.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 03.lut.2025 05:57:05

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 20 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A6 C4, 2,5 tdi] - jakie są różnice pomiędzy AAT i AEL?
PostNapisane: 08.sie.2007 09:43:39 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.lip.2007 07:59:57
Posty: 72
Lokalizacja: Wrocław
Witam!
Nurtuje mnie pytanie, na które nigdzie nie mogę znaleźć odpowiedzi. Czy ktoś potrafi wypisać co zostało zmienione w silniku AEL wobec silnika AAT?
Wiem, że moc AEL to 140 KM, a moc AAT to 115 KM. Podobno AEL ma turbinę ze zmienną geometrią łopatek. To prawda?
W jaki sposób powstał silnik AEL - na bazie części z AAT czy może to odrębna konstrukcja?
Bardzo dziwne dla mnie jest, że oba silniki, jeśli są wyposażone w 6 biegową skrzynię, palą dokładnie tyle samo w trasie przy 90 km/h, 120 km/h oraz podczas symulacji jazdy mieszanej (odpowiednio 4,6 l/100km, 6,4 l/100km oraz 7,5 l/100km - dane z oryginalnej instrukcji auta).
Pozdrawiam

_________________
Audi A3 01 1,9 tdi 110 KM
Audi A6 C4 2,5 tdi 140 KM
Audi 80 B4 2,0 115 KM - było
Audi 80 B3 1,6 71 KM - było
Audi 80 B3 1,8 90 KM - było

Obrazek Piszę poprawnie po polsku


Ostatnio edytowano 08.sie.2007 12:53:42 przez rafalko, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.sie.2007 10:03:38 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 22:57:31
Posty: 8869
Lokalizacja: Otwock
Auto: Renata
inne turbo,inne wtryski,inny program w ECU,inny przepływomierz (o ile sie nie myle) ... inny uklad korbowo-tłokowy (chyba ;) ) ... to tak w skrócie ... ;)


p.s jeden i drugi nie ma turbulum ze zmienna geometria ... :):


p.s kiepsko szukales :

http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopi ... BFnice+aat

_________________
1.9 DCI :D by edc-tuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.sie.2007 12:13:26 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.lip.2007 07:59:57
Posty: 72
Lokalizacja: Wrocław
spanky napisał(a):
inny przepływomierz (o ile sie nie myle) ... inny uklad korbowo-tłokowy (chyba ;) ) ... to tak w skrócie ... ;)


p.s jeden i drugi nie ma turbulum ze zmienna geometria ... :):


Dziękuję za błyskawiczną odpowiedź. Czy ktoś jeszcze może potwierdzić/rozszerzyć podane informacje?

Też tylko słyszałem, że przepływomierz do obu silników jest jednak ten sam - ale nie mam tu pewności, dlatego równiez o to pytam.

_________________
Audi A3 01 1,9 tdi 110 KM
Audi A6 C4 2,5 tdi 140 KM
Audi 80 B4 2,0 115 KM - było
Audi 80 B3 1,6 71 KM - było
Audi 80 B3 1,8 90 KM - było

Obrazek Piszę poprawnie po polsku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.sie.2007 14:53:11 
Klubowicz

Dołączył(a): 04.wrz.2006 20:43:09
Posty: 160
Lokalizacja: Ostrołęka
Wedlug etki inne tloki (pierscienie takie same), obudowy i filtry oleju,wtryski, ECU i pewno masa pierduł. Wal, korby, glowica, kolektory, turbina, i przeplywki takie same
pozdro

_________________
S2 Coupe


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.sie.2007 18:55:27 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Gdyby AEL miał zmienna geometrię, zdeklasowałby resztę silników TDI ;)
Szkoda ... :/

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.sie.2007 14:45:42 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.lip.2007 07:59:57
Posty: 72
Lokalizacja: Wrocław
robson_s napisał(a):
Wedlug etki inne tloki (pierscienie takie same), obudowy i filtry oleju,wtryski, ECU i pewno masa pierduł. Wal, korby, glowica, kolektory, turbina, i przeplywki takie same
pozdro

W takim razie oprę swoją wiedzę na Twojej - dziękuję i pozdrawiam!

_________________
Audi A3 01 1,9 tdi 110 KM
Audi A6 C4 2,5 tdi 140 KM
Audi 80 B4 2,0 115 KM - było
Audi 80 B3 1,6 71 KM - było
Audi 80 B3 1,8 90 KM - było

Obrazek Piszę poprawnie po polsku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.sie.2007 17:02:44 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.cze.2006 22:18:20
Posty: 856
Lokalizacja: Poznań
Baskecior napisał(a):
Gdyby AEL miał zmienna geometrię, zdeklasowałby resztę silników TDI ;)
Szkoda ... :/


:-D

A dlaczego nie można mu zapodać takiej turbinki? Może ktoś już zrobił przeszczep?

_________________
Obrazek
__A6 C4 2.5 TDi AEL__


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.sie.2007 17:10:42 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
kosma_sz napisał(a):
Baskecior napisał(a):
Gdyby AEL miał zmienna geometrię, zdeklasowałby resztę silników TDI ;)
Szkoda ... :/


:-D

A dlaczego nie można mu zapodać takiej turbinki? Może ktoś już zrobił przeszczep?

Najlepiej od AFN`a (lub podobnych). Efekt byłby piorunujacy :peace:

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.sie.2007 08:18:00 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24.gru.2005 23:06:53
Posty: 568
Lokalizacja: Olsztyn
da sie taka magie wyczarowac i faktycznie efekt jest ciekawy bo to chce jechac juz od bardzo niskich obrotow, tylko ciezko jest to zgrac, jak jest dol to nie ma gory i na odwrot, generalnie kolega zrobil taka sztuczke i wsadzil do ael`a turbo od LT ze zmienna geo. efekt dolu byl piorunujacy, ale gora na tym cierpiala i wrocil do fabrycznej konfiguracji. ale generalnie jakby nad tym posiedziec to moze cos by z tego bylo :)

_________________
B4 1992 1z bylo
C4 1994 aat bylo
C4 1996 ael bylo
B5fl x2 bylo
A3 2004 BKD bylo
A4 2006 ASB quattro
A6 c4 quattro XYS ael 30.12.1997
A6 C6 CDYA
A6 C7 CDUD @ 320/700
S4 B5 AGB @ 320/460


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.sie.2007 18:33:39 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.wrz.2006 19:26:28
Posty: 61
Lokalizacja: zagłębie CU
Ten kto nie jeżdził AAT lub AEL niech nie szuka turbo ze zmienną geo , te silniki są tak wsapaniale dograne że nie trzeba żadnych kombinacji , trzeba się przejechać, posłuchać jak to ładnie gra i wyciągnąć odpowiednie wnioski czy warto się pchać z łapami

_________________
A 6 ........2,5 tdi ...........115 KM............


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.sie.2007 10:15:02 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.cze.2006 22:18:20
Posty: 856
Lokalizacja: Poznań
dandifr napisał(a):
da sie taka magie wyczarowac i faktycznie efekt jest ciekawy bo to chce jechac juz od bardzo niskich obrotow, tylko ciezko jest to zgrac, jak jest dol to nie ma gory i na odwrot, generalnie kolega zrobil taka sztuczke i wsadzil do ael`a turbo od LT ze zmienna geo. efekt dolu byl piorunujacy, ale gora na tym cierpiala i wrocil do fabrycznej konfiguracji. ale generalnie jakby nad tym posiedziec to moze cos by z tego bylo :)


Ostatnio właśnie oglądałem silnik w vw LT, wygląda tak samo jak AEL/AAT. To jest AEL? Jaką moc ma silnik elteku? Czym się różni ten silnika od AELa? Wtryski? Moc? Turbina? Czy też to jest zupełnie inny silnik?

_________________
Obrazek
__A6 C4 2.5 TDi AEL__


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.sie.2007 16:32:05 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.kwi.2006 18:04:52
Posty: 1574
Lokalizacja: Wałbrzych
VW T4, LT - 102 KM,
byly tez slabsze LTki i mocniejsze T4
A mnie baaaardzo interesuje ile mozna wyciagnac ze 102KM samym programem

_________________
Były:
C4 A6 ACE 94' AVANT
C4 A6 AEL 94' AVANT
C5 A6 AFN 98' AVANT
B6 A4 AWX 01' AVANT
8P A3 BKC 04'
2x S6 C4 AEC 95'
B3 AVB 89' QUATTRO :)
COUPE NG/LPG 92'
B5 A4 ABC/LPG 97' QUATTRO
COUPE ALH 92' QUATTRO
A8 D2 AAT 01' QUATTRO

C5 A6 ASG 01'
Jest
COUPE KV 85'


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.sie.2007 14:36:31 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.sty.2005 20:40:49
Posty: 364
Lokalizacja: legnica
ja mam takiego acv 102 ps
nie chodziło mi o wiecej ps tylko zeby byl lepszy dól
zaraz dodam wykres z hamowni



Obrazek

_________________
a6 c7


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.sie.2007 14:47:42 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.kwi.2006 18:04:52
Posty: 1574
Lokalizacja: Wałbrzych
50 niutkow i 19 konikow
I jak odczucia??

_________________
Były:
C4 A6 ACE 94' AVANT
C4 A6 AEL 94' AVANT
C5 A6 AFN 98' AVANT
B6 A4 AWX 01' AVANT
8P A3 BKC 04'
2x S6 C4 AEC 95'
B3 AVB 89' QUATTRO :)
COUPE NG/LPG 92'
B5 A4 ABC/LPG 97' QUATTRO
COUPE ALH 92' QUATTRO
A8 D2 AAT 01' QUATTRO

C5 A6 ASG 01'
Jest
COUPE KV 85'


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.sie.2007 20:36:49 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.sty.2005 20:40:49
Posty: 364
Lokalizacja: legnica
busik leci całkiem fajnie , moglem miec ok 130 ps ale stefan murowany :)
ci co maja zwykłego 102 ps pytaja na cb jaki ja mam silnik - a ja mowie 1.9D :diabel:

_________________
a6 c7


Ostatnio edytowano 24.sie.2007 14:36:06 przez mcx4, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.sie.2007 11:32:15 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.paź.2004 10:33:22
Posty: 1075
Lokalizacja: Pruszkow
wygląda naprawde niezle... :peace:

_________________
Don't you know I'm loco?...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.sie.2007 14:24:54 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.kwi.2006 18:04:52
Posty: 1574
Lokalizacja: Wałbrzych
mcx4 napisał(a):
busik leci całkiem fajnie , moglem miec ok 130 ps ale stefan murowany :)
ci co maja zwykłego 102 ps pytaja na cb jaki ja mam silnik - a ja mowie 1.9D :diabel:


Tak podpytuje, bo ja na codzien jezdze vitkiem 112cdi - jezdzi calkiem fajnie, ale kiedys probowalem sie z T4 102ps i szly leb w leb. Vitek bedzie szedl do ludzi i prawdopodobnie kupie LT 2.5TDI do malego rzezanka.
Ps. W AELku przy tych wartosciach nie masz stefana/co z katalizatorem??

Pozdrawiam

_________________
Były:
C4 A6 ACE 94' AVANT
C4 A6 AEL 94' AVANT
C5 A6 AFN 98' AVANT
B6 A4 AWX 01' AVANT
8P A3 BKC 04'
2x S6 C4 AEC 95'
B3 AVB 89' QUATTRO :)
COUPE NG/LPG 92'
B5 A4 ABC/LPG 97' QUATTRO
COUPE ALH 92' QUATTRO
A8 D2 AAT 01' QUATTRO

C5 A6 ASG 01'
Jest
COUPE KV 85'


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.sie.2007 22:15:40 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.sty.2005 20:40:49
Posty: 364
Lokalizacja: legnica
co do busa to duzo t4 startuje do mnie :) bo przez jakis czas dla jaj dałem sobie niebieskie I :) a pózniej wielkie zdziwienie hehe
busidłem zamykam obrotomierz ale nie licznik .

co do aela to przed chipem wiecej dawał z komina niz po
dobry tuner ustaw , i zrobi mape tak jak powinno byc :) a o kacie to juz zapomialem jakis czas temu
na początku września bede w wawie i moze cos jeszcze wykminimy - moze jakis nowy program :diabel:
a do kogo uderzyc na chipsa to chyba juz wiesz :peace:

_________________
a6 c7


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.sie.2007 02:12:59 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 04.sie.2004 09:38:15
Posty: 7013
Lokalizacja: Katowice
Mcx a jak ze spalaniem w Ael-u.Bo tez sie przymierzam do chipsa z tej samej staini ;) .I jak to wogole wchodzi w obroty i prędkośc z tym chipsem?Chodzi mi o A6.

_________________
Obrazek


To, że twoje auto potrafi jechać szybko.Nie znaczy że ty również ....
Audi S6 4.2 avant quattro
Audi 80 B1 1975r


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.sie.2007 09:18:09 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.paź.2005 12:36:56
Posty: 1696
Lokalizacja: Zielona Góra 32 w zwi... hehe
Moj AEL ma chipa ale jeszcze robiony w D przez Alpin (nie mylic z Alpine). Wkreca sie na obroty pieknie, na 6 biegu mam 4400. Przyspieszenie na Gspace 8,8. Zuzycie paliwa srednie 6,7 w miescie moze 8,2 a w trasie jak jade do 150 to mam tak 6,2. Tyle ,ze jeszcze jest dodatkowa chlodnica oleju. Wtryski inne , turbina i oczywiscie zawieszenie auta tez.

_________________
(103KW)chip133 KW 375Nm AEL Tdi avant 6 gear
Q7 4.2 Tdi


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 20 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 30 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: