.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 03.lut.2025 14:59:49

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 30 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A6 2,5TDI V6 BAU ] czyżby sprzęgiełko wiskotyczne?
PostNapisane: 27.wrz.2007 21:39:32 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.mar.2006 12:52:42
Posty: 358
Lokalizacja: Warszawa
Witam

Po długiej przerwie powracam na forum - już z nowym autkiem (jak w podpisie). Otóż auto jeżdzi znakomicie - co potwierdził dziś mistrz Polski Środkowej w testowaniu V6 TDI - kolega Meszrum :smokingdevil: - a propos jeszcze raz Meszrumie dziękuję Ci za pomoc w VAGowaniu i za spotkanie :diabel:

Jednak bez pojawienia się usterek to forum by nie istniało. Otóz autko pracuje równiutko, czyściutko - co potwierdziła vagina - z jednym wyjątkiem, w momencie przyśpieszania słychać z silnika wyraźny dosyć głosny szum - jakby właczała się wielka dmuchawa-szuszara (nie jest to swist turbiny ani dziurawego dolotu - zresztą nie towarzyszą temu zjawisku żadne stefany) .

Oto stawiane diagnozy:

Jeden z mechaników stwierdził, że przyczyną takie szumu może być wentylator silnika a dokładnie brak przepływu powietrza przez chłodnice na skutek zapchanie przestrzeni między chłodnicami kupą brudu.

Rozmawiając z Meszrumem wzieliśmy pod uwagę mozliwość padnięcia sprzęgiełka wiskotycznego.


Zatem mam pytanie - co to może być? Czy da się w jakiś sposób sprawdzić czy uszkodzone jest sprzegiełko? W najbliższym czasie szykuje się wymiana rozrządu (188000km) i nie wiem czy kupowac ten element czy nie? Czy sa ewentualnie jakięs zamienniki odpowiadające oryginałowi - np. Sachs, Behr czy inne?

A może to rzeczywiście zapchane chłodnice? :/

Proszę o poradę.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.wrz.2007 22:40:37 
Klubowicz

Dołączył(a): 17.sie.2004 08:34:00
Posty: 7309
Lokalizacja: mazowieckie
Zapchane chłodnice możesz wyczyścić - zdejmij osłonę u góry i wydmuchaj powietrzem ew. wodą, ale raczej nie karcherem. Przy rozrządzie poproś o dokładne wyczyszczenie chłodnic (bezwzględnie!) a wisko sprawdzi Ci mechanik. U mnie też było do wymiany w AKE to 20 minut roboty jak sie ma sprawne ręce :] Jak chcesz to podam Ci na PW dobrego magika od V6 który u mnie robił całość - jedyne co to robota powolna, ale dokładna! Tani nie jest, ale co tanie to drogie ;-)

P.S.
Zamienniki wisko są - ja z braku laku niestety wsadziłem zamiennik. Zobaczymy ile przeżyje...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.wrz.2007 22:49:54 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
Gratulacje, KRISOO... (z udanego zakupu) :)
Skoro widziałeś się z Zieloną Paprocią - to masz jakieś logi ? ;)
Obejrzymy turbinkę...

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.wrz.2007 00:53:37 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.mar.2006 12:52:42
Posty: 358
Lokalizacja: Warszawa
carlnova napisał(a):
Gratulacje, KRISOO... (z udanego zakupu) :)
Skoro widziałeś się z Zieloną Paprocią - to masz jakieś logi ? ;)
Obejrzymy turbinkę...



wirtuoz Mesz robił logi w locie i na bieżąco oceniał motornię :angel2: , ale myślę że po wymianie rozrządu i wentylatorni ponownie zrobię logi i wrzuce na forum :peace:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.wrz.2007 07:21:42 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
Ja powiem tak :d :

- Grześ ma rację - chłodnice powinny być zawsze czyste ;)

- Jeżeli prawidłowo interpretuję opis Krisso to znaczy, że jego wiskoza jest nowa (albo 100% sprawna) i nie trzeba (być może) jej wymieniać :-) .

Wnioskuję tak dlatego, że przy takim przebiegu wisko lubi się rozlecieć w drobny mak i dużo samochodów "ma to już za sobą".

Ponadto jestem zdania, że gdyby wisko było "na wymarciu", to nie pompowałoby aż takich ilości powietrza, którego odgłosy kojarzą się ze startującym odrzutowcem :P :d .

Następna sprawa - chłopaki pogonili taczkę podczas logowania, co musiało spowodować wzrost temperatury i wisko odpowiedziało wdzięcznym brzmieniem - studząc na czas G12 ;) .

Ja też tak mam w swoim 2.5 - od chwili, w której (jeszcze niemieckie ASO) wymieniło mi wiskozę w ramach gwarancji / akcji serwisowej / znajomości :P :d .
(nie byłem wtedy jeszcze właścicielem samochodu alu już go znałem i "pilnowałem" jak własnego ... :P :): )

Wnioski: Krisso - popatrz dokładnie pod maskę, być może nawet gołym okiem stwierdzisz, że wisko wygląda jak "nówka sztuka" :-) .

;) :peace:

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.wrz.2007 07:40:13 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.mar.2006 12:52:42
Posty: 358
Lokalizacja: Warszawa
Piotruś,

co w takim razie zrobić aby przy przyśpieszaniu zrobiło się ciszej a nie jak w samolocie odrzutowym :533: ?

czy w takim razie jest szansa że po porządnym wyczyszczeniu chłodnic będzie ciszej?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.wrz.2007 07:45:54 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.mar.2006 12:52:42
Posty: 358
Lokalizacja: Warszawa
Piotruś napisał(a):
Następna sprawa - chłopaki pogonili taczkę podczas logowania, co musiało spowodować wzrost temperatury i wisko odpowiedziało wdzięcznym brzmieniem - studząc na czas G12 ;) .



problem polega na tym,że ten efekt wystepuje też na zimnym silniku :/

P.S. A propos "poganiania taczki" to zarówno ja jak i mistrz Meszrum wpakowaliśmy się w tym samym miejscu 2 razy na fotoradar swoimi rumakami - chyba z wrażenia o nim zapomnieliśmy :): więc pozostaje oczekiwanie na listonosza i pocztówkę z KWP WD :boxed: Radość z jazdy V6 TDI - bezcenna :peace:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.wrz.2007 07:56:39 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
KRISOO napisał(a):
Piotruś,

co w takim razie zrobić aby przy przyśpieszaniu zrobiło się ciszej a nie jak w samolocie odrzutowym :533: ?


Drogi Krisso ;) ,
Jeżeli omawiane odgłosy są słyszalne również przy zamkniętych szybach (??) i powoduje to u Ciebie dyskomfort - to my (najprawdopodobniej) nie mamy do czynienia z odgłosami wiskozy .... . Wisko (tzn. ogromne ilości tłoczonego powietrza) jest słyszalne ale "na zewnątrz". Jeżeli więc mówimy o tym samym - to nic z tym nie zrobisz, bo powietrza nie uciszysz. Jeżeli jednak mówimy/myślimy o innym "dźwięku", to cały ten wątek "nie ma sensu" (nikt oprócz Ciebie i Wodza tego nie słyszał), więc poruszamy się "po omacku" :/ .

KRISOO napisał(a):
czy w takim razie jest szansa że po porządnym wyczyszczeniu chłodnic będzie ciszej?


Jak wyżej - jeśli Twoje wisko jest tak wysoce sprawne, że spina się "na twardo" - należy się tylko cieszyć i nic z tym nie zrobisz. Moje chłodnice są czyste, a kiedy w cieplejsze dni uchylę szybę (np. na długich górskich podejściach albo po dłuższym postoju w miejskim korku), to wydaje mi się, że tylko skrzydeł brakuje do odlotu.

Poza wszelką dyskusją pozostaje fakt, że chłodnice powinny być utrzymywane w czystości. Zarówno dla zdrowia silnika oraz np. sprężarki od klimy !!! Tutaj GrześB ma absolutną rację !!!
Czyszczenie chłodnic jest nawet ujęte w instrukcjach serwisowych VAG, jako czynność wymagana podczas INO (nie pamiętam w jakich interwałach czasowych) !!!


Może spróbuj podać więcej szczegółów o czym tak naprawdę mówimy, bo Twój opis "na siłę" można dopasować również np do jakiejś nieszczelności w dolocie, która jest na tyle mala, że nie widać jej w "logach" ... .

KRISOO napisał(a):
problem polega na tym,że ten efekt wystepuje też na zimnym silniku :/


Trzymając się wersji, że to wiskoza - nie ma się czym martwić. "Wystarczy" pokonać 200 metrów i do czasu aż silnik znowu się porządnie zagrzeje - powinno (przynajmniej częściowo) ustąpić. Ciasne wiskozy tak mają. Słowo honoru ;) .

:diabel: :peace:

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Ostatnio edytowano 28.wrz.2007 08:32:45 przez Piotruś, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.wrz.2007 08:59:06 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
witajcie Moi Drodzy,


słowem wstępu: piękne i zdrowe BAU w arystokratycznej wersji [tutaj meszrum wykazał grymas zdrowej zazdrości ;) ].
zamieszczanie logów byłoby istnym aktem samochwalczym :d .

ponadto, świetny spot międzymiastowy [ładna pogoda] okraszony wyborem najbrzydszego auta sezonu, którym została Honnnnda Siti, którą wódz pomylił z moskwiczem podczas pałowania :): .
:): Obrazek :):



Piotr, słyszałem ten odgłos - to dźwięk nisko przelatującego odrzutowca - w 100% wisko. problem leży w tym, że w AFB mam nowe ori sprzęgiełko+śmigło+chłodnica [i przez to mniemam, że sprawne] i sytuacja wygląda tak [termostat OK]:
- załącza się głównie w dni ciepłe [+25*C i więcej] nawet przy delikatnej jeździe;
- załącza się głównie podczas jazdy [przy przegazówkach rzadziej];
- załącza się w przypadku gorącego silnika [latem, gdy jest jeszcze zimny nie ma efektu];
- jest wyraźnie słyszalne w kabinie.

powyższe tyczy się w 100% także AYM.



u KRISOO całość przedstawia się następująco:
- po ok. 40 minutach postoju wisko szumi od razu;
- szumi nawet na jałowym;
- szumi przy średniej temperaturze [18-20*C, wiatr];
- jest słyszalne w kabinie [jak cholera].

nie byłoby nic w tym dziwnego, gdyby nie fakt, że jest chłodno.
wisko szumiało w zasadzie non stop w mojej obecności i za ChRL nie chciało ustąpić.



[+]

Piotr,
to zupełnie nie ten odgłos, jak w przypadku nieszczelności.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.wrz.2007 09:37:51 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
Wodzu ( :peace: ) - w tej sytuacji, skoro nie ma absolutnie żadnych wątpliwości co do źródła "odlotów" - wiskozę należy bezwzględnie sprawdzić u fachowca.
Uprzednio zachęcam jednak do oceny we własnym zakresie - być może sprzęgiełko jest całkiem nowe i taka jest jego "uroda".
Mam nadzieję, że obserwując śmigło na włączonym silniku nie widać zjawiska jakby pracowało "na krzywej ośce" ??

meszrum napisał(a):
nie byłoby nic w tym dziwnego, gdyby nie fakt, że jest chłodno.
wisko szumiało w zasadzie non stop w mojej obecności i za ChRL nie chciało ustąpić.


Moje pracuje identycznie "od nowości" ... :-) , a większość innych znanych mi V6 zachowuje się analogicznie do Twoich AFB i AYM ;) .

;) :peace:

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.wrz.2007 10:36:45 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
Piotr,

należałoby to skonfrontować z innymi BAU & Co., gdyż AFB/AYM i reszta słabeuszy, to jednak nie 180PS... być może tu leży esencja [choć AKE mojego ojca nie szumiało].

...a być może ostatnia generacja 2.5TDI inaczej steruje wisko...

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.wrz.2007 10:52:24 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.mar.2006 12:52:42
Posty: 358
Lokalizacja: Warszawa
apel do kolegów z Warszawy - kto ma A6 silnik BAU w quattro i tipie i mógłby się spotkac żeby porównać prace motorowni - dokładnie wiskoliozy :):

Dzięki Panowie za sugestie - nie pozostaje nic innego jak dalej szukać przyczyny odrzutowca.

A moze to coś zupełnie innego? Tylko co ? Może skrzynia tak szumi, daje taki efekt? Nic nie przychodzi mi do głowy :/


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.wrz.2007 11:00:40 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.paź.2006 06:34:40
Posty: 521
Lokalizacja: Poznań
Jeśli moge, oczywiście..
Miałem ten szum jak dostawał po zaworach, dałem do przeczyszczenia turbinkę i jest ok.
Gość mi powiedział , że jakieś łożysko przy kierownicy było nadwyręzone.
Popatrz jeszcze ne IC, bo ja od tego zacząłęm.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.wrz.2007 11:06:30 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
Carl wspominał o turbinie...
...ale nikt go nie słuchał... jak zwykle :)

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.wrz.2007 11:13:27 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.paź.2006 06:34:40
Posty: 521
Lokalizacja: Poznań
Tak Karol , wiem do kogo ta uwaga byla, i juz sie nie odzywam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.wrz.2007 11:13:35 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
carlnova napisał(a):
Carl wspominał o turbinie...
...ale nikt go nie słuchał... jak zwykle :)


Wypraszam sobie :/ .

:): :peace:

Porównanie pracy silników nie bardzo ma sens. Wisko żyje własnym życiem i nie jest sterowane żadnym ECU czy inną elektryką. Wszystko zależy od temperatury chłodnicy i samego sprzęgła (może są różni producenci ??). Uwierzcie mi w końcu bo nie zmyślam ... :/ :): .
Sprawdzałem też w ETKA-ce i aktualnie wszystkie V6 (powyżej 2001) mają ten sam numer części.

:peace:

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.wrz.2007 11:57:02 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
marcinpoznan74 napisał(a):
Tak Karol , wiem do kogo ta uwaga byla, i juz sie nie odzywam


To nie było do Ciebie... :/
W tym topiku mówiłem (na początku), że obejrzałbym turbinę...
Możesz się odzywać - nie rób ze mnie terrorysty :) :D :peace:

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.wrz.2007 12:16:30 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
Carl,

nie posądzaj mnie o to, że pomyliłem wisko z turbiną ;) ...
silnik KRISOO to idealna seria - turbina pompuje z aptekarską dokładnością.


:517:

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.wrz.2007 12:52:02 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
meszrum napisał(a):
Carl,

nie posądzaj mnie o to, że pomyliłem wisko z turbiną ;) ...
silnik KRISOO to idealna seria - turbina pompuje z aptekarską dokładnością.


:517:


Może i pompuje z aptekarską dokładnością, ale może huczeć ułożyskowanie wirnika - nie zobaczysz tego na logach.

...takie tam gdybanie...

...nie posądzam i nie atakuję - gdzieżbym śmiał :) :peace:

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.wrz.2007 13:00:34 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
Carl,

możesz mi zawierzyć, że to, co słyszałem, to było wisko.
podczas prób byłem trzeźwy, nie nosiłem damskiej bielizny [miałem nawet męski laptop], nie rozglądałem się nerwowo na boki etc.

;)

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 30 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 38 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: