.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 02.lut.2025 15:50:02

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: głowica 2.8 AAH
PostNapisane: 14.lut.2005 23:46:05 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.mar.2004 22:33:12
Posty: 1207
jaka jest kolejność dokręcania srub głowicy oraz momenty dokręcenia w AAH .mam wyciek oleju wydawało śię że to uszczelniacz wału po bliszszych oględzinach podejrzenie padło na pokrywę skrzyni korbowej a po ściągnięciu kolektora widać żę to spod głowicy w tylniej części silnika na co zwrócić uwagę przy pracy aby podwójnie się nie narobić proszę o pomoc lub jakiś link.

_________________
A6 c5 2.8 quattro limo


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.lut.2005 07:54:08 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
po pierwsze, dobre uszczelki pod glowice , po drugie , wlasciwe momenty dokrecenia glowic i kolektora ssacego oraz co najwaznijesze bo bez tego momenty dokrecenia glowic mozna sobie w buty wsadzic , nowe szpilki glowic , KONIECZNIE !!!! w poprzednim silniku po 100 tys km padla uszczelka glowicy ... tej glowicy w ktorej nie byly wymienione szpilki ...fakt niby blacha a droga sprawa bo jedna szpilka kosztuje kolo 30 pln ale warto to zrobic jak masz ochote autem troche polatac bezawaryjnie

skanow poki co Ci nie zamieszcze bo cos mi sie program chyba sypnal i nie moge dotrzec do tego pdfa ale z tego co pamietam szpilki dokrecalo sie momentem 60 Nm i pozniej jeszcze 2x90st lub raz 180

a kolektor ssacy dokreca sie momentem 20 Nm i to jest bardzo wazne bo mocnijesze dokrecenie moze wytworzyc naporezenia materialu a konkretnie zaczynaja dzialac sily sciasgajace na glowice

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-
A2 '01 1.4 - 24-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.lut.2005 07:59:34 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.paź.2004 08:30:29
Posty: 10347
Lokalizacja: Siedlce
Auto: A4 B7 cabrio 2,0 Tfsi quattro. 200KM.
Na porzadnej uszczelce powinienes mieć opisane momenty i kolejnosc dokrecenia.

_________________
Było dwanaście OOOO w tym siedem quattro, zostało cabrio B7 2,0TFSi quattro do zabawy+ Coupe quattro 8B 2.6 V6 syna.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.lut.2005 09:58:45 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.sie.2003 12:16:47
Posty: 4194
Lokalizacja: Łomża
momenty dokręcania sa taki jak podał Hans.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.lut.2005 16:15:13 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.mar.2004 22:33:12
Posty: 1207
dzięki wszystkim kolektor dolotowy już przerabiałem bo wydawało się żę to uszczelka pokrywy bloku.co do szpilek to zastosuję się do rady Hansa PYTANIE TYLKO ILE JEST szpilek ? oraz jakiej marki kupić uszczelkę a możę z aso i ile kosztuje i czy trzeba obowiązkowo planować głowicę i czy tylko jedną czy obydwie czy nie będzie miało wpływu splanowanie jednej głowicy na kulturę pracy silnika oraz co z rozrządem wymieniony miesiąc temu.

_________________
A6 c5 2.8 quattro limo


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.lut.2005 16:26:01 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.mar.2004 21:36:17
Posty: 1946
Lokalizacja: Zielona Góra/Łuków...jak spot będzie to przyjadę
Bez planowania głowicy cała robota niema sensu.

Pozdrawiam

_________________
stary dobry góral


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.lut.2005 18:20:09 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.mar.2004 22:33:12
Posty: 1207
to już jasne ale czy dopuszcza się planowanie tylko jednej głowicy? znalazłem taki tekst czy ktoś mógłby przetłumaczyć:tighten cylinder head bolts in two stages:1 stage- 60Nm . 2 stage-additional 1/2 turn (180) Note:for final 1/2-turn , two 1/4 turn (90) are also permissible if tightening with a fixed wrench. it is not necessary to retighten the cylinder head bolts after repairs ,or as part of maintenance service. piszą tu o jakimś 1/4 obrotu po dokręceniu ale może żle rozumuje tekst pochodzi z: .http://1.8t.org/~quattroman/Audi%20B5%2097-200 i dot silnika 2.8 v6 2v ale o oznaczeniu (AFC ) CZYM TO SIĘ RÓŻNI OD (AAH)

_________________
A6 c5 2.8 quattro limo


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 7 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: