.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 03.lut.2025 09:02:25

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 36 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 08.wrz.2007 22:59:23 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.sie.2003 18:31:38
Posty: 2236
Lokalizacja: Norwegia
Auto: Audi Coupe Quattro V8T ; VW Golf 1 4x4 T
A czy wiesz na jaka dokładnie średnicę cylindra roztoczony masz blok? Seryjnie czy ciaśniej lub luźniej? Mam narazie jeden blok z MC do rozwiertu i dwa NG/NF w dobrym stanie bez progów. Skłaniam się w kierunku rozwiertów a nie zmiany tylko pierścieni na wypracowanych cylindrach.

_________________
Jestem Audiholikiem i jest mi z tym dobrze...i... jakoś nie chcę się z tego leczyć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.wrz.2007 09:52:56 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.sie.2003 18:31:38
Posty: 2236
Lokalizacja: Norwegia
Auto: Audi Coupe Quattro V8T ; VW Golf 1 4x4 T
A jeszcze jedno dla rozwiania wszelkich wątpliwości. Korby w NG są identyczne z 3B/ABY/7A od roku 91 w górę. Starsze NG ma korby takie jak NM, NF i KV. Ale nie jestem w stanie powiedzieć czym się różnią. Niestety te korby z 20V turbo pojechały ode mnie zanim zajarzyłem, że w NG była zmiana korb po 91 roku. Ja składam dwa silniki na korbach starszych.

_________________
Jestem Audiholikiem i jest mi z tym dobrze...i... jakoś nie chcę się z tego leczyć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.wrz.2007 16:24:04 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 04.paź.2004 13:33:42
Posty: 855
Lokalizacja: Warszawa
średnica rozwiertu jest zrobiona na 82,5 mm tak jak fabryczne nominalne 7A z tym że rozwiert był robiony z dostarczonymi tłokami. Rozwiert jest dopasowany do tłoka. Jeśli te korby w NG sprzed 91 roku są inne to pewnie takie jak były też w tym MC. Różnią się szerokością panewki głównej, co za tym idzie wał też jest inny.

_________________
Audi Coupe Quattro MC/3B/7A Hybrid Powered
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.wrz.2007 17:23:29 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.sie.2003 18:31:38
Posty: 2236
Lokalizacja: Norwegia
Auto: Audi Coupe Quattro V8T ; VW Golf 1 4x4 T
Nie nie. Wały są takie same. Zmiana jest tylko korby. Korby w MC są na mały czop korbowy, a NG przed i po zmianie ma większy czop.

Właśnie przywiozłem z Suwałk, dół silnika NG wyciągnięty z B4 91 rok. Tyle, że nie ma numerów silnika a wiem na pewno, że nie jest to oryginalny silnik z tego auta. Był już raz zmieniany. Rozbiorę i upewnię się co to jest. Cylindry w rewelacyjnej kondycji, zero progów i wyraźnie widoczna siatka po honowaniu. Pomierzę mikrometrem jeszcze, ale wszystko zapowiada się obiecująco. Głowica była czysta, bez nagarów, miska olejowa czysta. Sam rozbierałem silnik. Nie wykluczam, że jeden z dwóch silników 20V będzie oparty na bloku NG. Mam kłopot z zakupem drugiego bloku MC na rozwiert.

_________________
Jestem Audiholikiem i jest mi z tym dobrze...i... jakoś nie chcę się z tego leczyć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.wrz.2007 22:22:11 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.lip.2005 14:27:57
Posty: 77
Lokalizacja: z południa
Zgodnie z informacją z tej strony zawory w silniku 7A są wypełnione sodem.
Poza tym wydaje mi sie, że nie ma tak wielu problemów z włożeniem np. tłoków z NG do silnika 7A. Kiedyś liczyłem stopień sprężania w takim cudzie i wyszło coś poniżej 7,8 : 1. Niezbyt wiele, ale z turbo byłoby chyba OK. Nie wiem tylko, czy przy takiej kombinacji zawory nie stukną w tłoki - tłoki z 7A jak wiadomo mają podcięcia na zawory dolotowe. Chociaż z drugiej strony tłok z NG różni się od tłoka 7A parametrem, który w katalogu np. MAHLE nazywa się compression height czyli wysokością od środka sworznia do denka tłoka. Różnica ta wynosi ok. 1,2 mm. Zaznaczę, że też próbowałem kombinacji z blokami silników 2.1 l, ale praktycznie nadaje się do czegoś sensownego jedynie blok silnika KG, do którego trzeba kupić tłoki z 2.2 T 20V w dobrym stanie. Ani jednego, ani drugiego nie jest łatwo dostać, że o cenach nie wspomnę. W intercarsie tłoki MAHLE do NG kosztują coś ponad 284 zł, a do 7A nieco ponad 510 zł - chłodna powaga liczb przemawia jednak za tłokami z NG w silniku 7A :) Chyba, że z tymi zaworami jednak wyjdzie kicha :/


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.wrz.2007 22:30:33 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.sie.2003 18:31:38
Posty: 2236
Lokalizacja: Norwegia
Auto: Audi Coupe Quattro V8T ; VW Golf 1 4x4 T
Zgodnie z informacjami z dość wiarygodnym forum motorgeek.com, tłoki NG nie powinny spotkać się z z zaworami z 20V, ale jest opisana jedna sytuacja, gdzie silnik pracował na wyższych niż rozsądne obroty i na denkach tłoka zawory delikatnie się odbiły. Ja zlecę jednak wykonanie podcięć w tłokach z NG. Cytując kolejny raz informacje z w.w. forum, stopień sprężania będzie wynosił 8,5:1 przy połączeniu dołu z NG i góry z 20V.

Zawory z 7A maja inne numery katalogowe od tych z 20Vt, ale jeżeli są z sodem...to tylko się cieszyć.

_________________
Jestem Audiholikiem i jest mi z tym dobrze...i... jakoś nie chcę się z tego leczyć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.wrz.2007 22:51:43 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.lip.2005 14:27:57
Posty: 77
Lokalizacja: z południa
Ten stopień sprężania wydaje mi się nieco podejrzany.
Skoro pojemność komory spalania w 7A to coś ok. 49,66 cm^3, nominalne tłoki NG są niższe od nominalnych tłoków 7A o 1,2 mm, a to daje kolejne 6,41 cm^3. Do tego dochodzi pojemność w wybraniu tłoka NG 11,9 cm^3 to wychodzi:
St. spr= 1 + (Vcyl/Vks) = 1+ 461,8/(49,66 + 6,41 + 11,9) = 7,79
Te szacunki nie uwzględniają grubości uszczelki, więc pewnie w rzeczywistości może być jeszcze trochę mniej jeśli oczywiście gdzieś się zdrowo nie rąbnąłem ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.wrz.2007 23:05:01 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.sie.2005 18:04:27
Posty: 579
Lokalizacja: Białystok
kefir200 napisał(a):
- dwa czujniki z tyłu głowicy w AAN - 7A ma jeden.

w AAN jest jeden,dolny 'otwor' jest wkrecona sruba(po co i na co,nie wiem)
kefir200 napisał(a):
- z przodu mocowanie na czujnik położenia wałka - 7A nie ma nadlewu - da się dorobić.

w starszych AAN hall jest w aparacie zaplonowym

_________________
A8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.wrz.2007 23:05:07 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.sie.2003 18:31:38
Posty: 2236
Lokalizacja: Norwegia
Auto: Audi Coupe Quattro V8T ; VW Golf 1 4x4 T
Zobacz tutaj. Może pomoże to w obliczeniach. http://www.motorgeek.com/phpBB2/viewtopic.php?t=84&postdays=0&postorder=asc&start=0

_________________
Jestem Audiholikiem i jest mi z tym dobrze...i... jakoś nie chcę się z tego leczyć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.wrz.2007 23:08:27 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.sie.2003 18:31:38
Posty: 2236
Lokalizacja: Norwegia
Auto: Audi Coupe Quattro V8T ; VW Golf 1 4x4 T
wariatquattro napisał(a):
w starszych AAN hall jest w aparacie zaplonowym


Nie wiedziałem o tym. AANy z aparatem bez 5ciu cewek zapłonowych? Musze załatwić ten temat z czujnikiem na kółku w sposób jak najbliższy oryginałowi. Jedna z trzech głowic 7A które mam, zastąpi seryjną z AANa.

_________________
Jestem Audiholikiem i jest mi z tym dobrze...i... jakoś nie chcę się z tego leczyć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.wrz.2007 23:16:16 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.lip.2005 14:27:57
Posty: 77
Lokalizacja: z południa
Wychodzi w miarę podobnie do moich wyliczeń. Ja nie rozbijałem tylko osobno pojemności w głowicy i tego co zostaje nad tłokiem w GMP. Jeśli to wyliczyć przy założeniu pojemności części w głowicy 38 cm^3 to wychodzi, że w sumie cała komora spalania (to co w głowicy + to co pomiędzy tłokiem w GMP a głowicą) jest i tak w okolicach 49,66 cm^3.
Natomiast wydaje mi się, że kolega a4kquattro z forum motorgeek.com zapomniał o wybraniu w tłoku NG, które ma pojemność ok. 11,96 cm^3 i wtedy już te rachunki z lekka nie pasują. Nie twierdzę, że w moich jest wszystko ok, ale wydaje mi się, że ten stopień sprężania mu lekko optymistyczny wyszedł.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.wrz.2007 23:59:05 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.sie.2003 18:31:38
Posty: 2236
Lokalizacja: Norwegia
Auto: Audi Coupe Quattro V8T ; VW Golf 1 4x4 T
MC1 ma seryjnie 7,8:1. W sumie jakie by nie wyszło, to będzie bardzo dobre dla doładowanej jednostki.

_________________
Jestem Audiholikiem i jest mi z tym dobrze...i... jakoś nie chcę się z tego leczyć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.wrz.2007 06:59:03 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.sie.2005 18:04:27
Posty: 579
Lokalizacja: Białystok
kefir200 napisał(a):
Nie wiedziałem o tym. AANy z aparatem bez 5ciu cewek zapłonowych? Musze załatwić ten temat z czujnikiem na kółku w sposób jak najbliższy oryginałowi.

zle sie wyrazilem troche,normalnie na cewkach itp jest,ale hall'a ma w miejscu aparatu zaplonowego(u mnie tak jest) i mozna go regulowac,te rozwiazanie ma swoje dobre strony,mozna walek wydechowy opoznic pod wieksze turbo i hall'em zgrac
Obrazek

_________________
A8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.wrz.2007 11:15:28 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.sie.2003 18:31:38
Posty: 2236
Lokalizacja: Norwegia
Auto: Audi Coupe Quattro V8T ; VW Golf 1 4x4 T
To przy okazji zapytam, czy można do wałka domodzić zębatkę, bo w nowszym AANie wałek nie ma zębatki napędzającej. Fajne rozwiązanie.

Prostuję sprawę tego drugiego czujnika w głowicy AAN. Wcześniej była zaślepka w drugim otworze, ale w związku ze swapem zamias zaślepki wyrósł czujnik do zegarów. Stąd różnica. Ale w sumie na myśli miałem wyszczególnienie różnic w głowicach 7A i AAN a 7A nie ma drugiego otworu.

_________________
Jestem Audiholikiem i jest mi z tym dobrze...i... jakoś nie chcę się z tego leczyć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.wrz.2007 15:55:49 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.sie.2005 18:04:27
Posty: 579
Lokalizacja: Białystok
to nie lepiej kupic taki walek,te rozwiazanie z hall'em jak u mnie bylo do 92roku

_________________
A8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.wrz.2007 21:51:42 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.sie.2003 18:31:38
Posty: 2236
Lokalizacja: Norwegia
Auto: Audi Coupe Quattro V8T ; VW Golf 1 4x4 T
To nie takie proste. Wałki mam ale do innego projektu i nie mam tego niby aparatu zapłonowego...a to nie jest łatwe do znalezienia. Zostanę narazie przy opcji dopasowania głowicy 7A do AAN, która mam na wzór. Dodam tylko, że to mieszanie z AANem, to oddzielny temat od budowy dwóch silników 20V bez rodowodu.

_________________
Jestem Audiholikiem i jest mi z tym dobrze...i... jakoś nie chcę się z tego leczyć...


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 36 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 28 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: