.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 03.lut.2025 14:55:48

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 44 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A6 C5 2.5 TDI] Wymiana rozrządu
PostNapisane: 26.sie.2007 21:24:40 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.sie.2007 14:08:35
Posty: 47
Lokalizacja: Warszawa
Powiedzcie mi proszę ile orientacyjnie kosztuje wymiana rozrządu w A6 2,5tdi, oczywiście poza ASO. Gość, od którego kupywałem auto zapewniał mnie, ze był wymieniony 20tyś temu, ale niestety nie mam na to żadnych dokumentów. Powiedział mi też, że koszt takiej operacji to ok.3tyś.zł :galy: ale trudno mi w to uwierzyć. Mam zamiar go wymienić, bo jakoś nie pewnie zabrzmiały mi te jego słowa. Dzięki za info ;)

_________________
Alfa 166 2,4 JTD z 2000r.
A6 avant 2,5 TDI z 2001r.

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.sie.2007 21:31:26 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.gru.2005 12:23:17
Posty: 932
Lokalizacja: mrągowo
U mnie koszty zamknęły się w granicach 1900 PLN.

_________________
A6 2.5 TDI Avant Quattro podobno 205 PS


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.sie.2007 22:11:32 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.lis.2006 16:00:20
Posty: 742
Lokalizacja: oplszczyzna/NL
moj roniez kosztowal w okolicach 1900zł ale na czesciach z ASO

_________________
Audi A6 '99 2.5TDI 150PS "AKN", oczywiście czarna na 19''
http://img827.imageshack.us/img827/5656/ywwn.jpg


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.sie.2007 22:12:25 
Klubowicz

Dołączył(a): 17.sie.2004 08:34:00
Posty: 7309
Lokalizacja: mazowieckie
3k PLN to kompletny rozrząd, wszystkie paski, napinacze i rolki poza ASO.

W ASO to same częsci tyle kosztują...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.sie.2007 07:21:13 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.gru.2003 18:23:22
Posty: 5629
Lokalizacja: Olesnica
Auto: T&C 3.8
Koszt rozrządu poza ASO zamyka się w kwocie 1200 zł.+ robocizna jakieś 200-250zł.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.sie.2007 08:02:11 
Klubowicz

Dołączył(a): 17.sie.2004 08:34:00
Posty: 7309
Lokalizacja: mazowieckie
ADAM 12 napisał(a):
Koszt rozrządu poza ASO zamyka się w kwocie 1200 zł.+ robocizna jakieś 200-250zł.


Powiem szczerze - za 200-250 zł to ja bym tego się nigdy nie podjął!! Widziałeś ile z tym roboty? Zderzak, pas przedni, demontaż całego "przodu" silnika, poskładanie wszystkiego... Nie jest to takie 10 minut...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.sie.2007 08:23:20 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
uważam, że 400 PLN to darmo.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.sie.2007 09:37:11 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
Kolego SysioA6_Wawa - moim zdaniem kalkulację i wybór usługodawcy powinieneś przeprowadzać w oparciu o następujące kryteria :

1. Potwierdzona wieloma opiniami renoma serwisu
2. Gwarancja na usługę (okres/przebieg)
3. Gwrarancja na części (okres/przebieg)
4. Sumaryczna cena naprawy.

Punkt nr 1 należy rozwinąć o kilka podpunktów, czyli ustalenie z mechanikiem przed naprawą:
- które części będą wymienione bezwarunkowo
- które części zostaną poddane weryfikacji w trakcie naprawy - pod kątem ewentualnej wymiany
- które inne podzespoły silnika zostaną "przy okazji" sprawdzone, jako ściśle "powiązane" z układem napędu rozrządu i warunkujące bezwarunkową realizację gwarancji "gdyby cuś".

Ostatni podpunkt dotyczy oczywiście sprawdzenia stanu hydrauliki i wałków rozrządu, calego systemu olejowego i układu odpowietrzenia skrzyni korbowej.

Pamiętaj, że tylko i wyłącznie tak kompleksowo wykonana usługa zapewni Ci spokój na okres dwóch lat i / lub dystans całych 120000 km. spokojnej jazdy.

Jeżeli chciałbyś się kierować "ślepo" tylko i wyłącznie cenami, zaniedbując przy tym inne - absolutnie niezbędne podczas wymiany rozrządu - czynności, to istnieje 90% prawdopodobieństwo, że będziesz tego mocno żałował, a pozorne "oszczędności" okażą się jedną z najgorszych "inwestycji" jakie w życiu poczyniłeś !!!

Reasumując - pamiętaj, że pod potocznym określeniem "wymiana rozrządu" kryje się tak naprawdę dłuuuuuga lista niezbędnych pomiarów/napraw i wymiany części, jako niezbywalnego warunku bezpiecznej eksploatacji na dystansie kolejnych 120000 km. .
Tego nie da się zrobić za 1500 zł. i nie ulegaj takiej pokusie, bo z dużym prawdopodobieństwem mozna założyć, iż w niedługim czasie stracisz wielokrotność tej kwoty.

ASO nie wykona usługi tak kompleksowo, a jeśli zlecisz wykonanie wszystkich wyżej opisanych czynności "dodatkowo", to z kwoty ok. 800 zł (za usługę) "zrobi się" jakieś >2000 PLN ... .

"Jakiś warsztat" podejmujący się tak rozbudowanej usługi za 250 - 300 zł., to na 200% kompletni druciarze, którzy w najlepszym przypadku wymienią 2 paski "na kredkę" (a nie wiadomo co przy tym jeszcze popsują) .... .

Jeżeli sprawny, fachowy serwis zaproponuje Ci sumaryczną cenę za kompletną usługę na poziomie 700 - 800 zł. - będzie to baaardzo tanio.
Jeżeli ktoś wszystko zrobi za 1000 zł. - moim zdaniem jest to w pełni akceptowalna cena, a relatywnie wysoki wydatek i tak bardzo się opłaci ... . W tym przypadku powinieneś otrzymać pisemną gwarancję na "cały rozrząd" /paski, rolki, pompa wody, napinacze, termostat, wisko, "odmę", wałki, hydraulika - bez względu na to, które części zostaną wymienione, a które pozostaną - jako zweryfikowane pozytywnie przez mechanika/ na okres 24 miesięcy i przebieg do 120 tys.km. .

Cena za części odpowiedniej jakości, to przedział od 2500 do 8000 zł. /zależnie od tego co "wyjdzie w praniu"/.

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.sie.2007 10:16:06 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
Mój rozrząd kosztował 3400 PLN z robocizną na oryginalnych częściach i z wszystkimi rolkami i napinaczami wielorowkowych pasków dodatkowych - klimy i alternatora.
Dostałem gwarancję na 120 tys. km
...i nie uważam, że to wygórowana cena... ;)
Kupiłeś 2,5 TDI - to auto jest drogie w eksploatacji i nie wybaczy Ci żadnych zaniedbań.
Jak myślicie dlaczego warsztat, który wykonuje taką usługę na zamiennikach i z robocizną za 200 PLN nie daje Wam gwarancji ?
Pięknie opisał to Piotruś, podziwiam jego "talent krasomówczy" :):

Wszystkie problemy z 2,5 TDI biora sie z niefrasobliwości ich właścicieli...
Przykład mam na własnym podwórku.
Koleś ściagnął z Włoch 2,5 TDI z 1999 roku z 104000 km na budziku bez ksiązki serwisowej z przebiegiem na 100% pewnym według niego a potwierdzonym - naklejką z jakiegoś włoskiego warsztatu na drzwiach :!!:
Na moje info i prośbę wręcz o wymianę rozrządu - stwierdził, że nie będzie tego robił bo wypruł sie z kasy i ma na to czas, a z resztą po co go wymieniac tak wcześnie.
Nie ma nawet kasy na wymiane na 100% padniętej przepływki (400 PLN).
W ostatniej chwili uratowałem go przed pseudomechanikami, którzy chcieli mu zalać mineralny 15W40 :!!: :!!: :!!:
Na moje pytanie po co kupował takie auto, skoro go nie stać na jego utrzymanie - odpowiedział z rozbrajającą szczerością - bo Ty tez masz A6 :!!: :/
Zastanawiam się czy w ogóle podtrzymywac tą znajomość...

To tyle do tego wątku - myślę, że jak najbardziej w temacie... ;)

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.sie.2007 17:54:17 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.lip.2007 22:40:06
Posty: 234
Lokalizacja: Kostrzyn n/O Liverpool
Wymianielem wczoraj calosc - 560 zl z robocizna :D Te 1900 to chyba z kosmosu ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.sie.2007 18:13:54 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
Rower napisał(a):
Wymianielem wczoraj calosc - 560 zl z robocizna :D Te 1900 to chyba z kosmosu ;)


:pop:




Carl,

podtrzymuj tę znajomość z premedytacją. to boski balsam na duszę [o ile jeszcze ją posiadasz :622: ].



:517:

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.sie.2007 19:38:52 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.sie.2007 14:08:35
Posty: 47
Lokalizacja: Warszawa
Wielkie dzięki za odpowiedź ;) O tym, że na takim aucie nie ma co oszczędzać przekonałem się już na poprzednim (Alfa166). Dzisiaj chłopaczyna, od którego kupiłem auto powiedział mi, że na pasie przednim jest jakaś blaszka czy wlepka z serwisu Audi z Niemiec potwierdzająca to, ze był robiony przy przebiegu 120tyś. Wiarygodna informacja czy nie bałdzo w to wierzyć?? Zostało mi troche kasy i powiedziałem sobie, że póki mam zapas, chciałbym zrobić wszystko co jest do ewentualnych poprawek, bo potem to nigdy nie wiadomo jak to będzie :/ Szkoda znowu wywalać 20 tysięczny rozrząd...o ile taki rzeczywiście jest. Pzdr.

_________________
Alfa 166 2,4 JTD z 2000r.
A6 avant 2,5 TDI z 2001r.

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.sie.2007 19:43:33 
Klubowicz

Dołączył(a): 17.sie.2004 08:34:00
Posty: 7309
Lokalizacja: mazowieckie
SysioA6_Wawa napisał(a):
Wielkie dzięki za odpowiedź ;) O tym, że na takim aucie nie ma co oszczędzać przekonałem się już na poprzednim (Alfa166). Dzisiaj chłopaczyna, od którego kupiłem auto powiedział mi, że na pasie przednim jest jakaś blaszka czy wlepka z serwisu Audi z Niemiec potwierdzająca to, ze był robiony przy przebiegu 120tyś. Wiarygodna informacja czy nie bałdzo w to wierzyć?? Zostało mi troche kasy i powiedziałem sobie, że póki mam zapas, chciałbym zrobić wszystko co jest do ewentualnych poprawek, bo potem to nigdy nie wiadomo jak to będzie :/ Szkoda znowu wywalać 20 tysięczny rozrząd...o ile taki rzeczywiście jest. Pzdr.


Ja też miałem taką informację, że rozrząd był robiony... okazało się, że zmienili tylko pasek... więc sam wyciągnij wnioski... Ja i tak zrobiłem komplet po całości i na bogato - teraz śpie spokojniej ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.sie.2007 19:43:38 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
rozrząd wymienia się w V6 co 120 000 km.
na Twoim miejscu nie wierzyłbym w przebieg auta. jeżeli pochodzi z Niemiec, to 140 000 km...
z resztą, sprawdź po VIN'ie w ASO.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.sie.2007 19:53:55 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
meszrum napisał(a):
Carl,

podtrzymuj tę znajomość z premedytacją. to boski balsam na duszę [o ile jeszcze ją posiadasz :622: ].



:517:


He, he...
Rozbawiasz mnie do łez meszrumie... :diabel:
Przesłanie dla Ciebie:
Oni mieć także ochota na Twoja SOUL :618: :619: :622:

Pilnuj się :smokingdevil: :diabel:

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.sie.2007 20:04:11 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.gru.2003 18:23:22
Posty: 5629
Lokalizacja: Olesnica
Auto: T&C 3.8
Jak to fajnie patrzeć jaki naród jest bogaty :): .

Grześ@ :wbrew pozorom demontaż przodu to 35 min dla wprawionego mechanika ;) .

A te 120 tyś to z kosmosu bierzecie ?? Poczekam który pierwszy będzie płakał że po 100 tyś rozrząd się rozleciał.

Zadałem pytanie mojemu mechanikow który w 2,5 codziennie robi po 2 rozrządy i kompleksowe oględziny
+ diagnostyka VAS-em (tak panowie,nie kabelkiem za 100zł, bo Vasa możemieć również mechanik nie pracujący w ASO) co sądzi o ludziach którzy takie potężne pieniadze wydają na rozrządy w ASO.
przez grzeczność nie napiszę :):

Ale to jest tylko moje nic nie wnoszące zdanie które jest może warte ciut więcej niż ziarnko piachu. Bo w sumie to kto bogatym fanatykom zabroni.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.sie.2007 20:07:53 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.paź.2005 12:36:56
Posty: 1696
Lokalizacja: Zielona Góra 32 w zwi... hehe
Dla AEL same czesci czyli 2 x paski Gates 1 tasma PK Gates wszystkie rolki INA oraz pompa wody SKF to cena prawie 1000zl bez robocizny. Rolki markowe wytrzymuja ponad 120 tys km ale jak sie zaklada paski bez wzmocnienia do V6 to troche strach jezdzic po przekroczeniu 80 tys km. Paseczek jest dlugi i powyginany pomiedzy napinaczami a widzialem juz jak pekaly, mam nawet taki silnik od AFB na placu wymontowany bo znajomemu wytarlo zabki i tloki stukaly po zaworach az glowice podnioslo. Moim zdaniem lepiej nie ryzykowac i paski wymieniac wczesniej a rolki spokojnie mozna zostawic nawet na 150 tys km. Kazdy robi jak chce. To nie jest lancuszek jak w przypadku C6.

_________________
(103KW)chip133 KW 375Nm AEL Tdi avant 6 gear
Q7 4.2 Tdi


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.sie.2007 20:34:44 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
Adam,

w AFB wymieniałem przy 119 xxx km.
w AYM - przy 120 xxx km.

...przeżyły.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.sie.2007 20:36:36 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.gru.2003 18:23:22
Posty: 5629
Lokalizacja: Olesnica
Auto: T&C 3.8
meszrum napisał(a):
Adam,

w AFB wymieniałem przy 119 xxx km.
w AYM - przy 120 xxx km.

...przeżyły.


Gratuluje.Ja bym nie miał serca (pieniędzy???) aby tak ryzykować ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.sie.2007 20:43:19 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 08.mar.2006 12:50:29
Posty: 231
Lokalizacja: okolice Częstochowy
Rower napisał(a):
Wymianielem wczoraj calosc - 560 zl z robocizna :D Te 1900 to chyba z kosmosu ;)

napewno piszesz o 2.5 tdi V6? :galy:
ja za części do rozrządu zapłaciłem ok 1200 złotych. robocizna nic mnie nie kosztowała robiłem to sam. dodam że zajęło mi rozłożenie i złożenie ok 4 godz.
a zdemontowania pasa przedniego to rzeczywiście pół godzinki roboty.
P.S. w porównaniu do wymiany rozrządu w jakimś francuzie wymiana w Audi to sama przyjemność :peace:
rozrząd wymieniam co 90 tyś km

_________________
polonez 1.6 +LPG '95 - był
audi 100 C3 1.8 '89 - był
audi a6 2.5 TDI Q '99 - jest


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 44 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 32 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: