.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 10.lut.2025 19:09:16

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 16 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [80 B4 1,9TD AAZ] Skrzynia mi padła - help
PostNapisane: 29.wrz.2007 23:46:03 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.lip.2007 12:46:28
Posty: 4
Lokalizacja: Osiek
Błagam o pomoc użytkowników Etki itp.
Padła mi skrzynia biegów, właśnie ją ściągnąłem (prawdopodobnie synchronizator(y)).
Potrzebuję prawidłowy kod skrzynii biegów do 80 B4 1,9TD AAZ oraz w jakich innych modelach mogły one jeszcze występować, gdyż poszukuję takiej używki.
Na mojej skrzynii jest oznaczenie CDY 1530. Czy tylko taka pasuje do mojej foczki, czy można inną założyć??
Błagam pilne i z góry dzięki :612:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.wrz.2007 08:44:58 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.paź.2005 12:36:56
Posty: 1696
Lokalizacja: Zielona Góra 32 w zwi... hehe
CDY/CCE - 012 300 047 GX
CDY -w rocznikach 94-95
CCE rocznik 91-92

_________________
(103KW)chip133 KW 375Nm AEL Tdi avant 6 gear
Q7 4.2 Tdi


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.wrz.2007 16:19:14 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.lip.2005 19:02:14
Posty: 870
Lokalizacja: Lublin
94r - CDY i innej raczej nie założysz coby przełożenia się zgadzały


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Wielkie dzięki
PostNapisane: 30.wrz.2007 20:38:28 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.lip.2007 12:46:28
Posty: 4
Lokalizacja: Osiek
Moja foczka jest z 1993 r., ale jeszcze jedno pytanko odnośnie CDY...., ponieważ pytając o inne modele, miałem na myśli inne silniki w B4 (np. benzyniak 2,0) bo znalazłem cosik takiego:
http://www.allegro.pl/item248807627_skr ... nzyna.html
i szczerze mówiąc nie bardzo dowierzam że w benzyniaku i dieslu taka sama skrzynia, a gdzie obroty silnika??

Pozdrawiam Sławek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: a jednak chyba prawda
PostNapisane: 01.paź.2007 12:42:36 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.lip.2007 12:46:28
Posty: 4
Lokalizacja: Osiek
A jednak chyba były skrzynie CCE i CDY w B4 2,0E lub S, ponieważ znalazłem cosik takiego:
http://www.emi-skf.pl/download/valeo_ka ... l_2004.xls
Proszę Was tylko o potwierdzenie.
Jeszcze nie jestem pewien która część padła, ale czy warto kupować używkę, czy nowe części na serwisie i naprawiać????

P.S. A gdzie mógłbym zdobyć taki program ETKA itp., oczywiście nie za darmo, przydałby mi się i kumplowi na warsztacie, żeby nie zawracać Wam d...y


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.paź.2007 08:59:44 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.lip.2007 12:46:28
Posty: 4
Lokalizacja: Osiek
Wczoraj wieczorkiem rozebraliśmy skrzynkę i okazało się, że przyczyną blokowania 5 i wstecznego biegu były "resztki" synchronizatora 3 biegu, który rozsypał się i pływał w oleju.
Jednakże ponawiam prośbę o program, bo właśnie potrzebuję kilka części do skrzynki i przy okazji silnika, więc byłbym wdzięczny za namiary (jeszcze raz powtórzę "nie za darmo")
Z góry dzięki za szybką odpowiedź :piwo:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.paź.2007 11:18:24 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.lip.2005 19:02:14
Posty: 870
Lokalizacja: Lublin
poszukaj ETKI na forum... było już kilka linków z plikami do ściągnięcia... ale chyba nie muszę przypominać że jest to nielegalne... :D i zaraz po skorzystaniu musisz etkę wyinstalowac

jesli chcesz ori to kup np na ebay`u lub allegro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.paź.2007 17:23:18 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.lip.2007 12:46:28
Posty: 4
Lokalizacja: Osiek
Dzięki Cobra za pomoc, przekopałem forum i te linki co znalazłem, są już nieaktualne, ale na szczęście znalazłem online i na dzień dzisiejszy to mi wystarczy, żeby foczka nie stała tak rozkraczona. Sprawdzałem na ASO synronizator do 3/4 koszt 400 zeta, a sam pierścień do 3 130 zeta.
Chociaż nadal jestem zainteresowany ELSA na płytkach, ale może na zlociku jakimś, jak mi Pablo podpowiedział, za co mu też dzięki.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.paź.2007 12:50:27 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.lip.2007 12:46:28
Posty: 4
Lokalizacja: Osiek
Panowie, porażka!!!!!!
Wczoraj zaczęliśmy śiągać koła zębate w skrzynce, żeby dostać się do pierścieni synchronizatora i.....pzry kolejnym trach.....sypnęły się zęby, dopiero jak poszedł w ruch palnik, dopiero zeszło, ale i tak dało popalić.
Niestety jednak szrocik i kupno używki mnie czeka.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: [b-4 AAZ Olej w skrzynii
PostNapisane: 04.paź.2007 10:54:13 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.paź.2006 16:33:31
Posty: 77
Lokalizacja: olsztyn
Po wymianie oleju w skrzynce mam problem z pierwszym i drugim biegiem.Biegi te ciężko wchodzą,olej jest taki jak powinien.Problem się zaczął ,gdy nastały chłodne poranki ,już się boję zimy.Kolega poradził mi , abym zalał taki olej jak do automatu.Olej ten jest żatszy i mają problemy ustąpic. Co wy o tym sądzicie,czekam na sugestje.

_________________
AUDI B4 TD


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.paź.2007 12:30:06 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.lip.2007 12:46:28
Posty: 4
Lokalizacja: Osiek
Moim skromnym zdaniem to nie jest wina oleju, na podstawie mojego przypadku.
Wracając z wczasów na 30 km (a przedemną 600) miałem problem z wrzuceniem lub wyluzowaniem biegu 5. potem okazało się na postoju że doszedł do tego wsteczny :!!: :(: a najlepsze było w tym to że raz wskakiwało luźno a innym razem wyrywałem :!!: na chama, czego nie polecam.
Jak rozebraliśmy skrzynię, okazałało się, że przyczyną były "pływające w oleju" resztki pierścienia synchronizatora "3". Możesz mieć też problemy z sychronizatorem, np wytarte zęby co miałem na wstecznym (a nie wchodził wcześniej idealnie).
A najważniejsze jaki wlałeś olej :?:
Ja mam Shell SF (miałem bo teraz jest dodatkiem mosiądzu ;) )


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.paź.2007 12:44:21 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.lip.2007 12:46:28
Posty: 4
Lokalizacja: Osiek
Może przydać się, ale obu nie musiało ;) :
http://www.vagcat.com/epc/cat/au/A80/19 ... 1/1159294/
http://www.vagcat.com/epc/cat/au/A80/19 ... 1/1159400/
http://www.vagcat.com/epc/cat/au/A80/19 ... 1/1159546/
Jak nie byłeś na tej stronie ETKI, to musisz się zarejestrować (unomomento) i działa, bardzo przydatne, zwłaszcza że masz ceny online, jak sprawdzałem u nas na ASO są wyższe o ok. 20-30%, ale nie jest to reguła.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.paź.2007 19:45:32 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.paź.2006 16:33:31
Posty: 77
Lokalizacja: olsztyn
Dzięki za sugestje,ale czy nie uważasz ,że walnięty synchronizator powinien dawać o sobie znać bardziej na rozgrzanym oleju? W moim przypadku po przejechaniu 100m wszystko jest ok.

_________________
AUDI B4 TD


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.paź.2007 19:50:56 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Slawo_foczka napisał(a):
Moim skromnym zdaniem to nie jest wina oleju, na podstawie mojego przypadku.
Wracając z wczasów na 30 km (a przedemną 600) miałem problem z wrzuceniem lub wyluzowaniem biegu 5. potem okazało się na postoju że doszedł do tego wsteczny :!!: :(: a najlepsze było w tym to że raz wskakiwało luźno a innym razem wyrywałem :!!: na chama, czego nie polecam.
Jak rozebraliśmy skrzynię, okazałało się, że przyczyną były "pływające w oleju" resztki pierścienia synchronizatora "3". Możesz mieć też problemy z sychronizatorem, np wytarte zęby co miałem na wstecznym (a nie wchodził wcześniej idealnie).
A najważniejsze jaki wlałeś olej :?:
Ja mam Shell SF (miałem bo teraz jest dodatkiem mosiądzu ;) )

Przerabiałem to samo w moim 1Z, ale po wymianie synchronizatora "trójki" skrzynia śmiga do dziś bezawaryjnie.
U mnie synchronizator wbił się w obudowę skrzyni blokując auto na ... 5-tym biegu. Na dodatek autkiem wracała moja Pani i dała radę. Diesel rulez ;)
Niestety T chyba w czasie demontażu rozwaliłeś skrzynię na własną prośbę ... :/

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.paź.2007 21:12:23 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.lip.2007 12:46:28
Posty: 4
Lokalizacja: Osiek
Absolutnie się zgadzam, ale co miałem robić mając przed sobą 600 km, żonę i 2 wrzeszczących dzieciaków na pokładzie( 2 i 4 lata) :D
Błagałem Pana... byle jak najszybciej do domku :/
Ale to było nic, plamę dopiero daliśmy jak rozbieraliśmy skrzynkę, pierwsza zębatka poszła bez problemu a w drugiej...... jak wyżej, poleciały zęby :!:
I tu jest moja plama, dałem d...y.
Baskecior, podpowiedz mi, jak rozbierałeś skrzynkę, podgrzewałeś zębatk, żeby ściągacz dał radę, czy miałeś super-hiper ściągacz :?:
A może robiłeś to na ASO ;) :?:
Jutro jadę po skrzynkę do Gliwic, oby była dobra :diabel:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.paź.2007 10:01:28 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.paź.2006 16:33:31
Posty: 77
Lokalizacja: olsztyn
Co z tym olejem..? Czy ktoś próbował już wlewać olej do skrzyni manualnej od automatu?(wydaje mi się ,że w automacie olej ma lepsze parametry,o czym świadczy nawet sama cena.)Czekam na sugestie.

_________________
AUDI B4 TD


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 16 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 33 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: