.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 23.lut.2025 15:47:49

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Prośba o info na temat Audi a8 2,5/3,3TDI 98-01
PostNapisane: 28.wrz.2007 08:47:29 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.wrz.2007 07:54:14
Posty: 64
Lokalizacja: Jantar
Witam!

Chciałbym kupić jakieś w/w Audi, dlatego kieruję się do was z prośbą o pomoc. Zostałem skierowany tutaj z innego forum do którego należę bodajże od 2lat.

Mój post na tamtym forum:
http://www.mondeoklubpolska.pl/modules. ... ic&t=38027

Ale przejdźmy do rzeczy. Interesują mnie wszelakie dane na temat modelu Audi a8 od roku 98 do 01 z silnikiem diesla 2,5/3,3TDI w połączeniu ze skrzynią manualną oraz automatem.

Nie ukrywam, że bardzo podoba mi się to auto, i również nie ukrywam, że chciałbym takie mieć :)

Czy to prawda że były dwa rodzaje silników 2,5TDI(rzędówka i V6)

Prosiłbym również o ewentualne przedstawienie zużycia paliwa w/w silników

Dziękuję i pozdrawiam!!!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.wrz.2007 08:57:25 
Moderator
Online

Dołączył(a): 03.lip.2006 10:06:41
Posty: 8325
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki/Hordzież
Auto: Audi A8 D2 4.2 quattro
W A8 tylko V6, R5 nie było w A8
No coż poematów o 2.5 TDI z tych lat na forum nie brakuje
Z 3.3 TDI jest podobnie, ale ceny x 2

_________________
Audi A8 D2 4.2 quattro tiptronic '94 [ABZ/CML] [05.2007-teraz] V8
BMW E38 750iL '01 [M73B54TU/5HP30] [10.2017-09.2024] V12
Mercedes C200 4matic 9G-tronic '18 [12.2019-teraz] I4T
Honda NC750S DCT '2019 [09.2019-teraz] R2
Email: lukaszgryglicki@o2.pl, tel: 693582014
Морготх
Leśny Dziadek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.wrz.2007 14:28:19 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.wrz.2007 07:54:14
Posty: 64
Lokalizacja: Jantar
Hmm, czyli jednym słowem odradzacie zakup takiego auta??

Czy są na forum użytkownicy w/w modelu??


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.wrz.2007 14:35:41 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
nie, nie odradzamy, lecz jeżeli stać Cię na:

- wymianę rozrządu za ok. 3500 PLN [V6] bądź 4500 [V8];
- bardzo rygorystyczne serwisowanie [oryginalne oleje, filtry, płyny];
- zakup najlepszych paliw [zapomnij o Neste itp. - zalecane jest BP Ultimate];
- periodyczne uszczelnianie silnika [do 1500 PLN];
- wymianę oleju w ASB [do 1500 PLN];
- utrzymanie 8wahaczowego zawieszenia [od 2000 PLN za przód],

to śmiało kupuj, pod jednym warunkiem: auto będziesz kupować w towarzystwie osoby, która zjadła na V6/V8 zęby - w przeciwnym razie wejdziesz na minę finansową.

to niestety zupełnie inna półka finansowa, aniżeli Ford [x3 ;) ].

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.wrz.2007 15:07:51 
Klubowicz

Dołączył(a): 17.sie.2004 08:34:00
Posty: 7309
Lokalizacja: mazowieckie
meszrum napisał(a):
to niestety zupełnie inna półka finansowa, aniżeli Ford [x3 ;) ].


To chyba najlepszy konsensus! Faktem tez jest, że komfort jest x10 w stosunku do Mondeo :) i rdzy nie znajdziesz :):


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.wrz.2007 15:28:39 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.wrz.2007 19:48:59
Posty: 113
Lokalizacja: Ząbkowice Śląskie
Jeżeli chodzi o V6 to ja takową posiadam i nie ma się co oszukiwać auto kosztuje.Nie kupuj go jeżeli chcesz mieć oszczędne auto.Jeżeli Ciebie stać to OK ale jak już kolega meszrum napisał wymiana rozrządu to "rozbój w biały dzień".Czytając historię swojego auta to mogę stwierdzić że poprzedni właściciel do biednych nie należał i sporo zostwił w ASO.Ale żyje się raz i jazda takim autkiem jeżeli będziesz o nie dbał będzie należała na pewno do przyjemności.

_________________
było Audi 100 C3 2,0b(115KM) 1991r.
było A4 B5 1,9TDI(110KM) 1996r.
było A6 C5 Avant quattro 2.5TDI(180PS) 2000r.
jest A8 D2 quattro 3,7(260PS) 2000r.

"Czasami lepiej milczeć lub sprawiać wrażenie idioty, niż się odezwać i rozwiać wszelkie wątpliwości."


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.wrz.2007 15:47:20 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.wrz.2007 07:54:14
Posty: 64
Lokalizacja: Jantar
Dzięki Panowie za wszelkie informacje, hmm, no to daliście mi dużo do myślenia:)

W moim fordzie to koszt wymiany rozrządu to około 600zł na 60tys km.

Właśnie zakupując Mondeo MK3 trzeba się liczyć z siadającymi kołami dwumasowymi, wtryskami co chwila, i jeszcze innymi pierdołami, dlatego zastanawiałem się nad Audi, auto jest z wyglądu świetnie, no i pewnie bajecznie wygodne, ale te koszty, choć czytając Wasze forum widzę że być może to inwestycja naprawdę warta swoich pieniędzy. Czytałem o tym V6 i widzę że włożenie serca i pieniędzy skutkuje wzajemnością ze strony tego silnika.

Hmm, możecie powiedzieć, "człowieku nie stać Ciebie weź inne Audi", tylko sęk w tym że np a6 wogóle do mnie nie podchodzi, zwłaszcza tył(nie obrażając przy tym nikogo)

Hmm, pozostaje jeszcze a4, tylko jakieś takie małe autko...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.wrz.2007 15:52:17 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.wrz.2007 07:54:14
Posty: 64
Lokalizacja: Jantar
Takie małe pytanko, co to jest to ASB(auto service bosh??)??, oraz to preiodyczne uszczelnianie silnika

Ojciec ma Audi C4 100 2,5TDI, no i jest bardzo zadowolony, bodajże jest to rok 92, no i chyba rzędówka a nie V6

A jeszcze Panowie, jakby można było prosić o jakieś informacje n/t automatów w Audi, czym się różni tiptronic od multitronica


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.wrz.2007 16:10:47 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.sie.2003 00:34:44
Posty: 8535
Lokalizacja: Random
Lipa napisał(a):
Takie małe pytanko, co to jest to ASB

Automatyczna Skrzynia Biegów

Lipa napisał(a):
Ojciec ma Audi C4 100 2,5TDI, no i jest bardzo zadowolony, bodajże jest to rok 92, no i chyba rzędówka a nie V6

Tak, 5 cylindrów w rzędzie, bardzo przyjemne silniki i nieawaryjne ;)

Lipa napisał(a):
A jeszcze Panowie, jakby można było prosić o jakieś informacje n/t automatów w Audi, czym się różni tiptronic od multitronica

tiptronic => zwykły automat
multitronic => automatyczna skrzynia bezstopniowa (nie występuje z quattro)

Pozdrawiam

_________________
Pozdro Mirek :peace:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.wrz.2007 17:34:04 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.gru.2003 01:33:16
Posty: 1704
meszrum napisał(a):
nie, nie odradzamy, lecz jeżeli stać Cię na:

- wymianę rozrządu za ok. 3500 PLN [V6] bądź 4500 [V8];
- bardzo rygorystyczne serwisowanie [oryginalne oleje, filtry, płyny];
- zakup najlepszych paliw [zapomnij o Neste itp. - zalecane jest BP Ultimate];
- periodyczne uszczelnianie silnika [do 1500 PLN];
- wymianę oleju w ASB [do 1500 PLN];
- utrzymanie 8wahaczowego zawieszenia [od 2000 PLN za przód],

to śmiało kupuj, pod jednym warunkiem: auto będziesz kupować w towarzystwie osoby, która zjadła na V6/V8 zęby - w przeciwnym razie wejdziesz na minę finansową.

to niestety zupełnie inna półka finansowa, aniżeli Ford [x3 ;) ].

Podoba mi się jak chłopaki zaczeli pisać o AFB.
Nareszcie jasno i zwięźle. Silnik jest dobry jak się go ostro finansuje i kupi w b.dobrym stanie.

Nie można było tak od początku?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.wrz.2007 21:13:19 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.wrz.2007 07:54:14
Posty: 64
Lokalizacja: Jantar
A jak z ubezpieczeniem takiego audika, można prośić o informacje??


:peace:

[EDIT by KORU] Lipa nastepnym razem uzywaj opcji edytuj tak jak ja teraz to zrobilem


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 45 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: