.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 10.lut.2025 18:41:23

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 15 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A6 2.5 tdi] remont silnika
PostNapisane: 30.wrz.2007 18:35:33 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.cze.2004 12:52:08
Posty: 233
Lokalizacja: Kraków / okolice
Potrzebuję fachowej porady
Przyprowadziłem A6 2.5 TDI 98r i mam problem.
Otóż bardzo mi kopci z wydechu, ma wycieki oleju z pod głowicy od strony silnika a dzisiaj zauważyłem że gdy odkręcam korek wlewu oleju to bije kompresja powietrze ale przez korek nie chlapie oleju tylko do góry korek.

Przyznaje że kupiłem auto pochopnie w pośpiechu :(: :(: :(: a teraz mam problem, któremu muszę stawić czoła. Co waszym zdaniem może być: czy Silnik, czy głowica, czy silnik i głowica

jaki jest koszt remontu głowicy a jaki silnika. czy lepiej kupić silnik używany :?: :?: tylko nie piszcie mnie ile to kosztuje w servisie zależy mi na opinii osób które robiły remont u dobrych mechaników. za tydzień jestem już umówiony z fachowcem. A chcę sie zorientować w cenie
Z góry dzięki za odpowiedź :peace: :peace: :peace:

_________________
teraz A6C5 2.5TDI 150KM AVANT 98r.
Audi A4 1.9 tdi 95r. sedan - sprzedany
Audi 90 2.3 NG 91r. automat LPG. - sprzedany
nr gg. 2389161


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.wrz.2007 19:27:06 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
koszt remontu Twojego silnika to wstępnie ok. 350 PLN.
wymienić należy filtr odpowietrzenia skrzyni korbowej [odma].
dymienie ustanie.
nic więcej nie wymieniaj, jeżeli nie jesteś pewien intencji mechanika.

nie mniej jednak, należy uszczelnić silnik jak najszybciej [wymiana uszczelek], co powinieneś zlecić warsztatowi, który doskonale zna V6 TDI.
przy okazji, należy ocenić stan wałków rozrządu, gdyż zapchana odma mogła je skonsumować [ale nie musiała].

podstawą jest dobry warsztat - 99% mechaników naciągnie Cię na niebotyczne koszty.



udaj się do Piotra [naszego forumowicza], a rozwiąże On Twe problemy.
Piotr, pomóż koledze ;) .

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.wrz.2007 19:57:15 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopic.php?t=55798

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.wrz.2007 22:29:58 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.cze.2004 12:52:08
Posty: 233
Lokalizacja: Kraków / okolice
Wielkie dzieki za te słowa otuchy, które dodały mi troche nadzieji. Zrobię jak mi doradzacie i zacznę od tej odmy. Dręczy mnie to że ktoś tak zaniedbał silnik, ponieważ jestem pedantyczny jezeli chodzi o auta i lubie żeby wszystkobyło ok.
pozdrawiam

_________________
teraz A6C5 2.5TDI 150KM AVANT 98r.
Audi A4 1.9 tdi 95r. sedan - sprzedany
Audi 90 2.3 NG 91r. automat LPG. - sprzedany
nr gg. 2389161


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.paź.2007 05:45:57 
Klubowicz

Dołączył(a): 17.sie.2004 08:34:00
Posty: 7309
Lokalizacja: mazowieckie
dragon napisał(a):
Wielkie dzieki za te słowa otuchy, które dodały mi troche nadzieji. Zrobię jak mi doradzacie i zacznę od tej odmy. Dręczy mnie to że ktoś tak zaniedbał silnik, ponieważ jestem pedantyczny jezeli chodzi o auta i lubie żeby wszystkobyło ok.
pozdrawiam


To co napisałeś niejako gryzie się z tym, że jeszcze odma nie była zmieniona ;-) A tyle się o tym mówi...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.paź.2007 10:35:18 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.cze.2004 12:52:08
Posty: 233
Lokalizacja: Kraków / okolice
Z V6 jeszcze nie miałe do tej pory doczynienia i jestem zielony. nie mam też dużo czasu na czytanie wątków bo pracuję albo do puźnego wieczora albo jadę w delegację [czytam jak znajdę czas, a auto mam od 2 tygodni]. ale chcę wiedzieć jaknajwiecej bo zakochalm sie w A6 tdi i do tego 2,5V6
pozdrwiam

_________________
teraz A6C5 2.5TDI 150KM AVANT 98r.
Audi A4 1.9 tdi 95r. sedan - sprzedany
Audi 90 2.3 NG 91r. automat LPG. - sprzedany
nr gg. 2389161


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.paź.2007 11:32:51 
Klubowicz

Dołączył(a): 17.sie.2004 08:34:00
Posty: 7309
Lokalizacja: mazowieckie
dragon napisał(a):
Z V6 jeszcze nie miałe do tej pory doczynienia i jestem zielony. nie mam też dużo czasu na czytanie wątków bo pracuję albo do puźnego wieczora albo jadę w delegację [czytam jak znajdę czas, a auto mam od 2 tygodni]. ale chcę wiedzieć jaknajwiecej bo zakochalm sie w A6 tdi i do tego 2,5V6
pozdrwiam


To czytaj jak najwięcej - sporo się dowiesz... ja tak właśnie zrobiłem - kupiłem 2.5TDI i poświęcilem kilkanaście wieczorów na cztranie forum - opłaciło się :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.paź.2007 15:45:41 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.sie.2007 09:58:15
Posty: 128
Lokalizacja: Gryfino
ja też się zakochałem, ale bez niestety bez wzajemności :D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.paź.2007 10:25:58 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.mar.2007 22:04:43
Posty: 159
Lokalizacja: Opolskie - Głubczyce
Sprawdź ciśnienie na cylindrach, nie napisałeś czy silnik ma wciąż moc. Po jakim jest przebiegu, może być że silnik jest po prostu zużyty i przez to rozszczelniony.

_________________
Audi 80 B4 '94 rok, ABK 2.0 + gaz.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.paź.2007 12:19:50 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.lip.2004 12:57:58
Posty: 339
Lokalizacja: Kraków
No gratuluje koledze zakupu! Widze ze wkoncu dopiales swego i posiadels 2,5 TDI :) Mam nadzieje ze to nic powaznego i dlugo jeszcze nia pojezdzisz

Ja wciaz sie bujam z moja 80 2,6 ale jak na razie nie planuje jej zmieniac . :peace:

_________________
Żaba
Audi A4 Avant quattro, 2.8 (APR) + Tiptronic, 99r.
był - Audi 80 Avant quattro, 2.6 (ABC), 93r.
był - Audi 90, 2.3 (NG), 87r.
www.frogs.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.paź.2007 07:08:12 
Użytkownik

Dołączył(a): 09.mar.2006 18:51:31
Posty: 15
Lokalizacja: Zdzieszowice
Auto: A6 C5 Avant
To co napisałeś niejako gryzie się z tym, że jeszcze odma nie była zmieniona ;-) A tyle się o tym mówi...[/quote]

czy w 1.9 ajm (mkIV) też odmę trzeba zmieniać i można bo nie widziałm ta jakiegoś pudła wyglądającego jak filtr czy coś w tym rodzaju może jest schowany w rurze - proszę o info przy okazji tematu


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.paź.2007 07:20:39 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
mg-maciek napisał(a):
czy w 1.9 ajm (mkIV) też odmę trzeba zmieniać


Nie trzeba. W AJM, jak w kazdym innym PD, rolę odmy spełnia pokrywa zaworów (i szukajka się kłania)

:peace:

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.paź.2007 09:08:53 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.cze.2004 12:52:08
Posty: 233
Lokalizacja: Kraków / okolice
Wg. książki serwisowej auto ma przejechane 243 000 km. jestem już umówiony na pomiar ciśnienia sprężania i ciśnienia wtrysków paliwa.
Na razie autko stoi w garażu bo mam inne ważniejsze sprawy rodzinne i auto musi poczekać na swoją kolej.

_________________
teraz A6C5 2.5TDI 150KM AVANT 98r.
Audi A4 1.9 tdi 95r. sedan - sprzedany
Audi 90 2.3 NG 91r. automat LPG. - sprzedany
nr gg. 2389161


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.paź.2007 13:40:02 
Użytkownik

Dołączył(a): 09.mar.2006 18:51:31
Posty: 15
Lokalizacja: Zdzieszowice
Auto: A6 C5 Avant
Piotruś napisał(a):
mg-maciek napisał(a):
czy w 1.9 ajm (mkIV) też odmę trzeba zmieniać


(i szukajka się kłania)

:peace:

tak tylko przez szukajkę to nie taka prosta sprawa bo próbowałem i jest gąszcz informacji a ty użyłeś jednego cennego zdania czyli nie było tak źle - dzięki


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.paź.2007 13:30:58 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.maja.2007 12:00:48
Posty: 1583
Lokalizacja: Konstancin jeziorna
Auto: Toyota 3ZR-FAE
tak kolega dobrze radzi analiza drazkow no i dodal bym tu warto wymienic popychacze ;] i z ciekawsci sprawdz pompe wtryskowa pod kompem.

ja robilem w allroad'e po 220kkm uszczelki pod dekielkami zaworow popychacze i regeneracja pompy jezdzil ale dawala zle i w ASO w Powsinie dalem ok 6-7 kola :) ale to allroad wiec licz wszystko razy 3, ale teraz nie jezdzi tylko plynie :) wiec nie martw sie, po 2 rece nieuniknione po takich przelotach remont aby mial cisnienie i latasz dalej jak zly.

_________________
Forester MY15 2.0 XT
Mk5 1.9 BKC+++


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 15 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 35 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: