to 130km i 310 Nm spokojnie wystarczy żeby na trasie szybko i bezpiecznie wyprzedzać. Rozważając natomiast gwałtowne ruszanie to fakt masz racje czasem auto trudno opanować przy takim momencie szczególnie przy wyłączonym ESP - auto staje dęba. Tylko moje pytanie - jaki jest sens startowania w mieście spod świateł wciskając pedał gazu do podłogi jak za 200 metrów musisz wciskać hamulec?

_________________
A6 avant AVF ;) i wszystko jasne :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.sie.2007 05:35:09 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Nie piszę o sytuacjach z filmu "Szybcy się wściekli" a o normalnej jeździe. Zresztą piszemy o dieselku o małej mocy ...
Są takie skrzyżowania nawet w moim mieście, gdzie trzeba szybko uciekać i jest to jedyna szansa, żeby nie stac kilkanaście minut.
Cóż z tego, ze dysponujemy dużym momentem, skoro jest on niespożytkowany i tak naprawdę można go wykorzystać dopiero po włączeniu 2-go biegu ...
Zrozumiałem to , gdy kupiłem moje A4 q ... o to chodziło.
Kolejna sprawa: spróbujcie zimą bezpiecznie wyprzedzić z napędem na jedną oś. Oczywiście da się, ale nadmiar Nm może wpędzić nas do rowu. Piszę to na podstawie swoich doświadczeń z autkami, które mają > 220 Nm. Tyle wystarczy , żeby w ośce się dymiło na jedynce a zimą po prostu nie odjechać.
Jako ciekawostkę napiszę , że wczoraj udałem się moim 1Z`kiem na naprawe wydechu - auto miałem w górze i zbladłem jak ujrzałem moje opony. Rok temu kupiłem 4 nowe GY Excellence, róznica w stanie bieznika pomiedzy przednią a tylnią osią wyjaśnia wszystko ...
Jeżdzę dynamicznie, to fakt, ale staram się nie palić gumy przy startach , niemniej poślizgi i tak sa nieuniknione. Efekt - 2 mm. róznicy na oponach 2 osi ... :(

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.sie.2007 08:40:37 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.lis.2005 22:54:12
Posty: 944
Baskecior napisał(a):
Nie piszę o sytuacjach z filmu "Szybcy się wściekli" a o normalnej jeździe. Zresztą piszemy o dieselku o małej mocy ...
Są takie skrzyżowania nawet w moim mieście, gdzie trzeba szybko uciekać i jest to jedyna szansa, żeby nie stac kilkanaście minut.
Cóż z tego, ze dysponujemy dużym momentem, skoro jest on niespożytkowany i tak naprawdę można go wykorzystać dopiero po włączeniu 2-go biegu ...
Zrozumiałem to , gdy kupiłem moje A4 q ... o to chodziło.
Kolejna sprawa: spróbujcie zimą bezpiecznie wyprzedzić z napędem na jedną oś. Oczywiście da się, ale nadmiar Nm może wpędzić nas do rowu. Piszę to na podstawie swoich doświadczeń z autkami, które mają > 220 Nm. Tyle wystarczy , żeby w ośce się dymiło na jedynce a zimą po prostu nie odjechać.
Jako ciekawostkę napiszę , że wczoraj udałem się moim 1Z`kiem na naprawe wydechu - auto miałem w górze i zbladłem jak ujrzałem moje opony. Rok temu kupiłem 4 nowe GY Excellence, róznica w stanie bieznika pomiedzy przednią a tylnią osią wyjaśnia wszystko ...
Jeżdzę dynamicznie, to fakt, ale staram się nie palić gumy przy startach , niemniej poślizgi i tak sa nieuniknione. Efekt - 2 mm. róznicy na oponach 2 osi ... :(

2 mm to masz roznice od wspomagania


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 27 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 26 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: