.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 23.lut.2025 09:35:14

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: jaki nowy A6 Avant?
PostNapisane: 20.sie.2007 10:28:11 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.sie.2007 10:10:13
Posty: 4
Lokalizacja: Luxemburg
Witam forumowiczow,
na wstepie gratulacje za tak dobre i ciekawe forum!
Chcialbym Was poprosic o porade w zakupie nowego A6 Avant.
Generalnie, poniewaz w roku jezdze ok 30-40 tys. km to zdecydowanie diesel.
Jezdzilem 2.0 TDI i niestety jak na tak duze auto to jednak zdecydowanie za malo (choc przyznam, ze akurat nie jestem sportowcem na drodze). Dlatego myslalem o 2.7 i nawet kilka dni temu troche sobie nim pojezdzilem. Wparwdzie wczesniej o tym nie myslalem, to jednak bardzo mi sie spodobal multitronic. Wiec byc moze to rowniez wchodzi w rachube.
Poniewaz jest to jednak skrzynia dosyc nowa, boje sie troche jej usterkowosci. A moze nie ma sie czego bac? I co myslicie o tiptronicu?

Naped quattro odpada, poniewaz bylaby to swietna rzecz ale niestety raczej kompletnie przeze mnie nie wykorzystywana (zreszta tak jest w moim obecnym aucie).

Naprawde A6 zrobila na mnie swietne wrazenie. Jezdzi sie rewelacyjnie, jedynie te ciagla piski opon przy ruszaniu na skreconych kolach sa dosyc dziwne.
Silnik 2.7 nie jest moze mistrzem ekonomicznosci, ale przy spokojnej jezdzie na autostradzie (150-160) chyba nie przeskoczy mojego xc90 z 10.5-11 litrow?
3.0 jest na pewno lepszym silnikiem ale chyba bedzie juz poza moim budzetem... No i mysle, ze 2.7 tez spokojnie wystarczy.

Co Wy o tym sadzicie? Na co zwrocic uwage przy zakupie?
Dzieki z gory za pomoc.

Pozdrawiam,

Chyba juz wkrotce kierowca audi :D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.sie.2007 11:19:11 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.maja.2004 14:36:13
Posty: 7745
Lokalizacja: Wawa
Po pierwsze to dzień dobry :)
po drugie Multitronikowi mówimy stanowczo NIE !!!!
jest to najbardziej awaryjna skrzynia jaką wypuściło Audi . selsi w salonie nawet ją odradzają swoim klientom i mają rację :(
co do wyboru silników to osobiście brałbym 3.0 bo...
po pierwsze stosunkowo niewiele droższy, posiadający napęd Q w serii.
Nie pali to jakoś więcej od 2.7 a jeździ lepiej
co do napedu to nawet jesli tego nie wykorzystujesz na codzień ( jeśli przynajmniej tak Ci się wydaje) to przy ruszaniu na skręconych kolach z takim momentem jak 450 czy 500 NM quattro Ci się przyda
po za tym osobiście wolałbym mieć i niewykorzystywać go na codzień jak twierdzisz , ale czasem w krytycznych sytuacjach potrafi Ci uratować tyłek.

pozdro
ps bierz auto w tipie , z pneumatyczna zawiechą , xenonami i pełnym MMI

_________________
Obrazek
KIA CEED DAILY
BMW E61 N52 <- BYŁO
Audi Competition AWX <- BYŁO
Audi 80 AAH <- BYŁO
BMW E30 M20B25 <- BYŁO
Audi 80 KK quattro <- BYŁO
Audi 80 AAN quattro JEST DO DZIŚ 600 PS 700 NM by SLG
Audi S2 3B quattro <- BYŁO
Audi 200 MC Sport quattro <- BYŁO
Audi 100 NF Sport quattro <- BYŁO


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.sie.2007 14:02:28 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.sie.2007 10:10:13
Posty: 4
Lokalizacja: Luxemburg
To ciekawe z ta awaryjnoscia multitronica. Dzieki za zwrocenie na to uwagi. Mysle, ze spytam o to u dealera. W takim przypadku faktycznie tiptronic to lepsze rozwiazanie (tyle ze 2.7 tiptronic jest tylko z Q). Co do 3.0 to dlugo o tym myslalem, no ale jednak doplata jest nie mala. Tym bardziej, ze u nas oferuje sie zdaje 3.0 tylko z Q.
Fakt, ze marzeniem jest 3.0 Q tiptronic, ale niestety kwestia "ekonomicznosci" (jesli mozna przy takim aucie o tym mowic) wtedy odpada. Porownujac dane fabryczne to spalanie jest takie jak w moim obecnym aucie. Chociaz w sumie w ciagu roku to i tak nie jest wielka kwota...

Co do MMI to faktycznie swietna sprawa. Jezdzilem modelem z navi i naprawde rewelacyjne jest wyswielanie drogi przy zegarach.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.sie.2007 14:11:33 
Moderator

Dołączył(a): 03.lip.2006 10:06:41
Posty: 8324
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki/Hordzież
Auto: Audi A8 D2 4.2 quattro
Jesteś pierwszą osobą którą znam (no może aby być absolutnie szczerym to góra trzecią) która nie chce Quattro
Naprawdę, serio, absolutnie polecam Quattro
Coś mówiłeś o piskach opon i innych takich, przy Q lepsza trakcja i mniej (zbędnych) pisków, a naprawdę spalanie aż tak się nie różni (przy duzym motorze to będzie może z litr)

Bierz 2.7 albo 3.0 (obojętne) z Q i tiptronikiem, multitronika omijaj (chociaż tutaj teoretyzuję i powtarzam zasłyszane oponie)

_________________
Audi A8 D2 4.2 quattro tiptronic '94 [ABZ/CML] [05.2007-teraz] V8
BMW E38 750iL '01 [M73B54TU/5HP30] [10.2017-09.2024] V12
Mercedes C200 4matic 9G-tronic '18 [12.2019-teraz] I4T
Honda NC750S DCT '2019 [09.2019-teraz] R2
Email: lukaszgryglicki@o2.pl, tel: 693582014
Морготх
Leśny Dziadek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.sie.2007 14:23:08 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.sie.2007 10:10:13
Posty: 4
Lokalizacja: Luxemburg
Domyslalem, ze (zreszta czytajac testy tez gdzies to znalazlem) ze ten problem z trakcja mija razem z Q. No i oczywiscie Q jest na moje liscie zyczen na samym topie. Jedynie dopalata ok 5 tys euro (czy nawet 8 jesli wziac pod uwage normalna skrzynie) to sporo. No a zona jest (niestety) zadowolona z obecnego auta.... co mi oczywiscie nie ulatwia sprawy przekonania jej do wiekszego wydatku.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.sie.2007 21:39:07 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.lis.2005 22:54:12
Posty: 944
sluchaj dreda bo on pracuje w salonie audi :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.sie.2007 21:43:26 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.maja.2004 14:36:13
Posty: 7745
Lokalizacja: Wawa
bubu05 napisał(a):
sluchaj dreda bo on pracuje w salonie audi :)

to nie znaczy, że zawsze mam rację i jestem wyrocznią.

wiem po prostu co się dzieje z multitronikami , starymi 6 biegowymi, nowszymi 7 biegowymi i zapewne z tymi nowymi 8 biegowymi bedzie to samo :(

co do 3.0 to zawsze wychodzi w quattro niezależnie czy u nas czy u Ciebie :)
taki moment obrotowy byłby nie do opanowania w ośce :) ( po wyłączeniu kontroli trakcji )

_________________
Obrazek
KIA CEED DAILY
BMW E61 N52 <- BYŁO
Audi Competition AWX <- BYŁO
Audi 80 AAH <- BYŁO
BMW E30 M20B25 <- BYŁO
Audi 80 KK quattro <- BYŁO
Audi 80 AAN quattro JEST DO DZIŚ 600 PS 700 NM by SLG
Audi S2 3B quattro <- BYŁO
Audi 200 MC Sport quattro <- BYŁO
Audi 100 NF Sport quattro <- BYŁO


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.sie.2007 08:31:12 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.sie.2007 10:10:13
Posty: 4
Lokalizacja: Luxemburg
Oj, chlopaki, ledwo co zaczalem pisac a juz prawie mnie przekonaliscie do 3.0 z Q :) Fakt, ze wydaje sie to by rozsadnym wyborem. Nic tylko musze wybrac sie na jazde probna......

A jak tam z mapa Polski w navi? Czy jest ona na osobnym dvd? I czy ktos moze jej uzywal (czy jest dokladna)?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.sie.2007 11:56:32 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.maja.2004 14:36:13
Posty: 7745
Lokalizacja: Wawa
jest osobnym DVD
używałem po W-wie i jest ok na trasie Poznań w-wa też :)
jak chcesz to mogę Ci ją zalatwić

ps jesli kupujesz auto z Navi w PL to ją dostajesz jesli kupisz gdzieś indziej to możesz sobie dokupić w serwisie koszt około 800

_________________
Obrazek
KIA CEED DAILY
BMW E61 N52 <- BYŁO
Audi Competition AWX <- BYŁO
Audi 80 AAH <- BYŁO
BMW E30 M20B25 <- BYŁO
Audi 80 KK quattro <- BYŁO
Audi 80 AAN quattro JEST DO DZIŚ 600 PS 700 NM by SLG
Audi S2 3B quattro <- BYŁO
Audi 200 MC Sport quattro <- BYŁO
Audi 100 NF Sport quattro <- BYŁO


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 43 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: