.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 11.lut.2025 11:48:54

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 19 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A6 C5 2.5TDI AFB tiptr] kopci na czarno na wolnych obrotach
PostNapisane: 08.wrz.2007 14:33:30 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.lip.2007 22:04:31
Posty: 61
Lokalizacja: mammelzen
witam
problem z audi kopci czarnym dymem na wolnych obrotach . Rzeczywisty przebieg to 200tys. Brak jakichkolwiek błędów w sterownikach, przepływke sprawdziłem pod obciażeniem jest ok, odma wymieniona... Auto smiga normalnie oprócz tego dymu
co zlogować aby mieć jasność co sie wysypało
dziekuje


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.wrz.2007 15:38:31 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
wszystko zlogować zgodnie ze sztuką.

najlepiej będzie jak nagrasz aparatem cyfrowym ów dymienie.

czy auto posiada katalizator?
jakie są korekcje na 013 i 014?

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.wrz.2007 15:55:23 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.lip.2007 22:04:31
Posty: 61
Lokalizacja: mammelzen
jutro postaram sie zlogowac podam do oceny, tak auto ma katalizator, nagram takze jak auto dymi
dziekuje

edit:
link do nagrania dymienia co prawda troche to nie wyrazne ale i tak widac, dym koloru czarnego

http://uploaded.to/?id=tcfs0j

edit2:
logi do wglądu mam nadzieję że dobrze to zrobilem

http://uploaded.to/?id=xob0eh


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.wrz.2007 19:20:41 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.lip.2007 22:04:31
Posty: 61
Lokalizacja: mammelzen
logi jak i nagranie z dymienia zamieszczone
pozdr


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.wrz.2007 19:25:21 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.lip.2006 22:52:52
Posty: 333
Lokalizacja: Wa-wa oraz dz-ów
kolorek tego dymka to jak dla mnie taki niebieskawy,
oleju ubywa :?:
moim zdaniem odma na 99% do wymiany (trzeba by to sprawdzić)
PS
co do logów to przeczytaj uważnie topic mistrza meszruma i zrób je poprawnie

_________________
SebMis
schwarz Allroad 2.7 BiT
A4 (B5) Avant AKN SilverArrow


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.wrz.2007 20:21:16 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.lip.2007 22:04:31
Posty: 61
Lokalizacja: mammelzen
oleju nie ubywa i jak pisalem wczesniej odma jest juz wymieniona, dym natomiast jest czarny a jak dam konkretnie w gaz to mam czarna duza chmurke za soba
edit:
przepraszam jutro zrobie prawidlowe logi


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.wrz.2007 16:52:06 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.lip.2007 22:04:31
Posty: 61
Lokalizacja: mammelzen
oto logi prosze szanowne grono o sprawdzenie i wypowiedz co sie wysypalo:

000-001 statycznie
http://img103.imageshack.us/my.php?imag ... nieex1.jpg

003-004 statycznie
http://img103.imageshack.us/my.php?imag ... niegw9.jpg

007-018 statycznie
http://img123.imageshack.us/my.php?imag ... niehj5.jpg

013-014 statycznie
http://img103.imageshack.us/my.php?imag ... nieya1.jpg

000 basic
http://img66.imageshack.us/my.php?image=000basicbe3.jpg

003 basic
http://img403.imageshack.us/my.php?imag ... siclx6.jpg

004 basic
http://img187.imageshack.us/my.php?imag ... sicie6.jpg

011 basic
http://img187.imageshack.us/my.php?imag ... sicmc9.jpg

000 dynamicznie
http://img103.imageshack.us/my.php?imag ... niejl0.jpg

001 dynamicznie
http://img113.imageshack.us/my.php?imag ... nieqx6.jpg

003 dynamicznie
http://img113.imageshack.us/my.php?imag ... niewr5.jpg

004 dynamicznie
http://img123.imageshack.us/my.php?imag ... niemu4.jpg

008 dynamicznie
http://img103.imageshack.us/my.php?imag ... niemj0.jpg

010-011 dynamicznie
http://img403.imageshack.us/my.php?imag ... nieuy2.jpg


dziekuje


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.wrz.2007 17:29:55 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
kowalwalcz napisał(a):
oto logi prosze szanowne grono o sprawdzenie i wypowiedz co sie wysypalo:


Nic strasznego - masz nieczynny i niedomknięty zawór EGR. Mi to wygląda na usterkę mechaniczną ale Miłościwy Wódz czuwa i miejmy nadzieję, że potwierdzi :P ... albo zaprzeczy ... :( .
:peace:

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.wrz.2007 17:42:54 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
1. przepływomierz [miernik masy powietrza] jest bezwględnie do wymiany. samochód ma w tej chwili nie więcej niż 60% mocy - po wymianie nie poznasz auta.

nr tej części to: 059 906 461 E[X]
kup tylko i wyłącznie w ASO [albo w Bosch'u]. koszt w trybie Austausch to ok. 390 PLN.
wymienisz samemu w ciągu 48s - jeżeli nie będziesz wiedzieć jak, to napisz na forum.

lmm znajdziesz tutaj:
Obrazek


2. jak Piotr zauważył - EGR należy przeczyścić, gdyż jest przyblokowany;

3. zacznij jeżdzić na BP Ultimate celem oczyszczenia wtryskiwaczy.



po zrobieniu powyższego dymienie ustanie i dostaniesz 40% mocy.
[nie wiem, co ważniejsze :): ]

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.wrz.2007 17:59:05 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.lip.2007 22:04:31
Posty: 61
Lokalizacja: mammelzen
dziekuje za konkretna odpowiedz mam nadzieje ze problem kopcenia natychmiast ustanie po wymianie, co do mocy to myslalem ze to auto ma moc ale zawierzam w slowa Wielkiego Szefa i juz jutro zapierniczam do Bosch'a
o efekcie wymiany niezwłocznie powiadomie
dziekuje


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.wrz.2007 18:15:41 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
ależ proszę ;) .

po wymianie lmm poproszę tylko o zalogowanie dynamicznie grupy 010.

celem wyjaśnienia - masa powietrza dla silnika AFB powinna wynosić min. 750mg/R [grupa 010 poz. 1]. u Ciebie masa powietrza wynosi poniżej 500mg/R...

to powoduje obcięcie dawki paliwa - dawka powinna wynosić >38mg/R, a wynosi 24mg/R...

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.wrz.2007 18:27:44 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.lip.2007 22:04:31
Posty: 61
Lokalizacja: mammelzen
mądrego człowieka dobrze posłuchać... :):


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.wrz.2007 18:56:41 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
kowalwalcz napisał(a):
mądrego człowieka dobrze posłuchać... :):


Słusznie - dlatego posłuchaj Meszruma w 100%. Myślę tutaj o zakupie LMM (przepływomierza). Pokombinuj trochę "szukajką", to znajdziesz opis jak kupować tą część i jak walczyć z ASO.

Przy okazji drobne wyjaśnienie:

- ubytek mocy to wina LMM (po wymianie odczujesz subiektywną różnicę nawet większą niż wskazane przez Wodza 40% !!)
- dymienie na biegu jałowym to skutek "zawieszonego" EGR

... i właśnie dlatego powinieneś zarówno wyczyścić EGR jak i wymienić LMM
(mówiąc wprost - grzech zanichania nie wchodzi w grę ... :): )

- "oczyszczanie wtryskiwaczy" będzie najbardziej skuteczne "w trasie" pokonanej z pedałem gazu jak najbliżej podłogi

:peace:

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.wrz.2007 19:16:34 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
kowalwalcz napisał(a):
mądrego człowieka dobrze posłuchać... :):


A kto powiedział, że on jest mądry ? :) :jezor:

Moi szanowni przedmówcy nie zauważyli jeszcze przyciętego termostatu ? :)
Kolego z Wałcza, będziesz mial z nim problemy przy pierwszych chłodach...
Minimalna temperatura do logowania to 85*C :!!:

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.wrz.2007 20:11:52 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.lip.2007 22:04:31
Posty: 61
Lokalizacja: mammelzen
dziekuje wszystkim za cenne uwagi, w dzisiejszych czasach trudno jest o fachową poradę za free...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.wrz.2007 20:14:55 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.lip.2007 22:04:31
Posty: 61
Lokalizacja: mammelzen
carlnova napisał(a):
kowalwalcz napisał(a):
mądrego człowieka dobrze posłuchać... :):


A kto powiedział, że on jest mądry ? :) :jezor:

Moi szanowni przedmówcy nie zauważyli jeszcze przyciętego termostatu ? :)
Kolego z Wałcza, będziesz mial z nim problemy przy pierwszych chłodach...
Minimalna temperatura do logowania to 85*C :!!:


być może nie poczekałem do końca aż auto sie rozgrzeje tak jak należy... nie mniej jednak także dziękuję za cenną uwagę :peace:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.wrz.2007 21:47:04 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
kowalwalcz napisał(a):
być może nie poczekałem do końca aż auto sie rozgrzeje tak jak należy... nie mniej jednak także dziękuję za cenną uwagę :peace:


Kowal, miałeś bardzo dobrze rozgrzane auto...
Widać to po temperaturze oleju w logu 007 - 93,5*C
Masz niestety problemy z termostatem...

kowalwalcz napisał(a):
w dzisiejszych czasach trudno jest o fachową poradę za free...


U nas wszystko jest za free... ;)
Nie tak jak na forum viakena, prawda ?

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.wrz.2007 22:55:24 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.lip.2007 22:04:31
Posty: 61
Lokalizacja: mammelzen
carlnova napisał(a):
kowalwalcz napisał(a):
być może nie poczekałem do końca aż auto sie rozgrzeje tak jak należy... nie mniej jednak także dziękuję za cenną uwagę :peace:


Kowal, miałeś bardzo dobrze rozgrzane auto...
Widać to po temperaturze oleju w logu 007 - 93,5*C
Masz niestety problemy z termostatem...

kowalwalcz napisał(a):
w dzisiejszych czasach trudno jest o fachową poradę za free...


U nas wszystko jest za free... ;)
Nie tak jak na forum viakena, prawda ?


szczera prawda... niestety


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.wrz.2007 13:27:06 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.lip.2007 22:04:31
Posty: 61
Lokalizacja: mammelzen
jestem po wymianie przeplywki i czyszceniu EGR, auto nabralo mocy i nie kopci w ogole
serdecznie dziekuje za cenne uwagi wszstkim kolegom...
:D :D :D :D


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 19 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 19 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: