.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 03.lut.2025 07:48:40

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 14 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A6 C5] błąd 17664
PostNapisane: 24.sie.2007 11:45:48 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.sie.2007 20:46:54
Posty: 224
Lokalizacja: Bielsko-Biała / Pyrzowice
Witam co jakis czas zdarza mi się ze kontrolka od świec przy zapaloaniu świeci sie zdecydowanie za długo, a jak zapale po takim dłuższym czekaniu to silnik zamiast miec obroty jak zawsze ok 900 ma ok 1100, 1050. Po podłączeniu vag-a pokazał się błąd 17664 - czujnik temperatury płynu chłodzącego, przerwa/zwarcie z plusem - sporadyczny. Czy to świadczy że napewno jest uszkodzony czujnik i ztego te wysokie obroty? Jeśli tak to prosze o wskazówke gdzi ejest ten czujnik i jaki kupić? czy da sie go wymienic bez spuszczania płynu?

_________________
A4 B8 Avant '14 1.8 CJEB
Było:
Audi A4 B8 '10
BMW E90 '07
A4 B7 Avant '06 1.9 TDI BRB
A6 Avant '03 1.9 TDI - AWX
VW GOLF IV 1.9 TDI '99
VW GOLF II 1.6 '92


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.sie.2007 18:29:48 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 08.lip.2007 09:36:15
Posty: 393
Lokalizacja: DĘBICA/podkarpacie
cześc kolego mam podobny problem, czasami jak uruchamiam silnik z rana kontrolka świec żarowych swieci dłużej niz zwykle i obroty podnoszą się do około 1000/min.

_________________
" only four rings "
było AUDI B4 ABT,
jest A4 AHL & A6 AKN,


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.sie.2007 19:08:59 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.lis.2006 16:00:20
Posty: 742
Lokalizacja: oplszczyzna/NL
lukmat77 napisał(a):
cześc kolego mam podobny problem, czasami jak uruchamiam silnik z rana kontrolka świec żarowych swieci dłużej niz zwykle i obroty podnoszą się do około 1000/min.



ja mam ten sam silnik ale kontorla swieci jak sie grzeja i gasnie, a obroty to normalne ze sa na 1000rpm, tym sie nie przejmuj.

_________________
Audi A6 '99 2.5TDI 150PS "AKN", oczywiście czarna na 19''
http://img827.imageshack.us/img827/5656/ywwn.jpg


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.sie.2007 05:55:43 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 08.lip.2007 09:36:15
Posty: 393
Lokalizacja: DĘBICA/podkarpacie
ja mam ten sam silnik ale kontorla swieci jak sie grzeja i gasnie, a obroty to normalne ze sa na 1000rpm, tym sie nie przejmuj.[/quote]
no tak u mnie też gaśnie tylko czasami po dłuższym czasie niż zwykle, zarówno na ciepłym jak i zimnym silniku,ciekaw jestem od czego to zależy.

_________________
" only four rings "
było AUDI B4 ABT,
jest A4 AHL & A6 AKN,


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.sie.2007 06:05:05 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.sie.2007 20:46:54
Posty: 224
Lokalizacja: Bielsko-Biała / Pyrzowice
to że się własnie dłużej świeci kontrolka zarówno na zimnym jak i na ciepłym ma prawdopodobnie związek z czujnikiem temp, bo z niegop jest sygnał dla świec. Jak dzis zdąże kupic czujnik to wymienie i za pare dni dam znać czy juz wszystko jest ok

_________________
A4 B8 Avant '14 1.8 CJEB
Było:
Audi A4 B8 '10
BMW E90 '07
A4 B7 Avant '06 1.9 TDI BRB
A6 Avant '03 1.9 TDI - AWX
VW GOLF IV 1.9 TDI '99
VW GOLF II 1.6 '92


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.sie.2007 08:47:40 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.kwi.2005 21:17:37
Posty: 49
Lokalizacja: Szkocja
Brat ma A4 AWX i nie jest raczej normalne. Jesli vag pokazal blad czujnika to prawdopodobnie wysyla on zle odczyty do ECU. W moim jak byl walniety czujnik temp plynu chlodzacego to po odpaleniu obroty szly nawet na 1800 i tak trzymaly. Czasem jak mu sie chcialo to spadal na 1300 i tak w kolko. Sprawdz na vagu jaka temp plynu dostaje ECU - u mnie przy +25 na zewnatrz dostawal -30 i dlatego dawal mu duzo paliwa - chociaz na desce bylo 90 ;) wiem ze to benzyna ale czujniki dzialaja tak samo. Po wymianie czujnika nie to auto ;) takze byc moze to podobny problem

_________________
A3 1.6 AEH + LPG sekwencja


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.sie.2007 09:21:05 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
Dlaczego nikt tego nie czyta ? :/

meszrum napisał(a):

termostat oraz G2/G62
niniejsza procedura ma na celu określenie źródła niemożności uzyskania przez silnik temperatury roboczej.
w razie wymiany termostatu zaleca się zakup oryginalu w ASO.
w razie wymiany czujnika G2/G62 zaleca się zakup oryginalu w ASO.

czujniki związane z badaniem termostatu:
G62: czujnik określający temperaturę na potrzeby ECU;
G2: czujnik określający temperaturę na potrzeby wskaźnika na desce rodzielczej.


do przeprowadzenia niniejszej diagnostyki konieczne jest dokonanie pomiarów w grupach:
01-Engine: 007;
17-Instruments: 003.
pomiar dokonywany będzie dwuetapowo - na zupełnie zimnym silniku oraz na w pełni rozgrzanej jednostce napędowej.

1. pomiar na zimnym silnku*.
*najlepiej jest dokonać pomiar rano przed rozruchem silnika.

a. dokonujemy analizę grupy 007 w grupie 01-Engine - temperatury paliwa, powietrza oraz płynu chłodzącego [G62] powinny być zbliżone do siebie.
jeżeli temp. płynu chłodzącego odbiega od dwóch pozostałych - możliwe uszkodzenie czujnika G62.
temperatury należy zanotować.

b. dokonujemy analizę grupy 003 poz. 1 w grupie 17-Instruments - poznamy odczyt z czujnika G2.
wartość powinna być zbliżona do wartości z punktu 1a.
jeżeli jest różna przy założeniu, że temperatury z pkt. 1a są zblizone do siebie - możliwe uszkodzenie czujnika G2.

Obrazek


2. pomiar na w pełni rozgrzanym silniku.

a. dokonujemy analizę grupy 007 w grupie 01-Engine - temperatury płynu chłodzącego [G62] - zazwyczaj poz. 4.
temperaturę należy zanotować.

b. dokonujemy analizę grupy 003 poz. 1 w grupie 17-Instruments - sprawdzamy odczyt z G2 - powinien być niemal identyczny jak ten z pkt. 2a.

jeżeli odczyt z G2 i G62 jest jednakowy - uszkodzeniu uległ termostat.
jeżeli odczyt z G2 i G62 różni się - uszkodzeniu uległ jeden z tych czujników [zazwyczaj G2 i G62 są połączone ze sobą].

Obrazek


3. informacje dodatkowe.
a. procedura wymiany termostatu dla silników TDI [R4].
b. problematyka czujnika G2/G62 w silniku 2.5TDI V6 [AFB>] oraz moje niedogrzane AYM.


_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.sie.2007 10:30:59 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
Carl,

mam nowe pomysły do mojego wątku, lecz właśnie z tego powodu nie mam motywacji, by je wcielić w życie...
:/

po co? skoro przeczyta to tylko grono bywalców [i, co więcej, grono już wszystko wie].

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.sie.2007 10:40:48 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
Meszrum - nie wiem czy to dla Ciebie jest chociaż trochę motywujące ... ale czasami mam już taki mętlik w głowie, że "wszystko" mi się myli ... :galy: .
W takich chwilach - bardzo chętnie spoglądam do Twojego wątku i odzyskuję jasność. Takie "samozresetowanie mózgu" ... :): :peace:

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.sie.2007 13:22:21 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
Hej :peace:
Mam identyczne zdanie jak Piotruś...
Nie daj się prosić i dziel się wiedzą... ;)

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.sie.2007 08:37:59 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.sie.2007 20:46:54
Posty: 224
Lokalizacja: Bielsko-Biała / Pyrzowice
Wymieniony czujnik temperatury i problem znikł.
Pozdrawiam

_________________
A4 B8 Avant '14 1.8 CJEB
Było:
Audi A4 B8 '10
BMW E90 '07
A4 B7 Avant '06 1.9 TDI BRB
A6 Avant '03 1.9 TDI - AWX
VW GOLF IV 1.9 TDI '99
VW GOLF II 1.6 '92


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.sie.2007 14:28:28 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
Peszko napisał(a):
Wymieniony czujnik temperatury i problem znikł.
Pozdrawiam


Nooo...
Bardzo ładnie... ;)
Sprawdziłeś według opisu meszruma, czy wymieniłeś ot tak i trafiłeś w dziesiątkę ? :):

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.sie.2007 17:14:15 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.sie.2007 20:46:54
Posty: 224
Lokalizacja: Bielsko-Biała / Pyrzowice
No trafiłem w dziesiąke, bo tylko to przyszło mi do głowy. Skoro kostrolka swieciła dłużej niz powinna to cos jej o tym dawało znać i najbardziej był podejrzany własnie czujnik temp.

Pozdrawiam

_________________
A4 B8 Avant '14 1.8 CJEB
Było:
Audi A4 B8 '10
BMW E90 '07
A4 B7 Avant '06 1.9 TDI BRB
A6 Avant '03 1.9 TDI - AWX
VW GOLF IV 1.9 TDI '99
VW GOLF II 1.6 '92


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.sie.2007 17:49:14 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 08.lip.2007 09:36:15
Posty: 393
Lokalizacja: DĘBICA/podkarpacie
Cześć koledzy, czy ktoś może wie od czego jest ten czujnik, który w moim V6 jest nie wykorzystany, na pozostałych dwóch są wtyczki :(:
[img][img]http://images13.fotosik.pl/57/3d35d1a8890c4d87m.jpg[/img][/img]

_________________
" only four rings "
było AUDI B4 ABT,
jest A4 AHL & A6 AKN,


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 14 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: