.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 18.sty.2025 11:56:35

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 15 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Zgrzyty przy szybkiej zmianie biegow S2
PostNapisane: 16.lut.2005 08:49:59 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.lut.2005 07:44:55
Posty: 87
Lokalizacja: Bydgoszcz
Czy taki objaw jest normalny ??? czy moze jako kierowca takiego potworka cos robie zle. Start, wysprzeglam do konca szybka zmiana na dwa i zgrzyt jak cholera, ciezko dwojke wbic, trojka podobnie. Macie jakies pomysly ???

_________________
www.bhp-bydgoszcz.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.lut.2005 08:55:40 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.paź.2004 08:30:29
Posty: 10347
Lokalizacja: Siedlce
Auto: A4 B7 cabrio 2,0 Tfsi quattro. 200KM.
Nie pomysły tylko najzwyczajniej w świecie wydarte sa synchronizatory w skrzyni , poprzedni właściciel tez musiał szybko zmieniać biegi. (przywitał bys się ;) )

_________________
Było dwanaście OOOO w tym siedem quattro, zostało cabrio B7 2,0TFSi quattro do zabawy+ Coupe quattro 8B 2.6 V6 syna.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.lut.2005 08:56:41 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.wrz.2004 14:40:57
Posty: 481
Lokalizacja: Gliwice
Doklandnie tak...chyba czesto byl pilowany spod swiatelek.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.lut.2005 09:32:08 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.sie.2003 18:31:38
Posty: 2236
Lokalizacja: Norwegia
Auto: Audi Coupe Quattro V8T ; VW Golf 1 4x4 T
A może wycisk sprzęgła się kończy... Ale to by było za łatwe...Stawiam na synchronizatory :/

_________________
Jestem Audiholikiem i jest mi z tym dobrze...i... jakoś nie chcę się z tego leczyć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.lut.2005 10:08:03 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.sie.2003 16:25:30
Posty: 999
Lokalizacja: Jelenia Góra
zrób tak: Wsiaź do autka, odpal daj mu chwilkę pokręcić się (znaczy kilkanaście sekund) no i wcisnij sprzęgło (raz do końca tak jak to zwykle) i pomały wrzucaj wsteczny (jedyny nizsynchronizoany bieg a poza tym wstecznego się raczej nie katuje). Teraz jeżeli będiesz słyszał takie delikatne zgrzytanie i cieżko będzie się wrzucało to na bak siedzi sprzęgło - to znaczy trzeba zacząć od sterowania czyli pompki i siłownika (mozna zmienić same gumki ale to czasami nie pomaga jednak to najtańsza opcja). W najgorszym wypadku trzba będzie kupić nowe sprzęgiełko bo to typowy obiaw nie wysprzęglania do końca. Jeśli podczas tej próby wszystko jest OK to znaczy żę albo olej w skrzyni ktos zmienił na zły albo skrzynka przeżyła już niejedną szarpaną zmianę na półsprzęgle i conajmniej synchornizatory są do wymiany. (niestety synchronizator zwłaszcza 2 biegu to bardzo częsta przypadłość skrzyń w audi)

_________________
kiedyś były: Audi 200 quattro 1B i 3B; zglebione B4 2,8 quattro; S4 2,2 T;
teraz jest błękitna Laguna i ... zostanie na dłużej, lecz jednak ... stara miłość nie rdzewieje :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.lut.2005 10:23:18 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.lut.2005 07:44:55
Posty: 87
Lokalizacja: Bydgoszcz
mały v8 napisał(a):
Nie pomysły tylko najzwyczajniej w świecie wydarte sa synchronizatory w skrzyni , poprzedni właściciel tez musiał szybko zmieniać biegi. (przywitał bys się ;) )


Musisz uwazniej forum czytac bo przywitalem sie watku dla nowych :)

_________________
www.bhp-bydgoszcz.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.lut.2005 15:54:40 
Użytkownik

Dołączył(a): 09.paź.2004 20:54:23
Posty: 273
Lokalizacja: Zachodniopomorskie
Mam podobne objawy i w dodatku jak się trochę pokręce po mieście i zagrzeje autko to jak wciskam sprzęgło to słyszę jakiś pisk jakby było sucho. Jak go zgaszę też tak jest - jak jest zimny nie ma odgłosów przy wciskaniu sprzęgła. Oczywiście ciężko wrzucać biegi - szczegulnie szybko drugi bieg. Jak się zatrzymam - to żeby weszła 1 przygazowuję trochę przy wcisniętym sprzęgle i jest ok. Sprzęgło bierze dobrze. Jak się toczę (dojeżdżam do świateł czerwonych) to już wrzucam jedynkę i jest ok. Jak w starej Fieście czy maluchu. Przy spokojnej jeździe (delikatnej) jest prawie ok. Co to może być? Jakie koszta?

_________________
B4 klima i gaz.
VW Passat B5 Variant


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.lut.2005 17:00:25 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.sie.2003 19:59:09
Posty: 9212
Lokalizacja: Warszawa           Auta: S8
Rulek napisał(a):
mały v8 napisał(a):
Nie pomysły tylko najzwyczajniej w świecie wydarte sa synchronizatory w skrzyni , poprzedni właściciel tez musiał szybko zmieniać biegi. (przywitał bys się ;) )


Musisz uwazniej forum czytac bo przywitalem sie watku dla nowych :)


bo teraz już forum newbie nie zwieksza licznika postów (sam się
kiedyś złapałem :P )

_________________
V8: Obrazek A8: Obrazek S8: Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.lut.2005 19:17:20 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.paź.2004 08:30:29
Posty: 10347
Lokalizacja: Siedlce
Auto: A4 B7 cabrio 2,0 Tfsi quattro. 200KM.
Rulek napisał(a):
mały v8 napisał(a):
Nie pomysły tylko najzwyczajniej w świecie wydarte sa synchronizatory w skrzyni , poprzedni właściciel tez musiał szybko zmieniać biegi. (przywitał bys się ;) )


Musisz uwazniej forum czytac bo przywitalem sie watku dla nowych :)
OOO przepraszam serdecznie, a co do tematu proponuje odkręcić korek spustowy i zlać olej (dla ciekawosci mozesz go przecedzić i zerknac czy nie ma opiłków "złotego" koloru jak takie się pojawia to niestety synchronizatory do wymiany. Można temat delikatnie podratować zalaniem gęściejszego oleju ale wymiana jest i tak nieunikniona :(

_________________
Było dwanaście OOOO w tym siedem quattro, zostało cabrio B7 2,0TFSi quattro do zabawy+ Coupe quattro 8B 2.6 V6 syna.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.lut.2005 22:19:57 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 12008
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
SYNCHRONIZATORY. Koszt wymiany 300-500 zł.

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.lut.2005 23:22:14 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.paź.2004 08:30:29
Posty: 10347
Lokalizacja: Siedlce
Auto: A4 B7 cabrio 2,0 Tfsi quattro. 200KM.
Leo napisał(a):
SYNCHRONIZATORY. Koszt wymiany 300-500 zł.
Che che jasne ale Leo na pewno nie ominoł bys sprzęgła i łożysk w skrzyni więc powiedzmy ze to minimalny koszt, bo jak ktos napier(gwałtownie zmienia) biegami to nie tylko synchronizatory kuleją ale cały napęd bobu dostaje.

_________________
Było dwanaście OOOO w tym siedem quattro, zostało cabrio B7 2,0TFSi quattro do zabawy+ Coupe quattro 8B 2.6 V6 syna.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.lut.2005 23:26:15 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.sie.2003 18:31:38
Posty: 2236
Lokalizacja: Norwegia
Auto: Audi Coupe Quattro V8T ; VW Golf 1 4x4 T
Heh...Leo to potrafi podbudować czlowieka... :D Ale z tego co pamiętam...zdarzalo mu się zmieniać parę razy za szybko biegi... :P

_________________
Jestem Audiholikiem i jest mi z tym dobrze...i... jakoś nie chcę się z tego leczyć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.lut.2005 00:44:22 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 12008
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
Sprzęgło tak nie reaguje, bo je czuć w pedale. Synchronizatory po prostu gęsią skórkę wywołują. Przynajmniej u mnie. A już napewno po ostatnich przygodach :/

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.lut.2005 07:49:45 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.paź.2004 08:30:29
Posty: 10347
Lokalizacja: Siedlce
Auto: A4 B7 cabrio 2,0 Tfsi quattro. 200KM.
Leo napisał(a):
Sprzęgło tak nie reaguje, bo je czuć w pedale. Synchronizatory po prostu gęsią skórkę wywołują. Przynajmniej u mnie. A już napewno po ostatnich przygodach :/
Jazne chodziło mi o to ze przy takiej rozbiórce warto by wymienic tez sprzęgło jeśli jest w zawansowanym zużyciu i na pewno jakieś łożyska dojdą i moze koła bo jak ta synchronizacja dłuzej nie chodzi tooooo :|

_________________
Było dwanaście OOOO w tym siedem quattro, zostało cabrio B7 2,0TFSi quattro do zabawy+ Coupe quattro 8B 2.6 V6 syna.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.lut.2005 08:36:23 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.lut.2005 07:44:55
Posty: 87
Lokalizacja: Bydgoszcz
Sprzeglo wydaje sie byc ok, chociaz na wolnych obrotach slychac lozysko oporowe. Zaczne od wymiany oleju w skrzyni i dokladnej analizy tegoz oleju :) A co dalej to sie okaze. Bedzie trzeba robic synchronizatory to sie zrobi. Auto musi byc w idealnym stanie technicznym, innego wyjscia nie ma.

_________________
www.bhp-bydgoszcz.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 15 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: