Witaj Grześ
Przyznam szczerze, że bardzo czekałem na info od Ciebie ... .
Ograniczenie ("blokada") jest w pompie i o ile dobrze pamiętam od literki L lub K (w numerze katalogowym) - chyba, ze znowu coś pokręciłem ale jakoś tak to "leciało" (proszę o wyrozumiałość
). Kiedyś miałem to nawet porządnie rozpisane ... .
Skrzynię biegów masz zabezpieczoną do 508Nm. Tutaj bardzo poważnym ograniczeniem (dla tunera) jest bezwzględnie konieczna wymiana softu oraz modyfikacja elektroniczna sterownika (niewielka). Nadto - nowy soft tipa musi być idealnie (i indywidualnie) dopasowany do modyfikacji w silniku.
"Manewry" z opóźnieniem/przyspieszeniem komunikacji pomiędzy sterownikami skrzyni i silnika oraz ingerencja w wartości limiterów skrzyni nic nie dają - zawsze znajdzie się taki splot warunków drogowych, w których skrzynia "popuści" i dla własnego bezpieczeństwa przejdzie w tryb serwisowy (czyli przełączy się na 4-ty bieg hydrauliczny, bez zapisywania błędu w pamięci sterownika). Dzieje się tak zazwyczaj przy wyższych prędkościach i pod dużym obciążeniem (np. duże wzniesienie na autostradzie).
Oprócz wyżej wymienionych warunków - skuteczne i bezpieczne dostrojenie oprogramowania skrzyni biegów wymaga w pierwszej kolejności porządnego symulatora, a w drugiej kolejności wielu prób drogowych, co sumarycznie kosztuje kupę szmalu ... .
Reasumując - gdybyś zadecydował o chipowaniu autka - dobrze schowaj kości z seryjnym softem tiptronika, bo bez tego powrót do serii może być conajmniej trudny.
Niemniej - prawidłowo stunowane auto to czysta przyjemność i nie jest moją intencją odwodzenie Cię od tego zamiaru !!
Fajnie będzie poruszać się autkiem do którego zgrabny tuner założy Ci dodatkowy silnik 1.4 ...
.