.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 23.cze.2025 20:01:30

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A6 C5] Vag-com "Za dużo błędów podczas komunikacji&quo
PostNapisane: 02.wrz.2007 17:57:48 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.paź.2005 08:37:32
Posty: 233
Lokalizacja: Szczecin
Witam .
Od niedawna jestem posiadaczem interfejsu VIAKEN-a OBD USB.Po wielu bojach jakie przeszedłem udało mi się podłaczyć pod Audi A6 C5 i wszystko śmiga.
Jednakże w momencie kiedy lącze się z klimatronikiem troche danych zdąży z czytać poczym wyskakuje błąd w VAG-u "Za dużo błędów podczas komunikacji" no i wychodzi ze sterownika.Proszę Was o jakieś sugestie.
Korzystając z okazji chciałbym zapytać czy tym interfejsem za pomocą program VAG Eeprom można wyciągnąć dane z licznika?Bo jak próbuje to zrobić to wyskakuje "No ECU Found", a wiem że innym się udało
dziękuje za pomoc


Ostatnio edytowano 06.wrz.2007 20:53:50 przez pabloniss, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.wrz.2007 18:05:56 
Klubowicz

Dołączył(a): 17.sie.2004 08:34:00
Posty: 7309
Lokalizacja: mazowieckie
Odznacz w opcjach REDUCE CPU USAGE (postaw dwa ptaszki) - jak to nie pomoże kombinuj z LATENCY - jak to też nie pomoże kup sobie VIAKEN RS232 (COM) i będzie spokój... Ja ruszam wszystkie sterowniki w A6 2003 łącznie z klimą...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.wrz.2007 18:54:19 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
we właściwościach portu USB, ustaw latency na 12 [domyślnie 16] - połączysz się z klimatyzacją.
po diagnozie wróć do 16.


VAS też ma z tym problem :): .

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.wrz.2007 19:11:51 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.paź.2005 08:37:32
Posty: 233
Lokalizacja: Szczecin
zmieniłem na 12 i dalej to samo.
sugerował mi pewien użytkownik że może styki w klimatroniku są zasniedziałe.
jest to możliwe?

za pomocą vag 208.1pl jak wejdę ręcznie w sterownik to wywala właśnie błąd " za dużo błędów podczas komunikacji" a jak zrobie AUTO-SCAN vagiem 311 to jest tak:
Address 08 -------------------------------------------------------
Controller: 4B0 820 043 P
Component: A6-Klimavollautomat D62
Coding: 00063
Shop #: WSC 02325
Note: Excessive Comm Errors

Pod innymi adresami wywala np. "no fault code" a pod tym adresem tekst "Excessive Comm Errors"

jak mam to interpretować


Ostatnio edytowano 02.wrz.2007 19:50:12 przez pabloniss, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.wrz.2007 19:41:10 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
menedżer urządzeń > Viaken USB KKL Interface > właściwości > Port Settings > Advanced... > BM Options [z 16 na 12].
po diagnozie wróć do 16.


VAS to oryginalne urządzenie diagnostyczne koncernu VW. pełna wersja kosztuje ponad 50 000 PLN.
nie pisze na forum ;) .


[+]
nie wiem, co może powodować u Ciebie ten stan rzeczy.
spróbuj odczytać błędy [jeżeli są] bezpośrednio na klimatroniku. to dokładnie to samo.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.wrz.2007 20:01:56 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.paź.2005 08:37:32
Posty: 233
Lokalizacja: Szczecin
jak mam to zrobić, skoro nawet niechce się z nim połaczyć?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.wrz.2007 20:23:55 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
VAG-Com odłączony zupełnie, po czym:
naciskasz jednocześnie przycisk recyrkulacji i nawiewu na górę [czyli oba górne z obydwu kulumn przycisków].
+ i - po stronie kierowcy nawigujesz aż do momentu, gdy w lewym okienku bedzie 00. jeżeli będzie 00 00, to znaczy, że nie ma błędów.
jeżeli zamiast 00 00 będzie para cyfr, to jest to kod błędu - napisz na forum.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.wrz.2007 21:06:39 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.paź.2005 08:37:32
Posty: 233
Lokalizacja: Szczecin
wciskając przyciski o których wspomniałeś wyskakuje na przemian w obu wyswietlaczach
06 04
07 04
08 06
10 06
17 04
20 04
24 04

a jak zaczynam klikać w + lub - po stronie kierowcy na lewym wyswietlaczu jest literka C a w prawym zmieniają sie wartosci, chyba od 01 do 79 czy cos takiego,
niema na lewym okienku wogóle 00
jest coś z tego czytelne, aby cos wywnioskować?

a jak wcisnę jeszcze raz przycisk recyrkulacji to pokazuje raz 0 00 a raz 1 17 za każdym razem co innego 4 coś tam i tak dalej
niewiem jak mam odczytać te błędy


Ostatnio edytowano 02.wrz.2007 21:25:05 przez pabloniss, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.wrz.2007 21:24:20 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
:|
kiepsko...

06 04 Ausblasfühler Mann links / Unterbrechung/Schluss nach Plus sporadisch
07 04 Ausblasfühler Mann rechts / Unterbrechung/Schluss nach Plus sporadisch
08 06 Motor Temp. Klappe links / Motor blockiert oder spannunslos sporadisch
10 06 Motor Temp. Klappe rechts / Motor blockiert oder spannunslos sporadisch
17 04 Poti Stau/Umluftklappe / Unterbrechung / Schluss nach Plus sporadisch
20 04 Schalter 2/30 bar / Unterbrechung / Schluss nach Plus sporadisch
24 04 Kühlmitteltemperatur-Telegr / Schluss nach Plus sporadisch

czy klimatyzacja działa poprawnie?
czy ten samochód był uderzony w przód [ilość błędów wskazuje, że wiele rzeczy było rozłożone i źle złożone]?

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.wrz.2007 21:33:10 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.paź.2005 08:37:32
Posty: 233
Lokalizacja: Szczecin
klimatyzacja działa wręcz wyśmienicie. w upalne dni(30-35C) chłodziła auto w 15min do tego stopnia że aż zęby zgrzytały(A6 Avant).Auto przywiozłem z niemiec 3 lata temu i miało tylko przetarty lekko prawy bok. napewno niebyła uderzona w przód.
prosze o przetłumaczenie tych błędów i co mogę zrobić aby się niepowtarzały
a z tego co widze to są błędzy typu "sporadisch" więc jest czym się martwić?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.wrz.2007 21:48:01 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
jutro Ci przetłumaczę, teraz oddam się kulturze... ;)

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.wrz.2007 06:46:55 
Klubowicz

Dołączył(a): 17.sie.2004 08:34:00
Posty: 7309
Lokalizacja: mazowieckie
Odznaczyłeś te ptaszki z tym Redude w opcjach VC? Ja miałem u siebie identyczny ból i tylko zmiana kabla na COM dała 100% skutek.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.wrz.2007 19:48:33 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.paź.2005 08:37:32
Posty: 233
Lokalizacja: Szczecin
odznaczyłem te ptaszki i powiem że jest jeszcze gorzej, wyskakują odrazu krzaki i odrazu komunikat " za dużo błędów".Udało mi sie na chwile ustanowić połączenie, więc szybko wszedłem w kody błędów ale za moment je zerwało.
Napisane było niby NO FAULT CODE i coś tam Dtc... ..... ..... not suported.
Chyba chodzi że chyba sterownik nie obsługiwany czy coś takiego(teraz mi się przypomniało) ale podejżewam że te informacje wyskoczyły z powodu błędnego połączenia ze sterownikiem
Prawie za każdym razem jest tak że niby się łączy ze sterownikiem klimatronica i na chwile podświetlą mi się zablokowane funkcje typu bloki,kody błędów itp, ale po dosłownie sekundzie znowu wszystko jest zablokowane no i próbuje się jeszcze raz łączyć ale bez skutku

A niemożna tych błędów skasować z poziomu klimatronica?
kurcze coś tu jest nie tak bo niby na klimatronicu wywala tyle błędów a klima i cała reszta działa bezbłędnie
Kiedyś wymieniałem obudowe klimatronica, ale chyba to niema znaczenia.

Meszrum-prosze niezapomnił mi przetłumaczyć tych kodów i ewentualnie co mogę zrobić aby je zlikwidować.
Chyba że dać sobie spokój skoro wszystko działa?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.wrz.2007 20:22:16 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
Ausblasfühler Mann - regulacja nawiewu na osoby
Unterbrechung/Schluss nach Plus sporadisch - brak styku [ :): , sorry ale jestem humanistą]/zwarcie na plusie;
Motor Temp. Klappe - silnik klapy regulującej temperaturę;
Motor blockiert oder spannunslos - silnik zablokowany albo brak naprężenia [paska?];
Poti Stau/Umluftklappe - silnik potencjometru klapy przepływu powietrza;
Schalter - przełącznik;
Kühlmitteltemperatur - chodzi chyba o ECT - czujnik temp. płynu chłodzącego;
links - lewa strona;
rechts - prawa strona.


w upały powinna chłodzić po ok. 2-4 minutach.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.wrz.2007 20:40:33 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.paź.2005 08:37:32
Posty: 233
Lokalizacja: Szczecin
Chłodzić to ona odrazu chłodzi chodziło mi o czas wychłodzenia auta.Wątpię żeby jakakolwiek klima wychłodziła auto wewn. do 17C w 3min skoro wsiadając do niego jest czasami 50-60C

Myślisz o tym samym co ja? że poprostu te błędy to kompletne bzdury, skoro wszystko działa.
jak mogę sprawdzić czy owe błędy są naprawde tymi usterkami spowodowane?

z klimatronica moge je skasować?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.wrz.2007 00:01:18 
Klubowicz

Dołączył(a): 17.sie.2004 08:34:00
Posty: 7309
Lokalizacja: mazowieckie
1. Pozostaje Ci chyba opcja tylko taka jak mi - wymiana na COMa (mi się udało za free z Viakenem) - od tamtej pory "robiłem" już nie jedno auto i nigdy nie miałem problemu - nawet ostatnio z Allroadem na spocie który podobno był niediagnozowalny (akurat tutaj właściciela to sporo będzie kosztowało :/ ).
2. Nie skasujesz z klimatronika. Pogadaj z gościem o nicku wasylo - jak dobrze kojarzę on jest z Twojego regionu i ma VAGa... dobrze było by przeskanować całe auto... jak skasujesz i się znowu pojawią trzeba usuwać usterki...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.wrz.2007 09:06:01 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
pabloniss,

błąd zapisany w sterowniku nigdy nie powstaje bez powodu.
co więcej jeżeli jest on sporadyczny, to znaczy, że występuje okazjonalnie [choć niektóre poważne błędy są zawsze sporadyczne].
jeżeli nie byłoby problemów, to po 50ym uruchomieniu zapłonu bez błędów uległyby one wykasowaniu.

błędy wskazują ewidentnie na problem z komunikacją bądź zwarcie.
podjedź do warsztatu, gdzie robią klimatroniki i zapytaj o doniosłość błędów. moim zdaniem, Twoja klimatyzacja nie jest w 100% sprawna [niezależnie od tego, że chłodzi].

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.wrz.2007 19:04:22 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.paź.2005 08:37:32
Posty: 233
Lokalizacja: Szczecin
Właśnie umówiłem się z Wasylo i zdam wam póżniej relacje ze spotkania.Zobaczymy co jego Vag stwierdzi.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.wrz.2007 20:50:28 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.paź.2005 08:37:32
Posty: 233
Lokalizacja: Szczecin
Spotkanie z Wasylo niestety odwołane, bo jednak rózni nas prawie 40km, a ja niemam za bardzo czasu żeby jechać z tak błachostkowego powodu.Ale kontakt z nim napeweno będę utrzymywał.

Wracajac do mojego problemu, zaczołem kombinować i zażuciłem VWTOOL i bezpoblemu połaczyłem się z klimą i wykasowałem w/w błędy.Teraz po wciśnięciu "recyrkulacji" i nawiewu w góre pokazuje "00 00" :diabel: cel został osiągnięty.Ten interfejs na USB nie jest taki zły jak go opisują
Dzięki wszystkim co wyciągneli pomocną dłoń


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.wrz.2007 18:45:56 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.paź.2005 08:37:32
Posty: 233
Lokalizacja: Szczecin
jak to mówią "Nie chwal dnia przed zachodem słońca"

Dzis ponownie zapodałem vwtool i wywaliło jeden błąd który był we wczesniejszy zastawieniu, czyli 17 04.Według tłumaczenia Meszrum'a jest to błąd "Poti Stau/Umluftklappe - silnik potencjometru klapy przepływu powietrza"

A na vagu pokazuje błąd 604 -czyli Potencjometr w V71 - G113, Czujnik pozycji klapy motoru tylnego ciśnienia - G113

czy to jest to samo?

Proszę pomóżcie mi zlokalizować ten silnik


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 33 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: