.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 10.lut.2025 19:52:14

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 136 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 3, 4, 5, 6, 7  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 13.wrz.2007 10:21:06 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.sty.2007 16:43:09
Posty: 50
Lokalizacja: centrum
baxter - przeczytalem to wszystko i twierdzę, że pierd.... się z tym silnikiem jak matka z lobuzem.
Panewa mogla paść od zwyklego palowania (najczęściej na zimnym).
Jeżeli Ty nie katowaleś, to poprzedni wlaściciel mógl ją już przytrzeć.

Być może panewa byla już robiona i to w sposób dosyć kiepski?

Nie marudź, że kupno używanego silnika to zly pomysl.
To bardzo dobry pomysl, pod warunkiem, że motor wyciągnięty bedzie z rozbitka z zagranicy lub Anglika.

Na Twoim miejscu kupil bym używkę pod warunkiem sprawdzenia odpalonego motoru.

_________________
B4 2.8 V6 Quattro - sprzedane
B4 2.0 ABT - sprzedana
Jest Passat B5 TDI AFN czarna strzała


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.wrz.2007 10:39:27 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.lut.2004 23:32:38
Posty: 449
Lokalizacja: Wyszków
pazimoto napisał(a):
Nie marudź, że kupno używanego silnika to zly pomysl To bardzo dobry pomysl, pod warunkiem, że motor wyciągnięty bedzie z rozbitka z zagranicy lub Anglika.

Na Twoim miejscu kupil bym używkę pod warunkiem sprawdzenia odpalonego motoru.


Ta pogadaj se ja mam swoja koncepcję a ty swoja i nie zamierzam przekonywac na siłe ciebie do swojej Ja traktuje mój samochód jako hobby i eksponat dla tego bede starał się przywrócić wszytko do orygianłu. :peace:

PS. a jak to jest z wydechowym ?

_________________
80 1,8 2002-2004
COUPE 2,3NG + BLOS 2004-2007
ACQ 2,3 20V 2007-2008
A3 1,9 tdi 130 KM 2008-?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.wrz.2007 13:02:23 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.wrz.2003 20:02:10
Posty: 6695
Lokalizacja: Włocławek
Auto: A6Q C5/CQ B2/A3 8L
pazimoto napisał(a):
Nie marudź, że kupno używanego silnika to zly pomysl.
To bardzo dobry pomysl, pod warunkiem, że motor wyciągnięty bedzie z rozbitka z zagranicy lub Anglika.


Taaaa anglicy i niemcy normalnie sypiają z tym autkiem pod jedną kołderką, Tak o nie dbają :P

BTW znalezienie dobrego, uzywanego 7A to raczej dosc ciezki temat ;)

O ile w przypadku Twojego 2.0 ABK sam bym wymienił silnik na uzywke, bo jest ich jak psów i można przebierać. O tyle biorąc pod uwagę 2.3 20V to każdy od nowości dostawał ostro w d.pe, więc po 20 latach każdy będzie wymagał naprawy :)

_________________
Strona o Audi Coupe B2/B3/B4...
'99 Audi A6 Avant quattro 2.8 V6 Tiptronic (APR), 2011-? Obrazek
'85 Audi Coupe quattro 2.2 10V (KV), 2010-9999 Obrazek
'98 Audi A3 1.8 20V Ambiente (AGN), 2013-? Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.wrz.2007 17:30:49 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.sie.2005 10:55:28
Posty: 691
Lokalizacja: Gliwice
Maroonio napisał(a):
nie, nie żartuję, koletktor dolotowy po to ma w środku taką strukturę żeby opary paliwa nie skraplały się. Jedyne co się robi to dopracowanie wejść i wyjśc z kolektora żeby nie było żadnych progów (zawirowań powietrza) w miejscu w których łaczy się on z głowicą. Także w tym przypadku kiedy robisz takie dopasowanie trzeba zrobić specjalne rysy w poprzek przekroju, kolektor w środku nie moze być gładki jak lustro....z zewnątrz to inna bajka.

Z całym szacunkiem, ale faktura powierzchni kolektora to efekt techniki produkcji - znaczy się odlewu piaskowego. Jest prawdą, że nie należy nadawać rurze ssącej w głowicy lustrzanej powierzchni, co nie zmienia faktu, że należy nierówności usunąć do stopnia gładkości zapewniającego laminarny przepływ strug przysciennych. Kwestia braku odparowania paliwa ze ścianek kolektora nie ma miejsca od czasu zarzucenia zasilania gaźnikowego, kiedy całą długością rur poruszała się mieszanka paliwa z powietrzem. Teraz rozwinięcie powierzchni kolektora ma sens tylko od osadzenia wtryskiwacza do zaworu. I nie mówimy tu o strupach poodlewniczych, tylko delikatnych rysach po niezbyt drobnym papierze ściernym.


Ostatnio edytowano 14.wrz.2007 08:27:20 przez SebastianS, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.wrz.2007 19:45:01 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.sty.2007 16:43:09
Posty: 50
Lokalizacja: centrum
jmm napisał(a):
Taaaa anglicy i niemcy normalnie sypiają z tym autkiem pod jedną kołderką, Tak o nie dbają :P


nie chodzi o kołderkę - trzeba tylko wziaść poprawkę na to, że auta w Polsce to fury przeważnie z Niemiec. auta z Angli sprowadzane na części są tam kupowane za bezcen.
Znajomek kupił S2-kę za 1500 funciaków i stoi u niego na podwórku, bo nie ma do niej gratów na przekładkę.

_________________
B4 2.8 V6 Quattro - sprzedane
B4 2.0 ABT - sprzedana
Jest Passat B5 TDI AFN czarna strzała


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.wrz.2007 21:27:12 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.lut.2004 23:32:38
Posty: 449
Lokalizacja: Wyszków
No więc po rozbiórce nie jest tragicznie szukam teraz pompy olejowej i korbowodu no i ciekawy jestem co powie szlifierz czy wał da radę na 1 lub 2 szlif bo jak na 3 to bede szukał drugiego a i od razu wymienie tarczę sprzęgłową a i kólko od rozrządu bowiem ktoś je ostro potraktował.
PS. bede wdzięczny za ewentualne namiary na wymienione częśći lub podanie orientacyjnych cen :peace:

_________________
80 1,8 2002-2004
COUPE 2,3NG + BLOS 2004-2007
ACQ 2,3 20V 2007-2008
A3 1,9 tdi 130 KM 2008-?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.wrz.2007 21:45:14 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.sie.2005 10:55:28
Posty: 691
Lokalizacja: Gliwice
baxter01 napisał(a):
No więc po rozbiórce nie jest tragicznie szukam teraz pompy olejowej i korbowodu no i ciekawy jestem co powie szlifierz czy wał da radę na 1 lub 2 szlif bo jak na 3 to bede szukał drugiego a i od razu wymienie tarczę sprzęgłową a i kólko od rozrządu bowiem ktoś je ostro potraktował.
PS. bede wdzięczny za ewentualne namiary na wymienione częśći lub podanie orientacyjnych cen :peace:

A korba nieregenerowalna? Czy kupisz inną, czy zregenerujesz tą - i tak czeka Cię operacja doważenia całego kompletu, zwłaszcza o ile chcesz jeździć ostro.
Co do wału - przewidziany jest na 3 szlify, więc ja bym się nie przejmował i szlifował. Tylko nie zapomnij go zaazotować na koniec.
Aha - skontroluj przed szlifem, czy nie jest wał krzywy. Jeśli jest - to pamiętaj również, żeby po szlifowaniu (którym niewielkie skrzyiwenia da się wyprowadzić) wyważyć wał dynamicznie.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.wrz.2007 08:58:18 
Klubowicz

Dołączył(a): 08.sie.2003 05:47:23
Posty: 2385
Lokalizacja: Krakow
Sebastian, kto wywaza w okolicy rzedowe piatki nalezycie ?

_________________
-==PUMC==-
90 B2 quattro 2.2t 20V


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.wrz.2007 08:59:16 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.lut.2004 23:32:38
Posty: 449
Lokalizacja: Wyszków
Korba straciła wymiar, mam pytanie czy wał i korby będą pasować od innych silników tzn. chyba beda pasować od KV NG NM 3B i ABY i może ma ktoś na sprzedaż :?:

_________________
80 1,8 2002-2004
COUPE 2,3NG + BLOS 2004-2007
ACQ 2,3 20V 2007-2008
A3 1,9 tdi 130 KM 2008-?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.wrz.2007 10:22:57 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.sie.2005 10:55:28
Posty: 691
Lokalizacja: Gliwice
zuru napisał(a):
Sebastian, kto wywaza w okolicy rzedowe piatki nalezycie ?

W Krakowie jest ponoć dobry macher, jakiś dziadek, mówił mi o nim kumpel po terenówkowej linii ocipienia :)
A w mojej okolicy - firma Jurgal w Mikołowie. Absolutna perfekcja. Tyle że właściciel kawał ponurego draba, raczej niemiły, no ale w sumie nie o Wersal chodzi, tylko o dobrze zrobioną robotę...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.wrz.2007 10:26:18 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.sie.2005 10:55:28
Posty: 691
Lokalizacja: Gliwice
baxter01 napisał(a):
Korba straciła wymiar, mam pytanie czy wał i korby będą pasować od innych silników tzn. chyba beda pasować od KV NG NM 3B i ABY i może ma ktoś na sprzedaż :?:


Co do korb - nie mam pewności, ale bądź ostrożny z doborem, bo długość, średnica otworu na sworzeń i otworu na czop korbowy, to nie jedyne parametry. Pozostaje kwestia wagi i jej rozkładu na główkę i stopę. Nie zakładałbym się również co do położenia zamka panewki, choć to mniejszy problem w razie czego, bo to jest do przerobienia.

Zacznijmy jednak od pytania - w jakim sensie korba straciła wymiar? MOże da się z nią coś zrobić jeszcze?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.wrz.2007 17:09:58 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.lut.2004 23:32:38
Posty: 449
Lokalizacja: Wyszków
No więc tak korby napewno już nic nie da się zrobić więc muszę kupić drugą :/ co do wału to też wyszło kiepsko według szlifierza nie wyda na trzeci szllif. Szukam więc albo drugiego wału albo innego dobrego szlifierza w okoilcach Wawy (oprócz Krasnobrodzkiej).

PS. Według Etki wał jest taki sam w :
KV,NG, 7A, 3B ,ABY
czy aby na pewno jest to prawdą :?:

a i jak to jest z ty wyważaniem co myślicie o tym? :peace:

_________________
80 1,8 2002-2004
COUPE 2,3NG + BLOS 2004-2007
ACQ 2,3 20V 2007-2008
A3 1,9 tdi 130 KM 2008-?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.wrz.2007 01:39:13 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.lut.2004 23:32:38
Posty: 449
Lokalizacja: Wyszków
No więc nie wiem czy tylko u mnie w Etce jest błąd czy jest ogólnie błąd w programie bowiem co do wałów to do 7A pasuje tylko ewentualnie od NM sprawa sprawdzona :) . Dalej idąc mam pytanie co do pompy, która w 99 % była sprawczynią bałaganu czy ryzykować i kupić używaną czy nową (ciekawe jak cena ale pewnie będzie nie mała). Dodatkowo muszę kupić małe kólko od rozrządu bowiem moje ma odszczyp na rancie.Prawdopodobnie kupie używane chociaż ciekawe za ile można nabyć nowe ?(pasuje z tego co wiem od NG po 89 ).A i od razu wymienie tarczę sprzęgłową najprawdopodobniej to nabiję ją na nowo w Markach jest fabryka Textara i nabiją mi (znajomy stosuje ten patent przy tirach i wszystko jest OK) albo kupię nową Sachsa ale to już 400 zł.
Ogólnie sporo wydatków nadbudżetowych ale nie żałuje uważam że słusznie zrobiłem i drugi raz zrobiłbym tak samo. :)

_________________
80 1,8 2002-2004
COUPE 2,3NG + BLOS 2004-2007
ACQ 2,3 20V 2007-2008
A3 1,9 tdi 130 KM 2008-?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.wrz.2007 09:32:15 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 04.paź.2004 13:33:42
Posty: 855
Lokalizacja: Warszawa
dobrze gadasz, wódki Ci dać :peace:

powiedz co było z pompą oleju nie tak?? bo zastanawiam się co tam się może zepsuć ???

_________________
Audi Coupe Quattro MC/3B/7A Hybrid Powered
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.wrz.2007 09:53:42 
Klubowicz

Dołączył(a): 08.sie.2003 05:47:23
Posty: 2385
Lokalizacja: Krakow
Co do pompy oleju, to mogl pasc w niej zaworek maksymalnego cisnienia...
Generalnie napisz jakie miales cisnienie oleju przed remontem, jesli go nie zmierzyles to nie ryzykowalbym odpalki po remoncie na tej pompie :/ Z tego co widac to masz dosc spore spustoszenia w silniku, wiec calkiem prawdopodobne, ze stalo sie to na skutek braku odpowiedniego cisnienia oleju..

_________________
-==PUMC==-
90 B2 quattro 2.2t 20V


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.wrz.2007 12:05:45 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.sie.2005 10:55:28
Posty: 691
Lokalizacja: Gliwice
zuru napisał(a):
Co do pompy oleju, to mogl pasc w niej zaworek maksymalnego cisnienia...
Generalnie napisz jakie miales cisnienie oleju przed remontem, jesli go nie zmierzyles to nie ryzykowalbym odpalki po remoncie na tej pompie :/ Z tego co widac to masz dosc spore spustoszenia w silniku, wiec calkiem prawdopodobne, ze stalo sie to na skutek braku odpowiedniego cisnienia oleju..

rzekłbym, że teoria o pompie potwierdza się tylko w przypadku rozleglejszych niż obszar jednego czopa korbowego uszkodzeń. Cały silnik byłby niedoolejony - to po pierwsze. Po drugie - na wysokich obrotach wydajność pompy byłaby i tak wystarczająca pomimo zacięcia się zaworu upustowego ciśnienia oleju. Problem występowałby na wolnych obrotach - widoczne byłoby to od razu po kontrolce ciśnienia.
Po trzecie - pompa oleju to urządzenie zasadniczo proste. Jeśli na zębach ewolwentowych nie widać wykruszeń, to nalezy jedynie zadbać o nominalnie mały dystans pomiędzy powierzchniami czołowymi zębów a obudową (obudowy należy splanować), oraz skontrolować właśnie zawór upustowy (mogą go czasem blokować nagary z ch...jowych smarowideł, może też nastąpić pęknięcie lub osłabienie sprężyny. Regulacja słabszej sprężyny - podkładkami. Ciśnienie otwarcia - ok 6 bar.)

Pozdro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.wrz.2007 12:12:18 
Klubowicz

Dołączył(a): 08.sie.2003 05:47:23
Posty: 2385
Lokalizacja: Krakow
Racja, dzieki, za rzeczowe info :peace:

_________________
-==PUMC==-
90 B2 quattro 2.2t 20V


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.wrz.2007 15:26:20 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.lut.2004 23:32:38
Posty: 449
Lokalizacja: Wyszków
popa praktycznie stoi bardzo cięzko chodzi więc szukam drugiej no i wału
bowiem mój na pierwszej korbie trzeba by az na 4 szlif brac a pozostałe co najwyżej na pierwszy

PS prośba odzywać się jak ktoś ma na sprzedaż :)

_________________
80 1,8 2002-2004
COUPE 2,3NG + BLOS 2004-2007
ACQ 2,3 20V 2007-2008
A3 1,9 tdi 130 KM 2008-?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.wrz.2007 20:02:45 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.sie.2005 10:55:28
Posty: 691
Lokalizacja: Gliwice
baxter01 napisał(a):
popa praktycznie stoi bardzo cięzko chodzi więc szukam drugiej no i wału
bowiem mój na pierwszej korbie trzeba by az na 4 szlif brac a pozostałe co najwyżej na pierwszy

PS prośba odzywać się jak ktoś ma na sprzedaż :)

Rozbierz pompę i obadaj dlaczego stoi. Nawet niekoniecznie o samą pompę tu chodzi, o jej uratowanie, a przede wszystkim chyba o znalezienie przyczyny awarii silnika. NIc nie dzieje się samo, o tym warto myśleć, kiedy się robi remont. Bo co z tego, że szlifniesz wał, czy wymienisz na inny, skoro przyczyna awarii może tkwić w czymś innym. Choćby w jakimś paprochu (często farfoclu z przedawkowanego silikonu) który tkwi gdzieś w magistrali olejowej i przytyka jej światło...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.wrz.2007 19:20:16 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.lut.2004 23:32:38
Posty: 449
Lokalizacja: Wyszków
No i koelejna zagwozdka bowiem kupiłem wał od jednego z klubowiczów miał być do 7A a tu widzę pewnęróznicę a mianowicie ten kupiony ma 2 wyżłobienia na pompę olejową :
Obrazek

a mój ma 4 :
Obrazek
no i z tego co widzę to tochę inaczej wygląda sprawa smarowania ?
Obrazek

Pytanie czy mogę taki wał załozyć czy dalej mam szukać a może jednak ktoś ma na zbyciu?

_________________
80 1,8 2002-2004
COUPE 2,3NG + BLOS 2004-2007
ACQ 2,3 20V 2007-2008
A3 1,9 tdi 130 KM 2008-?


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 136 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 3, 4, 5, 6, 7  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 19 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: