.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 18.sty.2025 00:30:21

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: termostat, mały obieg, kaszana - czy to możliwe
PostNapisane: 16.lut.2005 08:08:54 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.wrz.2004 06:40:57
Posty: 101
Ostatnio los mnie ostro doświadcza, a mianowice, jak w temacie:
termostat nie otwierał, chłodzenie silnika pracowało na małym obiegu, rosła temperatura, wywaliło uszelkę, woda w oleju, przegrzana głowica troszkę się zdeformowala (0,6 mm), do wymiany uszczelniacze.
Taka jest diagnoza mechanika. Moje pytanie brzmi czy to jest możliwe?
Jeździmy niewiele i na krótkich odcinkach, silnik nie łapie ekstremalnych temperatur! Brak było sygnalizacji wzrostu temperatury na desce (przy zapłaonie żaróweczka świeci - jest sprawna, moze qwa czujnik?)
Proszę o odpowiedź, bo od tego zależy czy koszty naprawy ponise ja czy mechanik - silnik na gwarancji!

_________________
Audi B3 1.8S , 1987r. Silnik JN KE-Jetronic
Audi A4 1,6 1995r. ADP


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.lut.2005 08:21:44 
Klubowicz

Dołączył(a): 06.sie.2003 15:31:20
Posty: 900
Lokalizacja: Śląsk
No to sprawdź ten czujnik sygnalizujący przegrzanie. :)

_________________
AUDI ..... to zobowiązuje
80 Avant Quattro 2.6 LPG


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.lut.2005 08:26:22 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.wrz.2004 06:40:57
Posty: 101
sprawdzenie czujnika swoja drogą, chociaż to powinien zrobić mechanior
mi bardziej chodzi o potwierdzenie badź zaprzeczenie wysnutej przez mechaniora teorii

_________________
Audi B3 1.8S , 1987r. Silnik JN KE-Jetronic
Audi A4 1,6 1995r. ADP


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.lut.2005 08:41:51 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.paź.2004 08:30:29
Posty: 10347
Lokalizacja: Siedlce
Auto: A4 B7 cabrio 2,0 Tfsi quattro. 200KM.
Nie koniecznie musiało to być mocne przegrzanie, mógł też to byc przedmuch miedzy cylindremi na skutek nieprawidłowego założenia głowicy albo taniej uszczelki pod głowice. Tak zgięta głowica wymaga nie tylko planowania ale też osiowania wałka, lepiej chyba poszukać bedzie nowej (nastepnej).

_________________
Było dwanaście OOOO w tym siedem quattro, zostało cabrio B7 2,0TFSi quattro do zabawy+ Coupe quattro 8B 2.6 V6 syna.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.lut.2005 08:50:27 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.wrz.2004 06:40:57
Posty: 101
przyjmijmy za pewnik, że termostat był uszkodzony i nie otwierał, czy to mogło być przyczyną opisanego wyżej efektu końcowego?
jestem "lajkonikiem" i stąd pytanie, gdzie jest zlokalizowany czujnik odpowiedzialny za wskazanie przkroczenia temperatury (kontrolka nie wskaźnik) - u mnie sa trzy sztuki na króćcu przy głowicy. Jak go sprawdzić?

_________________
Audi B3 1.8S , 1987r. Silnik JN KE-Jetronic
Audi A4 1,6 1995r. ADP


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.lut.2005 10:50:46 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.sty.2005 21:33:09
Posty: 80
Lokalizacja: kujawy
żeby go sprawdzić musisz wiedzieć przy jakiej temperaturze powinien zasygnalizować awarię,jest to zależne od typu silnika.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.lut.2005 10:56:22 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.wrz.2004 06:40:57
Posty: 101
silnik JN 1,8 (a w zasadzie silnik PM a wtrysk od JN)

_________________
Audi B3 1.8S , 1987r. Silnik JN KE-Jetronic
Audi A4 1,6 1995r. ADP


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.lut.2005 11:32:15 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.sty.2005 21:33:09
Posty: 80
Lokalizacja: kujawy
w warunkach domowych to bym zrobił tak:do małego czajniczka wlewasz płyn chłodzący,wykręcasz czujnik,wrzucasz go do czajniczka oczywiście podłączony do instalacji samochodu i zaczynasz gotować patrząc czy kontrolka się zapali...przydał by się jeszcze termometr,to temperature można by sprawdzić...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.lut.2005 11:50:36 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.lis.2004 12:37:31
Posty: 337
Lokalizacja: małopolska
tak tylko mogło ci tylko raz mignąć i nie zwróciłeś uwagi na to , a nastepnym razem już nie było płynu w układzie bo go wywaliło i czujnik na sucho chyba nie wskaże że za gorąco :peace:

hipoteza, mechanika wsumie bardzo prawdopodobna jak w wywaliło płyn z układu to możesz nawet delikutaśnie jechać a motor zarżniesz :):

_________________
pozdrawiam
lolek.. :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.lut.2005 12:00:42 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.paź.2004 21:45:03
Posty: 331
Lokalizacja: Warszawa
Zaraz, zaraz panowie jak by chodził na małym obiegu to na bank by się woda zagotowała a jak by to nastąpiło to para by buchała jak diabli, było coś takiego? Coś chyba ściemnia ten twój mechanik. A swoj drogą to takie krótkie przegrzanie by takich szkód nie narobiło. chyba, że ciśnienie pary ale to byś zauważył. :peace:

_________________
Audi b-4 2.0 E


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.lut.2005 13:26:36 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.sty.2005 15:48:47
Posty: 42
Lokalizacja: Warszawa
ja ostatnio przejechałem swoją niunią na małym obiegu z kabat do ursusa ok.22 km i nic się nie stało.Zabrałem ze sobą bańkę z wodą i naprzód.Na wskażniku temp.110 ,to chyba świadczy o marce auta.Wszyscy moi kolesie mieli kłopoty z uszczelkami w różnych autach;opel astra,peugeot 806,vw vento.

_________________
A 100 2.3NF 87r


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 11 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: