autorus napisał(a):
A może byśmy wrócili do głównego tematu? Rozmawiałem już z kolegą Pablo200, tylko ze on ma a8 ale mówił ze przy pojemności 3.0 to są te same silniki.
I tak i nie. Zależy to od okresu produkcji, rodzaju skrzyni biegów, etc. ... .
Jako konstrukcja - są te same, różnice dotyczą osprzętu i niektórych części mechanicznych (głowice, rozrząd).
autorus napisał(a):
I podał ze w granicach 9l pali.
Istnieje taka możliwość i zależy to przede wszystkim od techniki jazdy oraz warunków eksploatacyjnych. Silniki V6 i V8 mają to do siebie, że spektrum realnego zużycia paliwa jest naprawdę duże, a decyduje o tym użytkownik ...

.
Są na AKP osoby dysponujace superzadbanymi silnikami 2.5, które deklarują zużycie na poziomie ok. 11 - 12 litrów (w cyklu miejskim) i niewiele mniej w trasie.
I takie są fakty. Są jednak i inne fakty, równie prawdziwe, że cięższym Allroad-em 2.5TDi, w cyklu "mieszanym" (trochę góry, trochę trasa, trochę jazdy po miastach typu Katowice, Chorzów, Bytom, Zabrze) - zużycie paliwa zamyka się w granicach 9 - 9,2 l / 100 km. Słowem - najwięcej zależy od kierowcy i basta.
Posłużyłem się przykładem 2.5, ponieważ tych silników jest tutaj /na Forum/ więcej ale zapewniam Cię, że z nowszymi (2.7 i 3.0) sytuacja jest bardzo podobna.
autorus napisał(a):
A jak to jest z generacjami tzn są poglądy ze np lepiej kupić z 2006 bo to zupełnie inna nowa super konstrukcja itd. Czy w audi jest tak samo?
Jest tak samo. Do wyboru są takie silniki 3.0TDi:
[W modelu A6. Np. Q7 jeździ na BUN i BUG]BMK, 165kW (224PS) - już nie produkowany
ASB, 171kW (232 PS) - w produkcji
BNG 155kW (211 PS) - (chyba już nie produkowany)
BUN, 155kW (211PS) - w produkcji
BMK i BNG mają swoje wady wieku dziecięcego, nadzwyczaj kłopitliwe i kosztowne po przekroczeniu ok. 250 tkm. przebiegu. Czy zostały powielone w ASB i BUN - tego (narazie

) nie wiem. Przypuszczam, że niektóre napewno tak ale to się okaże kiedy duża liczba egzemplarzy dobije odpowiednio wysokich przebiegów.
Co do chipowania ... . Analogicznie do silników 2.5 - największą barierę stanowi wymiana softu tiptronika (multi
niedostępne dla 3.0 i quattro wogóle odpada - dalej sypią się na potęgę), której mogą dokonać jedynie firmy posiadające anschluss "on-line" do fabrycznej sieci serwisowej. Być może kiedyś się to zmieni ... .
autorus napisał(a):
W "przebogatym" i ładnie przygotowanym opisie aukcji brakuje mi podstawowego warunku - jakiejkolwiek deklaracji że samochód jest bezwypadkowy. Cena sugeruje, że chyba nie jest ... . Na 99% silnik BMK, a Ty powinieneś szukać ASB ... .