.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 03.lut.2025 14:49:36

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 57 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A6 V6 2.5 AKE] problem z silnikiem?
PostNapisane: 03.wrz.2007 22:37:09 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.gru.2005 12:23:17
Posty: 932
Lokalizacja: mrągowo
Po udanym weekendzie na zlocie w Pieczyskach w drodze powrotnej coś niedobrego zaczeło się dziac w moim AKE. Po przejechaniu około 200 Km i zrobieniu krótkiego postoju bez wyłączania silnika zaczął nierówno pracowac na wolnych obrotach. Miałem też wrażenie, że silnik pracuje nie co głośniej. Dojechałem jescze do domu czyli 60 km i nie było czuc spadku mocy ani innych objawów po za tymi skaczącymi obrotami. Rano chciałem podjechac do mechanika i sprawdzic czy obiawy są takie same ale niestety już nie odpalił. Mam pytanie do was co to może byc :?: Narazie szukam kogoś z Vagiem no i mechanika który pomoże mu wrócic do dobrej kondycji.

_________________
A6 2.5 TDI Avant Quattro podobno 205 PS


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.wrz.2007 23:41:05 
Klubowicz

Dołączył(a): 17.sie.2004 08:34:00
Posty: 7309
Lokalizacja: mazowieckie
Wiesz... bez podpięcia VAGa na początek to naprawdę nikt Ci nic nie powie... może to byc od braku paliwa do zgonu AKE włacznie...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.wrz.2007 08:59:56 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
lenoks,

po cichu stawiam na VP44 [mechanicznie].
...ale to wróżenie z fusów.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.wrz.2007 16:40:46 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
Znajdź kogoś z VAG-iem i zalogujcie bloki 18 i 21 na włączonej stacyjce.

Powinny Ci się pojawić takie oto wartości:

Blok 21:

1. Fuel level check - 000
2. Inj. system status - 00000
3. Fuel Pump activation - 00
4. Fuel level system - 0

Blok 18:

1. 11,70 V (powinno być ok. 12V)
2. 11,63 V (j.w.)
3. 00000000
4. 0000

Jeżeli masz zamiast samych zer jedynki w niektórych miejscach - VP44 zakończyła swój żywot elektronicznie (sterownik)

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.wrz.2007 17:01:43 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.lip.2006 19:11:52
Posty: 1509
Lokalizacja: Warmia
Auto: Audi V8 4.2q
Jedynie co mogę pomóc to, to że gdybyś nie mógł znaleźć nikogo z VAG-iem to Elektrostar ma VAG-a bo ostatnio się tym bawiliśmy :) Wiec może się z nim skontaktuj. Pozdr :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.wrz.2007 17:19:41 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.gru.2005 12:23:17
Posty: 932
Lokalizacja: mrągowo
No i mamy pierwsze wyniki czyli wywaliło błąd zawór regulacji dawki paliwa.
Czyli pompa wtryskowa.

_________________
A6 2.5 TDI Avant Quattro podobno 205 PS


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.wrz.2007 18:25:57 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
mechanicznie [tak, jak mówiłem :peace: ].
efekt modyfikacji programu na 90%.
finansowo dasz radę.


możesz odetchnąć.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.wrz.2007 18:38:54 
Klubowicz

Dołączył(a): 21.mar.2006 19:04:56
Posty: 2454
Lokalizacja: Warmia & Mazury. Region małych ilości "pacynek"
Czyżby trzeba było usunąć modyfikację wirusową?

_________________
'14 Q7 4.2TDI CCFC
'86 5000 CS 2.2
'04 ALLR 2.7BITMAN BEL
'11 Lagoona III 2.0 DCI 180km 420NM & more
ex AFN & D11
i inne ustrojstwa.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.wrz.2007 18:46:51 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
niekoniecznie, po naprawie może długo wytrzymać.
pompy od AKE są nieco inne, aniżeli 150/155/163 PS. z tego względu wprowadzono limitery w rocznikach 03 wzwyż.


podkreślam, że to tylko moja opinia - mogę się mylić co do przyczyny usterki.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.wrz.2007 19:58:38 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.gru.2005 12:23:17
Posty: 932
Lokalizacja: mrągowo
meszrum napisał(a):
mechanicznie [tak, jak mówiłem :peace: ].
efekt modyfikacji programu na 90%.
finansowo dasz radę.


możesz odetchnąć.

Dzięki Mesz bo miałem wielkie obawy co do kosztów. Wiem, że to będą kilo ale i tak doprowadzę go do ładu i dalej będe cieszył się z jazdy. Nie mam i nie miałem zamiaru sprzedac jej :peace:
Dzięki dla ekipy z olsztyna i syncro za zainteresowanie :peace: No i oczywiście dla wielkich znawców audi z AKP.
C.D.N.

_________________
A6 2.5 TDI Avant Quattro podobno 205 PS


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.wrz.2007 20:16:13 
Klubowicz

Dołączył(a): 17.sie.2004 08:34:00
Posty: 7309
Lokalizacja: mazowieckie
meszrum napisał(a):
niekoniecznie, po naprawie może długo wytrzymać.
pompy od AKE są nieco inne, aniżeli 150/155/163 PS. z tego względu wprowadzono limitery w rocznikach 03 wzwyż.


podkreślam, że to tylko moja opinia - mogę się mylić co do przyczyny usterki.


Mam rozumieć, że jak mam AKE 2003 to mam ogranicznik w pompie?? :/


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.wrz.2007 20:41:03 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
GrzesB napisał(a):
Mam rozumieć, że jak mam AKE 2003 to mam ogranicznik w pompie?? :/


Masz Grześ, ale spox... :)
...Rogal Ci ją rozdziewiczy... :D

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.wrz.2007 20:46:00 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.lip.2007 20:53:32
Posty: 15
Lokalizacja: Wawa
To ja się także zapytam :)

Czy ogranicznik pompy dotyczy tylko AKE od 2003, czy również BAU od 2003 ?

Pozdr
:peace:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.wrz.2007 20:49:59 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
carlnova napisał(a):
GrzesB napisał(a):
Mam rozumieć, że jak mam AKE 2003 to mam ogranicznik w pompie?? :/


Masz Grześ, ale spox... :)
...Rogal Ci ją rozdziewiczy... :D



z tego, co wiem, to nie bardzo się da.
firma tuningowa C. ;) chwaliła się, że potrafi przeprogramować limiter, lecz nie wiem, na ile to prawdziwe. szczerze mówiąc, nie bardzo mnie interesuje...

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.wrz.2007 20:51:21 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
ES napisał(a):
To ja się także zapytam :)

Czy ogranicznik pompy dotyczy tylko AKE od 2003, czy również BAU od 2003 ?

Pozdr
:peace:


Też go masz, kolego...

http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopi ... kada+pompy

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.wrz.2007 21:52:20 
Klubowicz

Dołączył(a): 17.sie.2004 08:34:00
Posty: 7309
Lokalizacja: mazowieckie
carlnova napisał(a):
GrzesB napisał(a):
Mam rozumieć, że jak mam AKE 2003 to mam ogranicznik w pompie?? :/


Masz Grześ, ale spox... :)
...Rogal Ci ją rozdziewiczy... :D


Zaintrygowało mnie to... jutro będę niedaleko Rogala to podjadę i popytam bo aż ciekawy się zrobiłem ;-)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.wrz.2007 21:55:42 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
GrzesB napisał(a):
Mam rozumieć, że jak mam AKE 2003 to mam ogranicznik w pompie?? :/


Grześ - myślę, że nie masz ograniczenia ... :diabel: . Zamysłem fabryki było wprowadzenie blokady wraz ze zmianą generacji na silniki "B" (oprócz BFC rzecz jasna). Zmiana kostrukcyjne w BAU (i "pochodnych") zaskutkowały zminiejszeniem wewnętrznych oporów silnika o "większą połowę". Z tej przyczyny nie jest problemem "wyjęcie" z takiej konstrukcji około 230PS i 500Nm-ów - i to w sposób bezpieczny dla silnika. Przy tych parametrach nowe 2.7 i 3.0 - sam rozumiesz ... :diabel: :peace:

:diabel: :peace:

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.wrz.2007 07:10:02 
Klubowicz

Dołączył(a): 17.sie.2004 08:34:00
Posty: 7309
Lokalizacja: mazowieckie
Piotruś napisał(a):
GrzesB napisał(a):
Mam rozumieć, że jak mam AKE 2003 to mam ogranicznik w pompie?? :/


Grześ - myślę, że nie masz ograniczenia ... :diabel: . Zamysłem fabryki było wprowadzenie blokady wraz ze zmianą generacji na silniki "B" (oprócz BFC rzecz jasna). Zmiana kostrukcyjne w BAU (i "pochodnych") zaskutkowały zminiejszeniem wewnętrznych oporów silnika o "większą połowę". Z tej przyczyny nie jest problemem "wyjęcie" z takiej konstrukcji około 230PS i 500Nm-ów - i to w sposób bezpieczny dla silnika. Przy tych parametrach nowe 2.7 i 3.0 - sam rozumiesz ... :diabel: :peace:

:diabel: :peace:


Tak czy siak chcę wiedzieć czy mój motor jest dalej rozwojowy - i tak podjadę do Rogala :diabel: ale Piotruś - chciałbym aby to była prawda :diabel:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.wrz.2007 09:43:02 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.lip.2006 22:52:52
Posty: 333
Lokalizacja: Wa-wa oraz dz-ów
o ile wiem to Rogal jeszcze pracuje nad tematem, bo nie jest łatwo :(

_________________
SebMis
schwarz Allroad 2.7 BiT
A4 (B5) Avant AKN SilverArrow


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.wrz.2007 19:47:57 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
SebMis napisał(a):
o ile wiem to Rogal jeszcze pracuje nad tematem, bo nie jest łatwo :(


No jestem zaskoczony...
Wiesz więcej ode mnie, Seb :)

Do Piotra:
AKE GrzesiaB ma blokadę... :d
Widziałem na jego VP44 taką z drucikiem i pieczątką odbitą w plastelinie - kto był w wojsku ten wie jak wygląda... :D

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 57 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 40 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: