Koledzy na forum jestem od niedawna a już udało mi się dużo zdobyć informacji, które w przyszłości zaoszczędza mój czas i pieniądze w czasie eksploatowania mojej A6. Dlatego chcę się podzielić moimi doświadczeniami na temat naprawy usterki tempomatu.
OBJAWY:
Tempomat działa niestabilne, daje się załączyć lub jest martwy, często również działa prawidłowo do momentu ruszenie manetki od kierunkowskazu (włączenia kierunkowskazu).
DIAGNOSTYKA:
Ponieważ mam swój VAG po sprawdzeniu w pozycji silnika blok 6 w trzeciej kolumnie miałem błędne odczyty, ale po włączeniu prawego kierunkowskazu odczyt stawał się prawidłowy. Mój wniosek był taki, że przyczyna tkwi w manetce!
PRZYCZYNY:
Zgodnie z zamieszczonym zdjęciem z manetki przy samym trzonie wychodzi taśma przewodząca od tempomatu (czerwona strzałka), która jest poddana ruchowi w czasie włączania kierunkowskazu. Niestety po pewnym czasie traci ona styk na złączy i tempomat działa nieprawidłowo.
JAK NAPRAWIĆ:
Najpierw trzeba odkręcić pokrywę górną osłony kolumny kierowniczej (dwa wkręty na śrubokręt krzyżak w dolnej osłonie).
Gdy mamy dostęp do korpusu manetki, w moim przypadku między taśmę przewodzącą a korpus trzonu manetki wstawiłem podkładkę o grubości około 2mm, tak jak na zamieszczonym zdjęciu. Od tej pory tempomat działa stabilnie bez problemów.
Jeszcze nie umie umieszczać zdjęć
![Question :?:](./images/smilies/icon_question.gif)
, więc jak ktoś chce proszę pisać ja wyślę na pocztę
UWAGA: powyższy opis naprawy jest poglądowy i nie ponoszę odpowiedzialności za powstałe w wyniku samodzielnej naprawy uszkodzenia.[/img][/b]