Witam szanownych kolegów z forum
Wczoraj rozstałem się z swoją ukochaną bryczką A6 2,5 TDI V6 AYM 2002r.
Teraz jestem w trakcie szukania nowego samochodu dla siebie. Interesuje mnie nowszy rocznik Audi A6 2,5TDi V6 180KM quattro 2004r - decyzja zapadła na silnik BAU, BDH - będę starał się znaleźć auto z tym silnikiem (Piotruś i Meszrumik chyba mnie przekonali

).
O silnik nie pytam bo go juz troszkę poznałem dzięki takim wirtuozom V6, czyli Meszrumowi, Piotrusiowi, Carlnovie, Dredowi, Rogalowi i innym. Wiem dobrze na co zwrócić uwagę jak go serwisować itd. Musze tylko jeszcze poduczyć się u mistrza Meszruma vagowania auta w tipie
Mam tylko goracą prośbę, aby ktoś z Was pomógł mi w kwestii tiptronika (nie miałem z nim do czynienia - miałem dotychczas 6-gangową skrzynke

) oraz cos na temat napędu quattro, a dokładnie:
1. Jak
mozliwie skutecznie sprawdzić działanie skrzyni przed zakupem - czy mozna wyczuć charakterystyczne usterki jak powinna działać, czy interfejsem Viakenka mozna ją zvaginować

. Po zakupie wiem - obowiązkowa zmiana oleju przekładniowego w skrzyni (czy zawsze stosujemy dynamiczną wymianę?)
2. Czy mozna stwierdzić usterki w układzie quattro, czy ten naped jest awaryjny, - napiszcie na podstwie swoich obserwcji i doswiadczeń.
Dzięki z góry za pomoc.