.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 03.lut.2025 21:02:35

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 16 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [Audi A6 2.5TDI ] 99r silnik troche glosno chodzi (klepie)
PostNapisane: 08.wrz.2007 13:20:24 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.sie.2007 15:05:11
Posty: 9
Lokalizacja: Zdzieszowice
Hmm,, nie wiem jak zacząć w sumie to jestem nowy na forum ponieważ od nie dawna jestem posiadaczem Audi A6 2.5TDI 99r. silnik AKN. WITAM WSZYSTKICH:)
Podczas zakupu żadnych większych problemów autko chodziło cicho i spokojnie po przejechaniu około 1000km trochę mi zaczęła klepać moja V6 –tka w linku poniżej zamieszczam nagranie, dla tych co są w temacie o postawienie jakiejś bliższej diagnozy albo co posprawdzać ewentualnie jak się zabrać do tego silnika..,dodam ze jak zaczeła klepac to zrobilem jeszcze jakies 4tyś km. i nie dawno z rana był momęt kiedy dosłownie 10-15sekund chodzila cicho i spokojnie. Byłem u paru fachmanów i opinie różnie i podzielone.. z tego co czytam na forum to Wałki i te regulatory hydrauliczne cczy coś takiego jest odpowiedzialne za takie stukanie.. hmm,., tylko ze do tego dochodzą opinie fachowców, którzy twierdzą ze to tylko jakaś rolka inny stwierdza ze to mogą być panewki.. i takie tam.. Na forum obserwuje ze wielu z was robi takie silniki praktycznie co dziennie wiec proszę o jakąś bardziej doświadczoną podpowiedz.. POZDRAWIAM

link z nagraniem
http://pilot-24.nazwa.pl/audi/


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.wrz.2007 13:32:01 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.paź.2005 12:36:56
Posty: 1696
Lokalizacja: Zielona Góra 32 w zwi... hehe
Dla samochodu z TDi zwlaszcza avant nalezy liczyc roczny przebieg minimum 50 tys km. Popychacze hydrauliczne wytrzymuja srednio 300 tys a pozniej nalezy je zmienic. W V6 TDi starszej generacji dochodzi jeszcze wymiana dzwigienej podkladek i tych walkow .Panewki nie maja prawa stukac. Chyba ze auto bylo zatarte i ktos zalozyl nowe panewki na nieszlifowany wal.

_________________
(103KW)chip133 KW 375Nm AEL Tdi avant 6 gear
Q7 4.2 Tdi


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.wrz.2007 13:37:23 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.sie.2007 15:05:11
Posty: 9
Lokalizacja: Zdzieszowice
Jack napisał(a):
Dla samochodu z TDi zwlaszcza avant nalezy liczyc roczny przebieg minimum 50 tys km. Popychacze hydrauliczne wytrzymuja srednio 300 tys a pozniej nalezy je zmienic. W V6 TDi starszej generacji dochodzi jeszcze wymiana dzwigienej podkladek i tych walkow .Panewki nie maja prawa stukac. Chyba ze auto bylo zatarte i ktos zalozyl nowe panewki na nieszlifowany wal.


Co do przebiegu to wyswietla 220.tys km.. ale nie moge być pewien.. pozatym wydaje mi sie ze stuki dochadzą gdzies od gory zilnika a nie od dołu a panewki mamy na dole sciągalem dolną osłone pod silnikiem i tam w sumie jest cisza..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.wrz.2007 13:51:31 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
Foreks - silnik wyraźnie utyka na /conajmniej/ jeden cylinder. Najczęściej jest to książkowy przykład wysypanych hydropopychaczy i dźwigieniek leżących na dnie głowicy.
To oczywiście tylko teoria - bez kompleksowej diagnostyki na żywym organizmie /moim zdaniem/ trudno powiedzieć cokolwiek więcej. Uważam, że dalsza eksploatacja może Cię kosztować wymianę całego silnika (np. kiedy odłamek hydrauliki zablokuje sprężynę otwartego zaworu) ... .

Firma zdolna wykonać prawidłową i 100% fachową naprawę w Twojej okolicy to:
www.sserwis.pl
Nie masz daleko a profesjonalizm niewyobrażalny !!

Jack - nie wiem skąd czerpiesz wiedzę. Moja wiedza podpowiada, że hydropopychacze powinny być wymieniane z każdym rozrządem. To właśnie ci, którzy wymieniają hydro co 300 tkm - pytaja potem na AKP gdzie kupować wałki ... .

:peace:

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.wrz.2007 14:13:47 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.sie.2007 15:05:11
Posty: 9
Lokalizacja: Zdzieszowice
Piotruś napisał(a):
Foreks - silnik wyraźnie utyka na /conajmniej/ jeden cylinder. Najczęściej jest to książkowy przykład wysypanych hydropopychaczy i dźwigieniek leżących na dnie głowicy.
To oczywiście tylko teoria - bez kompleksowej diagnostyki na żywym organizmie /moim zdaniem/ trudno powiedzieć cokolwiek więcej. Uważam, że dalsza eksploatacja może Cię kosztować wymianę całego silnika (np. kiedy odłamek hydrauliki zablokuje sprężynę otwartego zaworu) ... .

Jack - nie wiem skąd czerpiesz wiedzę. Moja wiedza podpowiada, że hydropopychacze powinny być wymieniane z każdym rozrządem. To właśnie ci, którzy wymieniają hydro co 300 tkm - pytaja potem na AKP gdzie kupować wałki ... .

:peace:


Czyli co bo w sumie zastanawiałem sie nad zdjęciem tej górnej pokrywy od wałka.. najwiekszy dylemat mam z tym jak je posprawdzać.. albo te wałki sa jakieś metody do posprawdzania tego?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.wrz.2007 14:26:29 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
foreks napisał(a):
Czyli co bo w sumie zastanawiałem sie nad zdjęciem tej górnej pokrywy od wałka.. najwiekszy dylemat mam z tym jak je posprawdzać.. albo te wałki sa jakieś metody do posprawdzania tego?


Polecam Ci szukajkę, to jeden z najbardziej szczegółowo omówionych tematów na tym Forum. Naprawdę - archiwum jest tak bogate, że braknie Ci kilku godzin na przeczytanie wszystkiego ... .
:peace:

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.wrz.2007 15:15:39 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.sie.2007 15:05:11
Posty: 9
Lokalizacja: Zdzieszowice
Piotruś napisał(a):
foreks napisał(a):
Czyli co bo w sumie zastanawiałem sie nad zdjęciem tej górnej pokrywy od wałka.. najwiekszy dylemat mam z tym jak je posprawdzać.. albo te wałki sa jakieś metody do posprawdzania tego?


Polecam Ci szukajkę, to jeden z najbardziej szczegółowo omówionych tematów na tym Forum. Naprawdę - archiwum jest tak bogate, że braknie Ci kilku godzin na przeczytanie wszystkiego ... .
:peace:



Szukam Twardo Szukam co chwile cos nowego! czytam i czytam.. tyle ze z tego czytania to tylko jedno wchodzi mi do głowy... kapitalka...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.wrz.2007 16:06:27 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
Foreks - widzę, że jesteś "świeży w temacie" (nic nagannego - nie można znać się w życiu na wszystkim). Dlatego właśnie poleciłem Ci SSERWIS jako najbliższy Ciebie i absolutnie kompetentny warsztat zdolny wykonać usługę kompleksowo. Nie będzie tanio - bo być nie może. Za to otrzymasz pisemną gwarancję i moje słowo honoru, że efekty naprawy dalece przekroczą Twoje wymagania.
Jest jedna wielka korzyść - zapłacisz raz i zapomnisz na zawsze o tym co Cię spotkało. Jeżeli pojedziesz do jakiegoś żółtodzioba, który V6-tki oglądał dotąd tylko na parkingu - finalnie zapłacisz więcej, tyle że na raty i bujając się od warsztatu do warsztatu - a zadowolenie z auta może już nie wrócić.

:peace:

PS: Nie jestem rzecznikiem SSERWISu ale od (ponad) 10 lat utrzymuję z tą Firmą (przez wielkie "F") ścisły kontakt i po każdej wizycie u Pana Sopy mam o czym rozmyślać ... aż do następnego razu. To jedno z najbardziej niesamowitych miejsc na ziemi jakie znam i dlatego jest tak gorąco przeze mnie polecane ... .
Korzystaj bo masz blisko - niektórzy przyjeżdżają tam nawet z Podlasia ... .

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.wrz.2007 11:09:25 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.sie.2003 12:16:47
Posty: 4194
Lokalizacja: Łomża
Troche klepie, przecież to napier....


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.wrz.2007 15:52:34 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.sie.2007 15:05:11
Posty: 9
Lokalizacja: Zdzieszowice
Na Forum wyczytalem zeby fotke zrobic tego wałka przez korek wlewu oleju.. jak by ktos mial chwile kuknąc na moje zrobione foto i to ocenił w jakim stanie jest ten wałek.. tzn.., tak z ciekawości pytam jutro wezmę starego i rozbiore sobie te górne pokrywy i pooglądam to jak to tam wygląda.. jest cos czszególnego na co zwrócic uwage? pozdro

http://pilot-24.nazwa.pl/audi/
a6 korek wlewu oleju


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.wrz.2007 17:30:14 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
kompletny zgon.
nie powinieneś jeździć tym autem.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.wrz.2007 18:53:38 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.sie.2007 15:05:11
Posty: 9
Lokalizacja: Zdzieszowice
dzieks meszrum.. autko odstawione.. jutro biore sie za robote..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.wrz.2007 18:58:33 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.sie.2007 15:05:11
Posty: 9
Lokalizacja: Zdzieszowice
dzieks meszrum.. autko odstawione.. jutro biore sie za robote..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.wrz.2007 19:31:15 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
wowo napisał(a):
Troche klepie, przecież to napier....


Dokładnie...
Niezła symfonia :/
Nie jeździj tym autem kolego foreks...

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.wrz.2007 08:54:35 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.sie.2006 16:23:22
Posty: 135
Lokalizacja: Wrocław
Ciekawi mnie jak na tym zdjeciu dostrzegliscie ze walki sa do roboty/wymiany. Sa wytarte ale czy az tak bardzo po czym to widac ?
U mnie tez wygladaja podobnie przez korek jednak silnik chodzi dobrze.
Na nagraniu slychac jakby samochod chodzil jak ciezarowka, cos jest naprawde powaznego z silnikiem :(
Ja bym jeszcze sprawdzil wtryski. U mnie glosne klekotanie bylo spowodowane uwalonym jedym wtryskiwaczem.

_________________
Audi A6 2.5 TDI 1999 r. AKN


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.lis.2007 09:12:44 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.sie.2007 15:05:11
Posty: 9
Lokalizacja: Zdzieszowice
co do mojego pytania.. to chyba nikt by nie przypuszczał co sie mogło stac! co prawda czarny scenariusz po bardzo dlugich diagnozach! ale te modele tez tak maja.. w autko okazalo sie ze jest blok pęknięty olej uciekał, brak ciśnienia oleju powoduje ze wałki i hydraulika chodzi prawie na sucho... i autko stuka!

Zamykam temat.. wszystkim za wszelką pomoc dziekssss... auto na serwisie u pana S.:)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 16 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 68 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: