.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 05.lut.2025 12:41:35

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 142 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [ A6 C5 2,5TDI AFB 98r.] czy padła pompa VP 44 ?
PostNapisane: 02.paź.2007 20:14:43 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.paź.2007 15:19:04
Posty: 220
Lokalizacja: Trójmiasto
Auto: A6 C7
Witam wszystkich
Mam krótkie pytanie,gdyż po przeszukaniu forum nie znalazłem jednoznacznej odpowiedzi...autko (A6 2,5TDI AFB 1998r.) w dniu wczorajszym odmówiło współpracy...w trakcie jazdy najpierw zaczęło przerywać,delikatnie i sporadycznie a nastepnie w trakcie wyprzedzania spadła moc, obroty spadły do około 800rpm, po zjechaniu na pobocze silnik pracował, cicho ale nieregularnie,jakby nie na wszystkie "garnki". Wyłączyłem motor,sprawdziłem pasek - jest OK , sprawdziłem czy są pęcherzyki powietrza na przewodzie między filtrem a VP 44 - nie ma. Auto na lawete i parking. Dzis podłaczyłem Vaga i wyskoczyly mi dwa błędy

00546 - 049 przewód danych uszkodzony,brak komunikacji sporadycznie
oraz
01318 - 049 sterownik pompy wtryskowej - J399- brak komunikacji sporadycznie

Dodam że te dwa błedy pojawiały sie wcześniej ale auto śmigało bez zarzutu.
Nauczony doświadczeniem innych Forumowiczów zbadałem przewody przelewowe z wtrysków i okazało sie że nie wyglądają zbyt dobrze,mokre i sparciałe,więc je wymieniłem na nowe, niestety procedura odpowietrzania chyba przebiegła nieprawidłowo i auto nie odpaliło, a na dodatek pojawił sie nowy zestaw błędów

00546 - czyli tak samo jak wyżej
a zamiast 01318 pojawił sie
01268 - 3710 Quantity Adjuster N146

No i moje pytanie brzmi czy zła procedura odpowietrzenia mogła wywołac błąd 01268? Dodam że silnik nie był długo mielony w celu odpalenia, i zawsze nie dłużej niż kilka sekund, po czym przerwa.

Stan paliwa w baku troszke ponad połowe...

Będe kombinował dalej zeby go odpalić tylko ciekawi mnie to czy pompa jest sprawna,choć widać że paliwo podaje....

Przepraszam za chaos w moim poscie, przyjme wszelkie opier papier, tylko prosze o jakąs podpowiedz....Z góry dziękuje :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.paź.2007 20:17:07 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
Boner, zacznijmy od podstaw...
jak ta Twoja VP44 podaje paliwo na wtryski ?
Sika tak porządnie jak odkręcisz nakrętkę na wtryskiwaczu, czy tylko sączy paliwo ?

Masz tutaj instrukcję bezpiecznego odpowietrzania i powiedz, czy robiłeś to mniej więcej w ten sposób ?

http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopic.php?t=56013

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.paź.2007 20:27:47 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
1. jest duże prawdopodobieństwo, że poluzowała Ci się wtyczka na pompie wtryskowej [ta od elektronicznego sterowania] - zacznij od tego;
2. sprawdź bezpieczniki [oraz wszelkie połączenia kabli w ich okolicach];
3. sprawdź uziemnienie w.w.;
4. sprawdź klemy na aku.


moim zdaniem, problem leży w połączeniu/uziemnieniu...
...ale będziesz mieć sporo zabawy ze znalezieniem źródła powyższego.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Ostatnio edytowano 02.paź.2007 20:29:10 przez meszrum, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.paź.2007 20:28:58 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.paź.2007 15:19:04
Posty: 220
Lokalizacja: Trójmiasto
Auto: A6 C7
Hmm,no to jestem w kropce,odrazu wyszło że jestem laikiem w temacie...nie odkręciłem do końca przewodu doprowadzającego paliwo do wtryskiwacza,tylko poluzowałem,paliwo leciało,i to wg mnie mocno,no ale że dopiero ogarniam temat to sam widzisz...musze to sprawdzić dokładnie...rozumiem ze moge całkowicie odkręcić ,podgiąć lekko do góry i sprawdzić efekt? wystarczy jeden z wtrysków,przy jednej z głowic?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.paź.2007 20:30:36 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
Boner napisał(a):
Hmm,no to jestem w kropce,odrazu wyszło że jestem laikiem w temacie...nie odkręciłem do końca przewodu doprowadzającego paliwo do wtryskiwacza,tylko poluzowałem,paliwo leciało,i to wg mnie mocno,no ale że dopiero ogarniam temat to sam widzisz...musze to sprawdzić dokładnie...rozumiem ze moge całkowicie odkręcić ,podgiąć lekko do góry i sprawdzić efekt? wystarczy jeden z wtrysków,przy jednej z głowic?


a tego nie przeczytałeś?

meszrum napisał(a):
1. jest duże prawdopodobieństwo, że poluzowała Ci się wtyczka na pompie wtryskowej [ta od elektronicznego sterowania] - zacznij od tego;
2. sprawdź bezpieczniki [oraz wszelkie połączenia kabli w ich okolicach];
3. sprawdź uziemnienie w.w.;
4. sprawdź klemy na aku.


moim zdaniem, problem leży w połączeniu/uziemnieniu...
...ale będziesz mieć sporo zabawy ze znalezieniem źródła powyższego.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.paź.2007 20:35:59 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
Meszrumie, myślisz o tym 1318 ?

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.paź.2007 20:39:02 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.lip.2007 10:02:47
Posty: 169
Lokalizacja: 3miasto
Jak bedziesz miał uszkodzona elektonikę w pompie mozesz krecic ile sie da i tak nie zapali chociaz bedzie dawała cisnienie na wtryski.

W tych pompach VP44 pada najczęsciej elektronika, objawy to własnie sa takie jak pieszesz, dopiero to przeszedłem naprawe VP44.

Myslałem ze mam uszkodzona VP44 mechanicznie a jednak miałem uszkodzona elektronike ( objawy są takie jakby był zapowietrzony)

Polecam serwis BOSCH kolo Lublina naprawa VP44 wymiana elektroniki 2000zł brutto gwarancja na rok bez limitów kilometrów.

jak by sie okazało ze masz zgon Vp 44 chętnie dam namiary na serwis.



Pozdrawiam Danek3miasto



A6 2,5 TDI AKE


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.paź.2007 20:40:56 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
Boner napisał(a):
Hmm,no to jestem w kropce,odrazu wyszło że jestem laikiem w temacie...nie odkręciłem do końca przewodu doprowadzającego paliwo do wtryskiwacza,tylko poluzowałem,paliwo leciało,i to wg mnie mocno,no ale że dopiero ogarniam temat to sam widzisz...musze to sprawdzić dokładnie...rozumiem ze moge całkowicie odkręcić ,podgiąć lekko do góry i sprawdzić efekt? wystarczy jeden z wtrysków,przy jednej z głowic?


Tak, Boner możesz tak zrobić, ale wystarczy trochę mocniej poluzować nakrętkę i obserwować ciśnienie paliwa...
Jeżeli wydostaje się pod dużym ciśnieniem (tam jest ok. 150 atm) - jest OK, jeżeli natomiast tylko się sączy oznacza to niestety raczej, że padł Ci sterownik PSG na pompie VP44 i trzeba szykować około 2500 PLN. :/
Sprawdź nie jeden ale kilka wtrysków.

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.paź.2007 20:41:05 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.paź.2007 15:19:04
Posty: 220
Lokalizacja: Trójmiasto
Auto: A6 C7
wybacz meszrum,akurat odpisywałem i nie zauważyłem twojej odpowiedzi...

Bardzo Wam dziękuje za szybką reakcje,to bardzo miłe z Waszej strony...

Odpowietrzanie układu muszę jednak powtórzyć,oczywiście wg podanej procedury bo powietrze pojawiło się w przewodzie między filtrem a pompą...

Meszrumie,bezpieczniki sprawdziłem oraz ich okolice i jest ok, klemy aku również, po poprawieniu wtyczki przy pompie zniknął błąd 01318 i 00546 natomiast przez błędne odpowietrzenie wyskoczył ten nieszczęsny 01268...tak coś mi sie wydaje...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.paź.2007 20:42:46 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
odpowietrz teraz zgodnie [rygorystycznie!] z instrukcją Carl'a i...
...mam nadzieję, że to koniec problemu.



carlnova napisał(a):
Meszrumie, myślisz o tym 1318 ?


Carl,

ja widzę tylko 00546, co pozwala na postawienie tezy, że to nie pompa...


[+]
poprawienie wtyczki usunęło 01318, co pozwala hipotetycznie założyć, że usterka pierwotna została usunięta. teraz tylko należy usunąć usterkę wtórną - czyli zapowietrzenie...
[jestem życiowym optymistą]

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.paź.2007 20:57:02 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
Interesuje mnie to, bo w pasku kumpla B5 AKN od jakiegoś czasu wyskakuje sporadyczny 01318, ale bez tego 00546.
Po skasowaniu powraca po kilku dniach.
Co prawda nie powiedziałem mu jeszcze ile kosztuje regeneracja VP44, jeżeli padnie mu sterownik, ale fajnie by było gdyby to była tylko śmieszna wtyczka... :) Auto się nie zapowietrza.

Też jestem życiowym optymistą... :peace:

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.paź.2007 20:57:08 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.paź.2007 15:19:04
Posty: 220
Lokalizacja: Trójmiasto
Auto: A6 C7
Ok,wiem już co robić,jesteście wielcy i mówie to bez smarowania...

Ale najgorsze jest to że będe mógł to sprawdzić dopiero w czwartek,grrr...

Mam jeszcze jedno pytanie....jeśli przeprowadze prawidłowo odpowietrzanie,do tego wtrysk paliwa będzie ok a motor nie zagada to rozumiem że padło VP44 od strony elektroniki?
Próbowałem sprawdzić pompę w blocku 21 ale Vag twierdzi że jest brak połączenia...hmm

Danek,jeśłi potwierdzą się najgorsze moje obawy to poprosze cie o namiary...cięzko znalezć w Trójmieście kogoś ogarniętego w temacie...

Jeszcze raz Dziękuje Wszystkim :d


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.paź.2007 21:03:41 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
pamiętaj, że warsztat zawsze weźmie 2500 PLN niezależnie, czy to wtyczka, czy zapowietrzenie, czy VP44...

najpierw zrób to, co w Twej mocy - samemu - zgodnie z tym, co Carl objawił światu.
...i nie zapomnij napisać nam, jak historia się toczy [to dla nas bardzo ważne].



:517:

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Ostatnio edytowano 02.paź.2007 21:05:05 przez meszrum, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.paź.2007 21:04:42 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
Boner, a jakiego masz VAG-a, że się nie chce połączyć ?

...żeby Cię pokrzepić na duchu, wrzucam Ci podobny temat z carlem w roli głównej zakończony szczęśliwym happy endem.
Głowa do góry - dziękować nie musisz... :)

http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopi ... EApna+vp44

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.paź.2007 21:20:32 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
meszrum napisał(a):
pamiętaj, że warsztat zawsze weźmie 2500 PLN niezależnie, czy to wtyczka, czy zapowietrzenie, czy VP44...


:cry2:

Kładę głowę, że np. SSERWIS ani Pan Danecki na milion %% nie pracują takimi metodami.

:584: :peace:

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.paź.2007 21:25:11 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.lip.2007 10:02:47
Posty: 169
Lokalizacja: 3miasto
Mam kilka vp44 zależy jaką masz u siebie koncówkę ale najpierw musisz sie upewnic i sprawdzić co Ci mistrzowie radzą


jak by co chetnie pomogę





A6 AKE


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.paź.2007 21:39:34 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
Piotruś napisał(a):
meszrum napisał(a):
pamiętaj, że warsztat zawsze weźmie 2500 PLN niezależnie, czy to wtyczka, czy zapowietrzenie, czy VP44...


:cry2:

Kładę głowę, że np. SSERWIS ani Pan Danecki na milion %% nie pracują takimi metodami.

:584: :peace:



Piotr,

:d
wcześniej przeczytałem, że sz. kolega Boner jest z Trójmiasta.
założyłem, że tam nie działa ochrona dobrego imienia warsztatów.
;)

a teraz zupełnie poważnie:
spójrz, Mój Drogi, jaka jest przeważająca postawa serwisów, skoro napisałem to odruchowo, nie mając przy tym pojęcia, że mogę mylić się z prawdą...
w każdym razie - masz rację - nie wszystkie warsztaty są takie, jak napisałem...
...lecz sprawdzić samemu nie zaszkodzi.
[a jeszcze trudniej znaleźć taki warsztat]


:517:

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.paź.2007 18:57:18 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.paź.2007 15:19:04
Posty: 220
Lokalizacja: Trójmiasto
Auto: A6 C7
Witam...Panowie,dopiero jutro bede mógł odpowietrzyc układ i sprawdzic czy podziałało....tak czy siak powiem Wam że przez to nie moge usiedzieć na miejscu....co też auto robi z człowiekiem :) Jak rano jechałem do pracy to drażniło mnie że wszyscy jadą swoimi autkami a moje sie zbuntowało,eh...ciężkie jest życie artysty,hehe....ale do rzeczy

Carlnova,pytałeś jaki mam Vag, otóż korzystałem ze sprzętu kolegi i ma on wersje - 311.2 ,no i był problem z połączeniem sie na blocku 21 i 18
Ale dziś właśnie przyszedł do mnie kabelek z Viakena USB VAG z 2 liniami K (KKL) i próbuje go odpalić na swoim laptopie ale coś mi nie idzie,tak jakby go nie widział.Wersja programu ta sama czyli 311.2. Wejscia COM pokrywają sie,no ale bede kombinował dalej...

Pozdrawiam i oczywiscie jutro dam znac co z autem....nie moge sie już doczekac jutra! :/ Trzymajcie kciuki żeby odpalił...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.paź.2007 19:14:32 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
Sprawdź w menedżerze urządzeń pod jakim portem COM widzisz interfejs i taki sam ustaw w aktywowanej i zarejestrowanej wersji VC 311.2.
Będzie to prawdopodobnie COM3 lub COM4...
Pamiętaj, że kabel USB też pracuje pod portem COM, na płytce CD z kablem masz to wszystko.

Powodzenia z tą pompą... ;)

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.paź.2007 19:41:29 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.paź.2007 15:19:04
Posty: 220
Lokalizacja: Trójmiasto
Auto: A6 C7
Carl, tu i tu mam COM4 i lipa ,dalej nie widzi,hmm...przełączyłem na COM 1 ,póżniej 2 i lipa...czegoś tu nie ogarniam...a czy dioda w OBD ma sie świecić po podłączeniu do USB? Bo u mnie nie pali...Ale tydzień,wszystko pod góre... :(

Czytałem Twój przypadek z wężykiem przelewowym...zabrzmi to może dziwnie ale zazdroszcze ;) że odpalił,miły dla ucha dzwięk...u mnie wężyki na prawej głowicy były dość mocno mokre i czuć było wyrażnie paliwko... mam nadzieje że to jest u mnie przyczyną nie domagania motorku

Zastanawiam się jeszcze czy jest możliwe żeby motor zapowietrzył sie od nieszczelnych tych małych podkładeczek przy wtryskach przy wężykach przelewowych? Wiecie co mam na myśli? Znów chaotycznie pisze...


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 142 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 33 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: