.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 23.lut.2025 15:34:18

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [B3 diesel] 1,6TD czy wolnossący 1,9?
PostNapisane: 27.wrz.2007 00:40:52 
Klubowicz

Dołączył(a): 08.cze.2004 11:42:13
Posty: 2535
Auto: b8q caeb '09
haj.
Wszyscy kupują nowsze auta, to ja se kupię starsze (Tico idzie do zyda, drugie tyle mam "na dokładkę" :P)
Co kupić? 1,6TD czy wolnossący 1,9? (innych chyba nie było?)
Czym się lepiej jeździ? Auto będzie jeździło tylko po mieście.
Czy 15-20 letni TeDek nie będzie miał całkiem zarżniętej turbiny? Na co zwrócić uwagę (pytam o silniki) przy zakupie? - nigdy nie miałem dizla... tfu tfu!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.wrz.2007 08:37:44 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.sie.2007 22:33:47
Posty: 28
Lokalizacja: Z poza obrębu ludzkiej świadomości...
przy 1.6 TD podstawa to głowica która w tym modelu jest ALU(cala gama tych silnikow vw miala alu) posprawdzaj kompresje,uszczelke pod glowica. W tych modelach turbiny sa wyjatkowo trwale i ladnie pompuja przy odpowiednim traktowaniu szczegolnie w miescie zadbac o wystudzenie.
Jak dobrze trafisz to w zimie wszyscy beda sie meczyc z odpaleniem a Ty odpalisz przy 15 stopniach w minusie po pol obrotu rozrusznika...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.wrz.2007 22:11:00 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
wolabym chyba 1,6 TD - jak glowica ok to te silniki są niezniszczalne.
Szwagier ma w golfie - 370 000 tys... i pieknie chodzi.

pozdr

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.wrz.2007 22:17:10 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.lip.2005 10:09:55
Posty: 3209
Lokalizacja: Puck
Kup to co bedzie w lepszym stanie.
Gdybym mial wybierac miedzy 1.6 TD a 1.9 D to wolalbym tego drugiego wlasnie dlatego, ze nie ma turbiny a czego nie ma, to sie nie zepsuje.

_________________
Najlepsze auto ?
To takie, za które płaci Twój szef.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.wrz.2007 22:39:20 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Bardzo ciężki wybór ... gdybyś znalazł wersję 1,6 TD(i) z intercoolerem - jeździ to porównywalnie do B4 TDI. Niemniej rozsądek podpowiada poszukać nowszej konstrukcji jaką jest 1Y (1,9 D).
Ten ostatni silnik ujeżdżałem swojego czasu i mam o nim jak najlepsze zdanie. Silnik nie do zarżnięcia.
Sugeruję 1,9 D.

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.wrz.2007 22:50:24 
Klubowicz

Dołączył(a): 08.cze.2004 11:42:13
Posty: 2535
Auto: b8q caeb '09
Wiadomo, że tym autem nie będe sie scigał (podsiadanym teraz tez sie nie scigam :P ;-) ) - ma byc typowym wołem roboczym - małopalącym, powszystkimjeżdżącym jeździdłem do latania na serwisy do klientów - bo ABC swoje uroki ma, ale tenkowanie do nich nie należy :D, JEDNAK...
który jest bardziej dynamiczny? Patrząc na dane ze strony - żaden nie jest jakoś kosmicznie dynamiczny, aczkolwiek jest różnica 127/155 Nm - jest odczuwalna w codziennej jeździe?

wiadomo coś na temat róznic w spalaniu?


Ostatnio edytowano 27.wrz.2007 22:56:06 przez scob, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.wrz.2007 22:54:04 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Palić będą podobnie, oba pojadą na byle czym, 1,9 D będzie lepiej palił zimą i bardziej nadaje się jako wół roboczy do tyranki.
Co do dynamiki - dynamiczniejszy będzie 1,6 TD(i)

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.wrz.2007 22:57:28 
Klubowicz

Dołączył(a): 08.cze.2004 11:42:13
Posty: 2535
Auto: b8q caeb '09
Baskecior napisał(a):
oba pojadą na byle czym

cii, no przeciez nie o to pytam :peace: :diabel:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.wrz.2007 23:05:08 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
scob napisał(a):
Baskecior napisał(a):
oba pojadą na byle czym

cii, no przeciez nie o to pytam :peace: :diabel:

Uprzedziłem kolejne pytanie :peace:

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.wrz.2007 23:30:21 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.paź.2004 10:33:22
Posty: 1075
Lokalizacja: Pruszkow
1.6 jest fajnym silnikiem ale z 1.9 bedziesz miał chyba mniej kłopotu i taki jak by bardziej "idiotoodporny" (mowie o poprzednim właścicielu)

A koszałka mozna lac do obu i bedize dobrze śmigał :>

_________________
Don't you know I'm loco?...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.wrz.2007 23:55:17 
Klubowicz

Dołączył(a): 08.cze.2004 11:42:13
Posty: 2535
Auto: b8q caeb '09
tej, no nie róbmy z tego tematu przewodniego - czasem trzeba jakąs kosztową fakture na paliwo tez wrzucic :P

ale wiem już - że szukac wolnossącego 1,9 ... chociaż OC będzie więcej o 2 stówy :D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.wrz.2007 08:02:39 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.sie.2007 22:33:47
Posty: 28
Lokalizacja: Z poza obrębu ludzkiej świadomości...
ja mam 1.6 TD(intercooler) i nie zamieniłbym go teraz na inny motor tymbardziej na 1.9... co nie wleje to pojedzie (roslinny tez juz przerabialem hehe), w golfie pali do 5l/100km. Jednak UWAGA doprowadzenie tego silnika do w miare przyzwoitego stanu po poprzednim właścicielu pochłonęło trochę kasy biorąc pod uwagę koszt zakupu, przebieg teraz to 318 000 (choc podejrzewam ze realnie jest kolo 400 000).


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.wrz.2007 11:32:13 
Klubowicz

Dołączył(a): 08.cze.2004 11:42:13
Posty: 2535
Auto: b8q caeb '09
dlatego myślę o wolnossącym - ma byc jak najbardziej "bezobsługowy" - dość mi już odchwaszczania KV-a kiedyś i ABC teraz :-)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 13 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 27 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: