.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 03.lut.2025 12:00:43

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 57 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 05.wrz.2007 23:04:04 
Klubowicz

Dołączył(a): 17.sie.2004 08:34:00
Posty: 7309
Lokalizacja: mazowieckie
A żebyście cholera wiedzieli, że to badziewie ma :( Musiałem czekać 4h by się dowiedzieć... ale dowiedziałem się nie koniecznie tego co chciałem :/ Generalnie albo limiter jest w pompie, ECU lub skrzyni - Rogal rozłożył ręce... (ale tylko na chwilkę) i powiedział, że będzie dalej drążył temat... Generalnie no Piotruś chyba po raz pierwszy się mylił :peace: ale zostaje mu to wybaczone gdyż napisał, że tylko mu się wydaje :diabel:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.wrz.2007 00:18:00 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
Witaj Grześ :peace:

Przyznam szczerze, że bardzo czekałem na info od Ciebie ... .

Ograniczenie ("blokada") jest w pompie i o ile dobrze pamiętam od literki L lub K (w numerze katalogowym) - chyba, ze znowu coś pokręciłem ale jakoś tak to "leciało" (proszę o wyrozumiałość :-) ). Kiedyś miałem to nawet porządnie rozpisane ... .

Skrzynię biegów masz zabezpieczoną do 508Nm. Tutaj bardzo poważnym ograniczeniem (dla tunera) jest bezwzględnie konieczna wymiana softu oraz modyfikacja elektroniczna sterownika (niewielka). Nadto - nowy soft tipa musi być idealnie (i indywidualnie) dopasowany do modyfikacji w silniku.
"Manewry" z opóźnieniem/przyspieszeniem komunikacji pomiędzy sterownikami skrzyni i silnika oraz ingerencja w wartości limiterów skrzyni nic nie dają - zawsze znajdzie się taki splot warunków drogowych, w których skrzynia "popuści" i dla własnego bezpieczeństwa przejdzie w tryb serwisowy (czyli przełączy się na 4-ty bieg hydrauliczny, bez zapisywania błędu w pamięci sterownika). Dzieje się tak zazwyczaj przy wyższych prędkościach i pod dużym obciążeniem (np. duże wzniesienie na autostradzie).
Oprócz wyżej wymienionych warunków - skuteczne i bezpieczne dostrojenie oprogramowania skrzyni biegów wymaga w pierwszej kolejności porządnego symulatora, a w drugiej kolejności wielu prób drogowych, co sumarycznie kosztuje kupę szmalu ... .

Reasumując - gdybyś zadecydował o chipowaniu autka - dobrze schowaj kości z seryjnym softem tiptronika, bo bez tego powrót do serii może być conajmniej trudny.

Niemniej - prawidłowo stunowane auto to czysta przyjemność i nie jest moją intencją odwodzenie Cię od tego zamiaru !!
Fajnie będzie poruszać się autkiem do którego zgrabny tuner założy Ci dodatkowy silnik 1.4 ... :619: :diabel: .

:peace:

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.wrz.2007 08:22:45 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
GrzesB napisał(a):
A żebyście cholera wiedzieli, że to badziewie ma :( Musiałem czekać 4h by się dowiedzieć... ale dowiedziałem się nie koniecznie tego co chciałem :/ Generalnie albo limiter jest w pompie, ECU lub skrzyni - Rogal rozłożył ręce... (ale tylko na chwilkę) i powiedział, że będzie dalej drążył temat... Generalnie no Piotruś chyba po raz pierwszy się mylił :peace: ale zostaje mu to wybaczone gdyż napisał, że tylko mu się wydaje :diabel:


No, zobacz.... :) :D
Piotruś się pomylił, ale carla nie przeprosi.... że podważył jego opinię... :diabel: :peace:
Ehhh...cięzkie te życie... :peace:

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.wrz.2007 08:41:29 
Klubowicz

Dołączył(a): 17.sie.2004 08:34:00
Posty: 7309
Lokalizacja: mazowieckie
Tak wiec softu skrzyni ruszać nie chcę - chciałem tylko ECU delikatnie pociągnąć... ale nie aż tak delikatnie. W chwili obecnej skoro nie można ominąć tematu nie będę kombinował, ale jak Rogal opatentuje moda olewającego limiter to niezwłocznie pojawiam się u niego :peace: :diabel:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.wrz.2007 15:08:00 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.gru.2005 12:23:17
Posty: 932
Lokalizacja: mrągowo
Właśnie wróciłem od mechanika i okazało się,że pękła śruba od rolki napinającej i rozrząd przeskoczył :/ Jutro będe wiedział więcej jak rozbirą do końca jedną i drugą głowice i zobaczą jak tam zawory i reszta.

_________________
A6 2.5 TDI Avant Quattro podobno 205 PS


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.wrz.2007 15:11:15 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
:(

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.wrz.2007 15:16:17 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
Może jest wiadomo kto tą śrubę dokręcał ? Być może są ślady "przegwałcenia" materiału ? Zależnie od okoliczności - możesz coś "powalczyć". Na 99,9999% zawinił człowiek ... :(: [czytaj: brak klucza dynamometrycznego].
:/

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Ostatnio edytowano 06.wrz.2007 15:21:25 przez Piotruś, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.wrz.2007 15:18:59 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.mar.2006 06:07:59
Posty: 556
Lokalizacja: Olsztyn ...piekna Warmia
lenoks zapomnial dodac ze ci mechanicy robili mu caly rozrzad jakies 15000 km temu, wymienili wszystko lacznie z pompa wody i wszystkimi rolkami oraz ta felerna sruba, ciekawe czy byl to pech czy ich niedbalstwo?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.wrz.2007 16:06:10 
Klubowicz

Dołączył(a): 17.sie.2004 08:34:00
Posty: 7309
Lokalizacja: mazowieckie
rimol napisał(a):
lenoks zapomnial dodac ze ci mechanicy robili mu caly rozrzad jakies 15000 km temu, wymienili wszystko lacznie z pompa wody i wszystkimi rolkami oraz ta felerna sruba, ciekawe czy byl to pech czy ich niedbalstwo?


Jeśłi to oni kupowali części to myślę, że jest naprawdę duża szansa aby od niech wyegzekwować naprawę na ich koszt...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.wrz.2007 16:34:01 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.gru.2005 12:23:17
Posty: 932
Lokalizacja: mrągowo
GrzesB napisał(a):
rimol napisał(a):
lenoks zapomnial dodac ze ci mechanicy robili mu caly rozrzad jakies 15000 km temu, wymienili wszystko lacznie z pompa wody i wszystkimi rolkami oraz ta felerna sruba, ciekawe czy byl to pech czy ich niedbalstwo?


Jeśłi to oni kupowali części to myślę, że jest naprawdę duża szansa aby od niech wyegzekwować naprawę na ich koszt...

Wszystkie części kupowałem sam. Zobaczymy jutro jak to się rozwinie.

_________________
A6 2.5 TDI Avant Quattro podobno 205 PS


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.wrz.2007 17:19:35 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
w grę wchodzi odpowiedzialność tzw. kontraktowa wykonawcy (art. 471 i n. KC) [warsztatu] niezależnie od tego, czy części były kupowane przez lenoks'a, czy też nie.
warsztat mógłby się zwolnić od odpowiedzialności, gdyby na wyraźne życzenie lenoksa założony został zestaw nie montowany zwyczajowo w silnikach tego typu [np.: od Clio 1.1].

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.wrz.2007 19:15:08 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
Kto to do jasnej anielki dokręca te śruby, że pękają ?
To już chyba drugi przypadek ostatnimi czasy...
Przecież klucz dynamometryczny tak dużo nie kosztuje... :/

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.wrz.2007 15:31:34 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.gru.2005 12:23:17
Posty: 932
Lokalizacja: mrągowo
No i mam nowe wieści dobre i złe, jak to jest zawsze. Po ściągnięciu głowic okazało się, że zawory i cała reszta jest zdrowa. Ale niestety wałki i cała reszta ( czyli popychacze, dźwigienki i podkładki) w nie najlepszej kondycji. Zastanawiam się gdzie tego szukac, czy u nas czy w NIemczech będzie taniej. A druga sprawa czy wałki kupic nowe czy stare regenerowac :?:
To tyle wieści na dzisiaj.

_________________
A6 2.5 TDI Avant Quattro podobno 205 PS


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.wrz.2007 17:27:54 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
lenoks,

regenerować.
regenerowane przeżyją Cię 2 razy...

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.wrz.2007 19:21:36 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.gru.2006 11:59:46
Posty: 209
Lokalizacja: lubelskie
nie mogę zrozumieć po co ludzie w takiej sytuacji od razu ściągają głowice,przecież szczelność zaworów można łatwo sprawdzić bez demontażu


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.wrz.2007 20:41:38 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.gru.2005 12:23:17
Posty: 932
Lokalizacja: mrągowo
meszrum napisał(a):
lenoks,

regenerować.
regenerowane przeżyją Cię 2 razy...

Mesz rozumiem że regenerowac wałki albo śmiejesz się ze mnie ,że chcę regenerowac a nie kupic nowe:?:

_________________
A6 2.5 TDI Avant Quattro podobno 205 PS


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.wrz.2007 21:33:34 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.sie.2006 17:31:05
Posty: 119
Lokalizacja: Bełchatów
Witam
nikt sie z Ciebie nie smieje, walki zregeneruj u Świątka w Bydgoszczy beda lepsze niz oryginal

_________________
W210 Avantgarde


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.wrz.2007 21:46:50 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
lenoks napisał(a):
meszrum napisał(a):
lenoks,

regenerować.
regenerowane przeżyją Cię 2 razy...

Mesz rozumiem że regenerowac wałki albo śmiejesz się ze mnie ,że chcę regenerowac a nie kupic nowe:?:


lenoks,

napisałem to ze 100% powagą.
gdyby to było moje auto, to bym regenerował - mamy zbyt stare auta, by inwestować w nie majątki. auto ma jeździć - a jeździć będzie tak samo na Świątkowskich, jak i nowych Audi. tym bardziej, że Świątek robi to doskonale.
Waldi przerobił temat, więc wie co pisze.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Ostatnio edytowano 07.wrz.2007 21:59:27 przez meszrum, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.wrz.2007 21:51:50 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.lut.2007 08:44:26
Posty: 303
Lokalizacja: Gostynin / Wólka Nosowska
waldimas napisał(a):
Witam
nikt sie z Ciebie nie smieje, walki zregeneruj u Świątka w Bydgoszczy beda lepsze niz oryginal


jak to możliwe że wałki regenerowane są lepsze od oryginałów?, nie znam procesu technologicznego regeneracji, ale chyba regenerowane wałki są lepsze jedynie pod względem ceny jaką trzeba ponieść za taką usługę.
A tak z drugiej strony widział chociaż jeden z klubowiczów wałki regenerowane po 200 tysiącach kilometrów, nawet po 100 jak ktoś widział niech się wypowie, że faktycznie są lepsze od oryginałów.

_________________
S6 C6 5,2 BXA Quattro 2011>>??
S6 C5 4,2 AQJ Quattro M6 2009>>2011
A6 C5 2,5TDI AKE Quattro M6 2007>>2009


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.wrz.2007 21:57:06 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.lut.2007 08:44:26
Posty: 303
Lokalizacja: Gostynin / Wólka Nosowska
wojtekkkkk napisał(a):
nie mogę zrozumieć po co ludzie w takiej sytuacji od razu ściągają głowice,przecież szczelność zaworów można łatwo sprawdzić bez demontażu


Oczywiście że można sprawdzić bez ściągania głowicy, tylko co z tego jak w moim przypadku pomimo tego że trzymała ciśnienie to były dwa zawory ssące krzywe, chodziło, ale były krzywe=do wymiany. Uważam iż podczas aż tak poważnej i kosztownej naprawie silnika warto sprawdzić wszystkie możliwości uszkodzeń.

_________________
S6 C6 5,2 BXA Quattro 2011>>??
S6 C5 4,2 AQJ Quattro M6 2009>>2011
A6 C5 2,5TDI AKE Quattro M6 2007>>2009


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 57 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 34 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: