Des - wymęcz coś bardziej konstruktywnego...może dojdziemy do jakiegoś porozumienia i może rozwinie się ciekawa dyskusja...
mAlIbOr - trza sobie poprzeczkę coraz wyżej ustawiać...
Nie mądrzył bym się tak dla sportu...mam te wszystkie graty w garażu i mogę sobie je mierzyć i ważyć... Mam też głowicę z AANa i mam gdzie pomacać rozebrany dół z 3B... W tych wszystkich gratach jest mniej różnic niż powszechnie się uważa. I można to składać jak klocki lego. A bajki, że korby w 3B są mocniejsze czy coś takiego, to można sobie na półkę wsadzić między kroniki... Etka sypie takimi samymi numerami, no tak może kłamać...ale nie może kłamać macanie czegoś na żywca...
Z różnic, które mogę potwierdzić pomijając te kilka postów wyżej, to 20V turbo ma górne panewki korbowe mocniejsze od dolnych, ale ASO i tak sprzedaje komplety po 10 szt zamiast 2x po 5 sztuk. Pomijam rzeczy typu inna uszczelka głowicy czy miska olejowa lub takie pierdoły. Więcej różnic jest w głowicach. Fakt, że robi się OT, ale już napiszę.
Różnice (istotne) między głowicami 7A i AAN:
- zawory wydechowe sodowane w AAN,
- króciec wodny w AAN z 4eme końcówkami na rzecz pojedynczego w 7A
- dwa czujniki z tyłu głowicy w AAN - 7A ma jeden.
- z przodu mocowanie na czujnik położenia wałka - 7A nie ma nadlewu - da się dorobić.
Różnice da się wyrównać wymieniając zawory, nawiercając miejsce na rozbudowany króciec i uszczelki, wywiercając otworek z tyłu na króciec a mocowanie przednie to większy kłopot, ale już mam na niego plan.