.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 21.kwi.2025 00:28:25

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Gdzie dostane wieloklin??
PostNapisane: 10.wrz.2007 12:08:30 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12.lut.2005 18:39:27
Posty: 1216
Lokalizacja: Katowice
Macie może jakiś namiar gdzie mogę dostać przejściowkę(wieloklin) potrzebny do przekładki kierownicy z B3/B4 na A3/A4.

Z góry dzięki :):

_________________
Było
Audi 80 B3 PP
Audi Coupe 3A
Audi A6 C7 Avant ultra
Jest
Audi Q7 4M TDI
Audi Cabrio 8G 1,8t


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.wrz.2007 16:48:09 
Klubowicz

Dołączył(a): 17.sie.2004 08:34:00
Posty: 7309
Lokalizacja: mazowieckie
Jeśli to taka sama jak z C4 100 na C4 A6 to powinienem gdzies coś takiego mieć - nie doczekałem się wymiany kiery w starym aucie... Kupiłem to od pewnego "klubowicza" za 80 PLN... i ponoc miało pasować - ale nigdy nie sprawdzałem... Jakby coś to wal na PW - postaram się odszukać.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.wrz.2007 17:29:16 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12.lut.2005 18:39:27
Posty: 1216
Lokalizacja: Katowice
Jak się nie myle to powinno być z 19 na 24 czy coś takiego :d
Bardzo bym był wdzięczny jak byś znalazł troszkę czasu na poszukiwania :D

_________________
Było
Audi 80 B3 PP
Audi Coupe 3A
Audi A6 C7 Avant ultra
Jest
Audi Q7 4M TDI
Audi Cabrio 8G 1,8t


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.wrz.2007 18:46:02 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.maja.2004 12:12:29
Posty: 4399
Lokalizacja: Wrocław
Zmieniasz średnicę z 17,5 na 26, a na allegro widziałem takie w sprzedaży po 30zł. Jeszcze w lipcu miałem taką kupować, ale rozmyśliłem się ze względu na za dużą rzeźbę przy taśmie od airbag'u.

_________________
Obrazek

Audi, a owszem, posiadam.

... Rympel 666 ...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.wrz.2007 21:11:00 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12.lut.2005 18:39:27
Posty: 1216
Lokalizacja: Katowice
Sprinter napisał(a):
Zmieniasz średnicę z 17,5 na 26, a na allegro widziałem takie w sprzedaży po 30zł. Jeszcze w lipcu miałem taką kupować, ale rozmyśliłem się ze względu na za dużą rzeźbę przy taśmie od airbag'u.


Własnie allegro przekopałem i nic nie znalazłem :/ chyba ze nazywa sie to jakoś specjalnie :):

_________________
Było
Audi 80 B3 PP
Audi Coupe 3A
Audi A6 C7 Avant ultra
Jest
Audi Q7 4M TDI
Audi Cabrio 8G 1,8t


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.wrz.2007 21:37:21 
Klubowicz

Dołączył(a): 17.sie.2004 08:34:00
Posty: 7309
Lokalizacja: mazowieckie
Milo napisał(a):
Sprinter napisał(a):
Zmieniasz średnicę z 17,5 na 26, a na allegro widziałem takie w sprzedaży po 30zł. Jeszcze w lipcu miałem taką kupować, ale rozmyśliłem się ze względu na za dużą rzeźbę przy taśmie od airbag'u.


Własnie allegro przekopałem i nic nie znalazłem :/ chyba ze nazywa sie to jakoś specjalnie :):


To jak nie znajdziesz to napiszesz mi PW.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.wrz.2007 22:58:23 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.mar.2007 21:00:30
Posty: 609
Lokalizacja: Wrocław
A ja znalazłem taką przejściówkę wieloklinu w VW CAddy na schrocie, wygląda na orginał tylko nie wiem czy w tym aucie była mantowana w seryjnie np w autach po lifcie.

Warto sprawdzić w Etce lub podjachać zapytać w ASO AUDI,

Tak ona wygląda:

http://www.audi-klub.xenium.pl/foto/inn ... _C4_C5.jpg

troche zmasakrowana bo nie mogłem jej ściągnąć, dopiero odciałem i wybiłem na imadle :):



Pozdrawiam

_________________
A6 C4 2,5TDI Automat AVANT + chip ABT !
Było:
A6 C4 2,5TDI Manual AVANT + chip ANGLIK- do sprzedania części!
F 126S 900ccm 45KM - sprzedany


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.wrz.2007 10:17:38 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.mar.2005 19:17:40
Posty: 37
Lokalizacja: Częstochowa
Zgadza się. Można taką przejściówkę kupić w serwisie. Wiem, bo jakiś czas temu ją kupiłem (koszt z tego co pamiętam to około 50zł). Jeśli chodzi o ETKE, to można ją znaleźć między innymi na stronie dotyczącej układu kierowniczego VW Golfa z roku 88 (wtedy w VW zmieniono wieloklin na duży). Są dwa typy: długi (taki jak na linku, który podał marco_wroc) i krótki, który ja kupiłem. W poniedziałek (bo wtedy będę miał dostęp do sieci) mogę podać numer części i zdięcie przejściówki.

Generalnie przejściówki jeszcze nie montowałem (jak i samej kierownicy) i do końca nie wiem, czy na 100% będzie Ok. Przy montażu nowej kiery jest bardzo dużo problemów, które należy rozwiązać, a przejściówka jest tylko jednym z nich. Ja w każdym razie się nie poddaje i na dniach będę przeprowadzał kolejną próbę. Problem z przejściówką polega między innymi na tym, że musi ona być ciasno pasowana na kolumnie kierowniczej (co zresztą zgadza się z obserwacjami marco_wroc). Zastanawiam się, czy ją wbić, czy też rozgrzać w gorącym oleju i dopiero nasunąć na kolumnę. Z przejściówką ze szrotu nie powinno być już tak dużych problemów, bo była już raz zamontowana, ale do końca nie wiem, czy to aż tak dobrze.

Jeśli zaś chodzi o przejściówkę z allegro, to mam takową i mogę ją tanio odstąpić. Kupiłem taką wcześniej, ale myślałem, że nie pasuje. Dlatego zdecydowałem się na zakup w serwisie. Przymierzając oryginalną doszedłem dopiero do wniosku, że tak powinno być (pasowana ciasno).

Jeżeli w przyszłym tygodniu (być może nawet w ten weekend) uda mi się założyć kierownice, to podzielę się moimi doświadczeniami i postaram się zrobić zdięcia.

_________________
100 C4 avant 2.5TDI '92r.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.wrz.2007 17:54:28 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.mar.2004 10:35:24
Posty: 181
Lokalizacja: Sanok/Podkarpacie
Ja montowałem u siebie w B4 kierę z A4 po 2001 roku i nie było większych problemów. Przejściówka raczej powinna wejść lekko na wieloklin w kolumnie. Oczywiście nie powinna mieć luzów. Jeśli nie chce wejść to zmierz średnice obu wieloklinów. Proponował bym nie przesadzać z użyciem siły podczas montażu, żeby nie uszkodzić wieloklinów.

_________________
SEAT LEON 4Cupra 1M 1.9 TDI ARL+ '02 163/342 -> 197/439 by Bartpol
---------------------------------
12>14> VW PASSAT B5 VARIANT 1.9 TDI AFN '98
09>13> AUDI A6 C5 2.8 quattro
ACK '99
08>09> VW PASSAT B5 (3BG) 1.9 TDI AWX '01
05>08> AUDI B4 1.9 TDI 1Z '93
04>05> VW GOLF III 2.0 GTI '92
03>04> VW PASSAT B3 VARIANT 1.8 '91
02>03> OPEL KADETT GSI 16V '89
Obrazek

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.paź.2007 00:35:42 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.mar.2007 21:00:30
Posty: 609
Lokalizacja: Wrocław
Ja aby zdjąć przejściówkę musiałem odciąć kawałek drążka na którym siedzi, następnie wybić na imadle więc siedzi dość ciasno ( chyba lekki stożek ) duży wieloklin ( drobniejsze ząbki ) sa proste więc jest kierownica na niego wchodzi lużniej ale bez wyczuwalnych luzów.
Przy dokręcaniu kierownicy oczywiście nie używajcie zbyt dużej siły, tyle żeby się trzymała i nie została w rękach na zakręcie, można po dokręceniu kiery zalać gwint farbą żeby w razie drgań śruba się nie odkręciła ale nie słyszałem o takim przypadku, reszta związana ze zmianą to błachostka.

Już dzisiaj wszystko rozebrałem i obejrzałem dokładnie.

Przełaczniki:
- można wykorzystać od : A6/C4 czyli oryginał

Składają się z 3 częśći:
- swiatła
- kierunkowskazy
- wycieraczki

Od A4 przekładamy tylko część manetki świateł (ma mocowania do taśmy airbabu które zgrają się z kierownicą)

zostaje nam tylko jedno mocowanie (zatrzask) od taśmy airbagu który odpiłowujemy od oryginalnych przełączników A4 i przyklejamy w to samo miejsce w A6/C4

Podłączenie taśmy:
W nowej są 4 kable ( 2 do klaksonu i 2 do poduchy )

W starej tylko 3 ( 1 do klaksonu i 2 do poduchy )

czyli w starej brakuje masy która pobierana jast w C4 z drążka w okolicy nakrętki kierownicy.
Podciągamy masę z okolicy przełączników i wszystko gra.

potem tylko skręcamy , wkładamy nową kierownicę i cieszymy się nowszym wyglądem wnętrza auta

P.S. Ja jescze zamierzam dołożyć manetkę od tempomatu od A8, jest taka sama.


Będę montował na dniech więc wkrótce fotostory.

_________________
A6 C4 2,5TDI Automat AVANT + chip ABT !
Było:
A6 C4 2,5TDI Manual AVANT + chip ANGLIK- do sprzedania części!
F 126S 900ccm 45KM - sprzedany


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.paź.2007 15:24:27 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.mar.2005 19:17:40
Posty: 37
Lokalizacja: Częstochowa
Ja zakładałem kierownicę w piątek :)

Nie mam niestety jeszcze zdięć z założoną kierownicą, ale jak tylko zrobię to wyślę (pewnie pod koniec tygodnia). Mój sposób jest bardziej ,,chałpniczy'' i nie tak zaawansowany jak marco_wroc (mi nie zależało między innymi na poduszcze), ale w skrócie ją opiszę:

1. Przejściówka wieloklinu - tak jak pisałem wcześniej zamontowałem krótką przejściówkę zakupioną w serwisie. Na linku poniżej jest numer części (obok po prawej stronie znajduje się przejściówka z allegro):
http://icis.pcz.pl/~olas/cars/k1.jpg

2. Zastosowałem zaślepkę poduszki, którą zrobiłem tak: kupiłem zaślepkę z laminatu wyciąłem wewnętrzny otwór na logo, troszkę dopasowałem do kierownicy i naciągnąłem na nią skórę (bodajże BMW Designio), w środek wkleiłem oryginalne logo, kupione kiedyś z oryginalną zaślepką do kierownicy czteroramiennej. Całość przymocowałem do stelaża zrobionego z aluminium i fragmentów zaślepki czteroramiennej w taki sposób, aby klakson działał bezproblemowo. Tak w skrócie to wyglądało, a to efekt:
http://icis.pcz.pl/~olas/cars/k4.jpg
http://icis.pcz.pl/~olas/cars/k5.jpg
http://icis.pcz.pl/~olas/cars/k6.jpg
http://icis.pcz.pl/~olas/cars/k11.jpg

4. Do odbijania kierunkowskazów dorobiłem coś takiego:
http://icis.pcz.pl/~olas/cars/k2.jpg
http://icis.pcz.pl/~olas/cars/k3.jpg

5. Częci, których użyłem (poza kierownicą i zaślepką):
http://icis.pcz.pl/~olas/cars/k7.jpg

Dodatkowe zdięcia
kierownica z wieloklinem:
http://icis.pcz.pl/~olas/cars/k8.jpg
i z pozostałymi elemetami:
http://icis.pcz.pl/~olas/cars/k10.jpg

_________________
100 C4 avant 2.5TDI '92r.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: