.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 10.lut.2025 18:34:14

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 6 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [ABC 2,6l] Sonda lambda
PostNapisane: 13.wrz.2007 22:18:04 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.paź.2006 11:06:37
Posty: 468
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Jak dostać się do sond lambd w tym silniku?
ustawiałem dziś LPG i okazało się że Lambda pokazuje cały czas niezależnie od obrotów 0,46-0,47V. Raczej to nie jest normalnie bo sonda powinna pracować 0-1V. Stwierdzam uszkodzenie sond.
Dziwnie pracuje silnik czasami na wolnych obrotach, są za wysokie 1,2tys czasmi zejdą do 0,8tys i czasmi szarpie jakby nie palił na 6 garów.
Pytania:
1. Ile sond jest w tym silniku?
2. gdzie się mieszczą?
3. Jak się do nich dostać by wykręcić?
4. Jakie mają oznaczenie może ktoś już wymianiał i wie (ilość kabli kolory itp?)
5. Czy na VAGu takie rzeczy wyjdą?

_________________
jest Audi A4 Avant B5 FL 1999r 1,9TDI AVG - GOLDEN HORSE TDI
było Audi 80 Avant B4 1994r 2,6 ABC - SILVER HORSE V6


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.wrz.2007 23:53:35 
Klubowicz

Dołączył(a): 08.cze.2004 11:42:13
Posty: 2535
Auto: b8q caeb '09
sondy są dwie, mieszczą się (a jakże :-) na kolektorach wydechowych (pojedź łapką w dól kolektora - najlepiej zimnego ;-) z góry, z komory silnika - wymacasz)
oznaczenie znajdziesz na vagcat.ru
najzapewniej nie wyjdą, bo nasze silniki mają raczej proste sterowniki. wszystko co powie ci vag o sondach - to wspólczynnik lambda (a właściwie napięcie jakie sondy dają sterownikowi)

jeśli masz "jak skała" pół volta, to pewnie masz wywalone sondy i puszczone zamiast nich "napięcie kontrolne" :D . Padnięta sonda zazwyczaj daje albo zerowy opór, albo 0 V


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.wrz.2007 17:45:30 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.paź.2006 11:06:37
Posty: 468
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
scob napisał(a):
sondy są dwie, mieszczą się (a jakże :-) na kolektorach wydechowych (pojedź łapką w dól kolektora - najlepiej zimnego ;-) z góry, z komory silnika - wymacasz)
oznaczenie znajdziesz na vagcat.ru
najzapewniej nie wyjdą, bo nasze silniki mają raczej proste sterowniki. wszystko co powie ci vag o sondach - to wspólczynnik lambda (a właściwie napięcie jakie sondy dają sterownikowi)

jeśli masz "jak skała" pół volta, to pewnie masz wywalone sondy i puszczone zamiast nich "napięcie kontrolne" :D . Padnięta sonda zazwyczaj daje albo zerowy opór, albo 0 V


Znalazłem są 2szt. Próbowałem znaleźc ich symbol na stronie vagcat.com ale przejżałem 3 razy i nic opróczz złącz i wiązek elektrycznych.

Czy ktośc mógłby mi pomóc w znalezieniu symbolu?

_________________
jest Audi A4 Avant B5 FL 1999r 1,9TDI AVG - GOLDEN HORSE TDI
było Audi 80 Avant B4 1994r 2,6 ABC - SILVER HORSE V6


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.wrz.2007 12:00:41 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.paź.2006 11:06:37
Posty: 468
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
sebco napisał(a):
scob napisał(a):
sondy są dwie, mieszczą się (a jakże :-) na kolektorach wydechowych (pojedź łapką w dól kolektora - najlepiej zimnego ;-) z góry, z komory silnika - wymacasz)
oznaczenie znajdziesz na vagcat.ru
najzapewniej nie wyjdą, bo nasze silniki mają raczej proste sterowniki. wszystko co powie ci vag o sondach - to wspólczynnik lambda (a właściwie napięcie jakie sondy dają sterownikowi)

jeśli masz "jak skała" pół volta, to pewnie masz wywalone sondy i puszczone zamiast nich "napięcie kontrolne" :D . Padnięta sonda zazwyczaj daje albo zerowy opór, albo 0 V


Znalazłem są 2szt. Próbowałem znaleźc ich symbol na stronie vagcat.com ale przejżałem 3 razy i nic opróczz złącz i wiązek elektrycznych.

Czy ktośc mógłby mi pomóc w znalezieniu symbolu?


Przed chwilą grzebałem przy sondach. Dobrałem się do złącz.
Są 2 sondy 3 kable na jednej 2 białe 1 czarny.
Jeżeli dobrze zakumałem to na czrnym był sygnał. Przy złaczach kable się rodzielają na 2 wtyki 1Xczarny i 2XBiały
Podpiąlem multimetr i zmieniało mi się napięcie w zalżeności od naciśniecia pedału.
Zmiany na obu dwóch lambdach w zakresie od 0-1V.
TZn że lambdy poprawnie działają
Powiedzcie mi co to są te 2 pozostałe kable białe?

Musze teraz szukać dlaczego komputer LPG nie dostaje sygnału lambdy tylko cały czas ma 0,47V ( pokazuje program od LPG)
I dlaczego mam za wysokie obroty ok 1,2tys na PB i LPG

_________________
jest Audi A4 Avant B5 FL 1999r 1,9TDI AVG - GOLDEN HORSE TDI
było Audi 80 Avant B4 1994r 2,6 ABC - SILVER HORSE V6


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.wrz.2007 14:22:21 
Klubowicz

Dołączył(a): 08.cze.2004 11:42:13
Posty: 2535
Auto: b8q caeb '09
program od gazu ma 0,47 bo ci podłączyli emulator sond...
co do reszty - nevem.

wywal gaz :-)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.wrz.2007 08:34:00 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.paź.2006 11:06:37
Posty: 468
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
scob napisał(a):
program od gazu ma 0,47 bo ci podłączyli emulator sond...
co do reszty - nevem.

wywal gaz :-)


Bardzo bym chciał wywalić GAZ. Czasami myślę że Gaz to zło.
Ale nie stać mnie na jazdę na PB.

_________________
jest Audi A4 Avant B5 FL 1999r 1,9TDI AVG - GOLDEN HORSE TDI
było Audi 80 Avant B4 1994r 2,6 ABC - SILVER HORSE V6


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 6 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 33 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: