.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 03.lut.2025 14:58:48

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 15 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [80 B4 ALL] Dziurawa chlodnica, da sie zalutowac?
PostNapisane: 18.wrz.2007 14:43:05 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.cze.2007 18:44:32
Posty: 153
Jak w temacie, czy wogole ktos lutuje aluminiowe chlodnice, ewentualnie jakimi domowymi sposobami mozna zatamowac wyciek, tak na 3-4 miesiace, bo narazie jestem splukany, czy silikon termiczny, albo poksipol czy cos w tym rodzaju da rade? Patrzylem za nowymi, ale 730 pln kosztuja, a regenerowane okolo 300. Co radzicie, jezeli ktos ma to moze podac namiary na firme zajmujaca sie regenerowanymi chlodnicami.
Pozdrawiam.

_________________
Audi `92 B4 1Z


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Ja na wiosnę wymieniałem
PostNapisane: 18.wrz.2007 18:16:13 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.sty.2006 07:48:18
Posty: 32
Lokalizacja: nowy dwór maz.
jak w temacie wymieniałem chłodnicę w wa-wie al.krakowska i cała wymiana łącznie z chłodnica(nowa,przerabiane zaczepy ponieważ była od innego diesla)kosztowała mnie 320 zł


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.wrz.2007 18:42:03 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.wrz.2007 16:50:59
Posty: 3
Lokalizacja: olsztyn
ja kiedys w renowce mialem dziurke w chlodnicy to zakleilem klejem dwuskladnikowym z opilkami aluminium (specjalny do alu)dokladnie papierkiem przeczyscilem odtluscilem nitro i nalozylem cienka warstwe tego kleju i bylo git ;)

_________________
[80 B4 1.9 1z]


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.wrz.2007 19:38:05 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.cze.2007 18:44:32
Posty: 153
chyba poczekam do pazdziernika (zaczynaja sie studia) i pogadam z kolesiem od spawalnictwa, bo na laborkach lutowalismy alu wiec moze sam sproboje, bo jak posmaruje klejem 2 skladnikowym to juz amba jak nie wyjdzie, a z lutowaniem zawsze moge poprawic. Dziura nie jest duza i daje rady jezdzic, w bagazniku mam wode destylowana, jak zalutuje to plyn chlodniczy wleje. Patrzylem na allegro to okolo 150PLN starczy, wiec nie jest tragicznie, ale sproboje pujsc po kosztach i zrobic to za grosze. Nie jeden raz robilo sie rzeczy po kosztach, czesto bylo duzo kombinowania, ale zawsze wychodzilem duzo do przodu, a jak sie nie uda to kupie z allegro za 150, bo 730 to mi mechanik powiedzial i mowil ze nie ma zamiennikow, dlatego tak drogo.
Dzieki za odzew odpowiedzi.
Jezeli ktos zna sie na lutowaniu chlodnic to chetnie poczytam porad jak do tego sie zabrac.
Pozdrawiam.

_________________
Audi `92 B4 1Z


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.wrz.2007 06:54:39 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.gru.2004 12:43:35
Posty: 394
Lokalizacja: Elbląg
Auto: A6 Allroad
Ty nie pytaj mechanika o ceny cześci tylko sam poszukaj - spewnością 300-400zł wystarczy za nowy zamiennik. Bardziej był bym za tym klejeniem niż lutowaniem - auminim to niepski materiał do naprawiania. Pozatym ogólnie mówi sie aluminium a tych stopów jest trochę i nie wiadomo jak ta spinka lutownicza długo potrzyma.

_________________
AUDI A6 Allroad - CDYA
pozdruffka adadur


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.wrz.2007 07:05:34 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.cze.2007 18:44:32
Posty: 153
normalnie tak jak spinka na stalowej, wszystko zalezy od topnika, Jakosc poloczenia wcale nie jest gorsza od lutu (miekkiego) na stali, wiec i wypelnienie nie bedzie gorsze, wszystko zalezy od wykonania lutu. Jak juz pisalem,lut zawsze mozna poprawic, a jak bo dupy skleje to juz po frytkach.

_________________
Audi `92 B4 1Z


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.wrz.2007 07:57:19 
Klubowicz

Dołączył(a): 08.sie.2003 05:47:23
Posty: 2385
Lokalizacja: Krakow
dimmus napisał(a):
c Nie jeden raz robilo sie rzeczy po kosztach, czesto bylo duzo kombinowania, ale zawsze wychodzilem duzo do przodu, a jak sie nie uda to kupie


Brawooo brawooo niezle drutowanko bedzie, no a pewnie jak juz wszystko zacznie sie rozklejac, rozlutowywac i odpadac to sie calego woza na allegro wystawi jako igle i tez bedziesz do przoodu :) :) :) :peace:

Zastanawia mnie, czy odwazylbys sie tym autem pojechac gdzies dalej bez 4 rodzajow kleju i 5 gatunkow autokitu w bagazniku :) :) :)

A tak powaznie, to powodzenia, smiac mi sie chce z takiego podejsca i jest wg. mnie mega zalosne....ale i tak zycze Ci wszystkiego najlepszego, oby Twoje cudowne auto nigdy nie trafilo w rece kogos z AKP :!!:

Nie lepiej bylo kupic kadeta ? Tam wszystko kosztuje 50 pln :P

_________________
-==PUMC==-
90 B2 quattro 2.2t 20V


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.wrz.2007 08:08:34 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.cze.2007 18:44:32
Posty: 153
Po kosztach nie zawsze znaczy fuszerka. A ze taniej nie znaczy drutem. Dam glowe uciac ze wielu tu kozysta ze znajomosci i zanim zabiera sie za jakikolwiek remont szuka czesci tanszych, rozglada sie po okolicznych skladowiskach aut powypadkowych. Powiem tyle ze jezeli chcialbym za kazdym razem kupowac nowe czesci i robic auto u mechanika to wartocs napraw conajmniej 2 krotnie przewyzszyla by obecna wartosc samochodu.
Auto jezdzi sporo i daleko, jeszcze mnie nie zawiodlo w dlugiej trasie. A na wycieczki nie zabieram 4 rodzajow kleju i 5 gatunkow autokitu w bagazniku, ani zapasowego silnika

_________________
Audi `92 B4 1Z


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.wrz.2007 08:19:49 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Koledzy dobrze sugeruję szukanie zamiennika za 300-400 PLN.
Z chłodnicą żartów nie ma - nie baw się w naprawianie tanim kosztem - pęknięcie chłodnicy i wyciek płynu może cię kosztować uszkodzenie głowicy.

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.wrz.2007 11:29:12 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.cze.2007 18:44:32
Posty: 153
Clodnica na pewno bedzie nowa, ale narazie nie mam kasy i pytam o srodek zaradczy na jakies 2-3 miesiace. znalazlem chlodnice za 150 PLN w okolicy. Jeszcze jedno: na allegro znalazlem nowki za 150 do B4 i tu pytanie, czy do wszystkich B4 sa takie same chlodnice czy do benzyniakow sa inne?

Jeszcze apropos "drutowania", nie chodzilo mi o zalepianie wszystkiego jak sie da, tylko czasami jak sie poszuka troche to czesci mozna kupic za polowe ceny. kupujac pierwsze ktore sie zobaczy najczesciej sie przeplaca, ale to osobna bajka.

_________________
Audi `92 B4 1Z


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.wrz.2007 19:17:39 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12.wrz.2005 20:59:51
Posty: 863
Lokalizacja: Białystok
Przepraszam że się wtrącę, ale życzę powodzenia przy lutowaniu starego aluminium (cały metal na 100% jest spróchniały!!!!!) TYLKO zamiennik a jego cena zależy od tego jaki masz silnik(najdroższa jest do TDI). Kupując zamiennik zwróć uwagę na kształt lameli(tych poziomych rurek) i bierz tylko okrągłę, bo płaskie szybko zamulają się!!

_________________
A6 C5 1997 ???


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.wrz.2007 09:27:44 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.cze.2007 18:44:32
Posty: 153
Niebardzo rozumie jak lamele moga byc okragle, jakby byly okragle to musialy by miec kolo 40 mm srednicy. Narazie zakleilem poksipolem i jestem w trakcie poszukiwania zamiennika, mam nadzieje ze klej wytrzyma kolo tygodnia.

_________________
Audi `92 B4 1Z


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.wrz.2007 17:24:04 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.mar.2007 17:42:55
Posty: 119
Lokalizacja: slask
Witam zycze powodzenia przy szukaniu chlodnicy, do B4jest kilka rodzai (2.0; 2.3; TDI; V6) kazda inna... Ja do V6 najtansza jaka znalazlem to po rabatach kolegi w intercarsie 780PLN a bez rabatu kosztuje 1120PLN!! Wiec rada znajdz znajomka z rabatami i kup nowa... Moja regenerowalem koszt 80PLN (sam wyciagalem i zakladalem) i rezultat- 3kkm i znowu cieknie ale troszke mniej wiec kupno nowej mnie czeka...

_________________
Audi cabrio 2.6 94r.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.wrz.2007 19:04:04 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.paź.2004 22:46:01
Posty: 1899
Lokalizacja: Wrocław
Ja kiedyś w B4 spawałem chłodnicę. Magik wziął 100 zł, z tym, że ja przywiozłem mu już wymontowaną chłodnicę. W B4 jest kilka rodzajów chłodnic, akurat do mojej za sprawą klimy ciężko było znaleźć zamiennik, wyszukałem jedynie Nissensa za 500-600 zł (nie pamiętam dokładnie). Chłodnicę trzeba było zamawiać, miała być najwcześniej w środę, ja jeździłem w tym czasie daleko do pracy i potrzebowałem auta na już, więc w sobotę wymontowałem chłodnicę, a w poniedziałek wieczorem miałem już z powrotem założoną na aucie zregenerowaną. Miałem ją zmienić na wspomnianego nissensa przy pierwszej okazji, ale przejeździłem pół roku, w tym czasie ok. 10 000 km, po czym sprzedałem auto. Nawet zapomniałem, że w ogóle miałem coś nie tak z chłodnicą. Z tego co wiem obecny właściciel do dzisiaj nie stwierdził ponownego wycieku. Moim zdaniem jak chłodnica ogólnie jest w niezłym stanie, to warto regenerować. :)

_________________
Pozdrawiam,
Sebastian
A4 1.8T
A2 1.4


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.wrz.2007 07:25:54 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.cze.2007 18:44:32
Posty: 153
U mnie okazalo sie ze lamele sa ok, tylko miska zbiorcza (?, tam gdzie lamele wchodza) miala mala dziorke, wiec wydlubalem kawalek "ozebrowania" przetarlem do surowego alu, odtluscilem i pokleilem poksipolem. Kumpel juz rok tak jezdzi, a sasiad ma kociol CO poklejony poksipolem juz 10 lat i mowil ze nic mu nie cieknie. Zobacze jak sie klejenie u mnie spisze, najwyzej kupie nowa chlodnice, ale puki co mam nadzieje ze troche wytrzyma.

_________________
Audi `92 B4 1Z


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 15 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 37 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: