.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 25.lis.2024 17:47:35

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 15 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [B4 ABK] Zamiana tłumika końcowego w ABK na tłumik od AAH
PostNapisane: 01.paź.2007 16:14:01 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.lip.2006 19:11:52
Posty: 1509
Lokalizacja: Warmia
Auto: Audi V8 4.2q
Witam. Chciałbym zamienić w B4 ABK oryginalny tłumik końcowy z jedną końcówką owalną na tłumik od AAH czyli z dwiema końcówkami :) Oba auta to ośki sedan.
1. Czy tłumik z AAH jest gabarytowo większy i czy zmieści się w miejscu tego od ABK :?:
2. Czy mocno trzeba będzie przerabiać zaczepy :?: Zauważyłem, że oba tłumiki mają je w innych miejscach.
3. Czy wydech będzie pracować głośniej :?: Bo nie jestem fanem ryczących końcówek :<
PS czy katalizator od AAH podpasuje do ABK :?: Chodzi mi głównie o samą puszkę, bo planuję wywalić środek a nie chcę niszczyć mojego i wolę go zostawić na wszelki wypadek :)
Ktoś już coś takiego robił :?:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.paź.2007 17:27:57 
Klubowicz

Dołączył(a): 08.sie.2003 05:47:23
Posty: 2385
Lokalizacja: Krakow
Trudne pytania zadajesz, watpie, zeby ktos cos takiego rezal. Ja bym Ci polecil kulturalne dospawanie ladnych 2 koncowek z kwasowki do oryginalnego tlumiora.

_________________
-==PUMC==-
90 B2 quattro 2.2t 20V


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.paź.2007 17:48:38 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.lip.2006 19:11:52
Posty: 1509
Lokalizacja: Warmia
Auto: Audi V8 4.2q
Z rezaniem nie ma problemu, sam dam radę wszystko zrobić. Teraz tylko zależy, czy uda mi się wycyganić ten układ wydechowy z AAH :diabel:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.paź.2007 18:05:18 
Klubowicz

Dołączył(a): 08.sie.2003 05:47:23
Posty: 2385
Lokalizacja: Krakow
Chcialbym Cie tylko przestrzec przed jednym....rezanie przy ukladzie wydechowym samochodu z wolnossacym silnikiem wymaga solidnej wiedzy odnosnie dynamiki gazow i bez niej...niemal zawsze konczy sie pogorszeniem osiagow...wydech to nie jest poprostu rura. Co innego przy turbo.
Powodzenia :peace:

_________________
-==PUMC==-
90 B2 quattro 2.2t 20V


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.paź.2007 18:12:21 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13.sie.2003 11:35:46
Posty: 6442
Lokalizacja: Kraków
Swiete slowa, uklad wydechowy w wolnych ssakach jest dość precyzyjnie policzony i w zasadzie każda rzeźnicka ingerencja kończy sie w najlepszym wypadku pogorszeniem osiągów.
Na palcach jednej reki mozna policzyc ludzi w PL, ktorzy w profesjonalny sposob potrafia podejsc do tematu, wiec odradzałbym eksperymenty z innymi tlumikami. W ostatecznosci zrob sobioe upgarde i zakoncz oryginalny tlumik jakas zgrabna dwururka z kwasowki

_________________
Marcin
Skoda Superb 1.9 TDI
BMW R1200 GS, Aprilia Mana 850


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.paź.2007 18:37:27 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.lip.2006 19:11:52
Posty: 1509
Lokalizacja: Warmia
Auto: Audi V8 4.2q
Rozumiem :) Chodziło mi tylko o podmianę końcowego tłumika. Katalizatora i tłumika środkowego bym nie ruszał. O kata zapytałem się przy okazji. Szczerze mówiąc to tak myślałem, że dobrze by było gdybyś to Ty (Zuru) się wypowiedział w tym temacie :)
EDIT
Martab99 dzięki za podpowiedź :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.paź.2007 18:43:56 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13.sie.2003 11:35:46
Posty: 6442
Lokalizacja: Kraków
Ja z pespektywy czasu nie robilbym zadnych zmian na wlasna reke, wlacznie z wycinaniem tlumikow, podmianami, wymianami etc.
Wystarczy mi jak obserwowałem kliku zdesperowanych userow szukających ORYGINALNYCH wydechów do swoich 7A zamiast wydumek ktore nie powodowaly ani wzrostu osiagow ani zadnych specjalnych efektow dzwiekowych.
A mowie to, nauczony na wlasnych bledach :peace:

Co innego jak mowil zuru w przypadku silnikow doladowanych. Sam wlasnie jestem na etapie zamawiania przelotowego wydechu '2,5 od downpipe'a do przelotowej puszki na koncu. To zupelnie inna bajka i zupelnie inna filozofia jesli chodzi o przeplyw gazow wylotowych i tu mozna nieco podzialac... :diabel:

_________________
Marcin
Skoda Superb 1.9 TDI
BMW R1200 GS, Aprilia Mana 850


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.paź.2007 19:07:41 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.cze.2004 12:09:23
Posty: 4651
Lokalizacja: EPWR
Auto: A4 B6, A4 B5 Avant, Cabriolet
Koledzy przeciez tu chodzi tylko o wymiane koncowego odcinka a nie calego ukladu. Ja w B4 2.0 ABT mam zamontowany tlumik koncowy od modelu A4 2.6 V6 ABC i powiem ze nie zauwazylem zeby byl jakis wplyw na moc silnika. Jest on nieznacznie glosniejszy niz oryginal dla silnikow ABT ABK i NG. Na wolnych obrotach fajnie sobie mruczy, a podczas jazdy jest cicho tak jak na fabrycznym. :-) Tlumik ten ma dwie rury wydechowe zamiast jednej jak to jest w fabrycznym wydechu, a wedlug mnie to spaliny dzieki temu szybciej opuszczaja uklad wydechowy. Smialo montuj tymbardziej ze to zwykly 4 cylindrowy silnik a nie jednostka V6 gdzie sa 2 katalizatory.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.paź.2007 15:11:41 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13.sie.2003 11:35:46
Posty: 6442
Lokalizacja: Kraków
Echh, robta co chceta :peace:

_________________
Marcin
Skoda Superb 1.9 TDI
BMW R1200 GS, Aprilia Mana 850


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.paź.2007 16:46:32 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.paź.2004 20:02:38
Posty: 2279
Lokalizacja: Dublin-Kraków
Auto: TT 1.8T BAM QUATTRO
KORU napisał(a):
i powiem ze nie zauwazylem zeby byl jakis wplyw na moc silnika.
niema mocy to i zauważyć jej spadku sie nieda buhahhahahahahah

_________________
Jakub
80 COUPE 2.0 16V
TT 1.8T Quattro -> http://zmniejszacz.pl/zdjecie/2019/8/21 ... _TTbam.jpg
A2 1.4 tdi -> http://zmniejszacz.pl/zdjecie/2019/8/21/15011589_A2.jpg
A4 1.9 tdi -> http://zmniejszacz.pl/zdjecie/2019/8/21 ... G_1797.JPG
B3 1.8 -> http://zmniejszacz.pl/zdjecie/2019/8/21 ... 1_b380.jpg
C3 2.3 Quattro -> http://zmniejszacz.pl/zdjecie/2019/8/21 ... 267js7.jpg
B2 1.8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.paź.2007 20:30:53 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.sty.2004 20:15:18
Posty: 249
Lokalizacja: Warszawa
Mam uklad wydechowy od ABT=ABK i udalo mi sie wyrwac za smieszne pieniadze tlumik od AAH. wyglada na to ze rzezba ktora chcesz zrobic bedzie trudniejsza niz ci sie wydawalo. Uklady wydechowe z roznych wersji silnikowych nie sa Plug & Play.

Dobra a teraz rzeczowo, cos mi sie wydaje ze ABK ma srednice wdechu 55 mm a AAH 60 to po pierwsze, po 2 zaczepy, sa w innych miejscach. po 3 wydech koncowy w abk jest inaczej przyczepiony do wydechu srodkowego niz ten z AAH.


Jednym slowem Zastanow sie co ci sie bardziej oplaca: szukac gratow (troche kasy) by to wszystko zgrac nie wiedzac jak sie bedzie samochod zachowywal, czy pojechac do pierwszego lepszego tlumikowca i z jednej koncowki w wydechu zrobic 2...

Jesli chcesz to sprawdze jak to sie wszystko zgrywa ABK + AAH pod wzgledem montazu i dam ci znac.

_________________
Jedzi jako tako...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.paź.2007 22:54:40 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.lip.2006 19:11:52
Posty: 1509
Lokalizacja: Warmia
Auto: Audi V8 4.2q
Fizycznie jestem w stanie wykonać wszytko sam. Posiadam wszystkie niezbędne narzędzia łącznie z hydrauliczną giętarką do rur na zimno. Jedyny koszt to zakup tłumika końcowego, bo tylko to chcę wymienić. Jak znajdę trochę czasu to z tym powalczę, a jak nie to temat można puścić w zapomnienie :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.mar.2011 10:40:32 
Użytkownik

Dołączył(a): 27.wrz.2006 00:44:36
Posty: 1
ABK ma średnicę wydechu 50mm
wszelkie zakupy końcowego tłumika w zamienniku kończą się głośną pracą i przypominają pracą FIATA 125P :)
przerabiałem temat i teraz wstawiam zawsze oryginał od dawcy :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.mar.2011 21:20:17 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.lip.2005 10:09:55
Posty: 3209
Lokalizacja: Puck
Cytuj:
kończą się głośną pracą i przypominają pracą FIATA 125P

Akurat ten ma fajny dzwięk wydechu, a na przyspieszonym zapłonie gwizdze jak z zajechanym turbo :peace:

_________________
Najlepsze auto ?
To takie, za które płaci Twój szef.


Ostatnio edytowano 30.mar.2011 21:23:28 przez ZiPi, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.mar.2011 21:23:25 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.cze.2004 12:09:23
Posty: 4651
Lokalizacja: EPWR
Auto: A4 B6, A4 B5 Avant, Cabriolet
gio3000 napisał(a):
...
przerabiałem temat i teraz wstawiam zawsze oryginał od dawcy :)

Tak wlasnie zrobilem i mam oryginała z 2.8 V6 AAH :)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 15 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 17 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
cron